Messerschmidt tilbage i DF, der stævner BT
Fra : John

Dato : 24-05-07 16:39

Historien om en fjert, der blev til fem høns (fisen i den politiske
hornlygte) er ikke slut:

".. DF's gruppeformand, Kristian Thulesen Dahl, bekræfter, at Messerschmidt
igen er medlem af partiet ... Han bekræfter samtidig, at Dansk Folkeparti på
vegne af Morten Messerschmidt vil stævne dagbladet B.T .."
http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-7058675.html

John

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 17:49

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
> [...]
> Messerschmidt igen er medlem af partiet ... Han bekræfter samtidig, at
> Dansk Folkeparti på vegne af Morten Messerschmidt vil stævne dagbladet B.T

Hvor vil jeg håbe BT kommer til at bløde ...

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Zeki

Dato : 24-05-07 22:51

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor vil jeg håbe BT kommer til at bløde ...

Det sker ikke, med mindre det slås fast at samtlige vidner har løjet.

Fra : Alucard

Dato : 24-05-07 23:17

On Thu, 24 May 2007 23:51:10 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Det sker ikke, med mindre det slås fast at samtlige vidner har løjet.

Eller at BT har digtet videre på det som vidnerne har fortalt....

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-05-07 08:52

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> "Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det sker ikke, med mindre det slås fast at samtlige vidner har løjet.

Samtlige TO helt specielle vidner? Hvor vi så den ene i Nyhederne sige, at
han "lissom" mente at have set noget der kunne tolkes som en nazihilsen? Han
var helt utrolig vag, OG det står jo fast, at 40 andre vidner IKKE har set
nogen nazihilsen. Nationalsangene er der jo ikke uenighed om.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 12:13

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> var helt utrolig vag, OG det står jo fast, at 40 andre vidner IKKE har set
> nogen nazihilsen. Nationalsangene er der jo ikke uenighed om.

Stort set hele den københavnske presse var til stede den aften i Grøften
... ingen andre end de to vidner har set nogen heilen.

Men den operasanger Morten Messerschmidt sang duet med, siger at begge
havde højre hånd i vejret, »for sådan gør man når man synger opera«. Jeg
har dog set et billede, hvor det tydeligt ses at MM har højre hånd i
vejret. Et zoomet ind, så man ikke kan se hånden, et andet hvor man kan
se hånden.

BT har tidligere indrømmet at nazi-sangen var »Deutschland, Deutschland
über alles«, som Weimarrepublikkens første præsident, socialdemokraten
Friedrich Ebert, i 1922 gjorde til Tysklands nationalsang. Nazisterne
brød sig dog ikke overraskende ikke synderligt om den, og foretrak deres
egen Horst Wessel-dang.

Og hvis man synes at den tyske nationalsang i tre vers lyder drabelig og
krigerisk, så sammenlign lige med den danske:

Kong Christian stod ved højen mast
i røg og damp.
Hans værge hamrede så fast,
at gotens hjelm og hjerne brast.
da sank hvert fjendtligt spejl og mast
i røg og damp.
Fly, skreg de, fly, hvad flygte kan!
hvo står for Danmarks Christian
i kamp?

Niels Juel gav agt på stormens brag:
Nu er det tid!
Han hejsede det røde flag
og slog på fjenden slag i slag.
Da skreg de højt blandt stormens brag:
Nu er det tid!
Fly, skreg de, hver, som véd et skjul!
hvo kan bestå for Danmarks Juel
i strid?

O Nordhav, glimt af Vessel brød
din mørke sky!
Da tyede kæmper til dit skød;
thi med ham lynte skræk og død.
Fra vallen hørtes vrål, som brød
den tykke sky.
Fra Danmark lyner Tordenskjold;
hver give sig i himlens vold
og fly!

Du danskes vej til ros og magt,
sortladne hav!
Modtag din ven, som uforsagt
tør møde faren med foragt,
så stolt, som du, mod stormens magt,
sortladne hav!
Og rask igennem larm og spil
og kamp og sejer før mig til
min grav!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-05-07 12:47

> Stort set hele den københavnske presse var til stede den aften i Grøften
> .. ingen andre end de to vidner har set nogen heilen.

Der var åbenbart 82 vidner som IKKE havde set hvad de to "lissom" havde set.

