Klimaflygtninge
Fra : Knud Larsen

Dato : 25-05-07 08:29

Fra dagens avis:

"Antallet af mennesker, der er på flugt som konsekvens af
klimaforandringerne, vil i de kommende årtier eksplodere og gøre
klimaflygtninge til den nye udfordring for hjælpearbejde i verden, lyder det
fra stort set alle eksperter på området.
Den såkaldte Stern-rapport om klimaændringernes konsekvenser, som blev
udarbejdet af Storbritannien sidste år, anslår, at der vil komme 200
millioner klimaflygtninge i de kommende årtier, mens de britiske kirkers
hjælpeorganisation, Christian Aid, som netop har offentliggjort rapporten
The Human Tide, "Det menneskelige tidevand", vurderer, at der kan komme op
mod en milliard i 2050, hvis intet gøres."

Og klimaændringer vil øge de spændinger der allerede er i de fattige
lande, - især de muslimske, hvor befolkningseksplosionen stadig er i gang.
Der vil komme borgerkrige, OG vi vil få millioner af mennesker til Europa, -
som jeg hele tiden har forudsagt.

Spænd sikkerhedsselerne, og begynd evt allerede nu at studere Koranen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-05-07 08:33

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> som jeg hele tiden har forudsagt.
>
> Spænd sikkerhedsselerne, og begynd evt allerede nu at studere Koranen

bor du i nærheden af vandet ? ... for hvis polerne smelter så kan det
være du _selv_ bliver flygtning ...

/thomas

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-05-07 09:15

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message

> bor du i nærheden af vandet ? ... for hvis polerne smelter så kan det
> være du _selv_ bliver flygtning ...

Hvis polerne smelter - det gør de ikke i vor tid - så bor alle i Danmark
"ved vandet".

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-05-07 13:06

On 25/05/2007 "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

>"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message

>Hvis polerne smelter - det gør de ikke i vor tid - så bor alle i Danmark
>"ved vandet".

Nej, det gør de ikke. Der vil stadig være rige muligheder i det jydske højland.

Og med den havstigning på knap 2mm om året der er, vil simpel anvendelse af
matematiske grundbegreber vise at der er tale om sølle 8 cm i 2050.

Og bemærk der er intet nyt i denne havstigning som har varet siden istiden:

The IPCC notes, however, "No significant acceleration in the rate of sea level
rise during the 20th century has been detected."

Mvh
Martin

Fra : BigBother

Dato : 25-05-07 09:27

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message

> bor du i nærheden af vandet ? ... for hvis polerne smelter så kan det
> være du _selv_ bliver flygtning ...

Mon det går hurtigere end vi kan nå at bygge diger?

--
We need a strong president. Strong enough to resist the temptation to take
powers that a president shouldn't have. -- Ron Paul, præsidentkandidat

http://www.ronpaul2008.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-05-07 09:28

BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message

> Mon det går hurtigere end vi kan nå at bygge diger?

Det er godt noge nogen ordentlige diger så ... Mit bud er at langsomt
stadig er for hurtigt.

/thomas

Fra : BigBother

Dato : 25-05-07 09:31

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> [...]
> Der vil komme borgerkrige, OG vi vil få millioner af mennesker til
> Europa, - som jeg hele tiden har forudsagt.

Kun hvis vi er dumme nok til at lukke dem ind. Hvis vi ville hjælpe flest
mulige mennesker for de penge vi har til rådighed, så hjalp vi dem i
nærområderne med at tilpasse sig til forandringerne, og med at få nedbragt
deres fødselsrate. Hvis de siger nej tak til hjælpen er de selv ude om det.
Vi skal bare gøre det helt klart, at de ikke kan komme flygtende her op når
det går galt.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-05-07 10:05

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message
> [...]
> deres fødselsrate. Hvis de siger nej tak til hjælpen er de selv ude om
> det. Vi skal bare gøre det helt klart, at de ikke kan komme flygtende her

Der er ikke noget "dumme nok" her. Folkevandringer kan ikke stoppes, det er
alle migrationsforskere da også enige om. Man regner med at vi allerede har
8 - 10 millioner illegale i Europa, det tal vil bare blive tyve-doblet.

