Naser-Pia 63-15
Fra : Michael Weber

Dato : 19-05-07 21:17

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/05/19/133857.htm

Borgerlige vælger NA frem for DF
19. maj 2007 13.45 Politik Opdat.: 19. maj 2007 15.07

Venstres og De Konservatives græsrødder vil hellere samarbejde med Ny
Alliance end med Dansk Folkeparti.

Det viser en rundspørge Ritzau har lavet blandt de to regeringspartiers
formænd for de lokale foreninger, som opstiller kandidater til Folketinget.

Samarbejde på skift
Selv om Ny Alliance, og dets formand, Naser Khader, har den største stjerne
hos De Konservative, så rækker succesen også ind i Venstre, der ellers
traditionelt har været Dansk Folkepartis tætteste allierede af de to
regeringspartier.

Hos Venstre vil et lille flertal i baglandet gerne samarbejde med både Ny
Alliance og Dansk Folkeparti på skift.

Modvilje mod retorik
Den manglende opbakning i baglandet til samarbejdet med Dansk Folkeparti
vækker dog ikke bekymring hos de to regeringspartier. De Konservatives
politiske ordfører, Pia Christmas-Møller, er ikke overrasket over, at
konservative bedre kan lide Ny Alliance end Dansk Folkeparti.

- Men spis en del brød til undersøgelsen, da vi næsten intet kender til Ny
Alliances politik. De siger, at udlændingepolitikken ikke skal ændres i
forhold til 2001. De slår sig primært op på en modvilje mod den retorik, som
visse personer fra Dansk Folkeparti har anvendt. Og det er en retorik, som
vi også har lagt stor afstand til, siger Pia Christmas-Møller til Ritzau.

Naser-Pia 63-15
Ifølge rundspørgen har 63 procent af de konservative vælgerforeningsformand
samtidig tillid til Naser Khader, mens kun 15 procent har tillid til Dansk
Folkepartis formand, Pia Kjærsgaard, når det gælder ledere uden for
regeringspartierne.

Når det gælder udlændinge, finanslov og EU vil De Konservative helst
samarbejde med Ny Alliance, og Socialdemokraterne står også højere på
hitlisten over samarbejdspartnere i det konservative bagland end Dansk
Folkeparti.

Pia K: Opdrag de konservative
Pia Kjærsgaard opfordrer derfor de to regeringspartiers topfolk til at give
lokalformændene en belæring om de faktiske forhold i jernindustrien.

- Jeg tager det meget roligt, for det er jo vælgerne som bestemmer. Men der
ligger en opgave - specielt hos Bendt Bendtsen - til at sige til sit
bagland: Det er altså Dansk Folkeparti, som - indtil videre i hvert fald -
sørger for, at De Konservative sidder i regering. Jeg vil ikke sige, at man
skal opdrage, men man har en pligt som partiformand til at få tingene til at
fungere, siger Dansk Folkepartis formand.

-----

Imponerende.
De konservative vil hellere samarbejde med Socialdemokraterne end DF.

Do U feel the luuuuuv....Pia K. ?
:)

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-07 21:29

"Michael Weber" <no@more.spam> wrote in message

> Do U feel the luuuuuv....Pia K. ?
> :)

Hvad vil du så sige når folk opdager hvad NA egenligt står for ? og det
viser sig at de rundspørger kun har gavnet 1 ting (nemlig telefon
selskaberne)

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Michael Weber

Dato : 19-05-07 21:36

> [...]
>
> Hvad vil du så sige når folk opdager hvad NA egenligt står for ? og det
> viser sig at de rundspørger kun har gavnet 1 ting (nemlig telefon

Der kommer til at stå 73-5 ?
;)

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-07 21:45

> Der kommer til at stå 73-5 ?
> ;)

Det er da rart at du har humor, så kan du jo grine af dine forudsigelser ;)

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-05-07 21:51

On Sat, 19 May 2007 22:16:51 +0200, "Michael Weber" <no@more.spam>
wrote:

> [...]
>
>-----
>
>Imponerende.
>De konservative vil hellere samarbejde med Socialdemokraterne end DF.

Ja, de fædrelandsløse kapitalistsjovere, der sponsorerer meget af K's
politik er flintrende ligeglade med om de skal sælge feta til Pol Pot,
Hitler eller Muslimsk Broderskab. De starter gerne en borgerkrig for
at sælge ligkister og våben.
Hvis ikke det var for Conni Hedegaard med det velsmurte snakketøj, så
ville de reelle forhold for K ligge meget tæt på spærregrænsen. De har
stadig et internt skisma som vil kunne smadre dem nårsomhelst

Mvh
Martin