Søren Pind om BTs rolle i "Mess
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-05-07 10:33

Netavisen 180grader.dk har idag følgende artikel om Søren Pind, som på
sin egen hjemmesideblog har sat bladet for munden (det hedder det
faktisk, da udtrykket oprindeligt sigter til anvendelsen af
blæseinstrumenter) og i endda /overordentligt/ skarpe vendinger
fordømmer BT og Chefredaktør Arne Ullum for dèn beskidte behandling,
avisen i flere omgange har udsat hans unge DF-politikerkollega for.

http://www.180grader.dk/nyheder/Pind_om_B_T_Pislingen.php

Selve hans cciterede blogindlæg kan findes på hjemmesiden:

http://www.soren-pind.dk/index.php

Det lyder således i sin fulde, uklippede længde:

"ULLUMS SKAMSTØTTE

På den såkaldte formiddagsavis BT sidder en gammel ung-radikal lydende
navnet Arne Ullum og kan glæde sig. Han har ødelagt et ungt menneskes
politiske fremtid. Et ungt højreorienteret menneske. Med det mistænksomt
klingende navn Messerschmidt.
Med overskriften ”Hyldede Hitler i Tivoli” fik Arne Ullum sat
Messerschmidt på plads. Der hvor han hørte til. Brændemærket som værre
end pædofile og hustrumishandlere. Lidt strøelse kom han også ved.
Messerschmidt sang tyske nazisange, anførte avisen.
Alt det viste sig naturligvis ikke at være sandt. Men som repræsentanten
for den offentlige rigtige mening og skarpretter i et var det ikke Ullum
nok. Nej. Den unge mand skulle hele vejen gennem sølet.
Så Ullum lokkede efter løgnen. Lad os lave et forlig, Messerschmidt. Et
forlig, hvor jeg accepterer, at alt hvad vi har skrevet er forkert.
Tilføjet nogle almindelige forblommetheder for ligesom at skjule de
totale pinligheder.
Og den unge mand lader sig lokke. Jovist skal der forlig til. For at
undgå en langvarig retssag. Hvorfor er det nu så vigtigt?
Sagen er den, at Messerschmidt har meldt sig ud af Dansk Folkeparti for
at minimere den skade, Ullums løgnagtige propaganda har udsat ham og
hans parti for. Han gjorde det eneste rigtige. Men hans situation er
også den, at en retssag vil trække ud. Han vil naturligvis vinde den.
Men til den tid har der formodentlig været folketingsvalg. Og han er
ikke opstillet. Og bliver derfor ikke valgt.
Der er så ulækker og modbydelig en taktik, Ullum her bruger, at han
fortjener en skamstøtte over sig i dansk avishistorie. En skændsel.
Intet mindre.
Så hvad gør denne skamløshedens ypperstepræst på det, Ekstra Bladet
rammende kalder pislingen – en meget betegnende betegnelse for Ullums
papirprodukt, der ville fornærme enhver fisk, der blev pakket ind? Han
indgår et forlig, han to timer senere undsiger på fjernsynet. Game, set
and match, unge Messerschmidt… Lær dog spillet. Tag dig sammen. Og fald
død om…
Dansk Folkeparti, der ellers havde lagt op til at modtage Messerschmidt
igen, ryster på hånden. For hvordan tage en person tilbage, hvor der vil
hænge noget ved? Og denne fremturende chefredaktør… Hvad med ham?
Hvorfor overholder han ikke sit forlig?
Svaret er enkelt: Fordi han drive en uhæderlig, underlødig, løgnagtig og
utroværdig avis. Jeg vil intet tilføje yderligere.Et enkelt ps: Kære Pia
Kjærsgaard. Spring op og fald ned på Ullum. Han har forskertset enhver
troværdighed. Han skal ikke beslutte om du og I i dansk folkeparti
genoptager Morten Messerschmidt. Det er han simpelthen ikke værd.
Og tænk sig; efter dette indlæg var skrevet, fik han lov at komme ind i
dansk folkeprati igen. Og DF har stævnet BT. I say best of luck!

Skrevet af pind 25/05-2007 11:28:50"

Nok kan Søren Pind måske umiddelbart på mange virke som en lettere
akavet politiker og ydermere betragtes han vist både blandt sine
partifæller og politiske modstandere som en lige vel verdensfjern
"hardcore-ideologisk ultraliberalist", men jeg må dog give manden at han
rent faktisk personligt forekommer mig både ganske skarpt formuleret og
sympatisk i sit principielle forsvar af ikke blot Morten Messerschmidt,
men dertil også Dansk Folkeparti, hvis udtalte indflydelse på
Regeringssamarbejdet som støtteparti jo altså bestemt næppe traditionelt
kan opfattes som de mere idealistiske "højborgerliges" yndlings-kop te.

Man kan så sikkert kritisk tillægge Pind alle mulige "gustne overlæg" i
retning af derved opportunt at benytte lejligheden til at "plukke en
gammel høne eller to" med en avis, der sandsynligvis også har
kolporteret ret ødelæggende, tvivlsom personsladder om ham selv (samt
ikke mindst hevet tæppet helt væk under partifællen Peter Brixtofte, som
Søren Pind muligvis kan have næret en vis ideologisk, om da ikke
ligefrem egentlig personlig sympati for som tidligere "kampfælle"?), men
ikke desto mindre finder jeg det nu altså alligevel ganske ædelt og
gentlemanagtigt af ham tilsyneladende at lade de sædvanlige
partipolitiske uoverensstemmelser ligge for et kort øjeblik og så klart
ytre sin støtte til både Messerschmidt og DF med den kommende retssag
imod BT...Det virker på mig som sobert "sportsmanship" af en type, der
dog desværre er blevet et ret sjældent særsyn i et stadig mere
pressestyret politisk principkamp hvor midlerne ofte grænser til direkte
perfide, plat-populistiske personangreb og nævenyttigt nidkære
nedladenheder.

Anders Peter Johnsen

Fra : BigBother

Dato : 26-05-07 10:41

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> Ullum for dèn beskidte behandling, avisen i flere omgange har udsat hans

Who cares? Symbiosen af medier og politikere er eksperter i at fylde den
offentlige debat med ligegyldigheder. Specielt DF er gode til at lege med i
det spil, ved hele tiden at være storleverandører i frække udtalelser, som
senere trækkes tilbage og kan debatteres i en uendelighed. Hvad betyder det?
Intet.

--
We need a strong president. Strong enough to resist the temptation to take
powers that a president shouldn't have. -- Ron Paul, præsidentkandidat

http://www.ronpaul2008.com/

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-05-07 12:39

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> i det spil, ved hele tiden at være storleverandører i frække udtalelser,
> som senere trækkes tilbage og kan debatteres i en uendelighed. Hvad

Jovist betyder denne konstante strøm af modbydelide insinuationer mod DF
noget.

Men på længere sigt kan man ikke skjule at muhammedanerimportørerne har
beredt et helvede for det danske folk.

Mvh
Martin

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-05-07 12:57

BigBother skrev:
> [...]
> senere trækkes tilbage og kan debatteres i en uendelighed. Hvad betyder det?

Og hvad er det så, /DU/ mener burde fylde dagsordenen og dermed
fortrænge disse så vidt jeg ellers forstår dig "underlødige
ligegyldigheder"?

Hvilket "større perspektiv" er det da, du således efterlyser i forhold
til en i mine øjne egentlig netop noget så dybt demokrativæsentlig debat
af en ellers nok så prisværdigt princip-postuleret "politisk-neutral"
presses påfaldende problematiske perversionspotentiale pr. påstelig,
perfid personforfølgelse af private politikere?

Nu må jeg da så stole på at vort retssystem - som jo altså set i forhold
pressen i det mindste er en officielt Grundlovslegitimeret
/statsmyndighed/ - rent faktisk virker, for nok er pressen da
principielt aldeles Grundlovslegitimeret (ud fra den udmærkede
/individuelt givne/ §77-ytringsfrihed), men dèr hvor den måske ideelt
set var tiltænkt en Grundlovs/tjenende/ rolle som tilbørligt
tvivlsættende "demokratisk vagthund over for magthaverne", bliver det
altså temmeligt hurtigt farligt, hvis dens ansvarshavende redaktører
ikke samtidig er urokkeligt klart underlagt de selvfølgelige
bi-implikationer af selvsamme Grundlovsparagraf (om at man altså lige
præcis ytrer sig /under ansvar for domstolene/, hvilket betyder at man
ikke bare uhindret kan misbruge sin ytringsfrihed til at udbrede
deciderede løgne om andre i form af sådan noget som injurier og
æreskrænkelser på aldeles udokumenterbart grundlag.)

Lige så centralt vigtig en faktor en fri presse er for et fungerende
demokrati, lige så ubehageligt udenomsdemokratisk et billede tegner der
sig altså af en latent storhedsvanvittigt selvindbildsk - og således
"suverænt selvudnævnt" - "Fjerde Statsmagt", HVIS pressens journalister
og ansvarshavende redaktører formelt fik fuldstændigt frie tøjler til at
skrive hvad som helt om hvem som helst og ikke netop - fuldstændig
ligesom alle os andre almindelige dødelige, individuelle enkelt-borgere
- var pålagt et vist sæt obligatoriske "minimumsspilleregler" for deres
møguhyggelige muligheder for manipulationsbetinget magtudfoldelse.

Det ville tværtimod i sidste ende være til direkte fare for selve den
demokratiske tredeling af statsmagten, hvis pressen således som "særligt
undtaget" fra almindelig ansvarlighed skulle gives mulighed for at
udvikle sig til en slags snart sagt modbydeligt metafysisk mega-monster
af en uindskrænket magtinstitution, der næppe blot måtte mene sig
/jævnbyrdig/ med, men vel uvilkårligt snarere ligefrem på megalomanisk
vis stillet /OVER/ hele dèn demokratiske magtdelingsstruktur, alle vi
andre altså lever under, fordi den med mediespin som magtmiddel måtte
kunne sætte sine egne mediedagsordener og mål uimodsigeligt igennem, så
længe den altså måtte kunne masseforføre menige mennesker ved de formelt
afgørende afstemninger - eller i det mindste blot true ansvarlige
politikere og partiledere med at de således måtte miste mangfoldige
mandater.

Det synes således temmelig ironisk, at vi i et ellers fornuftigt forsøg
på at undgå eklatante enevoldsherskere og diverse diktatoriske despoter
muligvis blot derved har skabt os nye og andre måske knap så manifeste
/mediemagthavere/ med snart sagt næsten lige så markant mærkværdige
magtbeføjelser...

Anders Peter Johnsen