Fødselsraterne vil første komme ned - hvis det kommer ned - om 40 år iflg
FNs forudsigelser. Og inden da vil der komme lige så mange mennesker *flere*
på kloden, som der var totalt da jeg blev født.

Men vi lever jo med en "efter mig syndfloden" tankegang, og det er
formodentlig meget fornuftigt, vi kan jo ikke gøre noget videre alligevel. I
UK regnede myndighederne med at der kom 30.000 fra de nye EU-lande i Øst, -
men der kom 600.000, hvilket viser hvordan "man" ofte ønsketænker, og tænker
helt forkert i sådanne forhold.

Husk da Schlüter sagde, at vi har jo bare én pct indvandrere og flygtninge i
DK, og det bliver ikke anderledes, - og nu er 30 pct af alle nye elever i
skolerne i Kbh indvandrere (muslimer), - noget man ville have forsvoret
dengang.

Fra : BigBother

Dato : 25-05-07 10:35

> [...]
> er alle migrationsforskere da også enige om. Man regner med at vi allerede
> har 8 - 10 millioner illegale i Europa, det tal vil bare blive

Hvor mange illegale indvandrere er der mon i Danmark? Det må da være svært
at skjule sig helt for myndighederne i et gennemkonrolleret samfund som
vores. Man kommer jo ikke langt uden et CPR-nummer.

Men hvis det viser sig ikke at være nok kunne man let indføre mere kontrol.
Det er kun et spørgsmål om vilje.

> Fødselsraterne vil første komme ned - hvis det kommer ned - om 40 år iflg
> FNs forudsigelser. Og inden da vil der komme lige så mange mennesker
> *flere* på kloden, som der var totalt da jeg blev født.

Nu tror jeg ikke så meget på, at man kan forudsige fremtiden. Det er let at
undgå uønsket graviditet, så hvis de ville kunne de sagtens. Hvis de har
brug for hjælp til at finde ud af det må vi hjælpe dem, men hvis de ikke vil
tage imod vores hjælp er det deres eget problem - ikke vores.

> Men vi lever jo med en "efter mig syndfloden" tankegang, og det er
> formodentlig meget fornuftigt, vi kan jo ikke gøre noget videre alligevel.

Det er der måske nogen, der gør. Jeg har mere en "efterlad samfundet i
mindst lige så god stand som da du modtog det"-tankegang.

> [...]
> i skolerne i Kbh indvandrere (muslimer), - noget man ville have forsvoret

Jeg holder fast ved at disse problemer skyldes, at vi har været for dumme,
og at vi rent faktisk kan undgå at det bliver meget værre med rettidig omhu.
Første skridt er at erkende problemerne. Det stadie er vi efterhånden nået
til, i hvert fald i Danmark. For 10 år siden var det fy-fy at snakke om
problemerne med indvandring. Nu anerkendes de langt ind i SF. Næste skridt
er at snakke om løsninger.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-05-07 13:23

> [...]

> Men hvis det viser sig ikke at være nok kunne man let indføre mere
> kontrol. Det er kun et spørgsmål om vilje.

Der er nogle tusinde illegale, og de er på arbejdsmarkdet, - man fanger
nogle hver gang man holder razzia i kiosker og restauranter. Så er der de
hundreder af flygtninge under jorden, som jo nok er værre stedt, da de er
mere bange for at blive opdaget.

Man klarer sig fint uden CPR-nummer, - man kan låne et sygesikringsbevis,
hvis man skal på hospital, det bliver ikke indberettet, at man gør det.

