Endnu et tilbageskridt for ytringsfriheden
Fra : BigBother

Dato : 22-05-07 15:48

http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article301101.ece

I den endeløse række af forbud, der vælter ned over os i disse tider er
turen nu kommet til at gøre det ulovligt at have klistermærker i bagruden på
sin bil.

--
We need a strong president. Strong enough to resist the temptation to take
powers that a president shouldn't have. -- Ron Paul, præsidentkandidat

http://www.ronpaul2008.com/

Fra : Alucard

Dato : 22-05-07 16:25

On Tue, 22 May 2007 16:47:31 +0200, "BigBother"
<uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> [...]
>turen nu kommet til at gøre det ulovligt at have klistermærker i bagruden på

Det har da ikke en skid med ytringsfrihed at gøre.... )

Du kan da overklistre din bil som det passer dig, bare ikke på
ruderne....

Fra : BigBother

Dato : 23-05-07 10:46

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Det har da ikke en skid med ytringsfrihed at gøre.... )
>
> Du kan da overklistre din bil som det passer dig, bare ikke på
> ruderne....

At sætte et klistermærke i bagruden på sin bil er en af de nemmeste måder
for almindelige mennesker at sprede et budskab på, og det er nu gjort
ulovligt. Man kan selvfølgelig stadig sætte det på kofangeren, men det er
der ikke så mange der ser.

Ytringsfrihed handler ikke kun om at man må sige hvad man vil inden for
hjemmets fire vægge, men også om at man har mulighed for at sprede budskabet
til en større skare. Og den mulighed bliver hele tiden indskrænket. F.eks.
er der indført en meget hård nul-tolerance over for graffiti i Danmark, og i
USA har man oprettet "free speech zones", så demonstranter kan blive forvist
til afsidesliggende indhegninger, hvor ingen ser dem.

Internettet er snart den sidste bastion for ytringsfrihed, men vi skal nok
heller ikke tage for givet at det bliver ved med at være sådan. Se f.eks.
http://www.savetheinternet.com/=faq

Fra : Alucard

Dato : 23-05-07 12:39

On Wed, 23 May 2007 11:45:32 +0200, "BigBother"

> [...]
>for almindelige mennesker at sprede et budskab på, og det er nu gjort
>ulovligt. Man kan selvfølgelig stadig sætte det på kofangeren, men det er

Men det har INTET med ytringsfrihed at gøre.... Du må heller ikke
sætte klistermærker på min bil, bare fordi du har et budskab du "vil
ud med".....

>Ytringsfrihed handler ikke kun om at man må sige hvad man vil inden for
>hjemmets fire vægge, men også om at man har mulighed for at sprede budskabet
>til en større skare.

Og det kan du da bare gøre....

>Og den mulighed bliver hele tiden indskrænket. F.eks.
>er der indført en meget hård nul-tolerance over for graffiti i Danmark,

At hærværke andres ting her heller INTET med ytringsfrihed at gøre...

Du kan bare købe en spånplade og overmale den med grafitti, alt det du
har lyst til....

Er du paranoid....???

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-05-07 12:47

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message
> [...]
> for almindelige mennesker at sprede et budskab på, og det er nu gjort
> ulovligt. Man kan selvfølgelig stadig sætte det på kofangeren, men det er

Mener du også, det skal være tilladt at sætte et heldækkende klistermærke på
bilens forrude?

Fra : Alucard

Dato : 23-05-07 13:01

On Wed, 23 May 2007 13:47:16 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Mener du også, det skal være tilladt at sætte et heldækkende klistermærke på
>bilens forrude?

Det må jo være den logiske konklusion...

Fra : BigBother

Dato : 23-05-07 15:27

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message
>
> Mener du også, det skal være tilladt at sætte et heldækkende klistermærke
> på bilens forrude?

