Ny Alliances cafe latte vælgere
Fra : caitrana@guerrillama~

Dato : 23-05-07 09:59

Det er interessant at se alle de åhh så rigtige og anstændige
holdninger der nu flokkes omkring Ny Alliance.

Et eksempel på denne anstændighed er Malou Aamund. Som i dagens
avis præsterer det helt typiske fra den kant. Og nu vil være
folketingsmedlem for NA.
Skatten skal sættes ned. Danmark skal være mere åbne overfor det
globale perspektiv, på sigt skal grænserne skal brydes ned - og her og
nu skal det gøres lettere at komme ind i DK - og få arbejde her. Det
er det mest anstændige fastslår kronprinsens eks kæreste. Det er ikke
fair at mennesker skal leve for $2 om dagen, fastslår den næsten
kongelige.
Tidligere har Uffe Ellemanns datter sagt det samme - men hun er så
ikke endnu sprunget ud som Ny Alliance.

--------

Konsekvenserne af hattedamernes anstændighed er dog lette at få øje
på. Skattenedsættelse til dem selv. Færre afgifter på de 750 millioner
man forventer at arve efter farmand.
Og hvem skal så betale for anstændigheden mens man sidder der med
sin cafe latte - Ja, det er jo klart arbejdsmand Thomsen - som de jo
regner som en imbecil tosse der stemmer på Dansk Folkeparti eller
Socialdemokratiet.
Han får ingen skattelettelse. Han får i virkeligheden en
lønreduktion fordi han skal konkurrere med de mange fattige fra d. 3
verden. Og det er hos ham i hans boligområde, at alt det spændende
multikurelle vil ske. Ikke hos cafe latte folket - som kan sidde og
iagttage alt dette på tryg afstand med en cafe latte i hånden og
farmands millioner i banken.
Mens regningen for deres anstændighed skrives ud hos nogen andre, som
de samtidig sviner til.

Man skal lede længe efter noget mere uanstændigt end disse
hattedamers "anstændighed". Og pressen burde gå langt hårdere til dem
- istedet for den fløjelssøde måde de altid behandles på.

Malou Aamund er jo f.eks. ifølge egen indrømmelse spritbillist
(historien var selvfølgelig at kronprinsen kørte spritkørsel - men
da han så blevet taget på stationen, og burde have fået en streng dom
for dette - så fandt det officielle Danmark ud af, at det var bedre
elskerinden tog skylden).
Alle andre end denne frelste hattedame generation ville blive
forfulgt af pressen til evig tid for den slags synder. Se f.eks.
hvordan det gik Morten Messerschmidt -... men nåhh nej, hans far er jo
også bare en enfoldig arbejdsmand, og hans mor en kantinedame.

Malou Aamund og hendes "anstændige" slæng derimod .....

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-05-07 10:06

caitrana@guerrillamail.net wrote:

> [...]
>også bare en enfoldig arbejdsmand, og hans mor en kantinedame.
>
> Malou Aamund og hendes "anstændige" slæng derimod .....

Vel sagt...

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : BigBother

Dato : 23-05-07 10:08

<caitrana@guerrillamail.net> wrote in message

> Man skal lede længe efter noget mere uanstændigt end disse
> hattedamers "anstændighed".

Hørt!

> Og pressen burde gå langt hårdere til dem
> - istedet for den fløjelssøde måde de altid behandles på.

Det tror jeg bare ikke, du skal regne med. Pressen er generelt i lommen på
eliten og deres krig mod nationalstaten og middelklassen.

--
We need a strong president. Strong enough to resist the temptation to take
powers that a president shouldn't have. -- Ron Paul, præsidentkandidat

http://www.ronpaul2008.com/

Fra : qx

Dato : 23-05-07 10:17

<caitrana@guerrillamail.net> skrev i en meddelelse ...

> [...]

>globale perspektiv, på sigt skal grænserne skal brydes ned - og her >og nu
>skal det gøres lettere at komme ind i DK - og få arbejde her.

[...]

> [...]
>farmands millioner i banken.
>Mens regningen for deres anstændighed skrives ud hos nogen andre, >som de

Som du dog kan sige det!

qx

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-05-07 10:30

<caitrana@guerrillamail.net> wrote in message
> Det er interessant at se alle de åhh så rigtige og anstændige
> holdninger der nu flokkes omkring Ny Alliance.

Jamen du har sikkert ret i, at NA især tiltrækker gruppen af yngre,
velhavende, veluddannede byboere. Altså sådan cirka den diamentrale
modsætning til Dansk Folkeparti.

Det kan man så få ondt i røven over, hvis man vil det.

I forhold til skattelettelserne kan jeg kun sige, at der er andet og en hel
del mere end ren egoisme i at foreslå dette. Samfundet som helhed har en
klar interesse i, at arbejdskraftsudbudet er så stort som muligt i de
kommende år. Det er nemlig sådan, at vi skal finansiere velfærdssamfundet de
næste mane år.

Og hvis man graver spadestikket dybere, og begynder at se på praktiske
løsninger på det problem, er der i realiteten ikke så mange at vælge
imellem:

Man kan løse problemet på to måeder: Ved at øge antallet af hænder eller ved
at få de eksisterende hænder til at arbejde mere.

Hvis vi vælger at satse på at "øge antallet af hænder" vil det i praksis
kræve, at vi kan importere arbejdskraft - men det er lettere sagt end gjort.
Det er svært at få den type af arbejdskraft, som vi har brug for, i lande,
hvor der ikke er lav ledighed. Denne metode kan altså ikke løse problemet
alene.

Hvis vi vælger at satse på at øge arbejdsmængden pr. person, skal vi finde
en metode, der skaber et øget aarbejdskraftsudbud ad frivillighedens vej.
Det vil sige ved, at det for den enkelte bliver attraktivt at arbejde mere,
end det er tilfældet i dag.

Vi har i dag et skattesystem, hvor ideen er, at de rigeste ikke bare betaler
mest men også _den største andel_. Det gør man ved at operere med tre
forskellige skatter: Bundskat, mellemskat og topskat, hvor man altså betaler
en større og større procentdel i skat, jo mere man tjener.

I dag er situationen imidlertid den, at næsten alle fuldtidsbeskæftigede
betaler mellemskat, og at ca. halvdelen betaler topskat. Sådan var det ikke,
da det progressive skattesystem blev indført, men det er sådan, det fungerer
i dag.

Problemet ved et progressivt skattesystem er, at jo mere, man tjener, jo
mindre får man ud af at øge sin indtjening med 1 krone. Dette er et problem,
fordi det efterhånden rammer så stor en del af arbejdsstyrken, at flertallet
af lønmodtagerne nu foretrækker mere fritid frem for højere løn, hvis de får
valget.

Dette skal holdes op imod, at top- og mellemskatten bidrager med et samlet
provenu på ca. 25 mia. (år 2000) svarende til 3,9% af statens samlede
skatteindtægter. Det er med andre ord en forholdsvis beskeden del af
statsbudgettet, der hentes ind via disse skatter. Derfor ville det uden
tvivl være muligt at finde pengene på andre måder, hvor det ikke går ud over
arbejdskraftsudbudet.

DI's notat om afskaffelse af mellem- og topskat:
http://billed.di.dk/wimpfiles/lores/image.asp?objno=/143302.pdf

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 23-05-07 16:11

> [...]
> sin cafe latte - Ja, det er jo klart arbejdsmand Thomsen - som de jo
> regner som en imbecil tosse der stemmer på Dansk Folkeparti eller

Ja, det er ikke på dét punkt at partiet skiller sig ud fra R.

- cep