Bigami
Fra : translat

Dato : 23-05-07 19:08

Dagspressen bringer i disse dage en del udtalelser fra personer, der
siger, det er o.k. at have flere koner. Men lad os lige se, hvad der
står i straffeloven:

§ 208. Den, der indgår ægteskab eller lader sit partnerskab
registrere, og som i forvejen er gift eller er part i et registreret
partnerskab, straffes med fængsel indtil 3 år eller, hvis den anden
person har været uvidende om det bestående ægteskab eller registrerede
partnerskab, med fængsel indtil 6 år.

Bent

Fra : Malene P

Dato : 23-05-07 19:27

"translat" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>partnerskab, straffes med fængsel indtil 3 år eller, hvis den anden
>person har været uvidende om det bestående ægteskab eller registrerede

Ja, det har jo også været en af dagens underlige hovedoverskrifter. Men så
længe, at det er de fremmede, der praktiserer den slags ulovligheder, er det
ifølge meningseliten helt OK. Og det har det været siden EB (langt før
Engell) bragte føljetonen om Ali og hans 3 koner og 21 børn. Så nogen nyhed
er det bestemt ikke.

Malene P

Fra : Egon Stich

Dato : 23-05-07 21:17

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:46548799$0$52160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Engell) bragte føljetonen om Ali og hans 3 koner og 21 børn. Så nogen nyhed

Husk på, at den slags er "kulturelt betinget".
Og at "kulturel mangfoldighed" "beriger" vort samfund---

Egon

Fra : @

Dato : 24-05-07 15:03

On Wed, 23 May 2007 22:17:07 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Husk på, at den slags er "kulturelt betinget".
>Og at "kulturel mangfoldighed" "beriger" vort samfund---

nogen gange kunne jeg godt foretrække at være fattig

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Henry Vest

Dato : 24-05-07 15:03

Egon Stich wrote:

> Husk på, at den slags er "kulturelt betinget".
> Og at "kulturel mangfoldighed" "beriger" vort samfund---

Før vi nu går helt i selvsving, kunne det måske være rart at få problemets
omfang klargjort. Hvor mange personer drejer det sig om? 5? 10? Eller 5 %
af "de fremmede"?

--
Henry Vest

Fra : Poul Nielsen

Dato : 23-05-07 22:25

[...]

Jeg går selv stærkt ind for flerkoneri og jeg kan ærligt talt ikke se at det
rager staten hvormange koner jeg måtte ønske at have.

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-05-07 22:42

Poul Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg går selv stærkt ind for flerkoneri og jeg kan ærligt talt ikke se
> at det rager staten hvormange koner jeg måtte ønske at have.

Forudsat det gælder for begge køn, kan jeg heller ikke have noget imod
polygami - i princippet. Jeg kunne ikke selv tænke mig det.

Per V.

--
"Everybody here is wearing a uniform, so don't kid yourselves."
(Frank Zappa)

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-05-07 22:58

On 2007-05-23 23:41:54 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> said:

> Forudsat det gælder for begge køn, kan jeg heller ikke have noget imod
> polygami - i princippet. Jeg kunne ikke selv tænke mig det.
>
> Per V.

Nej, hvem fanden gider at have TO koner til at bruge ens dankort?!

--
"Democracy is the theory that the common people know what they want,
and deserve to get it good and hard." - H. L. Mencken

http://titancity.com/blog/

Fra : Vidal

Dato : 24-05-07 14:08

Peter B. P. wrote:

> Nej, hvem fanden gider at have TO koner til at bruge ens dankort?!

Du kunne jo sende dem ud at tjene nogle penge.
Så kunne du selv beholde Dankortet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-05-07 23:03

On Wed, 23 May 2007 23:41:54 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Forudsat det gælder for begge køn, kan jeg heller ikke have noget imod
>polygami - i princippet. Jeg kunne ikke selv tænke mig det.

Det er klart, for du har ingen nosser

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-05-07 08:45

Martin Larsen wrote:

> Det er klart, for du har ingen nosser

Eller måske har jeg fundet den rigtige kvinde?

Per V

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-05-07 06:32

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Forudsat det gælder for begge køn, kan jeg heller ikke have noget imod
> polygami - i princippet. Jeg kunne ikke selv tænke mig det.

Så skal hele familielovgivningen dog skrives om, der er jo specielle
rettigheder og pligter forbundet med at være ægtefæller.

Jeg ser at - naturligvis - mener De Radikale, at Wahid Pedersen burde have
holdt sin kæft med sin viden om flerkoneri. Og Østergaard kalder Wahids
erfaringer for "fordomme", - typisk Radikalt at tænke sådan: Hvad vi ikke
ser, eller ved noget om, det eksisterer ikke.

"Den radikale integrationsordfører, Morten Østergaard, er en kende mere
bekymret over, at integrationen skades.

– Han skaber nogle fordomme om, at folk, der er muslimer, går ind for
flerkoneri, og det ikke hører til i et moderne samfund. Især fordi Abdul
Wahid har en meget fremtrædende rolle i samfundet og dermed et særligt
ansvar, siger Morten Østergaard."

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-05-07 22:58

On 2007-05-23 23:24:48 +0200, "Poul Nielsen" <PN@gmail.com> said:

> [...]
>
> Jeg går selv stærkt ind for flerkoneri og jeg kan ærligt talt ikke se
> at det rager staten hvormange koner jeg måtte ønske at have.

Lev dog papirløst... ægteskab er en forældet institution.

--
"Technically, they're not homosexuals, they'll just fuck anything that
is hot and concave".

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-05-07 23:22

Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

> Lev dog papirløst... ægteskab er en forældet institution.

tjo, systemet begunstiger dog stadig ægtefolk over ugifte ifbm. arv,
børn etc ....

/thomas

Fra : Brian Olesen

Dato : 24-05-07 12:27

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> tjo, systemet begunstiger dog stadig ægtefolk over ugifte ifbm. arv,
> børn etc ....

Men mange andre steder i lovgivningen flyder det hen imod at bare man har
boet sammen i 2 år, så betragtes man som gift.

Mvh. brian

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-05-07 14:44

On Thu, 24 May 2007 13:26:35 +0200, "Brian Olesen" <nomail@please.dk>
wrote:

>Men mange andre steder i lovgivningen flyder det hen imod at bare man har
>boet sammen i 2 år, så betragtes man som gift.

ork du bare det man for samme adresse så begynder alle knapper at lyse
rødt - hvis jeg f.eks vil bo sammen med en kunne man sige nå ja ok
fair nok så deler vi huslejern men nej nej vi bliver på stedet
registreret som vi var gift har forsørger pligt vores selvopgørelser
skal føres sammen osv osv.

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/ Great Multimedia !

Fra : Bo Warming

Dato : 24-05-07 02:31

"Poul Nielsen" <PN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg går selv stærkt ind for flerkoneri og jeg kan ærligt talt ikke se at
> det rager staten hvormange koner jeg måtte ønske at have.

Glistrup har altid ønsket lovgivning om ægteskaber afskaffet. Kun vedr arv
skal staten tinglyse "samlivskontrakter".

Bryllupsceremoni kan beholdes "for sentimental reasons" men uden
retsvirkninger.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-05-07 10:49

On Thu, 24 May 2007 03:31:07 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Glistrup har altid ønsket lovgivning om ægteskaber afskaffet. Kun vedr arv
>skal staten tinglyse "samlivskontrakter".
>
>Bryllupsceremoni kan beholdes "for sentimental reasons" men uden
>retsvirkninger.

Det lyder sgu meget fornuftigt

MvH Bo M Mogensen

Fra : sjp

Dato : 24-05-07 15:25

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> skal staten tinglyse "samlivskontrakter".
>
> Bryllupsceremoni kan beholdes "for sentimental reasons" men uden
> retsvirkninger.

For første gang i mit liv er jeg helt enig med Glistrup og BW
ægteskab i sin nuværende form hører ikke hjemme i 2007

Mvh. Stig

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-05-07 16:44

"sjp" <sjp@emailvirkerikke.dk> wrote in message

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> For første gang i mit liv er jeg helt enig med Glistrup og BW
> ægteskab i sin nuværende form hører ikke hjemme i 2007

Rigtigt, og alle bør få bistandshjælp som om de var enlige.

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-05-07 22:29

sjp wrote:
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> For første gang i mit liv er jeg helt enig med Glistrup og BW
> ægteskab i sin nuværende form hører ikke hjemme i 2007

Ditto. Dog synes jeg ikke, der er nogen grund til at afskaffe ægteskab som
sådan - det er jo også en indskrænkning af friheden for dem (os) der
foretrækker det på den måde.

Per V

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-05-07 22:57

On 2007-05-23 20:07:43 +0200, translat <kongaead@my-deja.com> said:

> [...]
> partnerskab, straffes med fængsel indtil 3 år eller, hvis den anden
> person har været uvidende om det bestående ægteskab eller registrerede

Fjollet lov. Afskaf den.

--
"A casual stroll throug the lunatic asylum shows that faith does not
prove anything." - Friedrich Nietzsche

http://titancity.com/blog/

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-05-07 08:23

Peter B. P. skrev:

> Fjollet lov. Afskaf den.

Der var alt så en gang dødstraf for Bigami.

Hvorfor mon det. Svaret er at der går inflation og prestise i at have
flest mulige koner. Dels vil mændene være nødtil at gøre forskel på
konerne og deres børn. Dette er forbudt i koranen. Når Muhamed forbød
sine tilhæger at have mere end 4 fire koner, så var der nok en god grund
til det.

Hvis du har to koner og vil skilles fra dem, hvormeget af jeres formue
skal du så have?

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-05-07 09:19

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message

> [...]
> tilhæger at have mere end 4 fire koner, så var der nok en god grund til

Forbød? Og der var en god grund til at han tillod sig selv at have et
ubegrænset antal koner (han havde 11 på samme tid)

> Hvis du har to koner og vil skilles fra dem, hvormeget af jeres formue
> skal du så have?

Det er der naturligvis regler for.

Fra : Michael Weber

Dato : 23-05-07 23:41

> [...]
>partnerskab, straffes med fængsel indtil 3 år eller, hvis den anden
>person har været uvidende om det bestående ægteskab eller registrerede

Et reminiscens fra et samfund, der var engang.