> [...]
> har dog set et billede, hvor det tydeligt ses at MM har højre hånd i
> vejret. Et zoomet ind, så man ikke kan se hånden, et andet hvor man kan

Jeg har set et billede hvor han har et glas løftet i højre hånd, - men det
kan vel også misforstås

Det mest interessante er hvordan "gode mennesker" øjeblikkeligt tror på de
to mod de to-og-firs, man kan gætte på hvorfor

Iøvrigt mht "topstyring" og "popularisme" - så er det interessant at se den
tidligere svenske statsminister på slap line, sent om aftenen på DR1, - men
her ville alarmklokkerne nok ikke ringe hos de DF-ofobe

Jeg synes iøvrigt også det vil være fint at få mindsket DFs indflydelse, de
har været nødvendige, men er det ikke mere, tværtimod.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 16:43

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Det mest interessante er hvordan "gode mennesker" øjeblikkeligt tror på de
> to mod de to-og-firs, man kan gætte på hvorfor

Det samlede folketing synes dog i dag at stå bag Messerschmidt. Plus den
samlede presse eksklusive BT.

> Iøvrigt mht "topstyring" og "popularisme" - så er det interessant at se den
> tidligere svenske statsminister på slap line, sent om aftenen på DR1, - men
> her ville alarmklokkerne nok ikke ringe hos de DF-ofobe

Fik den ikke set.

> Jeg synes iøvrigt også det vil være fint at få mindsket DFs indflydelse, de
> har været nødvendige, men er det ikke mere, tværtimod.

Tjae, de nødvendige stramninger er lavet, og det er svært at se hvad der
kan laves af yderligere stramninger, som vil have demografisk betydning.

Ny Alliance synes i øvrigt at bakke op bag hovedparten af stramningerne,
bortset fra lidt 'fernis'. Helle Thorning Schmidt kan vist godt glemme
alle statsministerdrømme [og medlemmerne er jo forlængst begyndt at
'sive' fra S' folketingsgruppe], Det radikale Venstre er blevet parkeret
permanent på sidelinien, uden indflydelse, og mon ikke den næste
statsminister hedder Lars Løkke Rasmussen?

Skal vi gætte på hvor mange årtier der er til næste socialdemokratiske
regering, om en sådan overhovedet vil se dagens lys?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-05-07 09:50

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det samlede folketing synes dog i dag at stå bag
> Messerschmidt. Plus den
> samlede presse eksklusive BT.

hvor ser du det henne?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 10:23

Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> hvor ser du det henne?

I Berlingske Tidende + hvad jeg har hørt i radioen.

Jeg taler naturligvis ikke her om at de står bag hans /politik/, men bag
ham i forhold til BT.

Begge interviewede politikere, Ammitzbøll fra R og Baastrup fra SF,
bakkede ham i hvert fald op. Men det kan da godt være at baronesse
Rosenkrantz-Theil finder det nazistisk at synge duet med en operasanger,
og herunder som alle operasangere gør, når de synger, løfter højre hånd.
Og synge arier af Schubert og Wagner, og afslutte underholdningen i
Grøften [til Tivolis åbning, hvor stort set hele pressekorpset er til
stede] med afsyngelsen af den britiske, franske og tyske nationalsang.

I gårsdagens Deadline 22:30 kunne man i øvrigt vise et ikke-manipuleret
billede af Morten Messerschmidt som ræverød kommunist. På besøg i Israel
havde han besøgt det fælles jødisk-arabiske kommunistparti, her ses han
foran det røde flag med højre hånd rejst i kommunisthilsen, med
knytnæve. Mon han er stalinist?

Han har snarere humor ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 27-05-07 11:19

On Sun, 27 May 2007 11:22:36 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>havde han besøgt det fælles jødisk-arabiske kommunistparti, her ses han
>foran det røde flag med højre hånd rejst i kommunisthilsen, med

Jeg tror du har fuldstændig ret....

Fra : Zeki

Dato : 27-05-07 12:18

> Stort set hele den københavnske presse var til stede den aften i Grøften
> .. ingen andre end de to vidner har set nogen heilen.

Forleden kom jeg forbi et sted hvor der lige havde været en trafikulykke.
Men da det var de færreste på stedet der havde stimlet sig sammen som havde
set selve ulykken ske, ensbetydende med at den ikke havde fundet sted?

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 12:48

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> set selve ulykken ske, ensbetydende med at den ikke havde fundet sted?

Nu sad folk jo rundt omkring Morten Messerschmidt, og mange ved samme
bord som ham. Og det var ham der stod for aftenens underholdning, med en
operasanger som makker.