Nej, men jeg går ud fra, at de fleste selv kan finde ud af at tage ansvar
for at der er ordenligt udsyn fra deres bil. I de få tilfælde, hvor det
eventuelt ikke er tilfældet kunne man have en lov om, at man ikke måtte
dække for udsynet, og ikke som nu, et generelt forbud mod klistermærker i
ruden.

En lille streamer i bunden af bagruden, hvor nakkestøtterne alligevel dækker
for udsynet, det kan vel ikke gøre nogen skade. Politiet forsikrer godt nok
også, at de vil administrere loven meget lempeligt. Men når loven utvetydigt
forbyder noget ved jeg ikke, hvor meget man kan bruge sådan en uforpligtende
forsikring til.

Fra : Alucard

Dato : 23-05-07 15:44

On Wed, 23 May 2007 16:26:57 +0200, "BigBother"

>Nej, men jeg går ud fra, at de fleste selv kan finde ud af at tage ansvar
>for at der er ordenligt udsyn fra deres bil.

Åbenbart ikke....

>I de få tilfælde, hvor det
>eventuelt ikke er tilfældet kunne man have en lov om, at man ikke måtte
>dække for udsynet,

Er det ikke lige præcis det man har gjort...???

>og ikke som nu, et generelt forbud mod klistermærker i
>ruden.
>
>En lille streamer i bunden af bagruden, hvor nakkestøtterne alligevel dækker
>for udsynet, det kan vel ikke gøre nogen skade.

Jeg ved ikke hvad du kører i, men i min bil dækker nakkestøtterne IKKE
for udsynet bagud....

>Politiet forsikrer godt nok
>også, at de vil administrere loven meget lempeligt.

Mon ikke det skal tolkes der han at der jo er mange der har et
DK-klistermærke i hjørnet af bagruden.....

>Men når loven utvetydigt
>forbyder noget ved jeg ikke, hvor meget man kan bruge sådan en uforpligtende
>forsikring til.

Brug din logiske sans (hvis du har nogen)....

Fra : @

Dato : 23-05-07 18:05

> [...]

>forbyder noget ved jeg ikke, hvor meget man kan bruge sådan en uforpligtende

det gør loven(reglerne) jo helller ikke,

man må ikke reducere udsynet unødigt, og det er så op til politiet at
vurdere om dette er tilfældet

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Love/Meddelelser/1896.pdf

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-07 08:37

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Nej, men jeg går ud fra, at de fleste selv kan finde ud af at tage ansvar
> for at der er ordenligt udsyn fra deres bil.

Er det så også op til den enkelte at afgøre, hvad der er ordentligt udsyn,
og herunder om der kan føres ordentligt udsyn med en bil, hvor der kun er
udsyn gennem en smal stribe i forruden?

Fra : Rea721

Dato : 23-05-07 17:24

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse

> Ytringsfrihed handler ikke kun om at man må sige hvad man
> vil inden for hjemmets fire vægge, men også om at man har
> mulighed for at sprede budskabet til en større skare.

Og det forhindre den lov under ingen omstændigheder.

> Og den mulighed bliver hele tiden indskrænket.

Nej den gør ikke....hold nu op.

> F.eks. er der
> indført en meget hård nul-tolerance over for graffiti i
> Danmark,

Ja, det manglede da bare......men ellers kan du jo fortælle mig hvor du
bor...jeg har lige et par ytringer og 5 dåser spraymaling jeg skal ha brugt.

> og i USA har man oprettet "free speech zones",
> så demonstranter kan blive forvist til afsidesliggende
> indhegninger, hvor ingen ser dem.

Fint......så kan de mennesker der gider høre det, bevæge sig derhen. At _du_
(feks) har noget du vil ytre, betyder jo ikke at andre absolut skal høre på
det.

> Internettet er snart den sidste bastion for ytringsfrihed,

Det er den værste gang vrøvl jeg har hørt længe.

