Farveller Jelved!
Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 01:04

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/05/18/013908.htm

Ny Alliance sender De Radikale mod spærregrænsen
18. maj 2007 01.55 Politik Opdat.: 18. maj 2007 01.57

Og stemmerne bliver først og fremmest hentet hos oppositionspartierne.

--
"A frying pan, if used in the correct manner, can give somebody quite a
concussion or even be lethal. Should we outlaw frying pans too?" -

Fra : Alucard

Dato : 18-05-07 07:23

On Fri, 18 May 2007 02:03:38 +0200, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

> [...]
>18. maj 2007 01.55 Politik Opdat.: 18. maj 2007 01.57
>
>Og stemmerne bliver først og fremmest hentet hos oppositionspartierne.

Jeg undrer mig lidt over sidste sætning "Socialdemokraternes politiske
ordfører, Henrik Sass Larsen, mener, at tilslutningen til Ny Alliance
vil falde, når vælgerne finder ud af, at partiet vil pege på Anders
Fogh Rasmussen som statsminister."....

Er der virkelig nogen der IKKE ved, at NA vil pege på Fogh...???

Fra : Tony

Dato : 18-05-07 10:53

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fogh Rasmussen som statsminister."....
>
> Er der virkelig nogen der IKKE ved, at NA vil pege på Fogh...???

Nu er Henrik Sass Larsen jo heller ikke kendt for, at være særlig kvik i
hovedet.
Han minder en del om Villy(Fort Bragg)Søvndal.

Tony

Fra : Vidal

Dato : 18-05-07 13:41

Peter B. P. wrote:
> [...]
> 18. maj 2007 01.55 Politik Opdat.: 18. maj 2007 01.57

> Og stemmerne bliver først og fremmest hentet hos oppositionspartierne.

NA bør håbe på et hurtigt valg.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 13:54

On 2007-05-18 14:40:37 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> said:

> NA bør håbe på et hurtigt valg.

Det har AFR jo truet med... men det vil ikek hjælpe ham, nu hvor CD har
lovet at ville være vært til NA's kandidater.

--
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the
point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. The

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-05-07 14:21

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> NA bør håbe på et hurtigt valg.

De Radikale bør håbe på et hurtigt valg....

Thorkild

Fra : Vidal

Dato : 18-05-07 19:22

Thorkild Poulsen wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> De Radikale bør håbe på et hurtigt valg....

Khader tåler ikke at blive studeret for nøje,
det gør NAs skattepolitik heller ikke. Desuden
er der indbyggede spændinger i partiet, det vil
træde tydeligere frem, jo længere tid, der går.

Muslimerne vil sandsynligvis ikke have med NA at
gøre, visse kristne vil måske også betænke sig på at
stemme på en mand af 'muslimsk oprindelse', der
vil begrænse kristendommens indflydelse.

Jeg tror ikke, de får mere end 6-8 mandater, hvis
Fogh holder perioden ud.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-05-07 05:18

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message news:464deedf$0$13967

> Khader tåler ikke at blive studeret for nøje,
> det gør NAs skattepolitik heller ikke. Desuden
> er der indbyggede spændinger i partiet, det vil
> træde tydeligere frem, jo længere tid, der går.

Hvad Khader angår, så tror jeg han har været så meget i fokus i temmelig
lang tid, at det er usandsynligt han pludselig kommer i dårligt lys,
tværtimod kan han meget vel ende med at hente stemmer hos Dansk Folkeparti.

Hvad skattepolitikken angår, er den yderst fornuftig, hvilket bl.a. CEPOS,
stort set alle banker og alle borgerlige tænketanke er enige i. Skulle der
være en enkelt i dette forum der mener at kunne argumentere for det
modsatte, tager jeg gerne kampen op.

OG så foreslog Marianne Jelved faktisk selv en marginalskat på 42 % i 2003.

Thorkild

Fra : Vidal

Dato : 19-05-07 10:04

Thorkild Poulsen wrote:

> Hvad Khader angår, så tror jeg han har været så meget i fokus i temmelig
> lang tid, at det er usandsynligt han pludselig kommer i dårligt lys,
> tværtimod kan han meget vel ende med at hente stemmer hos Dansk Folkeparti.

Khader er en sød og charmerende fyr, men jeg tror
ikke, han har så megen politisk og personlig gehalt,
at det bærer igennem på længere sigt. Men det er
selvfølgeligt min personlige mening og det må vi
jo se i fremtiden.

> [...]
> stort set alle banker og alle borgerlige tænketanke er enige i. Skulle der
> være en enkelt i dette forum der mener at kunne argumentere for det

Heh - NA's skatteforslag bygger vel på det skatteprogram,
Anders Samuelsen gav form, mens han stadig var radikal,
minus altså finansieringen, en forhøjet boligskat, der
virkeligt tager fat i husejerne.

Når det går op for vælgerne, kommer der nok ikke mange
stemmer fra husejerne. Så kan CEPOS mene, som de vil
og bankerne med. Din gruppe af vælgerne er en udvalgt
skare, som man sikkert ikke kan forestille sig vinder
videre gehør i det danske samfund for nuværende, hvis
man blot er det mindste realistisk.

Sådan er det.

Men selvfølgeligt skal der også være plads til dine og
CEPOS' visioner.

> OG så foreslog Marianne Jelved faktisk selv en marginalskat på 42 % i 2003.

Jo, men finansieringen er problemet, og det kan vel
end ikke oliepengene kan klare. Drastiske
ændringer i velfærdsniveauet i negativ retning er
utænkelige i det danske samfund. Det ved Fogh, det er
netop derfor, han kørte Venstres politik ind på midten.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-05-07 11:35

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message news:464ebd96$0$13994

> Heh - NA's skatteforslag bygger vel på det skatteprogram,
> Anders Samuelsen gav form, mens han stadig var radikal,
> minus altså finansieringen, en forhøjet boligskat, der
> virkeligt tager fat i husejerne.

Nu er det ikke sådan at den forhøjede boligskat "virkelig tager fat i
boligejerne", den er ganske enkelt overflødig. Morten Helweg Petersen
spurgte Skatteministeren hvad det ville indbringe statskassen indtil 2015,
hvis man regulerede boligskatterne som de radikale ønsker.

Svaret var 30 Mia. altså på 9 år kunne man få sølle 30 Mia. ekstra ind. Til
sammenligning steg skatterne under SR, korrigeret for inflation krævede de
1074 Mia. ekstra ind i perioden.

Hvad finansiering angår, så vil det dreje sig om ca. 13 Mia. pr. år (Jvfr.
Danske Bank, Steen Bocian), personligt tror jeg det er selvfinansierende,
men lad det nu ligge. Sagen er, det er slet ikke nødvendigt at indkræve
flere penge, der er rigeligt med finansiering i overskudet på finanserne,
som det er i dag.

topskat og mellemskat er kun til for at få de bredeste skuldre ned med
nakken.

> [...]
> skare, som man sikkert ikke kan forestille sig vinder
> videre gehør i det danske samfund for nuværende, hvis

Mon ikke det netop er de dygtigste der er realistiske og de dumme der lader
sig præge af jantelov, misundelse og skræmmekampagne. Jeg kan udmærket
argumentere for min sag.

Og så kan man jo netop konstatere der er opbakning i befolkningen, NA har
opnået stor støtte på rekordtid. Da venstre's Søren Pind i sin tid lancerede
de 10 teser, havde Venstre højeste tilslutning i meningsmålingerne.

Sådan er det.

> Men selvfølgeligt skal der også være plads til dine og
> CEPOS' visioner.

Tak.

> [...]
> utænkelige i det danske samfund. Det ved Fogh, det er
> netop derfor, han kørte Venstres politik ind på midten.

Jeg vil meget gerne om du sætter dig ind i sagerne og erkender der ikke er
behov for finansiering ud over oversudet på statsfinanserne.

Når det har været på tale at sænke skatterne er det tankevækkende at
befolkningen ikke korrelerer det til velfærdstab, hvilket heller ikke er
nødvendigt.

Sådan er det.

Thorkild