Skattefar i aktion - for det "fælles bedst~
Fra : Peter B. P.

Dato : 28-05-07 16:06

Der er blevet indsamlet 423.000 kr. til to børn, hvis forældre blev
dræbt af en fuld 40-årig spøgelsesbilist på motorvejen forleden.
Dem får de jo selvfølgelig ikke.
Selv om pengene kommer fra private, så der dermed er betalt skat af
pengene én gang, så tøver SKAT vanen tro ikke med at stjæle 63% af de
423.000 kr, og så er der kun 156.000 kr tilbage, Skat hugger næsten det
dobbelte, 266.000 kr.
Såkaldt godgørende organisationer som Kæmpens Bekræftelse og Røde Kors
m. fl. er helt skattefrie, og indbetalinger over 500 kr. kan endda
trækkes fra i skat.
Hvis SKAT ville, kunne SKAT blot lave et nyt cirkulære, der sagde, at
spontane private indsamlinger til mennesker, der åbenlyst og uden egen
skyld er kommet i knibe, har ret til at få de privat indsamlede penge
skattefrit.
Så megen velfærd kommer der aldrig ud af en forbryderorganisation som SKAT.

http://jp.dk/indland/article951205.ece

--
To take one life is sin. To take a thousand is religion.
- The Book of Cataclysm

http://titancity.com/blog/

Fra : Per Rønne

Dato : 28-05-07 16:44

Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

> [...]
> skattefrit.
> Så megen velfærd kommer der aldrig ud af en forbryderorganisation som SKAT.

Der er så lige den hage ved sagen, at artiklen slet intet nævner om skat
af beløbet, og så er der lige det ved det, at selv om de skulle betale
indkomstskat af beløbet, ville de dels ikke nå op på topskat [beløbet
skal deles med 2], dels ikke skulle betale topskat af hele beløbet ...

Så det er fri fantasi, Peter Perlsø.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 28-05-07 16:48

On 2007-05-28 17:44:03 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> [...]
> indkomstskat af beløbet, ville de dels ikke nå op på topskat [beløbet
> skal deles med 2], dels ikke skulle betale topskat af hele beløbet ...

Du kender vist ikke skattereglerne, Per Erik Rønne. Men det er intet
under at du nogen engang forsvarer et uretfærdigt skattesystem. Du er
jo socialdemokrat.

--
The world dislikes America because America doesn't give a rat's ass
about the world's opinion of it.   -- Margaret Wente, Globe and Mail,

http://titancity.com/blog/

Fra : Per Rønne

Dato : 28-05-07 17:16

> [...]

> Du kender vist ikke skattereglerne, Per Erik Rønne. Men det er intet
> under at du nogen engang forsvarer et uretfærdigt skattesystem. Du er

Det er vist dig der ikke kender dem. Du tror jo at to børn der tilsammen
får 423.000 indsamlede kroner, skal betale topskat af hele beløbet,
selvom ingen betaler topskat af hele indkomsten, og heller ikke selvom
de til deling så højst får 211.500 hver.

Som man må formode ikke kommer til udbetaling straks. Og lad mig i
øvrigt så henvise til:

<http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Politik/2006/07/02/075036.htm?rss
=true>

hvor man kan læse:

=
Kan fritages for skat af indsamling
02. jul. 2006 07.51 Politik

Der er mulighed for, at slippe for betale skat af penge, der stammer fra
en indsamling.

Det skriver skatteminister Kristian Jensen i et svar til den
konservative folketingskandidat Jan Køpke Christensen.

Jan Køpke Christensen har spurgt skatteministeren om det er muligt at
hjælpe Søren Christensen, der blev idømt en erstatning på 1 million
kroner for at have solgt en forurenet grund i Hadsten.

Han havde købt grunden af kommunen uden få at vide, at den var
forurenet. Først efter at han har solgt den, meddeler kommunen, at den
er forurenet med tjærerester.

Kort efter vedtager regeringen så, at netop den type forurening, ikke er
nødvendig at rense op.