Fra : BigBother

Dato : 25-05-07 13:55

> Man klarer sig fint uden CPR-nummer, - man kan låne et sygesikringsbevis,
> hvis man skal på hospital, det bliver ikke indberettet, at man gør det.

Det kunne let stoppes ved at indføre et biometrisk sygesikringsbevis. Hvor
der er en vilje er der en vej.

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-05-07 14:28

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-05-07 09:49

Knud Larsen skrev:
> [...]
> The Human Tide, "Det menneskelige tidevand", vurderer, at der kan komme op
> mod en milliard i 2050, hvis intet gøres."

Af naturlige årsager så skifter jordens klima imellem istid og
mellemistid. Senest 2050 så skifter klimaet fase, fordi jordens magnet
felt er væk og solen er for svag til at brænde igennem skyerne, så
vinterens sne kan smelte. I de næste 1400år damper det fra havet, indtil
havet er kølet ned, men så en indlandsisen også blevet flere hundred
meter tyk.

Der ikke rigtige nogen steder et flygte hen, andet end striben imellem
ørken og isen. Men vi må trække lod og aflive dem, som trækker en nitte.

Hvis du har behov for dommedagsprofeti så har jeg et udvalg billigt til
salg. Jeg når aligevel ikke at se dem alle gå i opfyldelse.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-05-07 10:13

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du har behov for dommedagsprofeti så har jeg et udvalg billigt til
> salg. Jeg når aligevel ikke at se dem alle gå i opfyldelse.

Bare én af dem, behøver at være korrekt, så får du ret

Som min mor plejer at sige: "Man dør ikke, fordi man kommer på hospitalet.
Kun sidste gang!"

Jab

Fra : BigBother

Dato : 25-05-07 10:45

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message

> [...]
> havet er kølet ned, men så en indlandsisen også blevet flere hundred meter

Mon ikke vi kan undgå den slags problemer med teknologi? F.eks. er CO2 jo
med til at holde på solvarmen, så det kan vi bare udlede noget mere af. Der
er masser af kulreserver i jorden, der kunne futtes af. Og skyerne kan man
også få væk ved at drysse kemikalier på dem. Og i 2050 er der sikkert kommet
mange nye muligheder.

Men bortset fra det, så bliver solen varmere i disse år, hvilket er den
vigtigste årsag til global opvarmning. Så det tegner ikke til at der kommer
en istid foreløbigt, tværtimod.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-05-07 12:55

BigBother skrev:
> [...]
> vigtigste årsag til global opvarmning. Så det tegner ikke til at der kommer

Alle pluslige varme stigninger, de sidste mange milliarder år er endt
med et tilsvarende fald. temperatur stigningen fra o. 1970 til i dag,
plejer altid at blive efter fulgt af et tilsvarende temperturfald. Er
dette så mærkeligt? Usandsynligt?

Hvis det er konstant overskyet, så er der ikke noget at gøre. Du kan
farve sneen sort, men næste morgen er den hvid af rimforst eller sne.

Uanset hvormeget du udleder af kultveilte så kan du kun få en
drivhusefekt hvis solen skinner på overfladen. Da solskinnet på skyerne
normalt ikke omdannes til varmestråling.

Fra : BigBother

Dato : 25-05-07 13:58

> [...]
> hvis solen skinner på overfladen. Da solskinnet på skyerne normalt ikke

Hvis bare der går længe tid nok (50+ år) er jeg overbevist om, at vi kan
løse problemerne teknologisk. F.eks. kunne man forestille sig eksotiske
løsninger med kæmpe rumbaserede solfangere, der sendte energi ned til
jorden, f.eks. i form af antistof. Eller små robotter, der fløj rundt og
omdannede skyerne til regn.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-05-07 14:22

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message

> Alle pluslige varme stigninger, de sidste mange milliarder år er endt
> med et tilsvarende fald.

Jorden er ca 5 milliarder år, så du kan næppe sige de sidste mange milliader
år...