> men vi skal nok heller ikke tage for givet
> at det bliver ved med at være sådan. Se f.eks.
> http://www.savetheinternet.com/=faq

Du kan købe lidt staniol i den lokale brugs.

Venligst en anden gang....lad være med at bruge ytringsfriheden i en
kontekst du ikke har styr på..og specielt når du ikke ved hvad den betyder.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 23-05-07 17:35

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> writes:

> Ytringsfrihed handler ikke kun om at man må sige hvad man vil inden
> for hjemmets fire vægge, men også om at man har mulighed for at
> sprede budskabet til en større skare.

Jeg kan se du er en af dem der kæmper for andres ytringsfrihed. Det
er godt. Men jeg kan jo komme lidt i tvivl om hvorvidt det bare er
varm luft, så vil du være så venlig at bevise at du respekterer min
ytringsfrihed, ved at konstruere et banner med en størrelse på minimum
2x6 meter med nedenstående tekst, og anbringe den på din boligs
facade.

Teksten der skal på din banner er: "Her bor en der ikke forstår hvad
ytringsfrihed er." Du må gerne dele teksten i to linjer, hvis det
kommer til at se bedre ud.

Jeg ser frem til fotodokumentation.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-07 19:12

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> > varm luft, så vil du være
> [...]
> facade.
>
> Teksten der skal på din banner er: "Her bor en der ikke forstår hvad

Ytringsfrihed uden særlig definition er muligheden for at udsprede alle
budskaber uden at statsmagten straffer eller hindrer.
Det indebærer retten til at jamme andres TV/radio og retten til med ord at
være meddelagtig i vold
Det vil være at gå for vidt.

Minimalstaten eller natvægterstaten der hindrer vold , tyveri og tyvsk
bedrag men ellers tillader maximal personlig frihed skal hindre
volds-opfordringer af en vis effektivitet og volds opskrifter fx
bombeopskrifter på nettet - om muligt.

Men jeg mener ikke at staten skal skride ind mod copyright-"tyveri" eller
injurier udover at en injurieret sagsøger skal kunne få ret til genmæle og
evt erstatning hvis løgn har mindsket hans firmas omsætning.

Især på internettet er der mulighed for at alle kan sende TV og radio uden
at jamme bølgelængder for andre, men folk er træge og bundet til
antenneforeninger, så desværre bevarer staten en høj grad af skadeligt
ætermonopol og styrer dermed sindene
Langt flere sendetilladelser bør gives og både copyright og injurielov bør
nedtrappes, især vedr racisme. Folk kan jo svare.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-05-07 16:40

> [...]
>
> I den endeløse række af forbud, der vælter ned over os i disse tider er
> turen nu kommet til at gøre det ulovligt at have klistermærker i bagruden

Skal man også have lov til at klistre forruden til?

Thorkild

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-07 16:56

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> wrote in message

> Skal man også have lov til at klistre forruden til?

Nej, men man skal have lov til at have en streamer i bagruden. Især set i
lyset af at det er lovligt at blænde den helt af, bare du har sidespejl i
passagersiden.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Rea721

Dato : 22-05-07 17:10

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i en
meddelelse

> Nej, men man skal have lov til at have en streamer i
> bagruden. Især set i lyset af at det er lovligt at blænde
> den helt af, bare du har sidespejl i passagersiden.

Hvor har du det fra???

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-07 17:16

"Rea721" <skod3@721.dk> wrote in message

> Hvor har du det fra???

Sådan er loven. Reglerne om solfilm er blevet lempet, således at det nu er
lovligt at blænde bagruden helt af hvis man har lyst, blot man har højre
sidespejl. Der har ikke været krav om sidespejl i passagersiden tidligere,
medmindre bilen havde træk. Jeg magter ikke at lede efter et link lige nu,
slå det selv op hvis du ikke tror mig.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Rea721

Dato : 22-05-07 17:40

> [...]

> hvis man har lyst, blot man har højre sidespejl. Der har
> ikke været krav om sidespejl i passagersiden tidligere,

Jeg ved godt at loven blev lempet omkring 2004 / 2005 til at man skulle ha
sidespejl i h/side..., men har ikke læst nogen steder at man må blænde ruden
helt af...hvis man har lyst.

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-07 17:40

> Jeg ved godt at loven blev lempet omkring 2004 / 2005 til at man skulle ha
> sidespejl i h/side..., men har ikke læst nogen steder at man må blænde
> ruden helt af...hvis man har lyst.

Det må man...

/Kim

Fra : Wilstrup

Dato : 22-05-07 19:52

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i
meddelelsen
> "Rea721" <skod3@721.dk> wrote in message

> Det må man...
¨
Det er korrekt at man tidligere sagde at hvis man havde
blændet bagruden på en bil, så skulle der være spejle i både
højre og venstre side, men den lov gælder ikke længere - det
gælder kun for varebiler, busser til passagerer med videre,
men ikke længere personbiler.

Fra : @

Dato : 22-05-07 20:45

On Tue, 22 May 2007 20:51:40 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

> [...]

>højre og venstre side, men den lov gælder ikke længere - det
>gælder kun for varebiler, busser til passagerer med videre,

hvordan det så skal forstås

Fra : P.L.

Dato : 23-05-07 17:32

On Tue, 22 May 2007 18:40:26 +0200, Kim Frederiksen wrote:

> "Rea721" <skod3@721.dk> wrote in message

> Det må man...

Ikke et brugbart svar, kom med et link der beviser at det rent faktisk
forholder sig som du påstår.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-05-07 12:48

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> wrote in message
> [...]
> lyset af at det er lovligt at blænde den helt af, bare du har sidespejl i

At det er tilladt, når det ikke kan forhindres, er da ikke et argument for,
at det altid skal være tilladt?

Fra : Michael Weber

Dato : 22-05-07 21:55

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message

> Skal man også have lov til at klistre forruden til?
>
> Thorkild

Lad os alle bede....

Fader vor
du som laver busreklamer!
Hellige være din DF-reklame,
med hærværk på,
På-klistre din reklame
som på busser således også på bilruder.
Giv DF-vælgeren den daglige reklame,
og lad den være på forruden,
således også de har yrtingsfrihed,
og led dem ikke ind på forkert vejbane,
men fri os for spøgelsesbilister,
for din er reklamen og den er ikke gennemsigtig eller go´.

Amen.

;)

Fra : Kim2000

Dato : 22-05-07 16:58

> [...]
>
> I den endeløse række af forbud, der vælter ned over os i disse tider er
> turen nu kommet til at gøre det ulovligt at have klistermærker i bagruden

Det er da også for galt man skal kunne se ud af ruderne på en bil

Mere chokerende er det at det åbenbart er nødvendigt at fortælle folk det.

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-07 17:18

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Det er da også for galt man skal kunne se ud af ruderne på en bil

Det kan man også sagtens selvom der sidder en streamer i bagruden. Der
findes endda biler helt UDEN bagrude.

> Mere chokerende er det at det åbenbart er nødvendigt at fortælle folk det.

Ja det er ligegodt utroligt at nogen kan undre sig over meningsløse forbud.

mvh.
Kim Frederiksen (uden streamer i bagruden - og den var der heller ikke før)

Fra : Ralph

Dato : 22-05-07 18:01

> Det kan man også sagtens selvom der sidder en streamer i bagruden. Der
> findes endda biler helt UDEN bagrude.

Ja, cabrioleter og varebiler, jeg gider heller ikke slå det op, men det du
snakker om med helt at afblænde sin bagrude gælder KUN varevogne - som min
Ford S-Max. Jeg spurgte politiet inden jeg satte reklame på, det var OK, men
min GPS kunne de ikke acceptere under bakspejlet.

--
Ralph

Fra : Sten Schou

Dato : 22-05-07 22:48

> [...]
> Ford S-Max. Jeg spurgte politiet inden jeg satte reklame på, det var OK,
> men min GPS kunne de ikke acceptere under bakspejlet.

Det undrer mig, hvor få danske bilister der efterhånden kan finde vej UDEN
en GPS. Tænk hvis amerikanerne pludselig en dag lukker ned for systemet.

Hilsen Sten

Fra : Mark Jensen

Dato : 22-05-07 19:27

On Tue, 22 May 2007 18:18:08 +0200, "Kim Frederiksen" <kim at
the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
>
>mvh.
>Kim Frederiksen (uden streamer i bagruden - og den var der heller ikke før)

Folk elsker lovindgreb. At friheden bliver reduceret ganske stille og
roligt men sikkert bekymrer ikke folk.

Og det er måske det mest bekymrende.

Det skulle ikke være tilladt at indføre nye love før man afskaffede
gamle. Det går jo kun én vej. Flere og flere love år efter år. Mere og
mere indskrænkning af frihed

"Jamen det er jo bare et klistermærke" siger tilhængerne af forbud. I
morgen hvor man så finder på at tvinge folk til at bære cykelhjelm.
"Jamen det er jo bare en cykelhjelm - det er for dit eget bedste"

Og dagen efter hvor man finder på at gøre offentlige Hitlerheilen
ulovligt
"jamen det er jo Hitlertegn - Hitler var grusom"

Etc. Folk er blevet lullet i søvn og vant til forbud efter forbud, så
de gladeligt forsvarer dem, næsten uanset hvad.

Fra : BigBother

Dato : 23-05-07 15:46

"Mark Jensen" <alternative@available.com> wrote in message

> [...]
>
> Etc. Folk er blevet lullet i søvn og vant til forbud efter forbud, så
> de gladeligt forsvarer dem, næsten uanset hvad.

Præcis - endelig en, der kan gennemskue det.

For mig at se er det først og fremmest medierne, der er drivkraften i
forbudsmøllen. Når en journalist påpeger en eller anden problemstilling er
den største succes, hvis det kan udløse et forbud. Så er problemstillingen
ligesom anerkendt fra højeste instans. Poltikerne kender dette princip, så
når der opstår en historie om et problem inden for deres ansvarsområde, så
ved de, at den nemmeste måde at få fred fra journalisterne er at love
forbud.

Problemet med små, uskyldige forbud er bl.a., at de senere kan bruges som
løftestang for større forbud. F.eks. kan en lille flig i ytringsfriheden som
§266b bruges til at argumentere for større indskrænkninger, ud fra
argumenter som "vi har jo allerede en lov mod racisme for at undgå at folk
bliver sårede, så hvorfor ikke forbyde alle udtalelser, der kan såre folk?"

Fra : Egon Stich

Dato : 23-05-07 11:25

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse news:46531326$0$13983$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
>>

> Det er da også for galt man skal kunne se ud af ruderne på en bil
>
> Mere chokerende er det at det åbenbart er nødvendigt at fortælle folk det.

Hvordan hænger alr dette så sammen med forbudet mod ruder i vareautomobiler?
Sikkerhed tillægges ingen betydning, blot der kan tjenes på fraværet af samme?

Egon

Fra : Tveskaeg

Dato : 22-05-07 18:00

> [...]

>turen nu kommet til at gøre det ulovligt at have klistermærker i bagruden på

Fedt, så kan man atter se ud af bagruden i busserne. Det har man ikke
kunne i mange år p.ga de skide reklamer

Fra : Snuden

Dato : 22-05-07 21:28

On Tue, 22 May 2007 18:59:52 +0200, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

>Fedt, så kan man atter se ud af bagruden i busserne. Det har man ikke
>kunne i mange år p.ga de skide reklamer

De centimeter-tykke kager af skidt og møg der sidder på mange af dem
hjælper heller ikke....
--
Snuden

Fra : Peter B. P.