Velmenende borgere samler et større beløb ind for at hjælpe Søren
Christensen, som så får besked fra Skat om at beløbet skal beskattes.

Nu henviser skatteminister Kristian Jensen, at der er flere muligheder
for at slippe for at betale skat af indsamlede bidrag.

Det kan man, når de er ydete til personer, der har været udsat for
ulykke, forbrydelse eller katastrofe, eller hvis der foreligger en
livstruende sygdom hos skyldneren, force majeure eller myndighedsfejl.

Videre skriver Kristian Jensen i sit svar, at Skatterådet er ved at
træffe en afgørelse i sagen.
=

Så som udgangspunkt kan man regne med, at de to små drenge ikke kommer
til at betale én øre af det indsamlede beløb.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 28-05-07 17:18

On 2007-05-28 18:16:29 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Det er vist dig der ikke kender dem. Du tror jo at to børn der tilsammen
> får 423.000 indsamlede kroner, skal betale topskat af hele beløbet,

Suk. Har du aldrig prøvet at få udbetalt løn når du kun har aflveret
dit bikort, Per?

Hvad sker der så? Skattevæsenet trækker 60% af beløbet....

> Så som udgangspunkt kan man regne med, at de to små drenge ikke kommer
> til at betale én øre af det indsamlede beløb.

Ville overraske mig meget om der blev gjort alvor ud af det løfte!

--
"Here are two simple principles, both of which are self-evident:
I.--That all men have equal rights to the use and enjoyment of the

http://titancity.com/blog/

Fra : Per Rønne

Dato : 28-05-07 17:58

Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

> Suk. Har du aldrig prøvet at få udbetalt løn når du kun har aflveret
> dit bikort, Per?

Næh? Kommer du sådan bare ved et tilfælde til at aflevere bikort i
stedet for hovedkort?

> Hvad sker der så? Skattevæsenet trækker 60% af beløbet....

Det kommer så sandelig an på en trækprocent. Lad mig gætte på at du
ville få trukket 40%, da du kun betaler kommune-, brutto og bundskat.
Ja, du betaler jo heller ikke bruttoskat af din SU, så jeg ved faktisk
ikke om du betaler bruttoskat.

> Ville overraske mig meget om der blev gjort alvor ud af det løfte!

Det modsatte ville overraske /mig/ meget.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 28-05-07 20:15

On Mon, 28 May 2007 18:17:55 +0200, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

>Suk. Har du aldrig prøvet at få udbetalt løn når du kun har aflveret
>dit bikort, Per?
>
>Hvad sker der så? Skattevæsenet trækker 60% af beløbet....

Sludder og vrøvl....

Hvis du afleverer dit bi-kort så bliver der trukket den % der står på
kortet, uden fradrag.... Det er kun hvis du hverken afleverer hoved-
eller bi-kort at der bliver trukket 60%.....

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-05-07 20:26

Peter B. P. skrev den 28-05-2007 18:17:

> Suk. Har du aldrig prøvet at få udbetalt løn når du kun har aflveret dit
> bikort, Per?
>
> Hvad sker der så? Skattevæsenet trækker 60% af beløbet....

kender du selv skattereglerne?

Når du afleverer dit bikort, så er der en trækprocent på bikortet som
arbejdsgiveren skal rette sig efter.

Der bliver først trukket 60%, når du ikke afleverer dit skattekort
(uanset om det hovedkort eller bikort) til arbejdsgiveren!
Og selv i den situation drejer det sig om en aconto-indbetaling af hvad
du reelt skal betale i skat.
Når året er omme og du får dit årsopgørelse, så vil du få overskydende skat!

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-05-07 01:47

On 2007-05-28 21:25:48 +0200, Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> said:

> kender du selv skattereglerne?

Umidelbart vil jeg svare "ja" til det spørgsmål, at dømme efter ine
egne erfaringer hos div. arbejdsgivere.

