fordeling af bistandskroner
Fra : sjp

Dato : 25-05-07 18:50

hvis du åbner linket landefordeling kan du se hvordan de danske ulandskroner
fordeles.
http://www.um.dk/da/menu/Udviklingspolitik/FaktaOgTalOmBistand/BistandIHovedtal/Landefordeling/?wbc_purpose=Ba&WBCMODE=presen

Personligt syntes jeg godt vi kunne spytte lidt mere i kassen, men der er
også modtagerlande som jeg har svært ved at forstå at de skal modtage
bistandskroner.
En atommagt som kina skal f.eks ikke støttes og der er andre lande med andre
begrundelser.
Ludfattige lande, med en eller anden gal diktator ved magten, skal ha hjælp,
men der skal sørges for at hjælpen når helt ud i landsbyerne. Så det er
befolkningen og ikke diktatoren der bliver stærkere.

Men hvem syntes du kunne være værdige/uværdige modtagere af
bistandskronerne?

Mvh. Stig

Fra : Alucard

Dato : 25-05-07 19:17

On Fri, 25 May 2007 19:49:46 +0200, "sjp" <sjp@emailvirkerikke.dk>
wrote:

>hvis du åbner linket landefordeling kan du se hvordan de danske ulandskroner
> [...]

Det kan ikke læses når man ikke har MS-Word (tror jeg det er)....

Fra : sjp

Dato : 25-05-07 19:31

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> On Fri, 25 May 2007 19:49:46 +0200, "sjp" <sjp@emailvirkerikke.dk>
> wrote:
>
> Det kan ikke læses når man ikke har MS-Word (tror jeg det er)....

Næ egenlig skide strengt. At en offentlig dansk side kræver MS Office

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-05-07 22:00

"sjp" <sjp@emailvirkerikke.dk> skrev i meddelelsen

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Næ egenlig skide strengt. At en offentlig dansk side kræver MS Office
Det behøver du ikke. MS word viewer kan downloades frit.

Mvh
Martin

Fra : Jesper

Dato : 26-05-07 06:10

Hent Open Office: http://www.openoffice.org/
--
Jesper

Fra : Alucard

Dato : 26-05-07 08:32

On Sat, 26 May 2007 07:10:03 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Hent Open Office: http://www.openoffice.org/

Jeg kunne selvfølgelig også bare installere den (næsten originale)
MS-Office der ligger i skuffen...

Fra : Joakim

Dato : 25-05-07 20:04

"sjp" <sjp@emailvirkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stærkere.
>
> Men hvem syntes du kunne være værdige/uværdige modtagere af

Jeg mener at have hørt noget om at de 47 mio kr til Kina er led i
et vindmølleprojekt?

Umiddelbart kan jeg ikke forstå hvorfor Indien modtager bistand,
(45 mio).

Men ellers ser det da nogenlunde fornuftigt ud.

Skulle man pege på et land som ikke fremgår af listen ville mit bud
være Zimbabwe.

Fra : Jowi

Dato : 27-05-07 01:31

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Men ellers ser det da nogenlunde fornuftigt ud.
>
> Skulle man pege på et land som ikke fremgår af listen ville mit bud være

Filippinerne ville også være et godt bud, men kun gennem udenlandske NGO'er
og udenom samtlige politikere herude.

M.v.h. / Kind regards
Mr. W. B. Stellander & Ms. J.G. Manalo
" Afro - Asia Educare "