Re: Grov vold op med 75% på 10 år
Fra : C. Overgaard

Dato : 23-05-07 21:54

On 23 Maj, 21:24, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:
> On Tue, 22 May 2007 21:58:54 +0200, @ wrote:

> Gad vide hvem der oplærer de små "voldsbanditter" man ser her og der?

Det gør de fællesskaber, som de opsøger, fordi at deres rollemodeller
er optaget andre steder eller ikke er på banen af den ene eller anden
årsag, så når tomrummet efter SFO-tiden opstår og fritidsklubben måske
ikke lige ligger ved siden af og de trods alt selv skal finde derned,
så er der fællesskaber af ligesindede, som hænger på gaden der
hjertens gerne vil udfylde dette tomrum for ungerne. Problemet er at
disse fællesskaber måske ikke lige opererer efter samme normer som det
omkringliggende samfund og så har vi balladen.

Måske skal vi hjælpe med nogle sunde fællesskaber, når vi har leveret
en øjeblikkelig demonstration af at der med en handling følger
konsekvens. Jeg terper i øjeblikket after-care pakken fra Eagle
Academy i Florida, som ikke er noget rart sted.
http://www.secretprisonsforteens.dk/US/EagleAcademyFlorida.htm (Stedet
har været beskrevet i ALT for Damerne.)

De har ikke noget at byde på ud over frygten for at skulle vende
tilbage. Faktisk tror jeg at en belønningsmodel, som jeg har beskrevet
i et oplæg til omlægning af straffeområdet for de 15-18 årige, er mere
velegnet. Det handler om at få dem beskæftiget med uddannelse eller
arbejde. http://www.center-validering.dk/Retsreform/15_18year.htm

Men de 10-15 årige unge udgør et problem. Hvis de ikke kan finde ud af
at finde ned i fritidsklubben eller en sportsforening, hvad gør man
så?

Mvh
C.Overgaard