Iøvrigt har jeg ikke skrevet det indledende indlæg, det er sakset fra
http://www.liberator.dk/debatforum/

--
"Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on
what to have for dinner."   - James Bovard (1994)

http://titancity.com/blog/

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-05-07 09:51

Peter B. P. skrev den 29-05-2007 02:47:

> Umidelbart vil jeg svare "ja" til det spørgsmål, at dømme efter ine egne
> erfaringer hos div. arbejdsgivere.

Du mener helt seriøst, at når du afleverer dit bikort hos en
arbejdsgiver, så trækker arbejdsgiveren/skattevæsenet 60% i skat?
Forklar lige hvorfor du så skulle aflevere bikortet så?

Eller har du en trækprocent på 60%

> Iøvrigt har jeg ikke skrevet det indledende indlæg, det er sakset fra
> http://www.liberator.dk/debatforum/

jeg er ret ligeglad med indledende indlæg (jeg er kun kommet med et
fungerende link).
Det er mere, at du roder dig ud situationer om hvad der sker ved
aflevering af bikort.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-05-07 10:36

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> Eller har du en trækprocent på 60%

Peter tror jo at han betaler topskat, selv om han får SU for at gå på
handelsskole, og måske har et lørdagsjob som flaskedreng ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-05-07 12:19

Per Rønne skrev den 29-05-2007 11:35:

> Peter tror jo at han betaler topskat, selv om han får SU for at gå på
> handelsskole, og måske har et lørdagsjob som flaskedreng ...

Og selv om han betaler topskat, så skal indkomsten være ganske høj for
at komme op på en trækprocent på 60%

Fra : Per Rønne

Dato : 29-05-07 13:36

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> Og selv om han betaler topskat, så skal indkomsten være ganske høj for
> at komme op på en trækprocent på 60%

Nu er der jo så et fradrag på kortet - ganske vist ikke på BIkortet, som
han talte om.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 30-05-07 10:22

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1hyvgdr.1iklq4j7e13sN%per@RQNNE.invalid...

> Peter tror jo at han betaler topskat, selv om han får SU for at gå på
> handelsskole, og måske har et lørdagsjob som flaskedreng ...
> [...]

Blev han ikke fyret, på grund af sine scannede og påklistrede pantmærker?

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 11:03

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Blev han ikke fyret, på grund af sine scannede og påklistrede pantmærker?

Det må vist betragtes som ondsindet bagvaskelse, alene af den grund at
han er over 18, og derfor ikke ville komme til at arbejde som
flaskedreng [de skal helst være under 18].

Det må snart være 10 år siden han fik sin studentereksamen fra
Nordsjællands Grund- og Gymnasieskole.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 30-05-07 12:21

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1hyxc6v.12xpvec1xgp4eqN%per@RQNNE.invalid...

> [...]
> flaskedreng [de skal helst være under 18].
>
> Det må snart være 10 år siden han fik sin studentereksamen fra

Og så er han virkelig ikke kommet længere endnu?
Trist, at nogen i den grad spilder tiden

Den med pantsvindelen; den bragte peter vidst selv til torvs i sin tid?

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 29-05-07 08:34

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse news:2007052818175525581-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk...

> Suk. Har du aldrig prøvet at få udbetalt løn når du kun har aflveret
> dit bikort, Per?
>
> Hvad sker der så? Skattevæsenet trækker 60% af beløbet....

Avs--!!!
Her fik vi lige et sikkert ufrivilligt indblik i petterdrengens formåen---
Ikke engang den rette behandling af skattekort, kan du klare?
Jeg formoder, at du faktisk helt har "glemt" at aflevere skattekort?
Og så vil du have, at nogen skal tro på dine øvrige "uforgribelige" beregninger?
Må jeg anbefale, at du finder en pålidelig voksen, der kan optræde som din værge?

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-05-07 12:09

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]

beregninger?
Må jeg anbefale, at du finder en pålidelig voksen, der kan optræde som din

Har du hilst på Napoleon i dag?

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 30-05-07 10:23

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse news:465c09ea$0$52163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> beregninger?
> Må jeg anbefale, at du finder en pålidelig voksen, der kan optræde som din

Næ-
Han havde travlt.
Han sad på molen, og delte en øl med dig

Egon