celleinfo ?
Fra : J. Rasmussen

Dato : 08-07-01 13:37

Hej, er der en der ved hvorledes man får celleinfo på en Motorola T8822 ?

Kan det lade sig gøre ? (jeg har orange)

MVH

J. Rasmussen

Fra : "René Nielsen"

Dato : 09-07-01 03:49

I artikel <B76E207C.88E1%how@ofir.dk>, skrev "J. Rasmussen" <how@ofir.dk>:
> Hej, er der en der ved hvorledes man får celleinfo på en Motorola T8822
> Kan det lade sig gøre ? (jeg har orange)
Hmm - det burde det kunne, men Orange tilbyder ikke celleinfo, så
ligemeget vil det hjælpe..

René

--
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Peter Rongsted

Dato : 09-07-01 01:28

=?iso-8859-1?b?IlJlbuk=?= Nielsen" <mig@renenielsen.com> wrote:

>Hmm - det burde det kunne, men Orange tilbyder ikke celleinfo, så
>ligemeget vil det hjælpe..

Orange sender celle-info. I det mindste her på Sjælland.

Peter

Fra : N/A

Dato : 10-07-01 20:49

Fra : J. Rasmussen

Dato : 10-07-01 20:49

Ja, orange sender celleinfo.
Jeg modtager det på min Nokia. Men hvorledes får jeg det på min Motorola
T8822 ?

er CELL BRODCAST det samme som celleinfo ? og hvis det er, hvilke kanaler
skal man så sætte op ?

MVH

J. Rasmussen

Fra : Morten Jensen

Dato : 10-07-01 21:58

"J. Rasmussen" wrote:

> [...]
> T8822 ?
>
> er CELL BRODCAST det samme som celleinfo ? og hvis det er, hvilke kanaler

Hvis du sætter kanal 050 på vil du modtage det samme.

Morten Jensen

Fra : Peter Rongsted

Dato : 11-07-01 00:08

"J. Rasmussen" <how@ofir.dk> wrote:

>Ja, orange sender celleinfo.
>Jeg modtager det på min Nokia. Men hvorledes får jeg det på min Motorola
>T8822 ?

Jeg kender ikke Motorola.

>er CELL BRODCAST det samme som celleinfo ? og hvis det er, hvilke kanaler
>skal man så sætte op ?

Cell Broadcast er en metode til at SMS til mange beskrevet i standarden
GSM03.41 (kun teleselskabet kan gøre det). Info sendes på et antal kanaler
(kan ikke huske hvor mange der er), som man kan sætte sin telefon til at lytte
på. En af disse kanaler (050) sender celle info.

I Danmark sender (Vic, Orange og Telia) navnet på basestationen eller det
geografiske område, men det har ikke den store praktiske betydning. I lande
hvor man stadig har områdenumre, sendes ofte det lokale områdenummer, så man
ikke behøver at taste det, hvis man ringer lokalt.

Peter

Fra : rainer schoebe

Dato : 11-07-01 22:27

Peter Rongsted <rongsted@dontspam.image.dk> wrote:

> [...]
> hvor man stadig har områdenumre, sendes ofte det lokale områdenummer, så man
> ikke behøver at taste det, hvis man ringer lokalt.

i tyskland udsender d2 vodafone celleinformationer med områdenumre.
opkald til numre i disse områdenumre er ofte meget billigere end
almindelige opkald: ca. dkr. 0,60/min i stedet for ca. dkr. 4,--/min.

rainer schoebe
@mail: rainer.schoebe@web.de

Fra : N/A

Dato : 13-07-01 17:43

Fra : J. Rasmussen

Dato : 13-07-01 17:43

Når jeg skriver 050 gemmer den kun 50 ! der kommer ej heller celleinfo !
Nogen der ved hvorfor ?