remitter
Fra : Malene P

Dato : 23-05-07 19:20

I eftermiddagens "Orientering" jubledes der begejstret over, at de fremmede
her i landet bidrager lige så meget til hjemlandets økonomi som dansk
U-landsbistand -måske endda mere endnu. Lytterne blev foregøglet, at denne
skjulte (for man kender ikke omfanget) eksport af danske skattekroner ( for
man har selvsagt heller ingen undersøgelser, der viser, om afsenderen
arbejder eller er på offentlig forsørgelse) bidrager til udviklingen i
hjemlandet. Mon det nu også er så god en ide, at fordoble verdens højeste
U-landsbistand via den slags remitter? Og bør gode danskere egentlig
acceptere det? Og så savnede jeg faktisk under alle disse smukke ord om øget
"velstand" i Afrika en kritisk journalist, der lige gjorde opmærksom på bla
EB´s artikelserie for et par år siden om hele landsbyer og jordbesiddelser i
Tyrkiet og Pakistan, der på denne måde er blevet finacieret af gode danske
skatteydere. Men jeg er jo lyshåret, har stemt på DF et par gange og har
vist brugt grimme ord om fremmede, der begår grimme handlinger. Men hvad
mener i om de skjulte remitter?

Malene P

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 23-05-07 19:35

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> writes:

> skatteydere. Men jeg er jo lyshåret, har stemt på DF et par gange og
> har vist brugt grimme ord om fremmede, der begår grimme
> handlinger. Men hvad mener i om de skjulte remitter?

Folk må bruge deres penge som de nu synes.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Malene P

Dato : 23-05-07 19:50

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Folk må bruge deres penge som de nu synes.

Men var det ikke rimeligt, om danskerne i det mindste var informeret om,
hvor store beløb, de fremmede sender hjem? Oveni U-landsbistanden? Og OM det
overhovedet er hjælp til hjemlandene eller bare er dansk
skatteyderfinaniceret opbygning af familieimperier og dyrkning af endnu
større klasseskel, som de frelste venstresnoede jo ellers har så travlt med
at bandlyse. Når talen vel at mærke ikke kommer ind på deres egen matrikel.

Malene P

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 23-05-07 20:19

> [...]

> Men var det ikke rimeligt, om danskerne i det mindste var informeret
> om, hvor store beløb, de fremmede sender hjem? Oveni

Det kunne da være interessant nok at vide, men ligefrem krav?

> [...]
> endnu større klasseskel, som de frelste venstresnoede jo ellers har
> så travlt med at bandlyse. Når talen vel at mærke ikke kommer ind på

Hvor pengene ender henne, når folk først har fået dem i hånden, er
ikke noget jeg vil blande mig i. Ellers skal vi vel også til at trække
folk der bruger sukker i kaffen for deres dagpenge, når man tænker på
alle de EU-tilskud Danisco får.

Jeg kan godt se hvor du vil hen, jeg er bare ikke enig med dig. Et
eller andet sted er man nødt til at sætte grænsen, medmindre man vil
have et totalitært samfund, hvor folk ikke har mulighed for at
bestemme selv.

Fra : Malene P

Dato : 24-05-07 02:49

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> writes:
>
> Jeg kan godt se hvor du vil hen, jeg er bare ikke enig med dig.

Det er du jo i din gode ret til ikke at være.

Malene P

Fra : Ralph

Dato : 23-05-07 21:57

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det
> overhovedet er hjælp til hjemlandene eller bare er dansk

Hvorfor skal jeg vide om du køber varer fra u-lande (det gør su sikkert
ikke, men lad nu det ligge) for dine surt optjente og beskattede penge.

> skatteyderfinaniceret opbygning af familieimperier

hvor har du dette skattebetalt halløj fra, såvidt jeg ved er de fleste der
har råd til at sende penge hjem til familien et arbejde, du forventer vel
ikke en asylfamilie på madkassehjælp i Sandholmlejren skulle sende et par
leverpostejsmadder til Pakistan?

> større klasseskel, som de frelste venstresnoede jo ellers har så travlt
> med
> at bandlyse. Når talen vel at mærke ikke kommer ind på deres egen
> matrikel.

Så falder kæden HELT af, jeg er nok dum, og derfor fatter jeg nada.

--
Ralph

Fra : Malene P

Dato : 24-05-07 02:47

>jeg er nok dum, og derfor fatter jeg nada.

Nåda

Malene P

Fra : El Trabajador

Dato : 24-05-07 05:59

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i

> Så falder kæden HELT af, jeg er nok dum, og derfor fatter jeg nada.

Godt at du selv ved det.
--
El Trabajador

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-05-07 08:31

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> Oveni U-landsbistanden? Og OM det
> overhovedet er hjælp til hjemlandene eller bare er dansk
> skatteyderfinaniceret opbygning af familieimperier og dyrkning af endnu
> større klasseskel,

hvis de har arbejde, betaler skat, og vælge at sende noget af deres
indkomst sydpå så lad dem dog.

/thomas

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-07 11:03

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
> Men var det ikke rimeligt, om danskerne i det mindste var informeret om,
> hvor store beløb, de fremmede sender hjem?

Mener du, det i almindelighed et angår almenheden, hvordan privatpersoner
bruger deres penge?

Fra : Trunte

Dato : 31-05-07 18:42

> [...]
> med
> at bandlyse. Når talen vel at mærke ikke kommer ind på deres egen

Hvorfor er det rimeligt for dig at få at vide?? Så skal du vel også vide
hvor meget af min løn jeg bruger på nødhjælpsorganisationer??
Eller at min mormor på pension har et PLAN-barn??
Eller er det kun "perkerne" du vil fravriste disse oplysninger?
Trunte

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-07 11:02

> [...]
> arbejder eller er på offentlig forsørgelse) bidrager til udviklingen i
> hjemlandet. Mon det nu også er så god en ide, at fordoble verdens højeste

Hvad vil du gøre ved det? Forbyde dem aat sende penge ud af landet??

Fra : Malene P

Dato : 24-05-07 16:39

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
>
> Hvad vil du gøre ved det? Forbyde dem aat sende penge ud af landet??

Ihvertfald over en vis størrelse. Har iøvrigt svært ved at forstå, at det
kan betragtes som hjælp til hjemlandene, hvis de fremmede feks investerer
danske skattekroner i fast ejendom til gavn for de (trods alt få) familier,
der har haft held med at sluse et medlem hertil som flygtning. Og jeg undrer
mig over, at venstrefløjen ikke for længst har påpeget problemet med en ny
overklasse i hjemlandet.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-07 19:19

> Ihvertfald over en vis størrelse.

Hvordan vil du effektuere det? Skal mennesker med en vis religion / hudfarve
/ etnisk oprindelse forbydes at sende penge ud af landet?

Hvad nu, hvis de giver pengene til et fond eller til en såkaldt etnisk
dansker, der så donerer dem til udlandet? Skal vi så ud i, at bankerne
forbydes at sende penge ud af landet? Og betyder det så, at vi ikke længere
skal kunne handle med udlandet?

Nej, Malene, det er en skidt idé - rigtig skidt endda.

> [...]
> familier,
> der har haft held med at sluse et medlem hertil som flygtning.

Du forstår ikke, at det er til gavn for de mennesker, der får pengene eller
hvad?

> Og jeg undrer
> mig over, at venstrefløjen ikke for længst har påpeget problemet med en ny
> overklasse i hjemlandet.

Venstrefløjen har vel andet at gå op i - det er trods alt ikke alle, der går
i så små sko som dig.

Fra : Malene P

Dato : 24-05-07 19:35

> Du forstår ikke, at det er til gavn for de mennesker, der får pengene
eller
> hvad?

Joda -men hvem er så de "folk"?

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-07 19:49

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> eller
>
> Joda -men hvem er så de "folk"?

Det rager da ikke dig, gør det?

Jeg mener: Du giver penge til Dansk Folkeparti, og selv det blander vi andre
os ikke i.

Fra : Malene P

Dato : 24-05-07 21:29

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> Det rager da ikke dig, gør det?

Det rager mig da bestemt når diverse talsmænd påstår, at det er et bidrag
til ulandshjælpnen hvis jeg i stedet for medvirker til at financiere
familiedynastier i hjemlandet.

> Jeg mener: Du giver penge til Dansk Folkeparti

Hvad bygger du den påstand på?

Malene P

Fra : Malene P

Dato : 24-05-07 19:42

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
>
> Hvordan vil du effektuere det? Skal mennesker med en vis religion /
hudfarve
> / etnisk oprindelse forbydes at sende penge ud af landet?

Jeg har ikke talt om religion eller hudfarve.

> Hvad nu, hvis de giver pengene til et fond eller til en såkaldt etnisk
> dansker, der så donerer dem til udlandet?

Kan du sandsynliggøre, at det er det, der foregår?

[SNIP En bunke til lejligheden opfundet ævl ]

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-07 19:51

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hudfarve
>
> Jeg har ikke talt om religion eller hudfarve.

Nå, men hvad så med etnicitet?

> Kan du sandsynliggøre, at det er det, der foregår?

Det siger jeg ikke - jeg påpeger, at de jo blot kan gøre det på den måde,
hvis man forbyder dem at gøre det personligt.

> [SNIP En bunke til lejligheden opfundet ævl ]

Eller valgte du blot at ignorere de dele af indlægget, hvor jeg i den grad
fik slået fast med syvtommersøm, hvor tåbeligt dit forslag er?

Fra : Malene P

Dato : 24-05-07 21:30

> Eller valgte du blot at ignorere de dele af indlægget, hvor jeg i den grad
> fik slået fast med syvtommersøm, hvor tåbeligt dit forslag er?

Du har ikke slået noget som helst fast.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-05-07 07:33

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du har ikke slået noget som helst fast.

Hvad er egentlig årsagen til, at du deltager i en debat som denne, når du
ikke ønsker at læse og forstå andres argumenter?

Fra : Malene P

Dato : 25-05-07 12:08

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> Hvad er egentlig årsagen til, at du deltager i en debat som denne, når du
> ikke ønsker at læse og forstå andres argumenter?

Jeg ønsker at komme med min mening om nogle forhold, som du end ikke
forholder dig til. Og argumentere gør du da slet ikke.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-05-07 13:03

> Jeg ønsker at komme med min mening om nogle forhold, som du end ikke
> forholder dig til. Og argumentere gør du da slet ikke.

Malene, det er jo objektivt forkert..!

Fra : Malene P

Dato : 25-05-07 14:05

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
> du

> Malene, det er jo objektivt forkert..!

Nå, så vil du altså også polemisere om det emne -typisk

Malene P