Når folk står og synger duet, Schubert, Wagner og tre nationalsange, er
der altså masser af øjne rettet mod dem. Især når en af dem er en kendt
MFer. Grøften har vel plads til en 150 gæster.

Indse dog, at den historie var en and, og at det eneste vidne der er
stået frem [Torben Lunds mand] ikke er i stand til at sige, hvilke
'nazisange' der skulle være tale om, da han ikke kender forskel på
Schubert, Wagner, den tyske nationalsang - eller nazisternes foretrukne
'nationalsang', Horst Wessel-sangen:

1. Die Fahne hoch!
Die Reihen dicht geschlossen!
SA marschiert
Mit ruhig festem Schritt
|: Kam'raden, die Rotfront
Und Reaktion erschossen,
Marschier'n im Geist
In unser'n Reihen mit :|

2. Die Straße frei
Den braunen Bataillonen,
Die Straße frei
Dem Sturmabteilungsmann!
|: Es schau'n aufs Hakenkreuz
Voll Hoffnung schon Millionen
Der Tag für Freiheit
Und für Brot bricht an :|

3. Zum letzten Mal
Wird zum Appell geblasen!
Zum Kampfe steh'n
Wir alle schon bereit.
|: Bald flattern Hitlerfahnen
Über allen Straßen.
Die Knechtschaft dauert
Nur noch kurze Zeit! :|

4. Die Fahne senkt!
Horst Wessel ist erschossen!
In unser'm Herzen
nur noch wach er lebt,
|: Dein rotes Blut, Kamerad,
Ist nicht umsonst geflossen,
D'rum doppelt hoch
Die Freiheitsfahne hebt! :|

<http://ingeb.org/Lieder/diefahne.html>
<http://de.wikipedia.org/wiki/Horst-Wessel-Lied>

Og ja, ingen skal fortælle mig hvilken forbryderbande NSDAP var, eller
at det forhold, at pacifisterne i Vesten greb ind så sent, som det
skete, kostede 44 millioner mennesker livet, her i Europa.

Torben Lunds mand er så sandelig intet sandhedsvidne, og i øvrigt har
såvel han som Torben Lund nok fået lige så mange snapse ned, som Morten
Messerschmidt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Hagemann

Dato : 27-05-07 12:27

> [...]
> har dog set et billede, hvor det tydeligt ses at MM har højre hånd i
> vejret. Et zoomet ind, så man ikke kan se hånden, et andet hvor man kan

Er det ikke venstre arm som hæves til Heil Hitler-hilsen? En fra SFU
bevidnede at Messerschmidt på Cafe Toga havde irettesat en anden bargæst for
at heile ukorrekt, så han ville næppe finde på at heile med forkert arm.

> [...]
> Friedrich Ebert, i 1922 gjorde til Tysklands nationalsang. Nazisterne
> brød sig dog ikke overraskende ikke synderligt om den, og foretrak deres

Arne Ullum bliver ved med at påstå at 1. vers af »Deutschland, Deutschland
über alles« blev afsunget. Men danskerne generelt kender kun de første par
strofer, mens det er slutningen af verset, som drejer sig om det nuværende
Litauen, Holland og Italien, som har fået tyskerne, bortset fra de
hjemstavnsfordrevne, til at opgive 1. vers som nationalsang.

> Og hvis man synes at den tyske nationalsang i tre vers lyder drabelig og
> krigerisk, så sammenlign lige med den danske:
>
> Kong Christian stod ved højen mast

Marseillesen og Rule Britannia er endnu værre, og begge disse hymner blev
faktisk afsunget den dag i Tivoli. En retvisende overskrift i BT kunne være:
"Imperialismen og revolutionen hyldet i sang".

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 13:01

Per Hagemann <perhag@tdcadsl.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> OG det står jo fast, at 40 andre vidner IKKE har set

> Er det ikke venstre arm som hæves til Heil Hitler-hilsen?

Naturligvis er det højre arm, og det har det været lige siden den
romerske oldtid, da det var den romerske hærs 'honnør'. Det var også
derfor den i det fascistiske Italien kaldtes 'romerhilsen', da Mussolini
genoptog den. Den røg så videre til nazismens Tyskland.

> En fra SFU bevidnede at Messerschmidt på Cafe Toga havde irettesat en
> anden bargæst for at heile ukorrekt, så han ville næppe finde på at heile
> med forkert arm.

Hvis den anden bargæst har gjort nar af DFeren ved at sige 'Heil Hitler'
med venstre arm, så er det vel en mild tilrettevisning.