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : N_B_DK

Dato : 25-05-07 14:19

> Men bortset fra det, så bliver solen varmere i disse år, hvilket er
> den vigtigste årsag til global opvarmning.

Det dokumenterer du lige ikke ?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-05-07 18:05

N_B_DK skrev:
> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message

> Det dokumenterer du lige ikke ?

Det ikke den rigtige forklaring, Det er solvinden som er stærker end
normalt. Derved bliver der fære skyer og mere solskin. Da solvinden
skærmer imod den kostmiske stråling, som danner skyer.

Fra : Pernille

Dato : 25-05-07 20:40

> Det ikke den rigtige forklaring, Det er solvinden som er stærker end
> normalt. Derved bliver der fære skyer og mere solskin. Da solvinden
> skærmer imod den kostmiske stråling, som danner skyer.

Har I slet ikke lagt mærke til, at dame underbenklæder er blevet mindre og
mindre med årene? Det er et tydeligt bevis på at klimaet bliver varmere og
varmere...
Først var der mamolukker (stavelse?) og med tiden blev det til
g-strengs-trusser...

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-05-07 23:35

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> varmere...
> Først var der mamolukker (stavelse?) og med tiden blev det til

Men i Istiden gik de helt uden. Så var kvinderne varmere dengang

Jan

Fra : Michael Weber

Dato : 26-05-07 04:43

> [...]
> varmere...
> Først var der mamolukker (stavelse?) og med tiden blev det til

.....og tandtrådsproducenterne sidder og gnider sig i hænderne, mens de
venter på markedet skal eksploderer.

Halleluja for global opvarmning.
:P

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 25-05-07 13:38

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Europa, - som jeg hele tiden har forudsagt.
>
> Spænd sikkerhedsselerne, og begynd evt allerede nu at studere Koranen

Det startede med.
Oldtiden-Middelalder-Reformation-Renæssance-Enevælde-Oplysningstid. Nu er vi
så nået til.Opløsningstiden.

MVH Kurt

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 19:13

> [...]

> The Human Tide, "Det menneskelige tidevand", vurderer, at der kan komme op
> mod en milliard i 2050, hvis intet gøres."

Og dagens avis er?

Dommedagsprofetier er set før, og FNs nylige klimarapport burde
indklages for et organ for videnskabelig uredeligehd.

Det er nemlig klart uredeligt når man 1. offentliggør en rapports
/konklusioner/, endda opstillet af politikere, og 2. venter tre måneder
med at komme med selve rapporten, da den lige skal 'tilpasses'
konklusionerne først ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-05-07 20:34

> Og dagens avis er?

Én af dagens aviser, - det var Kristeligt Dagblad.

> [...]
> /konklusioner/, endda opstillet af politikere, og 2. venter tre måneder
> med at komme med selve rapporten, da den lige skal 'tilpasses'

Ja, en milliard er nok et gæt i underkanten

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 22:33

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Ja, en milliard er nok et gæt i underkanten

En af de problemer man har, og som man ikke kan forklare, er, at den
globale opvarmning på Mars foregår betydeligt hurtigere end den globale
opvarmning på Jorden.

<http://www.google.dk/search?q=%22global+warming%22+mars&ie=utf-8&oe=utf
-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a>

Mon ikke der er nogen der har forlæst sig på Johannes Åbenbaring?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-05-07 23:06

> En af de problemer man har, og som man ikke kan forklare, er, at den
> globale opvarmning på Mars foregår betydeligt hurtigere end den globale
> opvarmning på Jorden.

Måske speeder vores opvarmning op, - og Mars' går nedad.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 23:27

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Måske speeder vores opvarmning op, - og Mars' går nedad.

Problemet er at man her intet rigtigt kan sige - bortset naturligvis
fra, at efterspørgslen stiger [Kina, Indien], at vi er for afhængige af
olie fra ustabile lande - og at vi /derfor/ må omlægge forsyningerne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk