Så tilstod Riis
Fra : Jesper

Dato : 25-05-07 15:56

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-05-07 16:35

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
news:1hyohou.14enhq387d8l7N%spambuster@users.toughguy.net...
> http://ekstrabladet.dk/sport/cykling/article302507.ece

Verdens vigtigste nyhed, hele Danmark går i stå, - latterligt !

Fra : John

Dato : 25-05-07 16:46

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Verdens vigtigste nyhed, hele Danmark går i stå

Ja, endnu en illusion, der brast!

Hvad bliver dog det næste? At julemanden ikke findes? :)

Fra : Peter B. P.

Dato : 25-05-07 21:48

On 2007-05-25 17:45:54 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok> said:

> Ja, endnu en illusion, der brast!
>
> Hvad bliver dog det næste? At julemanden ikke findes? :)

Bedre - julemanden er også på EPO.

--
"A casual stroll throug the lunatic asylum shows that faith does not
prove anything." - Friedrich Nietzsche

http://titancity.com/blog/

Fra : Michael Weber

Dato : 25-05-07 23:00

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse

> Bedre - julemanden er også på EPO.
>
> --
> "A casual stroll throug the lunatic asylum shows that faith does not
> prove anything." - Friedrich Nietzsche
>
> http://titancity.com/blog/

Santa Coke....på EPO...heh
:)

Fra : Henry Vest

Dato : 26-05-07 07:37

Peter B. P. wrote:

> Bedre - julemanden er også på EPO.

Forståeligt. Tænk på hvad han skal nå på én nat.

--
Henry Vest

Fra : Svend Poulsen

Dato : 26-05-07 18:21

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Ja, endnu en illusion, der brast!
>
> Hvad bliver dog det næste? At julemanden ikke findes? :)

Eller at Fogh holder op med at lyve ?

Fra : BigBother

Dato : 25-05-07 17:43

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>
> Verdens vigtigste nyhed, hele Danmark går i stå, - latterligt !

Ja, 9 min fik de spildt i 18:30-TV-avisen. De er godt nok dygtige til at
finde på ligegyldigheder at fylde "public service"-sendefladen ud med.

--
We need a strong president. Strong enough to resist the temptation to take
powers that a president shouldn't have. -- Ron Paul, præsidentkandidat

http://www.ronpaul2008.com/

Fra : Kim2000

Dato : 25-05-07 18:35

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse

> Ja, 9 min fik de spildt i 18:30-TV-avisen. De er godt nok dygtige til at
> finde på ligegyldigheder at fylde "public service"-sendefladen ud med.

Det er da suverænt den største historie i dag, enhver anstændig
nyhedsudsendelse/avis vil berette om det.

Fra : BigBother

Dato : 25-05-07 22:29

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse

> Det er da suverænt den største historie i dag, enhver anstændig
> nyhedsudsendelse/avis vil berette om det.

Selvfølgelig skal de nævne det, men behøver det fylde over halvdelen af
udsendelsen som det gjorde i TV2-Nyhederne kl 19 og 21-TV-Avisen?

Der er efter min mening en tendens til flere og flere pseudonyheder i
medierne for tiden. Hvad med at foretage en afvejning af nyhederne i forhold
til, hvor vigtige de er. F.eks. er USA ved at blive omdannet til et
diktatur, med den ene "antiterrorlov" efter den anden, der de-facto
afskaffer forfatningen og befolkningens frihedsrettigheder. Det var efter
min mening måske værd at bruge lidt sendtid på. Og der er mange andre emner,
der er vigtigere end om en sportsmand har brugt "krudt", hvilket de sikkert
alle sammen har, eller om endnu en DF'er er kommet med endnu en tåbelig
udtalelse, eller om Paris Hilton igen har optrådt uden trusser.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 11:43

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse

> Det er da suverænt den største historie i dag, enhver anstændig
> nyhedsudsendelse/avis vil berette om det.

Det var og bliver en pseudobegivenhed.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : El Trabajador

Dato : 25-05-07 19:08

> [...]
>
> Ja, 9 min fik de spildt i 18:30-TV-avisen. De er godt nok dygtige til
> at finde på ligegyldigheder at fylde "public service"-sendefladen ud

De virkelige problemer, som fx muhamedaniseringen af Danmark, skal vi jo
helst ikke beskæftige os med.
--
El Trabajador

Fra : Kim2000

Dato : 25-05-07 19:41

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i

> De virkelige problemer, som fx muhamedaniseringen af Danmark, skal vi jo
> helst ikke beskæftige os med.

Selv en dopingtilståelsessag kan man få til at handle om de fremmede.....
*grynt*

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 11:43

BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> Ja, 9 min fik de spildt i 18:30-TV-avisen. De er godt nok dygtige til at
> finde på ligegyldigheder at fylde "public service"-sendefladen ud med.

Selv Deadline, også Deadline 22:30, var hoppet på galejen. Stort set
hele udsendelsen drejede sig om denne ligegyldige tildragelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Aage Andersen

Dato : 25-05-07 16:39

Jeg fatter ikke, man gaar saa højt op i det. Vi ved og vidste jo, at alle er
dopede.
Og i øvrigt synes jeg, at det er en privat sag. At man indlader sig paa at
snyde og lyve viser kun, hvor daarlige mennesker, der er tale om. Føj.

Aage

Fra : C. Overgaard

Dato : 25-05-07 16:44

On 25 Maj, 16:56, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:
> http://ekstrabladet.dk/sport/cykling/article302507.ece

I et samfund, hvor enhver elev i folkeskolen lovligt kan gå til lægen
og få noget beroligende for at kunne klare sin eksamen uden nerver og
måske slå en "ren" elev i kampen om de efterhånden få
uddannelsespladser, der ikke er taget af elever fra andre lande, som
er så smarte at have et karaktersystem, som stiller dem bedre, kan det
ikke undre at cykelsporten også har sine problemer.

Folk er vant til at blive smertelindret blot de skal gå 500 meter ned
at vejen, så hvorfor ikke når de skal cykle op af en vej i Alperne? At
overskrifterne kan nå udenfor sportssektionerne undrer.

Mvh
C.Overgaard

Fra : TBC

Dato : 25-05-07 17:51

"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>er så smarte at have et karaktersystem, som stiller dem bedre, kan det
>ikke undre at cykelsporten også har sine problemer.

Det er nu ikke nogen udtalt fordel, men snarere "Riis til egen røv" med
mindre nerverne er så dominerende at de helt hindrer en fra overhovedet at
deltage. For de samme medikamenter der beroliger nerverne, har også en
sløvende effekt på sindet og de kognitive funktioner. Hvad EPO og
cykelsporten angår, er det derimod en klar fordel forbundet med indtagelsen.

>Folk er vant til at blive smertelindret blot de skal gå 500 meter ned
>at vejen, så hvorfor ikke når de skal cykle op af en vej i Alperne?

EPO handler nu ikke om smertelindring, men om at stimulere mængden af røde
blodlegemer, der transporterer ilt til musklerne, og dermed øge
arbejdskapaciteten.

>At overskrifterne kan nå udenfor sportssektionerne undrer.

Enig. Jeg er lige skredet fra TV avisen fordi det nærmest var den eneste
nyhed i dag, og en helt utæmmet gratis runde for janteloven i en sådan grad
at jeg begyndte at tænke på at finde brækspanden.

Hvad fanden havde folk regnet med? ....Havde Riis ikke brugt EPO den gang,
havde løbet blot haft en af de mange andre der den gang gjorde det som
vinder. Kun den helt store brede indsats kan forhindre den slags, hvilket
man da også er begyndt på efter alle skandalerne og afsløringerne....Og det
så fint nok.

TBC

Fra : /Peter

Dato : 25-05-07 16:45

> http://ekstrabladet.dk/sport/cykling/article302507.ece

Hvem er Riis og hvad har han med politik at gøre?

Fra : John

Dato : 25-05-07 17:14

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Hvem er Riis

Riis til egen r.. :)

Fra : Kim2000

Dato : 25-05-07 18:48

> http://ekstrabladet.dk/sport/cykling/article302507.ece

Åbenbart må kulturministeren være den eneste her i landet, der fik sig et
gevaldigt chok da Riis tilstod, langt de fleste har gennem de sidste 5-7 år
godt vist det som Riis indrømmede i dag, men ministeren var altså rystet.
Hvis ministeren skal blive rigtig rystet, så kan han begynde at kræve at
Riis skal afgive sin sejr i 1996 (som jeg absolut mener han fortjente). Han
kan jo afgive den til dopingvraget Ullrich. Nej, det går nok ikke, så kan vi
give det til nummer 3, nøhnej, han døde af doping i 2000, måske kan vi finde
en ren rytter - hvis vi er heldig - i top 100. Fakta var at alle var dopet,
alle kæmpede på lige vilkår, og det eneste man vil få ud af at pege fingre
af Riis er at fortælle samtlige andre stjerner fra halvfemserne at de skal
holde kæft. Riis har taget det til sig og "beviset" på det er ironisk nok
hans værste kritiker, der mente det var utroligt at når en rytter kom hos
Riis blev de altid 10% dårligere, måske fordi de ikke dopede sig. Nu handler
det om at få forhindret nye skandaler opstår, og det sker kun ved massiv
tests også udenfor konkurrence, måske specielt udenfor konkurrence, kun en
idiot bliver taget ved en konkurrence.
mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Mendoza

Dato : 25-05-07 19:18

Kim2000 wrote:

> [...]
> nøhnej, han døde af doping i 2000, måske kan vi finde en ren rytter -
> hvis vi er heldig - i top 100. Fakta var at alle var dopet

Fakta?

Fra : Kim2000

Dato : 25-05-07 19:40

"Mendoza" <mendoza@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvad med selv at stilling fra 1996 op og se hvor mange der i dag har enten
dopingdom og/eller indicier rettet mod sig.

Ministeren reaktion kunne man se i Nyhederne og sikkert også læse på nettet,
lad dog være med at være så behjælpelig *grynt*

mvh
Kim

Fra : Joakim

Dato : 25-05-07 20:14

> [...]
> opstår, og det sker kun ved massiv tests også udenfor
> konkurrence, måske specielt udenfor konkurrence, kun en idiot

Du skulle vel ikke tilfældigvis være herningenser?

Fra : Kim2000

Dato : 25-05-07 20:57

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skulle vel ikke tilfældigvis være herningenser?

Næh, men du kan selv tjekke top 10 fra 1996, de otte er indblandet i doping,
det vil da være total kikset at give trøjen med 11 års forsinkelse til nr
67. Tror du ret mange prof ryttere var rene i halvfemserne? Det er i de i
hvert fald ved at blive nu, de store falder jo nærmest på stribe så
hjælperytterne må heller se at forberede sig på at blive de bedste

Fra : Joakim

Dato : 26-05-07 08:01

> [...]
> indblandet i doping, det vil da være total kikset at give trøjen
> med 11 års forsinkelse til nr 67. Tror du ret mange prof ryttere

Hvad har det med sagen at gøre. Bjarne Riis snød sig til sin Tour
de France sejr og længere er den ikke.

Det er i de i
> hvert fald ved at blive nu, de store falder jo nærmest på stribe
> så hjælperytterne må heller se at forberede sig på at blive de
> bedste

Ok. Jeg stoppede med at se cykelløb for mange år siden netop på
grund af den omsiggribende doping.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 12:13

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har det med sagen at gøre. Bjarne Riis snød sig til sin Tour
> de France sejr og længere er den ikke.

Og en Jean de France sejr må vist siges at være temmelig ligegyldigt.

Cykelløb er da noget man zapper væk fra ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 26-05-07 13:36

> Og en Jean de France sejr må vist siges at være temmelig
> ligegyldigt.

Så gætter jeg på at navnet eller nærmere betegnet legenden Coppi
ikke siger dig noget?

> Cykelløb er da noget man zapper væk fra ...

Ja, desværre...

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 17:13

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Så gætter jeg på at navnet eller nærmere betegnet legenden Coppi
> ikke siger dig noget?

Så skal jeg da i hvert fald først gå over i min SDE - men nu var han jo
heller ikke skakverdensmester.

> Ja, desværre...

Hvorfor 'desværre'? Det er da drønkedeligt at kigge på - cyklen er for
mig et transportmiddel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Aage Andersen

Dato : 26-05-07 16:08

""Per Rønne""
> Cykelløb er da noget man zapper væk fra ...

Jeg nyder at se paa de flotte landskaber fra alle vinkler og de mange byer
er ogsaa interessante. Løbene er ret uinteressante.

Aage

Fra : Peter B. P.

Dato : 26-05-07 16:25

On 2007-05-26 17:08:03 +0200, "Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> said:

> ""Per Rønne""
>
> Jeg nyder at se paa de flotte landskaber fra alle vinkler og de mange
> byer er ogsaa interessante. Løbene er ret uinteressante.
>
> Aage

Der er også en vis underholdningsværdi i at hører nogle af
kommentatorernes kommentarer. Jørgen Leth er legendarisk for nogle af
hans verbale udskejelser...

--
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the
point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. The

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 17:13

Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

> Der er også en vis underholdningsværdi i at hører nogle af
> kommentatorernes kommentarer. Jørgen Leth er legendarisk for nogle af
> hans verbale udskejelser...

Er han ikke bedre i 'halv-biografisk' form? Det synes feministerne i det
mindste at mene ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 26-05-07 16:24

On 2007-05-26 13:13:23 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Og en Jean de France sejr må vist siges at være temmelig ligegyldigt.
>
> Cykelløb er da noget man zapper væk fra ...

Hvad? Jeg troede du tændte på at sidde og se på svedige mænd i timevis?!

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 17:13

Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

> Hvad? Jeg troede du tændte på at sidde og se på svedige mænd i timevis?!

Jeg foretrækker Bachs Mattæuspassion og Oehlenschlägers 'Nordens Guder'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-05-07 18:01

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg foretrækker Bachs Mattæuspassion og Oehlenschlägers 'Nordens Guder'.

Spiller du så på lut, når du synger stroferne fra sidstnænte?

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 19:13

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Spiller du så på lut, når du synger stroferne fra sidstnænte?

Bortset fra at jeg ikke spiller lut, så er Nordens Guder mig bekendt
aldrig blevet forsynet med musik.

Digtet er på størrelse med en tyk roman.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-05-07 19:41

> Bortset fra at jeg ikke spiller lut, så er Nordens Guder mig bekendt
> aldrig blevet forsynet med musik.
>
> Digtet er på størrelse med en tyk roman.

282 KB er tyk? Sammenlign Biblen på ca 4 MB.
Måske du kunne komponere noget til guldharpen?

Et Sagn, fuld værd at høre
Med gamle Runer staaer;
Laaner mig eders Øre,
Mens jeg Guldharpen slaaer!
Hvad i de mørke Skrifter
Er sat med sindrig Hu
Om Asernes Bedrifter,
Det vil jeg tolke nu.

Mvh
Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-05-07 20:06

> http://ekstrabladet.dk/sport/cykling/article302507.ece

hvad har det med poltik at gøre ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 12:13

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> hvad har det med poltik at gøre ?

Pressens, herunder ikke mindst de offentlige tv-nyheders, prioriteringer

Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-05-07 23:34

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Pressens, herunder ikke mindst de offentlige tv-nyheders, prioriteringer

Good point. Jeg tror mine eksakte ord var:

"Hvad fanden har de gang i"

Da en hel radioavis ikke havde andet indhold end Hr. Riis pressemøde...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 05:23

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Good point. Jeg tror mine eksakte ord var:
>
> "Hvad fanden har de gang i"
>
> Da en hel radioavis ikke havde andet indhold end Hr. Riis pressemøde...

Og når selv Deadline 22:30 for 2/3-dels vedkommende ikke handler om
andet end Riis.

Tilsyneladende er der en god del sports-idioter især blandt mandlige
journalister.

Jeg har i øvrigt tidligere oplevet TV-Avisen gå bananas. Da de første 10
minutter kun omhandlede kronprinseparrets besøg på OL i Athen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 09:43

> http://ekstrabladet.dk/sport/cykling/article302507.ece

Ja, dagens ikke-nyhed.

Og jeg er lige så forarget som hvis TV-Avisen havde brokket sig over
aftalt spil i Den kongelige Operas opførelse af Donizettis /Lucia di
Lammormoor/.

Anmelderne er i øvrigt dybt forargede over at publikum giver operaen
stående applaus. Anmelderne finder den elendig, publikum at det er
sæsonens bedste. For en gang skyld en opførelse, der ikke er ført op til
nutiden, og givet en søvndyssende instruktion.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henry Vest

Dato : 26-05-07 11:43

Per Rønne wrote:

> [...]
> sæsonens bedste. For en gang skyld en opførelse, der ikke er ført op til
> nutiden, og givet en søvndyssende instruktion.

Jeg er lidt imponeret over din evne til at få ALT til at dreje sig om opera.

--
Henry Vest

Fra : Vidal

Dato : 26-05-07 11:54

Henry Vest wrote:

> Jeg er lidt imponeret over din evne til at få ALT til at dreje sig om opera.

Måske er Bjarne Riis muslim.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 12:44

Henry Vest <henry_vestREMOVE@get2net.dk> wrote:

> Jeg er lidt imponeret over din evne til at få ALT til at dreje sig om opera.

Det drejer sig vist om under 1% af det jeg skriver ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henry Vest

Dato : 26-05-07 16:01

Per Rønne wrote:

> Det drejer sig vist om under 1% af det jeg skriver ...

I betragtning af, at denne gruppe hedder dk.politik, er det imponerende hvor
meget opera du får skrevet om.

--
Henry Vest

Fra : Peter B. P.

Dato : 26-05-07 16:27

On 2007-05-26 17:00:53 +0200, Henry Vest <henry_vestREMOVE@get2net.dk> said:

> I betragtning af, at denne gruppe hedder dk.politik, er det imponerende hvor
> meget opera du får skrevet om.

Opera er ikke andet end en ubekvem måde at falde i søvn på.

--
"If you had a spouse that behaved like your government, you could not
only break free of the relationship, you might be able to collect

Fra : Joakim

Dato : 26-05-07 13:38

> [...]
> op til
> nutiden, og givet en søvndyssende instruktion.

Det er der vist ikke mange seertal i - i modsætning til
Riis-affæren. Og jow, public-service og seertal går fint i spænd
med hinanden. Ingen seertal, ingen public-service.

Fra : N_B_DK

Dato : 27-05-07 08:29

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
>Og jow, public-service og seertal går fint i spænd
> med hinanden. Ingen seertal, ingen public-service.

Det er da stik modsat, alle kunne undlade at se det, men de ville sende
alligevel, de er sikret ved noget der kaldes LICENS, for alm radio/tv
stationer, gælder dit udsagn, men ikke for public service kanaler.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 08:40

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
> alligevel, de er sikret ved noget der kaldes LICENS, for alm radio/tv
> stationer, gælder dit udsagn, men ikke for public service kanaler.

Jep, det er forlængst klargjort at DRs credo om at hvis de mange seere
ikke fastholdes, så forsvinder licensen, netop ikke holder. Politikerne
er mere tilbøjelige til at forlange at DR sender de smalle programmer,
end at seertallene er høje.

I stedet har DR valgt at kanalisere stadig større andele af
licensmidlerne over i sportsudsendelser, der bliver stadig dyrere som
følge af konkurrencen med TV2.

Når DR nu dropper de store sportsbegivenheder opnås to ting:

1. Der bliver pludselig igen penge til de smalle programmer [dog ikke
børneprogrammer, der bliver nedlagt som direkte følge af flytningen til
Århus].

2. TV2 kan købe sporten billigere, da man ikke længere skal konkurrere
med DR. De store sportsbegivenheder er forbeholdt kanaler med public
service-forpligtelser, så den eneste ulempe for sportsfolket er, at de
skal trykke på programvælger 2 i stedet for programvælger 1.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 27-05-07 09:14

> [...]
> Politikerne
> er mere tilbøjelige til at forlange at DR sender de smalle

En public service-kanal som DR forpligter sig også til at nå ud til
størstedelen af landets befolkning. Når stationen f.eks. kun ud til
10 pct. af befolkningen vil det være svært at legitimere licensen.
Det ved både DR's ledelse og politikerne på Christiansborg.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 09:49

> [...]

> 10 pct. af befolkningen vil det være svært at legitimere licensen.
> Det ved både DR's ledelse og politikerne på Christiansborg.

Politikerne ved hvad de selv mener, og det er tydeligt at de mener, at
det er nødvendigt at også de programmer, som de kommercielle programmer
ikke ville bringe, bliver bragt.

Så er det mindre nødvendigt at bringe dyre sportsprogrammer på
bekostning af ballet, når de alligevel bringes på andre kanaler.

Måske har DRs chefter blot lært lektien?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-05-07 11:35

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> 10 pct. af befolkningen vil det være svært at legitimere licensen.
> Det ved både DR's ledelse og politikerne på Christiansborg.

Sludder.
Torskehovederne på Borgen skider på legitimering - jf medielicens! (licens
på apparater der i bedste fald IKKE kan modtage andet end den meget lille
brøkdel af udsendelserne der findes på nettet).

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 11:51

> [...]

> på apparater der i bedste fald IKKE kan modtage andet end den meget lille
> brøkdel af udsendelserne der findes på nettet).

Korrekt. Licensen er der for at financiere et kulturpolitisk behov, som
ikke indbefatter noget så ligegyldigt som et Jean de France-cykelløb.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-05-07 13:37

> Korrekt. Licensen er der for at financiere et kulturpolitisk behov, som
> ikke indbefatter noget så ligegyldigt som et Jean de France-cykelløb.

Statsstyret kultur hører hjemme i Sovjet.

Hovedparten af licensen går de facto til finansiering af røde
luksuspensionister med agit-prop som hobby.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 14:12

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Statsstyret kultur hører hjemme i Sovjet.

Jeg formoder at du her også tænker på Det kongelige Teater og på de
forskellige, offentligt støttede lokale teatre?

Og på Statens Museum for Kunst.

Nationalmuseet. Zoologisk Museum ...

> Hovedparten af licensen går de facto til finansiering af røde
> luksuspensionister med agit-prop som hobby.

En noget primitiv betragtning.

Men heldigvis går en stor del af licensen [en alt for stor del] ikke
længere til lavpandet underholdning i form af sportstransmissioner. Dem
kan TV2 så fremover tage sig af.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-05-07 14:39

> Jeg formoder at du her også tænker på Det kongelige Teater og på de
> forskellige, offentligt støttede lokale teatre?

Jeg tænker hovedsageligt på licens og DR - for at holde mig til emnet.

> En noget primitiv betragtning.

Gu' er det primitivt

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 14:45

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg tænker hovedsageligt på licens og DR - for at holde mig til emnet.

DR må ses i sammenhæng med det øvrige kulturudbud.

> Gu' er det primitivt

Godt at du kan se det, og godt at ikke ét eneste parti, ja ikke én
eneste MFer, er enig med dig.

Det eneste jeg kan være utilfreds med ved licensen er at den ikke
opkræves over de almindelige skatter.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-05-07 15:28

> Godt at du kan se det, og godt at ikke ét eneste parti, ja ikke én
> eneste MFer, er enig med dig.

Det er voldsomt så klog du er på andre menneskers vegne. Men du er jo også
tilhænger af politisk formynderi - en nationalsocialistisk sosser.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 16:23

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er voldsomt så klog du er på andre menneskers vegne.

Jeg forlanger da ikke at folk skal se eller høre det, de ikke bryder sig
om, hvis de ellers er færdige med deres skolegang [hvor det kan være et
krav]. Men jeg er dog glad for at jeg på dette område er enig med 100%
af folketinget.

> Men du er jo også tilhænger af politisk formynderi

Hvad formynderisk er der i at kulturen skal sikres økonomisk, over
skatter eller medielicens?

> - en nationalsocialistisk sosser.

Nå, et nyt skældsord ?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-05-07 16:43

> Men jeg er dog glad for at jeg på dette område er enig med 100%
> af folketinget.

Tror du det bliver mere sandt af gentagelse.

> Hvad formynderisk er der i at kulturen skal sikres økonomisk, over
> skatter eller medielicens?

Det kan du ikke se

> Nå, et nyt skældsord ?

Hvilket af de 3 ??

Mvh
Martin

Fra : Joakim

Dato : 27-05-07 09:13

> [...]
> sende alligevel, de er sikret ved noget der kaldes LICENS, for
> alm radio/tv stationer, gælder dit udsagn, men ikke for public

Så derfor mener du ikke at seertal og markedsandel har betydning
for DR som public service virksomhed? Kunne man forestille sig, at
hvis seerne valgte DR fra, så ville der meget hurtigt blive stillet
spørgsmål om, hvorvidt stationen opfyldte sin public service rolle?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 09:49

> [...]

> hvis seerne valgte DR fra, så ville der meget hurtigt blive stillet
> spørgsmål om, hvorvidt stationen opfyldte sin public service rolle?

Selv USA har to landsdækkende public service-kanaler. Non-profit, uden
reklamer, og i øvrigt også uden licens [skattebetalt].

Disse kanaler bringer den type udsendelser, som de kommercielle kanaler
/ikke/ bringer. Så der er her man finder de smalle programmer:

Bogprogrammer.
Opera, ballet og skuespil.
Filmanmeldelser.
Samfundsprogrammer.

Men det er da rigtigt at flertallet ser Fox News. Som vel grundlæggende
set er underholdning forklædt som nyhedsformidling.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk