Vælgerne har simple hjerner
Fra : dktekno

Dato : 27-05-07 19:17

Jeg synes det er trist, at de almindelige danskere primært fokuserer på
udlændingepolitikken.

Når danskerne skal bestemme sig til for hvad et parti går ind for, så ser de
kun på deres udlændingepolitik. F.eks.:

Dansk Folkeparti: Stram udlændingepolitik.

S, R, SF, EL, Ny Alliance: Slap udlændingepolitik.

Ønsker jeg en stram eller slap udlændingepolitik?

- og det er så det de vælger ud fra.

Nogle enkelte stemmer så Konservative eller SF. Faktisk er konservative
vælgere og SF'ere de eneste der egentlig har overvejet andet end
udlændingepolitik.

Resten, det store flertal der stemmer Venstre eller Socialdemokraterne,
stemmer bare på "det parti de plejer at stemme på", uden at tænke over hvad
partierne egentlig står for. Hvis Venstre kan tale om lidt skattestop og de
tænker tilbage på 1990'erne hvor skatter og afgifter steg, så får Venstre
lidt, og hvis de tænker lidt på velfærdssamfundet så får Socialdemokraterne
lidt stemmer.

De fleste vælgere er simple mennesker. De har ikke ret meget hjerne.

Faktisk vil jeg kategorisere de danske vælgere på denne måde:

DF-vælgere: Stemmer ud fra udlændingepolitikken.
V-vælgere: Stemmer ud fra det deres forældrer stemmer/stemte på.
S-vælgere: Stemmer ud fra det deres forældrer stemmer/stemte på.
SF-vælgere: Stemmer ud fra at de ønsker en velfærdsstat med plads til de
svage

K-vælgere: Stemmer ud fra at de ønsker en sund økonomi med masser af
købekraft.

EL-vælgerne er så alle de autonome.

Til sidst har vi De Radikale og det er de eneste der egentlig har tænkt
dybere over hvad politik egentlig er og hvad tingene drejer sig om. Det er
dem der har studeret hvorledes alting i samfundet hænger sammen - men de får
jo også kun de beskedne 2 - 7 % af stemmerne.

Så egentlig er det kun De Radikale, Konservative og SF der har tænkt dybere
over politik.

Jeg synes det er skræmmende, at danskerne er så simple. Der er ANDET i dette
land end udlændinge! Der er ligesom også en økonomi vi skal tage stilling
til: Er det erhvervslivet eller de svage borgere der er vigtigst at tage sig
af? Hvordan skal militæret indrettes? Skal vi have værnepligt eller en
professionel hær? Skal vi give mere eller mindre i ulandsbistand?

Det er alle spørgsmål, som folket bør tage stilling til - MEN DET GØR DE
IKKE!

Folket stemmer ud fra absolut max. 3 punkter:

1. Udlændingepolitik.
2. Skat.
3. Irakkrigen.

Når de danske styrker er trukket hjem til august, så tænker danskerne kun på
udlændingepolitik og skat.

Kun under Muhammedkrisen tog danskerne stilling til andet end disse 2 ting.
F.eks. diskuterede danskene nu begrebet ytringsfrihed.

Derfor synes jeg, at Danmark bør komme ud i nogle flere kriser. Det er sundt
for dette forbandede simple folk, at få lidt mere at tænke over!

Vælgere... føj. De er simple, de kan ikke filosofere, de kan ingenting!

Der burde være en test som alle skal igennem for at kunne stemme!

En test, hvor man tester folk på deres viden om folketinget, om EU og om de
forskellige partiers politik. Alle skal, før deres stemmekort bliver
gyldigt, tage denne test ved hvert valg.

Det skal nok få folk til at følge mere med i politik!

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 19:30

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> Dansk Folkeparti: Stram udlændingepolitik.
>
> S, R, SF, EL, Ny Alliance: Slap udlændingepolitik.

Ny Alliance går nu også ind for en stram udlændingepolitik, og ligger
her på linie med V og K.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 28-05-07 09:50

> Ny Alliance går nu også ind for en stram udlændingepolitik, og ligger
> her på linie med V og K.

Stram udlændingepolitik? Er det at gøre det endnu lettere at få
statsborgerskab, at nedlægge flygtningecentre og lukke de fremmede direkte
ud i samfundet og fjerne f.eks 24-årsreglen? Det synes jeg nu ikke.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 28-05-07 12:03

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> [...]
> statsborgerskab, at nedlægge flygtningecentre og lukke de fremmede direkte
> ud i samfundet og fjerne f.eks 24-årsreglen? Det synes jeg nu ikke.

Deres idéer er vist ikke særligt detaillerede endnu, og de understreger
i hvert fald, at de ikke vil gå tilbage til før regeringen trådte til.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 28-05-07 16:13

> Deres idéer er vist ikke særligt detaillerede endnu, og de understreger
> i hvert fald, at de ikke vil gå tilbage til før regeringen trådte til.

Ikke desto mindre har de foreløbigt meldt ud med det, jeg her omtalte.

Malene P

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 27-05-07 19:39

dktekno skrev:
> Jeg synes det er trist, at de almindelige danskere primært fokuserer på
> udlændingepolitikken.

Det er svært at tænke på andet når de fremede bestjæler en og kaster med
sten efter en.

> Når danskerne skal bestemme sig til for hvad et parti går ind for, så ser de
> kun på deres udlændingepolitik.

De ser også på om politikkerne er hæderlige. Det gør jeg det er derfor
jeg ikke kan stemme på Venster.

Jeg ser også på om poltikerne er sympatiske, det er derfor at jeg ikke
stemmer på Dansk Folkeparti.

Jeg er også imod EU, fordi det er så udemokratisk. Der er kun EL, SF og
DF som er for demokrati og imod EU.

Det vil sige at jeg kun kan vælge imellem EL og SF. Vi har så mange
partier, men de er alle modstander af befolkningen.

Fra : N_B_DK

Dato : 27-05-07 19:45

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message
> Det vil sige at jeg kun kan vælge imellem EL og SF. Vi har så mange
> partier, men de er alle modstander af befolkningen.

Ja og især de to taber partier der er nævnt ovenstående.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : JensenDenmark

Dato : 27-05-07 20:44

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

For en gangs skyld vil jeg give dig ret, når vi taler visse vælgere. En
tidligere kollega stemte på socialdemokraterne fordi at det var eneste
rigtige at gøre, for DET SOM DE HAR GJORT for landet. Adspurgt til om
partiet ikke har rykket sig, så var troen tilstede at de nok skulle finde
tilbage igen og der bare skulle støttes op omkring dem imellemtiden.

Mvh
JensenDenmark
- som har været nød til at forstærke advarslerne om at fiktion er fiktion i
en tid, hvor desperate problemstillinger kræver desperate løsninger.
http://www.geocities.com/meditationinlet/index.htm

Fra : JBH

Dato : 28-05-07 08:08

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> partiet ikke har rykket sig, så var troen tilstede at de nok skulle finde
> tilbage igen og der bare skulle støttes op omkring dem imellemtiden.

Den kan jeg slå :-/

Jeg kender en som stemmer socialdemokratisk "for det gør hendes forældre"

mvh
JBH

Fra : Peter B. P.

Dato : 28-05-07 09:31

On 2007-05-28 09:07:59 +0200, "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> said:

> [...]
>>

> Den kan jeg slå :-/
>
> Jeg kender en som stemmer socialdemokratisk "for det gør hendes forældre"

Engang på min faders arbejde ville en af hans arbejdkolleger bede de
andre kollegaer på jobbet om at stemme socialdemokratisk, fordi hun
selv ville stemme konservativt... tal om at være forvirret.

--
"A frying pan, if used in the correct manner, can give somebody quite a
concussion or even be lethal. Should we outlaw frying pans too?" -

Fra : Jan Kronsell

Dato : 27-05-07 21:59

> [...]
> udlændingepolitikken.
>
> Når danskerne skal bestemme sig til for hvad et parti går ind for, så ser

Hvad får dig til at tro, at den almindelige dansker ikke tænker på og
overvejer andet?

Jan

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-05-07 22:37

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> Jeg synes det er skræmmende, at danskerne er så simple. Der er ANDET i dette
> land end udlændinge!

Enig. Men du kan jo bare tage debatten her i dk.politik. Det er 90%
invandrer/udlændinge politik. Alt andet drukner. Men måske er det fordi
det er et relativt "simpelt" emne hvis man skal mene noget om noget,
Hvis du begynder at snakke sundhed, trafik, velfærd og skat så begynder
det for de fleste at blive noget langhåret ...

/thomas

Fra : JBH

Dato : 28-05-07 08:01

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis du begynder at snakke sundhed, trafik, velfærd og skat så begynder
> det for de fleste at blive noget langhåret ...

Emnet "indvandrere/udlændinge" er alligevel ikke så simpelt at du kan se en
sammenhæng imellem udgifter til disse og udgifter til andre samfundsopgaver.

/JBH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-05-07 09:39

JBH <Skodkontoen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> sammenhæng imellem udgifter til disse og udgifter til andre samfundsopgaver.

Nej, naturligvis ikke, men på "overfladen" er det let at have en mening
om det ...

/thomas

Fra : translat

Dato : 28-05-07 05:51

"dktekno" wrote:
> [...]
> udlændingepolitikken.
>
> Når danskerne skal bestemme sig til for hvad et parti går ind for, så ser de

Ja, mange vælgere hylder princippet "First Things First". Det er kun
glædeligt.

Bent

Fra : El Trabajador

Dato : 28-05-07 08:31

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i

> Jeg synes det er trist, at de almindelige danskere primært fokuserer
> på udlændingepolitikken.

Problemet er at vælgerne ikke kan indse, at det største problem Danmark
står overfor, er muhamedaniseringen af Danmark, og at vælgerne op gennem
80'erne og 90'erne i stort tal har stemt på de partier, der ville have
flere muhamedanere til Danmark.

I dag må vi derfor leve med vold, voldtægt og røverier i et hidtil uset
omfang, begået af disse "kulturberigere".
--
El Trabajador

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-05-07 09:32

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the
average voter.

-- Churchill

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-05-07 10:21

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> The best argument against democracy is a five-minute conversation with the
> average voter.
>
> -- Churchill
Many forms of Government have been tried, and will be tried in this world of
sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed,
it has been said that democracy is the worst form of government except all
those other forms that have been tried from time to time.

-- Churchill

Fra : Per Rønne

Dato : 28-05-07 13:12

Jan Kronsell <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> [...]

> it has been said that democracy is the worst form of government except all
> those other forms that have been tried from time to time.

Og mon ikke Thorkild Poulsen 14. november 1940 ville have været glad for
at have været medunderskriver på Højgaardkredsens skrivelse til kong
Christian X, som kort fortalt gik ud på at kongen skulle fyre
regeringen, og i stedet udnævne en regering af 'landets bedste mænd.

Christian X afviste forslaget, og orienterede i stedet for statsminister
Th. Stauning, der dagen efter i Folketinget fastslog regeringens og
kongens tilslutning til parlamentarismen.

Men jeg er da sikker på at en regering bestående af erhvervslivets top,
nok skulle kunne gennemføre en afskaffelse af topskatten - uden hensyn
til hvad vælgerne så måtte mene om det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Char Lee

Dato : 28-05-07 14:58

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message
> Jeg synes det er trist, at de almindelige danskere primært fokuserer på
> udlændingepolitikken.

Næh, en mindre del stemmer primært efter udlændingepolitik. Om det så er
fordi de er vanvittigt bange for det mindste fremmede, eller fuldstændigt
forhippede på at lukke hvem som helst ind i landet. Hvis det du skriver var
rigtigt, så var der ikke ret mange stemmer til de lunkne midterpartier.

Hvis jeg endelig skulle give mig ud i at generelisere, så er det mit
indtryk, at alt for mange danskere kun tænker på, hvad der vil gavne netop
dem, og iøvrigt er fløjtende ligeglade med resten af samfundet. Her tænker
jeg ikke på nogen bestemt samfundsgruppe eller klasse.

Hvis den almindelige dansker ville sætte sig lidt mere ind i tingene, og
formåede at se længere, end til deres egen næsetip, så ville vi have et
bedre fungerende land.

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-05-07 16:11

"Char Lee" <snuskFJERN76@hotmail.FJERNcom> skrev i meddelelsen

> Hvis den almindelige dansker ville sætte sig lidt mere ind i tingene, og
> formåede at se længere, end til deres egen næsetip, så ville vi have et
> bedre fungerende land.

Håbefuld hypotese. Men de halvstuderede røvere er sgu de største idioter af
alle, for de *ved* at de har ret - de har jo uddannelse...

De er velegnede som madding til alskens pseudovidenskab og
konspirationsteori.

Mvh
Martin