Dato : 22-05-07 22:42

On 2007-05-22 16:47:31 +0200, "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> said:

> [...]
>
> I den endeløse række af forbud, der vælter ned over os i disse tider er
> turen nu kommet til at gøre det ulovligt at have klistermærker i

They can BILL ME! :p

--
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the
point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. The

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-05-07 12:46

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message
> http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article301101.ece
>
> I den endeløse række af forbud, der vælter ned over os i disse tider

Hvilke andre elementer indgår i denne "endeløse række"?

Fra : BigBother

Dato : 23-05-07 13:36

> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message

> Hvilke andre elementer indgår i denne "endeløse række"?

Har du ikke lagt mærke til, at alle problemer søges løst ved at indføre
forbud? Sådan har det måske altid været, men det er blevet værre de sidste
år, måske fordi de efterhånden har fået forbudt så meget, at de er nødt til
at finde på mere og mere urimelige ting at forbyde.

Her er et par sager fra den seneste tid, fra Danmark og lande vi normalt
sammenligner os med.

Forbyd tynde modeller:
http://www.vu.dk/content.php?type=10&id=18983

Forbyd tørklæder:

Forbyd glødepærer:
http://dr.dk/Nyheder/Udland/2007/02/20/185654.htm

Forbyd folk at filme politivold:
http://www.computerworld.dk/art/38297?cid=2&q=Lovgivning&a=cid&i=2&o=13&pos=14

Forbyd frækt tøj:
http://www.ebblog.dk/534/perma/14972/

Forbyd religion:
http://www.musikbibliotek.dk/11459

Forbyd MP3-afspillere:
http://epn.dk/teknologi/it/article9751.ece

Forbyd folk at tilgå udenlandske hjemmesider der ikke overholder dansk lov:
http://www.computerworld.dk/art/36251?a=fp&i=1

Forbyd politisk ukorrekthed:
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2001/11/29/wrace29.xml&sSheet=/portal/2001/11/29/por_right.html

Fra : Egon Stich

Dato : 23-05-07 19:20

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse news:46543533$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> http://epn.dk/teknologi/it/article9751.ece
>
> Forbyd folk at tilgå udenlandske hjemmesider der ikke overholder dansk lov:

Det er jo klart, at det går i den retning.
Størstedelen af politikerne er jo snothvalpe, direkte fra en "humanistisk uddannelse", og ganske sikre på, at de er så kloge, at de hellere må hjælpe alle de andre dumme medborgere.
Kort sagt: Akademikerfjolser.

Egon

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-05-07 22:05

On Wed, 23 May 2007 20:19:32 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]
>Størstedelen af politikerne er jo snothvalpe, direkte fra en "humanistisk uddannelse", og ganske sikre på, at de er så kloge, at de hellere må hjælpe alle de andre dumme medborgere.

Tragedien består også i at politikerne tilsyneladende har vanskeligere
og vanskeligere ved at finde noget antydningsvis relevant at genere
befolkningen med.
Og en cykel der ikke holdes igang vælter jo - som det stod skrevet i
Ritt's dagbog fra dengang hun var kommisær i EU.

Man skulle hive Schlüters gamle valgfloskler op af mølposen og lave
noget "regelsanering".

Mvh
Martin

Fra : Egon Stich

Dato : 24-05-07 11:12

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse news:eka9535k5q0l0aqs0m39j7u592gb80118f@4ax.com...

> [...]
> Ritt's dagbog fra dengang hun var kommisær i EU.
>
> Man skulle hive Schlüters gamle valgfloskler op af mølposen og lave

Jeg fastholder nu:
"Størstedelen af politikerne er jo snothvalpe, direkte fra en "humanistisk uddannelse"
Disse har valgt "politikererhvervet" som levebrød, uden på ringeste måde at have reelle politiske synspunkter, de brænder for.
Dette medfører en medieliderlig "opponionsundersøgelsespolitik", hvor de fløjter rundt som rundtossede vejrhaner, alt efter hvor de tror, den øjeblikkelige vind kommer fra.
Vi ser jo også, hvorledes disse akademikerfjolser jævnligt forlader synkende skuder, for at finde mere lukrative områder, at udøve deres skadelige virksomhed på.

Egon

Fra : Jan Kronsell

Dato : 23-05-07 18:39

> [...]
>
> I den endeløse række af forbud, der vælter ned over os i disse tider er
> turen nu kommet til at gøre det ulovligt at have klistermærker i bagruden

Hvis ingen overtræder loven, er loven unødvendig. Men da folk ikke selv kan
finde ud af, hvad der er ret og rimeligt, må der desværre laves love, som
gør det klart.

Jan

Fra : @

Dato : 23-05-07 18:50

On Wed, 23 May 2007 19:39:23 +0200, "Jan Kronsell"
<kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>finde ud af, hvad der er ret og rimeligt, må der desværre laves love, som

den holder ikke en eneste meter,

tage bare rygeforbudsloven, dele af den er da helt hen i vejret

f.eks. hvad er det smarte i at forbyde ejeren af en bodega selv at
fastsætte rygereglerne på hans helt private ejendom?

folk som ikke tåler røg kan blot holde sig væk

der er ingen som er tvunget til at være kunder i et røgfyldt værtshus

ligeledes ægteskabslovgivningen,

lad dog folk selv bestemme om de vil have to eller flere mænd eller
koner (straffen for dette kommer jo automatisk i form af flere
svigermødre)

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-05-07 17:46

> [...]
>
> lad dog folk selv bestemme om de vil have to eller flere mænd eller
> koner (straffen for dette kommer jo automatisk i form af flere

Jeg er enig i situationerne, men ikke i konklusionen. For min skyld må folk
ryge alt det de vil, bare de ikke generer mig. Og jeg er heller ikke
tilhænger af regler for, hvor mange man må gifte sig med.

Derimod synes jeg fx det er OK med en regel om, hvor meget spiritus, du må
have i blodet, når du kører bil. Men den regel ville være unødvendig, hvis
ingen drak før de kørte. Vi har også en lov, der siger at det er forbudt at
stjæle. Hvis ingen gjorde det, var loven inderligt overflødig, og så
fremdeles.

Jsn

Fra : @

Dato : 24-05-07 18:48

On Thu, 24 May 2007 18:46:12 +0200, "Jan Kronsell"
<kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Jeg er enig i situationerne, men ikke i konklusionen.

hvorfor ikke?

>For min skyld må folk
>ryge alt det de vil, bare de ikke generer mig. Og jeg er heller ikke
>tilhænger af regler for, hvor mange man må gifte sig med.

fint

> Derimod synes jeg fx det er OK med en regel om, hvor meget spiritus, du må
>have i blodet, når du kører bil.

det er jo en helt anden situation, hvor den spirituspåvirkede
trafikant direkte er til fare for andre trafikanter

> [...]
>ingen drak før de kørte. Vi har også en lov, der siger at det er forbudt at
>stjæle. Hvis ingen gjorde det, var loven inderligt overflødig, og så

du forsøger at sammenligne vidt forskellige ting,

hvem kan tage skade af, at en person tager sig to ægtefæller?

hvem kan tage skade af IKKE at gå ind på et røgfyldt værtshus?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-05-07 19:24

> [...]
>
> hvem kan tage skade af, at en person tager sig to ægtefæller?
>
> hvem kan tage skade af IKKE at gå ind på et røgfyldt værtshus?

Læs lige, hvad jeg skriver.

Jan

Fra : Jesper

Dato : 24-05-07 18:57

> [...]

> turen nu kommet til at gøre det ulovligt at have klistermærker i bagruden på

Sæt dem på kofangeren eller bagagerumsklappen istedet for!
--
Jesper