> [...]
> Litauen, Holland og Italien, som har fået tyskerne, bortset fra de
> hjemstavnsfordrevne, til at opgive 1. vers som nationalsang.

I hovedet kan jeg faktisk kun den første linie - og så melodien.

> Marseillesen og Rule Britannia er endnu værre, og begge disse hymner blev
> faktisk afsunget den dag i Tivoli. En retvisende overskrift i BT kunne være:
> "Imperialismen og revolutionen hyldet i sang".

Tjae. I gårsdagens Deadline 22:30 kunne man afslutningsvis se et billede
af Morten Messerchmidt som revolutionær stalinist. Foran den røde fane,
med højre arm rejst - i knytnæve ... på besøg hos de israelske
kommunister ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BigBother

Dato : 24-05-07 18:32

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

> Historien om en fjert, der blev til fem høns (fisen i den politiske
> hornlygte) er ikke slut:

Nej, det gælder om hele tiden at holde gryden i kog med ligegyldige sager,
så vi ikke risikerer at der bliver plads til at diskutere vigtige emner i
den offentlige debat.

--
We need a strong president. Strong enough to resist the temptation to take
powers that a president shouldn't have. -- Ron Paul, præsidentkandidat

http://www.ronpaul2008.com/

Fra : Jens P

Dato : 24-05-07 20:09

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse

> Nej, det gælder om hele tiden at holde gryden i kog med ligegyldige sager,
> så vi ikke risikerer at der bliver plads til at diskutere vigtige emner i
> den offentlige debat.

Ja, det er rent ugeblad at opleve TV-Avisen og TV2-Nyhederne koge suppe på
den gamle høne.

Sender en venlig tanke til opfinderen af fjernbetjeningen......

Jens

Fra : @

Dato : 24-05-07 20:33

On Thu, 24 May 2007 21:08:58 +0200, "Jens P" <jepper@jubii.dk> wrote:

> [...]
>den gamle høne.
>
>Sender en venlig tanke til opfinderen af fjernbetjeningen......

han har da forhåbentlig fået en eller anden Nobellpris

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 12:44

BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> Nej, det gælder om hele tiden at holde gryden i kog med ligegyldige sager,
> så vi ikke risikerer at der bliver plads til at diskutere vigtige emner i
> den offentlige debat.

Jeg synes nu nok at det er en vigtig sag at debattere en mislykket
slagtning af en ung politiker.

Det er jo ikke bare en ligegyldig gladiatorkamp, det drejer sig om.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : John

Dato : 26-05-07 13:42

> Jeg synes nu nok at det er en vigtig sag at debattere en mislykket
> slagtning af en ung politiker.

Absolut!

Samtidig kan det undre, at Ullum-mennesket fortsætter med at fise i
hornlygten..

John

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-05-07 09:48

> BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:
> Jeg synes nu nok at det er en vigtig sag at debattere en
mislykket
> slagtning af en ung politiker.

Der var tale om en udmærket slagtning af en mislykket
politiker - helt rimeligt.

> Det er jo ikke bare en ligegyldig gladiatorkamp, det drejer
> sig om.

nej, derfor var det i orden at medierne fokuserede på sagen.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 10:26

Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Der var tale om en udmærket slagtning af en mislykket
> politiker - helt rimeligt.

Slagtningen bliver jo så nu bare til en selv-slagtning af en
chefredaktør ...

> nej, derfor var det i orden at medierne fokuserede på sagen.

Og frikendte ham, da medierne jo selv kunne se, at BTs historie ikke
holdt vand - deres journalister havde jo selv været til stede, selv om
også de havde været skidefulde og på rulleskøjter.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 27-05-07 11:22

On Sun, 27 May 2007 11:26:26 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Og frikendte ham, da medierne jo selv kunne se, at BTs historie ikke
>holdt vand - deres journalister havde jo selv været til stede, selv om
>også de havde været skidefulde og på rulleskøjter.

Ja, da det kom frem at en hel flok fra Se&Hør havde siddet ganske få
meter væk uden at lægge mærke til en skide fuld politiker skulle have
hyldet nazismen, så mistede BT al troværdighed....

Sådan en historie ville Se&Hør IKKE "glemme"...

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-07 11:39

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> [...]
> hyldet nazismen, så mistede BT al troværdighed....
>
> Sådan en historie ville Se&Hør IKKE "glemme"...

Nogle af dem havde endda grundet pladsmangel siddet ved samme bord som
Morten Messerschmidt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk