Tørklæder og Grundloven
Fra : Maz Spork

Dato : 17-05-07 18:01

Så kører cirkusset igen. DF vil forbyde tørklæder generelt. Men det er
tilsyneladende i strid med grundlovens paragraf 70 og en række
internationalle konventioner om ikke at begrænse menneskers
rettigheder på baggrund af deres religion, som Danmark har tilsluttet
sig.

Hvad kan årsagen være? Kender DF ikke loven? Det er da som om, det
skrider for alvor for dem nu.

-- maz

Fra : N_B_DK

Dato : 17-05-07 18:27

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Hvad kan årsagen være? Kender DF ikke loven? Det er da som om, det
> skrider for alvor for dem nu.

Hvor var du da maske forbudet blev indført ?

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : El Trabajador

Dato : 17-05-07 18:33

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i

> "Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Hvor var du da maske forbudet blev indført ?

Da var han da ligeglad, for det havde jo ikke noget med muhamedanere at
gøre.
--
El Trabajador

Fra : Martin

Dato : 17-05-07 21:59

Hej
N_B_DK wrote:
> Hvor var du da maske forbudet blev indført ?

Hvad har det med religion at gøre ?

/Martin

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-05-07 21:59

N_B_DK skrev den 17-05-2007 19:26:
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Hvor var du da maske forbudet blev indført ?

Maskeforbud har ikke noget med religion at gøre.

Hold lige skidt for sig og snot for sig.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-05-07 22:03

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> Maskeforbud har ikke noget med religion at gøre.
>
> Hold lige skidt for sig og snot for sig.

nej stop nu, det vil jo betyde at de skulle til at tænke sig om, og det
går jo ikke. Spredehagl er nemmere, man skal nemlig ikke bekymre sig om
at sigte.

/thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 17-05-07 22:03

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Maskeforbud har ikke noget med religion at gøre.

Nej men det forbyder folk at skjule deres ansigt, og hvor er forskellen ?

Fra : @

Dato : 18-05-07 00:39

On Thu, 17 May 2007 23:02:34 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

>Nej men det forbyder folk at skjule deres ansigt, og hvor er forskellen ?

religiøs påklædning er netop undtaget fra loven

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 06:10

On 2007-05-18 01:38:33 +0200, "@" <1@invalid.net> said:

> religiøs påklædning er netop undtaget fra loven

Jeg husker sku lige burka næste gang jeg skal røve en bank eller
deltage i en voldelig demonstration!

--
"If you had a spouse that behaved like your government, you could not
only break free of the relationship, you might be able to collect

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-05-07 11:11

Peter B. P. skrev den 18-05-2007 07:10:

> Jeg husker sku lige burka næste gang jeg skal røve en bank eller deltage
> i en voldelig demonstration!

Hvad har maskeforbuddet med bankrøveri at gøre?

Og i forbindelse med den voldelige demonstration, så formoder jeg at
maskeforbuddet går forud for undtagelsen.

Igen viser du og dine meningsfæller, at I ikke kan kende forskel på
dagligdagssituationer vs ekstreme situationer. samt at I overfører
ekstreme situationers "regelsæt" over på dagligdags situationer, sålænge
det går ud over mennesker I ikke bryder jer om.

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 11:43

On 2007-05-18 12:11:07 +0200, Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> said:

> [...]
>

> Igen viser du og dine meningsfæller, at I ikke kan kende forskel på
> dagligdagssituationer vs ekstreme situationer.

Jaja whatever.

Jeg synes iøvrigt du blev lidt tavs midt i vores anden diskussion.
Hvorfor render du fra debatter hvor du får afklapsning, Carsten?

--
If you want to be happy for a day - get drunk.
If you want to be happy for a week - get married.

http://titancity.com/blog/

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-05-07 15:21

Peter B. P. skrev den 18-05-2007 12:43:

> Jaja whatever.
>

> Jeg synes iøvrigt du blev lidt tavs midt i vores anden diskussion.
> Hvorfor render du fra debatter hvor du får afklapsning, Carsten?

Netop fordi jeg er til debat!

Der kan være flere grunde til jeg ikke fortsætter en debat
(i ikke-prioriteret rækkefølge. Ej heller udtømmende)

A:
når man bevæger sig over de mere mudderkastende måder at bruge sproget
på, så springer jeg fra.
Fx hvor du i dette indlæg skriver: afklapsning.
Jamen, hvorfor skulle jeg debattere med nogen som mener sig i en
position, hvor de kan "afklapse" nogen.

Hvad er det dog for en arrogant holdning/adfærd at have?

B:
Derudover har jeg - tro det eller la' vær - andet for end at huske
hvilke debatter jeg deltager i.

C:
Når jeg har fortalt, hvad jeg vil fortælle og der ligesom ikke viser sig
et snert af intelligens hos modparten, så er der ingen grund til at
fortsætte. Selve mudderkastningen overlader jeg pænt til andre efter
princippet: NEVER ARGUE WITH A IDIOT, HE BRINGS YOU DOWN TO HIS LEVEL
AND BEATS YOU BY EXPERIENCE.

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 17:35

On 2007-05-18 16:21:09 +0200, Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> said:

> Netop fordi jeg er til debat!

Hvorfor skred du så da dine postulater blev udfordret med kvalificeret kritik?

> Der kan være flere grunde til jeg ikke fortsætter en debat

Debat forudsætter at begge parter har mod og selverkendelse nok til at
konfrontere den mulighed at de ikke har ret i alt hvad de tror og
mener. Du forsvandt meget belejlit da dine påstande blev pillet fra
hinanden. Derfor er det ikke debat du havde givet dig ud i, men nærmere
en uforpligtende indkast af emperisk ubegrundede postulater du har haft
gang i.

> (i ikke-prioriteret rækkefølge. Ej heller udtømmende)
>

> A:
> når man bevæger sig over de mere mudderkastende måder at bruge sproget
> på, så springer jeg fra.

Men tilsyneladende ikke når du selv benytter dig af disse
"mudderkastende måder at bruge sproget på", hm? Moral er godt...

> Fx hvor du i dette indlæg skriver: afklapsning.
> Jamen, hvorfor skulle jeg debattere med nogen som mener sig i en
> position, hvor de kan "afklapse" nogen.

Du begyndte at komme med grundløse postulater og anklager imod mig, så
må du også kunne tåle at få igen på passende manér. Ellers er du jo
barnlig.

> Hvad er det dog for en arrogant holdning/adfærd at have?

Apropos arrogance, skal jeg virkeligt bruge tid på at dissikere dine
seneste indlæg for at klargøre for forsamlingen i hvor høj grad du selv
lider af arrogance og "mudderkastende måder at bruge sproget på"?

> [...]
> Når jeg har fortalt, hvad jeg vil fortælle og der ligesom ikke viser
> sig et snert af intelligens hos modparten, så er der ingen grund til at

Dit problem er par excellence at du tilfældigvis forsvandt fra debatten
da der kom tunge argumenter på bordet, samt at dine egne
ikke-underbyggede postulater (bl.a. at impulskøb ikke er at foretage et
valg, hvilket er eklatant nonsens) blev kigget efter i sømmene.
Konklusionen på hvorfor du smuttede er derfor nærliggende.

> Selve mudderkastningen overlader jeg pænt til andre efter
> princippet: NEVER ARGUE WITH A IDIOT, HE BRINGS YOU DOWN TO HIS LEVEL
> AND BEATS YOU BY EXPERIENCE.

I så fald siger jeg tak for at du afholder dig fra yderligere
deltagelse, så vi andre kan forblive på det voksne niveau.

Jeg var egentligt glad for din blog (http://de3faktorer.dk), men efter
det eneste her i gruppen gør det mig klart at ophavsmandens motto
"hjerte hjerne og indkøbskurv" er misvisende, fordi du ønsker
tilsyneladende ikke at bruge din hjerne hvad kommer til debatten!

--
"Democracy is the theory that the common people know what they want,
and deserve to get it good and hard." - H. L. Mencken

http://titancity.com/blog/

Fra : @

Dato : 18-05-07 12:36

On Fri, 18 May 2007 12:11:07 +0200, Carsten Riis
> [...]

>ekstreme situationers "regelsæt" over på dagligdags situationer, sålænge
>det går ud over mennesker I ikke bryder jer om.

en dagligdags situation er at jeg skal i banken i et eller andet
ærinde eller ind på en servicestation for at købe benzin,
jeg kører på motorcykel og bruger derfor styrthjælm

denne hjælm skal jeg tage af inden jeg går ind de to ovennævnte
steder, så man kan se mit ansigt

hvorimod en person i burka har lov til at gå ind begge steder klædt
ud til ukendelighed,

hvorfor skal sorteslyngelen have ret til at formumme sig når andre
ikke har?

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-05-07 15:32

@ skrev den 18-05-2007 13:36:

> [...]

> steder, så man kan se mit ansigt
>
> hvorimod en person i burka har lov til at gå ind begge steder klædt

Der er - så vidt jeg ved - endnu ikke begået røveri mod
servicestation/bank af nogen som var iført burka.

Derimod er har styrthjelmklædte personer begået røverier.

Derfor har man iført styrthjelm-forbud på servicestationer og banker.

Du skal da være velkommen til at iklæde dig burka og så røve en bank,
hvis du gerne vil rette op på denne uhyrlighed i kriminalitetsstatistikken.
Vil du ikke lige være rar at fortælle, hvor og hvornår du gør det.
Jeg trænger et godt grin.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-05-07 17:06

> [...]
> kriminalitetsstatistikken. Vil du ikke lige være rar at fortælle,
> hvor og hvornår du gør det. Jeg trænger et godt grin.

Finder du overfald /røverier sjove ? syg for for humor!

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-05-07 18:10

N_B_DK skrev den 18-05-2007 18:05:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Finder du overfald /røverier sjove ? syg for for humor!

Snarere en mand - jeg går ud fra at @ er en mand - iklædt Burka, som
gennemfører røveriet for vise at burkaklædte personer laver røverier.

Jeg tror også, at personalet får mavekramper.

I hele taget er det lidt interessant, at flere skribenter gemmer sig
under underlige Øgenavne så som @, Alucard eller N_B_DK
Hvorfor ikke stå frem med jeres rette navn? Hvad får I ud af, at dække
jer til i anonymiseringens dække?

Fra : N_B_DK

Dato : 18-05-07 18:34

> [...]
> under underlige Øgenavne så som @, Alucard eller N_B_DK
> Hvorfor ikke stå frem med jeres rette navn? Hvad får I ud af, at

Om jeg kalder mig viggo, morten, henrik, eller hans, ændrer ikke rigtigt på
noget, spørg du også folk irl hvorfor de hedder kurt, og ikke evalds ?

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-05-07 09:19

N_B_DK skrev den 18-05-2007 19:33:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Om jeg kalder mig viggo, morten, henrik, eller hans, ændrer ikke rigtigt
> på noget, spørg du også folk irl hvorfor de hedder kurt, og ikke evalds ?

Næh, men deres troværdighed stiger ganske gevaldig, når de ikke gemmer
sig under anonymitetens dække.

Lidt ligesom de autonome, som ikke vil stå frem når de gør/siger noget
som er lidt småbetændt.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-07 14:45

> Næh, men deres troværdighed stiger ganske gevaldig, når de ikke gemmer
> sig under anonymitetens dække.

Jeg er ikke mere anonym end du er.

Fra : Alucard

Dato : 19-05-07 09:53

On Fri, 18 May 2007 19:09:41 +0200, Carsten Riis
> [...]

>under underlige Øgenavne så som @, Alucard eller N_B_DK
>Hvorfor ikke stå frem med jeres rette navn? Hvad får I ud af, at dække

Er det ikke ligegyldigt om jeg kalder mig Alucard eller Peter
Jensen...??? Du ved jo ikke hvad jeg hedder alligevel...

Jeg er bare ærlig i mit ønske om anonymitet....

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-05-07 10:51

Alucard skrev den 19-05-2007 10:52:

> Er det ikke ligegyldigt om jeg kalder mig Alucard eller Peter
> Jensen...???

Næh, i øjeblikket kan man ikke tage dig og andre anonyme skribenter
mere seriøs end de stenkastende unge på nørrebro, som også gerne gemmer
sig under anonymiseringens tæppe. På nørrebro foregår det bare med en
eller anden form for maskering. Her foregår med et intetsigende navn.

> Du ved jo ikke hvad jeg hedder alligevel...

Ganske rigtig.

Men hvorfor køre det dobbeltliv? Hvad er der ved din netidentitet som
du ikke tør stå ved i dit virkelige liv?

> Jeg er bare ærlig i mit ønske om anonymitet....

Det gør bare ikke ens troværdighed bedre.

Hvis man vil tages nogenlunde seriøst, så må man stå frem!
Du kan med en lille bitte smule detektivarbejde hurtig finde ud af, at
jeg ikke gemmer mig bag anonymiseringens tæppe.

Derudover svarer du ikke på mit spørgsmål: Hvad får du ud af at
anonymisere dig? Hvad er du bange for?
Kan det være, at dine IRL-omgivelser vil se ned på dig, når de finder ud
af hvad du skribler om her i dk.politik?
Kører du et dobbeltliv? Den pæne facade, hvor du gerne går ned til
grønthandler ali og køber afgiftsfri sodavand...og så her på
nyhedsgrupperne, hvor du skælder ud over indvandrenes sorte arbejde?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-07 10:56

> [...]

> grønthandler ali og køber afgiftsfri sodavand...og så her på
> nyhedsgrupperne, hvor du skælder ud over indvandrenes sorte arbejde?

bingo :) ... gad vide hvor mange der råber op her har mod og vilje til
at stå med et skilt på strøget i myldretiden med de samme holdninger ...

/thomas

Fra : Alucard

Dato : 19-05-07 12:10

On Sat, 19 May 2007 11:55:49 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>bingo :) ... gad vide hvor mange der råber op her har mod og vilje til
>at stå med et skilt på strøget i myldretiden med de samme holdninger ...

Nu mener jeg ikke selv at jeg har "ekstreme" holdninger og har heller
ikke skrevet "ekstreme" ting....

Det er de venstreorienterede vatnisser der pådutter mig alle de
holdninger de ikke selv kan lide, bare fordi jeg ikke giver dem
ret...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-07 12:21

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Det er de venstreorienterede vatnisser der pådutter mig alle de
> holdninger de ikke selv kan lide, bare fordi jeg ikke giver dem

Når man kigger på fra sidelinien så lyder det meget ensporet og meget
kompromiløst ...

/thomas

Fra : @

Dato : 19-05-07 12:32

On Sat, 19 May 2007 13:21:08 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>Når man kigger på fra sidelinien så lyder det meget ensporet og meget
>kompromiløst ...

korrekt

rettroende venstreorienterede har altid været meget ensporede

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-07 12:33

@ <1@invalid.net> wrote:

> korrekt
>
> rettroende venstreorienterede har altid været meget ensporede

Det er nu fra begge sider der er extremisme og ensporethed, det kan du
vel forhåbentlig selv se ?

/thomas

Fra : @

Dato : 19-05-07 13:41

On Sat, 19 May 2007 13:33:16 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>Det er nu fra begge sider der er extremisme og ensporethed, det kan du
>vel forhåbentlig selv se ?

jada

både rettroende socialister og rettroende muhamedanere er temmelig
ekstreme

begge har altid stået for ensretning og undertrykkelse

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-07 14:11

@ <1@invalid.net> wrote:

> jada
>
> både rettroende socialister og rettroende muhamedanere er temmelig
> ekstreme
>
> begge har altid stået for ensretning og undertrykkelse

hvad er forskellen .. du vil så bare undertrykke muslimer ?

/thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-07 14:51

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message

> hvad er forskellen .. du vil så bare undertrykke muslimer ?

Er det at undertrykke folk at kræve de overholder loven ?

Fra : @

Dato : 19-05-07 14:53

On Sat, 19 May 2007 15:11:10 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>hvad er forskellen .. du vil så bare undertrykke muslimer ?

vil jeg det!!!

jeg betragter muhamedanere på linie med pest rotter og græshopper,
de udgør en fare som man gør klogt i at eliminere

Fra : Alucard

Dato : 19-05-07 12:57

von Hassel) wrote:

>Når man kigger på fra sidelinien så lyder det meget ensporet og meget
>kompromiløst ...

Mener du at MINE holdninger er ensporede og kompromiløse, eller er det
bare en generel observation her i dk.politik...???

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-07 14:11

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Mener du at MINE holdninger er ensporede og kompromiløse, eller er det
> bare en generel observation her i dk.politik...???

Det er en generel observation. Der sidder folk på den ene side og råber,
der sidder folk på den anden og råber. Og ingen af dem lytter ret meget
til hvad de hver især siger. Faktisk vil de fleste, når man skræller
retorik m.m. væk være ret enige, men det når de jo ikke at opdage.

/thomas

Fra : Alucard

Dato : 19-05-07 14:36

On Sat, 19 May 2007 15:11:11 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>Det er en generel observation.

Ok, så er vi enige...

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-07 14:50

> Når man kigger på fra sidelinien så lyder det meget ensporet og meget
> kompromiløst ...

Hvis du nu blev lidt klogere, var det ikke sikkert du behøvede at kigge med
fra sidelinien...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-07 16:30

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message

> Hvis du nu blev lidt klogere, var det ikke sikkert du behøvede at kigge med
> fra sidelinien...

nej, jeg stopper vist her ...

/thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-07 16:43

> nej, jeg stopper vist her ...

Du vil ikke tilegne dig ny viden ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-07 16:49

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message

> Du vil ikke tilegne dig ny viden ?

Nej, det vil jeg ikke. Men jeg vil stoppe med at få min dag ødelagt af
jeres had ... Det skinner solen for godt til ...

/thomas

Fra : Jim

Dato : 19-05-07 16:59

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det vil jeg ikke. Men jeg vil stoppe med at få min dag ødelagt af
> jeres had ... Det skinner solen for godt til ...

Du vil fortsætte med at leve i lykkelig uvidenhed. Hvilken luksus....

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-07 17:05

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Du vil fortsætte med at leve i lykkelig uvidenhed. Hvilken luksus....

heh .. sjovt som om det ene udelukker det andet. Vis mig en besked fra
mig hvor jeg gør andet and at bede om nuanceret debat, istedet for
racistisk råberi ... nej ? .. ok, tak så.

blot fordi jeg ikke gider råbe med i jeres kor betyder ikke at jeg ikke
er kritisk...

/thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-07 17:34

> blot fordi jeg ikke gider råbe med i jeres kor betyder ikke at jeg
> ikke er kritisk...

Du er ikke kritisk, kun overfor den selvforskyldte dårlige omtale muslimer
tildrager sig.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-07 19:32

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message

> Du er ikke kritisk, kun overfor den selvforskyldte dårlige omtale muslimer
> tildrager sig.

nå da ...

/thomas

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-05-07 02:32

On 2007-05-19 18:05:18 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> heh .. sjovt som om det ene udelukker det andet. Vis mig en besked fra
> mig hvor jeg gør andet and at bede om nuanceret debat, istedet for
> racistisk råberi ... nej ? .. ok, tak så.

Kritik af muhamedanere er ikke racisme. Islam er ikke en race.

--
To take one life is sin. To take a thousand is religion.
- The Book of Cataclysm

http://titancity.com/blog/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-05-07 06:30

Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

> Kritik af muhamedanere er ikke racisme. Islam er ikke en race.

"Fanatisk Islamisme er en trussel" .... det er en kritik, og et
statement jeg er enig i.

"Alle muhamedanere skulle skydes" ... Det er "racisme" ... eller kald
det "religionisme" .. kald det hvad du vil.

/thomas

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-05-07 13:12

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i meddelelsen

> "Alle muhamedanere skulle skydes" ... Det er "racisme" ... eller kald
> det "religionisme" .. kald det hvad du vil.

Euthanasi.

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 23-05-07 16:08

On Wed, 23 May 2007 03:31:47 +0200, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

>Kritik af muhamedanere er ikke racisme. Islam er ikke en race.

nej det er en pest

så den bør ikke bare kritiseres, men udryddes før den udrydder os

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-07 17:33

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Du vil fortsætte med at leve i lykkelig uvidenhed. Hvilken luksus....

Ja det er utroligt man skriver i en politisk gruppe, hvis man ikke kan tåle
at høre sandhederne

Fra : Jim

Dato : 19-05-07 17:05

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det vil jeg ikke. Men jeg vil stoppe med at få min dag ødelagt af
> jeres had ... Det skinner solen for godt til ...

You can't handle the truth!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-07 17:25

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> You can't handle the truth!

Sandhed ? ... sandheden kan bøjes og manipuleres ...

/thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-07 17:36

> Sandhed ? ... sandheden kan bøjes og manipuleres ...

Det tror jeg ikke ligene kan, men selvfølgelig kan man da nægte det er sket,
i bedste Wilstup style.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-07 19:32

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message

> Det tror jeg ikke ligene kan, men selvfølgelig kan man da nægte det er sket,
> i bedste Wilstup style.

jeg har endnu ikke nægtet noget. Hvor har jeg det ?

Jeg opponere blot, igen, mod at skære alle over én kam, men det kan jeg
se er håbløst.

/thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-07 20:40

> Jeg opponere blot, igen, mod at skære alle over én kam, men det kan
> jeg se er håbløst.

Undskyld vi ikke skriver pånær de 10 muslimer der findes i en eller anden
afsides provins i langbortistan, som er fredelige *G*

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-07 21:06

> [...]

> Undskyld vi ikke skriver pånær de 10 muslimer der findes i en eller anden
> afsides provins i langbortistan, som er fredelige *G*

Du ved jo godt det ikke er den % sats vi snakker om ... Ja, der er
voldelige fraktioner, ja der er relativt mange, men c'mon ... der må sku
da være muligt at bekæmpe det uden at skærme ca. 1 millard mennesker
over en kam ?

/thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-07 21:13

> [...]
> voldelige fraktioner, ja der er relativt mange, men c'mon ... der må
> sku da være muligt at bekæmpe det uden at skærme ca. 1 millard

Hvis nu det ikke var så forbandet tabu belagt det emne, og vi kunne få de
rigtige tal frem (mht anholdelser og dømte), og især den frygtelige
bagatelesering konstant fra venstrefløjen, så ville tonen være anderledes,
men da der IKKE skal tales om det, (ifølge venstre fløjen), så forsvinder
dette tabu ikke, og folk vil blot for mere og mere had, dete r logik for
selvdøde burhøns, og de eneste der taber er netop de folk der ikke laver
ballade, men som skæres over en kam, pga venstre orienterede tåbelige tabu
skabende politik om indvandrere.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-07 21:27

> [...]

> ballade, men som skæres over en kam, pga venstre orienterede tåbelige tabu

Se, det gav ligepludselig mening. Selvfølgelig skal de tal på bordet.
Dem der ikke kan opføre sig ordentligt skal bures inde eller smides af
pommern til. Folk skal snakke dansk og ud at arbejde istedet for at
nasse kontanthjælp og andre sociale ydelser. (og det er så uanset
reigion eller oprindelses land)

Og problemet skal ikke tiees ihjæl ... Det skal bare være fair debat
..... det er alt jeg efterlyser.

/thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-07 21:36

> Se, det gav ligepludselig mening.

Selvfølgelig giver det mening.

> Selvfølgelig skal de tal på bordet.

Og det er jo netop problemet, det kommer de ikke, og sålænge de ikke gør
det, kan folk kun spille på formodninger (som jeg desværre er overbevist om
holder i retten), men de tal skal frem, og det kan kun gå for langsomt, og
så skal de tosser der konstant finder på undskyldninger for hvorfor en eller
anden gruppe har gjort dit og dat,, nok til at indse at det absolut ikek
gavner nogen som helst, de folk skal der begår hård kriminalitet skal UD, og
det kan kun gå for langsomt, når de er ude, og af landet, så kan
integrationen begynde, indtil da, så bliver det hovsa lappe løsninger der
ikke gavner ret meget, men kun udskyder problemerne.

> Dem der ikke kan opføre sig ordentligt skal bures inde eller smides af
> pommern til.

Ud med dem, vi har intet at bruge dem til når de på den måde viser at de
IKKE vil være en dela f det danske samfund. (ja danskere begår også
kriminalitet, men det kan ikke sammenlignes med at man inviteter folk
indenfor i ens hjem, og de så smadrer ens hus, hvis man selv smadrer ens
hus, så kan man kun give sig selv skylden, og har selv betalt for det man
har ødelagt, og derved går det kun ud over en selv.)

> Folk skal snakke dansk og ud at arbejde istedet for at
> nasse kontanthjælp og andre sociale ydelser. (og det er så uanset
> reigion eller oprindelses land)

Enig.

> Og problemet skal ikke tiees ihjæl ... Det skal bare være fair debat
> .... det er alt jeg efterlyser.

Problemet er at sålænge de tal skal holdes hemmelige, så ændrer debatten sig
ikke.

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-05-07 02:39

On 2007-05-19 22:26:33 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> [...]
> pommern til. Folk skal snakke dansk og ud at arbejde istedet for at
> nasse kontanthjælp og andre sociale ydelser. (og det er så uanset

Nassepriserne nasser fordi de kan. Problemerne med uassimilerbare
indvandrere skyldes i høj grad velfærdsstaten, som er ren honning der
lokker bekvemmelighedsflygninge til langvejs fra.

Fra : @

Dato : 20-05-07 08:15

On Sat, 19 May 2007 22:06:27 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

> [...]
>voldelige fraktioner, ja der er relativt mange, men c'mon ... der må sku
>da være muligt at bekæmpe det uden at skærme ca. 1 millard mennesker

hvor har du fået den ide' fra?

der findes sikkert fredelige muhamedanere,(måske helt op til 14
stykker)

men det er altid de rabiate med imamer i spidsen der tegner billedet,
og de fredelige tør aldrig nogen sinde sige for alvor fra overfor de
rabiate da det er lig med død eller forfølgelse

men igen en gang ønsker du ikke at forholde dig til virkelighed og
fakta som er, at der ikke er et eneste eksempel på at muhamedanere har
kunnet leve fredeligt og på lige vilkår med andre på steder hvor
muhamedanere har udgjort en større andel af befolkningen

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-05-07 02:37

On 2007-05-19 21:40:03 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> said:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message

> Undskyld vi ikke skriver pånær de 10 muslimer der findes i en eller
> anden afsides provins i langbortistan, som er fredelige *G*

Langt de fleste muslimer er fredelige...

.... så længe man ikke spotter deres pædofet, så længe man ikke spørger
dem om de er homoseksuelle, pædofile, alkoholikere, så længe man ikke
lægger an på deres datter hvis man ikke er den part ægteskabet er
arrangeret med, og så længe man ikke antyder at koranen og hadith er
noget vrøvl som ikke kan stå op til rationel/videnskablig analyse.

Nåja, og så længe man ikke er jøde.

--
"A frying pan, if used in the correct manner, can give somebody quite a
concussion or even be lethal. Should we outlaw frying pans too?" -

Fra : @

Dato : 23-05-07 16:09

On Wed, 23 May 2007 03:36:52 +0200, Peter B. P.

eller ateist

Fra : Jim

Dato : 19-05-07 18:38

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Sandhed ? ... sandheden kan bøjes og manipuleres ...

Og du holder dig sandelig ikke tilbage.

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-05-07 02:41

On 2007-05-19 19:38:28 +0200, "Jim"
<Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> said:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Og du holder dig sandelig ikke tilbage.

Sandheden er subjektiv - fakta er objektive.

Fra : @

Dato : 19-05-07 18:46

On Sat, 19 May 2007 18:25:07 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>Sandhed ? ... sandheden kan bøjes og manipuleres ...

ja det må du jo om nogen vide,

prøv at forholde dig til virkeligheden til en forandring

Fra : @

Dato : 19-05-07 18:45

On Sat, 19 May 2007 17:49:23 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>Nej, det vil jeg ikke. Men jeg vil stoppe med at få min dag ødelagt af
>jeres had

hvis had?

det er absolut dig der optræder faktaresistent

du kan sikkert finde en muhamedaner som ikke personligt har begået
noget ulovligt, og dette lader du totalt overskygge det overordnede
billede som viser at muhamedanere i f.eks. Europa hellere end gerne
ser de forskellige landes love skiftet ud med sharia

glem de små ting og se på hvad der er hændt i verden der hvor man ikke
aktivt har sørget for at muhamedanerne har fået magten

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-07 14:49

> bingo :) ... gad vide hvor mange der råber op her har mod og vilje til
> at stå med et skilt på strøget i myldretiden med de samme holdninger

Du beviste da lige du ikke er for klog.

Fra : @

Dato : 19-05-07 11:56

On Sat, 19 May 2007 11:50:38 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Næh, i øjeblikket kan man ikke tage dig og andre anonyme skribenter
>mere seriøs

hvorfor denne interesse for budbringeren?

er det kanske fordi budskabet er dig ubehageligt og du ikke er i stand
til at gendrive det?

Fra : Alucard

Dato : 19-05-07 12:07

>Næh,

Hvorfor ikke...???

> [...]
>sig under anonymiseringens tæppe. På nørrebro foregår det bare med en
>eller anden form for maskering. Her foregår med et intetsigende navn.

Er "Alucard" mere intetsigende end "Peter Jensen"...???

>Ganske rigtig.

Hvorfor er der så SÅ interessant hvad jeg kalder mig...???

>Men hvorfor køre det dobbeltliv? Hvad er der ved din netidentitet som
>du ikke tør stå ved i dit virkelige liv?

Intet....

>Det gør bare ikke ens troværdighed bedre.

Det er jeg da ligeglad med...

>Hvis man vil tages nogenlunde seriøst, så må man stå frem!
>Du kan med en lille bitte smule detektivarbejde hurtig finde ud af, at
>jeg ikke gemmer mig bag anonymiseringens tæppe.

Igen.... Det er jeg da ligeglad med....

>Derudover svarer du ikke på mit spørgsmål: Hvad får du ud af at
>anonymisere dig? Hvad er du bange for?

Intet...

>Kan det være, at dine IRL-omgivelser vil se ned på dig, når de finder ud
>af hvad du skribler om her i dk.politik?

Næh... Det ved de da godt....

>Kører du et dobbeltliv? Den pæne facade, hvor du gerne går ned til
>grønthandler ali og køber afgiftsfri sodavand...og så her på
>nyhedsgrupperne, hvor du skælder ud over indvandrenes sorte arbejde?

Nu er du da ude hvor du ikke kan bunde mere... ))

Jeg brokker mig IKKE over "indvandrenes sorte arbejde" og hvis mit
helbred tillod det, havde jeg da ikke noget imod at lave sort arbejde
selv (og det ved min omgangskreds IRL også)...

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-07 14:49

> Det gør bare ikke ens troværdighed bedre.

Heller ikke dårligere

> Hvis man vil tages nogenlunde seriøst, så må man stå frem!

fint du beviser lige med enten kørekort eller dåbsattest at du faktisk
hedder Carsten Riis, ellers er du jo anonym og sikkert en løgnhals, hkan du
se hvor tåbelig dit postulat er ?

> Du kan med en lille bitte smule detektivarbejde hurtig finde ud af, at
> jeg ikke gemmer mig bag anonymiseringens tæppe.

Og de rette folk kan med ligeså lidt detektiv folk finde ud af hvem jeg er.

> Derudover svarer du ikke på mit spørgsmål: Hvad får du ud af at
> anonymisere dig? Hvad er du bange for?

Hvad får du ud af at vide hvem vi er ?

> Kan det være, at dine IRL-omgivelser vil se ned på dig, når de finder
> ud af hvad du skribler om her i dk.politik?

Næ de ville sige, du har da nedtonet dig.

> Kører du et dobbeltliv? Den pæne facade, hvor du gerne går ned til
> grønthandler ali og køber afgiftsfri sodavand...og så her på
> nyhedsgrupperne, hvor du skælder ud over indvandrenes sorte arbejde?

Gør du ?

Fra : Pernille

Dato : 18-05-07 18:06

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er - så vidt jeg ved - endnu ikke begået røveri mod
> servicestation/bank af nogen som var iført burka.

- Men det betyder ikke, at de som vil have en undskyldning, for at gemme
sig, ikke kan finde på at iklæde sig en burka. Det er da nemt.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 18-05-07 20:19

On Fri, 18 May 2007 19:05:57 +0200, Pernille wrote:

> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> - Men det betyder ikke, at de som vil have en undskyldning, for at gemme
> sig, ikke kan finde på at iklæde sig en burka. Det er da nemt.

Det er mOske ikke så nemt endda

En mandlig muslim kunne aldrig finde på at bruge en kvindedragt.

En vestlig røver kan have svært ved at komme til en sådan dragt.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-05-07 23:43

On Fri, 18 May 2007 21:19:21 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>Det er mOske ikke så nemt endda
>
>En mandlig muslim kunne aldrig finde på at bruge en kvindedragt.

Hvad er det for racistisk ævl.
Burka er en yndet forklædning for muhamserforbrydere, ex:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6624837.stm

Mvh
Martin

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-05-07 02:47

On 2007-05-18 21:19:21 +0200, Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> said:

> Det er mOske ikke så nemt endda
>
> En mandlig muslim kunne aldrig finde på at bruge en kvindedragt.
>
> En vestlig røver kan have svært ved at komme til en sådan dragt.

Nejda, de kan købes på nettet!

--
"Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on
what to have for dinner."   - James Bovard (1994)

http://titancity.com/blog/

Fra : Pernille

Dato : 18-05-07 18:02

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg husker sku lige burka næste gang jeg skal røve en bank eller deltage i
> en voldelig demonstration!
>
> --
Undskyld, jeg havde ikke nået at læse denne kommentar..
Men, det viser så bare, at vi er flere der tænker sådan..

Fra : Pernille

Dato : 18-05-07 18:01

> religiøs påklædning er netop undtaget fra loven
>

> --
Så næste gang du skal ud og kaste med brosten, så husk lige burkaen!!

Fra : Maz Spork

Dato : 19-05-07 12:11

On 19 Maj, 12:56, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> hvorfor denne interesse for budbringeren?

Det er da påfaldende, at ekstremistiske holdninger partout skal ytres
under pseudonym. Det har intet med indholdet som sådan at gøre, men om
det udanske i at formumme skælm - uanset, hvad budskabet er. Det er
lidt lummert, hvis I spørger mig.

-- maz

Fra : Alucard

Dato : 19-05-07 12:24

On 19 May 2007 04:11:21 -0700, Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

>Det er da påfaldende, at ekstremistiske holdninger partout skal ytres
>under pseudonym.

Jeg har da IKKE fremkommet med ekstremistiske holdninger....

Hvad andre gør, kommer ikke mig ved...

Men det er jo meget nemmere at sige "Jeg gider ikke svare fordi han er
anonym" i stedet for at forholde sig til indholdet.....

Fra : @

Dato : 19-05-07 12:29

> [...]
>under pseudonym. Det har intet med indholdet som sådan at gøre, men om
>det udanske i at formumme skælm - uanset, hvad budskabet er. Det er

altså endu en som ønsker at "skyde" den budbringer som komer med
budskaber man ikke bryder sig om,
ved at benævne sande budskaber eller holdninger man ikke selv deler
som ekstremistiske

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-05-07 14:00

> [...]
>under pseudonym. Det har intet med indholdet som sådan at gøre, men om
>det udanske i at formumme skælm - uanset, hvad budskabet er. Det er

Det kan ikke være folk i burka du mener.

Mvh
Martin

Fra : Jim

Dato : 19-05-07 14:06

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

under pseudonym. Det har intet med indholdet som sådan at gøre, men om
det udanske i at formumme skælm - uanset, hvad budskabet er. Det er

****

Der vil altid være antidemokratiske kræfter, specielt på venstrefløjen, som
med vold og chikane undertrykker ytringsfriheden.
Det er der mange eksempler på.
Det er ikke os alle, der kan få politibeskyttelse som politikerne, når vi
ønsker at udtrykke vores holdninger.
Vores holdninger er de samme, hvad enten vi anvender vores rigtige navn,
eller om vi anvender alias.
Går man længere tilbage i tiden, kunne man opleve kvindelige forfattere, der
var nødt til at udgive bøger i andet navn, ja endda i en mands navn, da det
ellers ikke ville kunne lade sig gøre.
I dag ser vi venstreekstremister, der jagter Pia Kjærsgaard, og af den grund
kan hun ikke færdes i offentligheden som alle andre borgere.
Nu er det bare sådan, at Pia er politiker og af den grund er tvunget til at
være non-anonym.
Men hvad skal du og andre klaphatte bruge eks. mit fulde navn til?`
Er man interesseret i at invitere til kaffe og blødt brød, eller er man
interesseret i at aflægge et uvelkomment besøg med efterfølgende chikane og
måske overfald?
Vi ved også, at jihadisterne læser med, og det er de mest udemokratiske
kræfter vi har at slås med.
Så der er mange gode årsager til, at nogen af os debatterer under alias.
Hvad skal du bruge en debattørs navn til?

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-05-07 02:44

On 2007-05-19 13:11:21 +0200, Maz Spork <maz@spork.dk> said:

> Det er da påfaldende, at ekstremistiske holdninger partout skal ytres
> under pseudonym.

Betragter man hvad der sker med dem, som ikke gør det - at få sin bil
smadret, at blive overfaldet med jernrør, at få brosten gennem ruderne
i stuen, at få brandbomber i soveværelset - ja, så er anonymitet for
"ekstremisterne" nødvendig for at overleve!

> Det har intet med indholdet som sådan at gøre, men om
> det udanske i at formumme skælm - uanset, hvad budskabet er. Det er
> lidt lummert, hvis I spørger mig.

Hellere levende anonym end død mand med åben pande.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-05-07 07:15

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Nej men det forbyder folk at skjule deres ansigt, og hvor er forskellen ?

Det er ikke forbudt at gå med maske - med mindre du deltager ien
demonstration. Der er forskellen.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 17-05-07 18:51

[...]

Hr. grundlovsekspert, grundlovens §67 om religionsfrihed. Hvad
grundlovensfædrene har ment med den.Når der for det første står, at
"Borgerne har ret til", er det så ikke tænkt på selve landets befolkning.
Indebærer grundlovens §67 en pligt for det danske samfund til at åbne
grænserne for masseindvandring af tilhængere af andre religioner.

mvh Kurt

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-05-07 07:17

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message
> Hr. grundlovsekspert, grundlovens §67 om religionsfrihed. Hvad
> grundlovensfædrene har ment med den.Når der for det første står, at
> "Borgerne har ret til", er det så ikke tænkt på selve landets befolkning.

Der er tænkt på alle, der opholder sig her - hverken mere eller mindre.

> Indebærer grundlovens §67 en pligt for det danske samfund til at åbne
> grænserne for masseindvandring af tilhængere af andre religioner.

Det har intet med hinanden at gøre.

Fra : Jim

Dato : 17-05-07 19:22

[...]

*************
Du kender i hvert fald ikke loven.
Vi har religionsfrihed, men ikke religionslighed.
Fascisme er ikke tilladt at udøve i Danmark.
Derfor er tørklæde i strid med dansk lov.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 09:52

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i
meddelelsen

> *************
> Du kender i hvert fald ikke loven.
> Vi har religionsfrihed, men ikke religionslighed.
> Fascisme er ikke tilladt at udøve i Danmark.

hvoraf fremgår det? Lovtekst?

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-05-07 11:34

"Arne H. Wilstrup" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i
> meddelelsen

> hvoraf fremgår det? Lovtekst?

> Hvoraf fremgår det? lovtekst?

(ROTFL)

Ja den dokumentation gad jeg også gerne se, det vil der i hvert fald være
nogle i Greve som ville blive kede af. )

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Nyt Ungdomshus nu !

Fra : N_B_DK

Dato : 18-05-07 14:30

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Ja den dokumentation gad jeg også gerne se, det vil der i hvert fald
> være nogle i Greve som ville blive kede af. )

Er der mange muslimer det da ?

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-05-07 15:04

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Er der mange muslimer det da ?

Nej der er nogle af dine venner, gæt selv hvem.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-05-07 15:11

> Nej der er nogle af dine venner, gæt selv hvem.

Jeg kender ingen i Greve, så ved ikke lige hvem du tænker på ?

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 17:37

On 2007-05-18 16:10:54 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> said:

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Jeg kender ingen i Greve, så ved ikke lige hvem du tænker på ?

Sku' nok Greve Boldklub, Kimsen tænker på, han har jo lagt røvhul til
hele holdet når der er pause mellem halvegene!

--
"Technically, they're not homosexuals, they'll just fuck anything that
is hot and concave".

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 10:05

> [...]

> Vi har religionsfrihed, men ikke religionslighed.
> Fascisme er ikke tilladt at udøve i Danmark.
> Derfor er tørklæde i strid med dansk lov.

Det er endda - som supplement - tilladt at udøve nazisme til en
vis grænse (man må dog ikke forhåne andre mennesker på grund af
deres tro, etnicitet etc.) Det fremgår af straffeloven. Men hvis
du udøver fascisme, hvilket i sagens natur blot betyder at du
samler tilhængere der mener at fascisme er o.k. og som følger
deres "fører" i et og alt, så er der ikke nogen lov der forbyder
det.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 18-05-07 18:17

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse
>
> *************
> Du kender i hvert fald ikke loven.
> Vi har religionsfrihed, men ikke religionslighed.
> Fascisme er ikke tilladt at udøve i Danmark.

Er der en lov imod det??, så må vi sgu ha ændret den lortelov.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-05-07 07:18

> [...]
>
> *************
> Du kender i hvert fald ikke loven.
> Vi har religionsfrihed, men ikke religionslighed.

Nej, men det er ikke det samme som, at man kan forskelsbehandle vilkårligt
på baggrund af religion.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-05-07 07:18

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote in message >
> Fascisme er ikke tilladt at udøve i Danmark.

Really - hvor står det??

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-05-07 02:49

On 2007-05-22 08:18:19 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> said:

> Really - hvor står det??

Noget om at regeringen har ret il at pløse foreninger der virker ved
vold. Grundloven du ved.

Fra : @

Dato : 23-05-07 16:10

On Wed, 23 May 2007 03:48:49 +0200, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

>Noget om at regeringen har ret il at pløse foreninger der virker ved
>vold. Grundloven du ved.

HAH

i så fald burde muhamedanismen da kunne forbydes som det første

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-05-07 07:48

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> i så fald burde muhamedanismen da kunne forbydes som det første

Og idiotismen lige derefter - men du er mig bekendt stadig på fri fod.

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-05-07 11:46

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "@" <1@invalid.net> wrote in message
>
> Og idiotismen lige derefter - men du er mig bekendt stadig på fri fod.

Ved du ikke at deres helligskrift fra den analfabetiske enkebedårer og
landevejsrøver fra Mekka indeholder opfordringer til at bekæmpe vantro?

Mvh
Martin

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-05-07 13:46

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in message

> Noget om at regeringen har ret il at pløse foreninger der virker ved
> vold. Grundloven du ved.

Jo, men man kan da godt udøve fascisme, uden ligefrem at virke ved vold.

Fra : Jesper

Dato : 17-05-07 20:18

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> [...]
> sig.
>
> Hvad kan årsagen være? Kender DF ikke loven? Det er da som om, det

§ 70.
Ingen kan på grund af sin trosbekendelse eller afstamning berøves adgang
til den fulde nydelse af borgerlige og politiske rettigheder eller
unddrage sig opfyldelsen af nogen almindelig borgerpligt.

Det at bære tærklæde har ikke noget med trosbekendelse at gøre. Derimod
skulle du kigge på FNs Kvindekonvention Artikel 5:

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/L19830008364-REGL

Artikel 5

De deltagende stater skal tage alle passende forholdsregler:

* a) for at ændre mænds og kvinders sociale og kulturelle adfærds-
mønster med henblik på at opnå afskaffelse af fordomme, sædvaner og al
anden adfærd, som hviler på den opfattelse, at det ene køn er mere eller
mindre værd end det andet, eller på fastlåste køns- roller;
* b) for at sikre, at undervisning i familiekundskab omfatter den
rette forståelse af, at moderskab er en samfundsfunktion, og aner-
kendelse af mænds og kvinders fælles ansvar for deres børns opdragelse
og udvikling dog således at forstå, at hensynet til børnenes tarv er
det vigtigste i alle tilfælde.

--
Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-05-07 22:06

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> [...]
> sig.
>
> Hvad kan årsagen være? Kender DF ikke loven? Det er da som om, det

Nej, det er bare et nemt mål at skyde på, i virkeligheden betyder det
ikke en pind. Du kan sagtens være godt integreret, frigjort, arbejdende
muslimsk kvinde _med_ tørklæde.

Hvis de virkelig vil noget så skal de også forbyde: Kort, Kalotter,
Davidsstjerner, Sikh Turban, etc. Hvad med nonner ? ... de skjuler også
håret.

Det viser bare at DF er helt ude af trit med ... ja, noget som helst.

/thomas

Fra : Mendoza

Dato : 17-05-07 23:13

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
>
> Hvis de virkelig vil noget så skal de også forbyde: Kort, Kalotter,
> Davidsstjerner, Sikh Turban, etc. Hvad med nonner ? ... de skjuler

Ville du bryde dig om at nonner skulle undervise i skolen?

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-05-07 00:06

On Fri, 18 May 2007 00:12:48 +0200, "Mendoza" <mendoza@nospam.dk>
wrote:

>Ville du bryde dig om at nonner skulle undervise i skolen?

Hvis jeg var sømand, ville det være all right ))

Mvh
Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-07 07:04

Mendoza <mendoza@nospam.dk> wrote:

> Ville du bryde dig om at nonner skulle undervise i skolen?

Nu er skoler drevet af nonner ikke noget nyt eller særligt farligt
fenomen. Faktisk er det ganske almindeligt hvis du går bare til
tyskland, frankrig eller lign. What's your point ?

/thomas

Fra : Mendoza

Dato : 18-05-07 09:44

Thomas von Hassel wrote:

> Nu er skoler drevet af nonner ikke noget nyt eller særligt farligt
> fenomen. Faktisk er det ganske almindeligt hvis du går bare til
> tyskland, frankrig eller lign. What's your point ?

Ville du bryde dig at dine børn blev undervist af nonner?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-07 10:29

Mendoza <mendoza@nospam.dk> wrote:

> Ville du bryde dig at dine børn blev undervist af nonner?

ja .. i alt andet end religions undervisning ...

/thomas

Fra : Bruno Christensen

Dato : 18-05-07 18:06

On Fri, 18 May 2007 11:29:13 +0200, Thomas von Hassel wrote:

> ja .. i alt andet end religions undervisning ...

Netop der er de vel professionelle, hvorfor ikke få undervisning af
nogle der ved hvad de taler om....

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-07 19:40

Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:

> Netop der er de vel professionelle, hvorfor ikke få undervisning af
> nogle der ved hvad de taler om....

Professionelle jo, men nok ikke 100% unbiased

/thomas

Fra : Bruno Christensen

Dato : 18-05-07 20:22

On Fri, 18 May 2007 20:39:37 +0200, Thomas von Hassel wrote:

> Professionelle jo, men nok ikke 100% unbiased

Hvilken lærer er 100% neutral?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-07 20:30

Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:

> Hvilken lærer er 100% neutral?

njaeh, ok, 100% var nok et godt skud... Det er der nok ingen der er.

/thomas

Fra : Bruno Christensen

Dato : 18-05-07 20:55

On Fri, 18 May 2007 21:29:52 +0200, Thomas von Hassel wrote:

> njaeh, ok, 100% var nok et godt skud... Det er der nok ingen der er.

Hvorfor så ikke benytte nogen der ved hvad de taler om?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-07 21:13

Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:

> Hvorfor så ikke benytte nogen der ved hvad de taler om?

Hvordan kan jeg regne med at de vil "dække" de andre religioner på linie
med "deres egen" ?

/thomas

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-05-07 05:21

On Fri, 18 May 2007 22:13:05 +0200, Thomas von Hassel wrote:

> Hvordan kan jeg regne med at de vil "dække" de andre religioner på linie
> med "deres egen" ?

På samme måde som du kan regne med at en skolelærer gør det...

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-05-07 07:30

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen

> På samme måde som du kan regne med at en skolelærer gør det...

Det er faktisk ikke nødvendigvis korrekt. En nonne vil fx næppe
undlade at forkynde, eftersom hun jo netop er troende og derfor
naturligvis vil forsøge at påvirke eleverne i en retning. Det
betyder jo ikke nødvendigvis at alle nonner vil overtræde loven,
men der er forskel på at være lærer, hvor man ved at man ikke må
forkynde i folkeskolen, og derfor ikke skal undervise i
religion, men OM religion, hvis jeg skal sige det hurtigt.

En lærer vil altså i højere grad undgå at forkynde og man kan
altså ikke på samme måde regne med at en nonne vil undgå
forkyndelse som man kan regne med at en skolelærer (uddannet)
vil.

Troende lærere vil naturligvis løbe en risiko for netop at
forkynde, medens ateistiske lærere næppe vil gøre det.

Sammenligningen holder stort set ikke: man kan bedre rene med at
en skolelærer er neutral i undervisningsspørgsmål end hvis det
drejer sig om en nonne eller andre med religiøs tilknytning.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 20-05-07 06:52

On Sat, 19 May 2007 08:29:57 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> naturligvis vil forsøge at påvirke eleverne i en retning. Det
> betyder jo ikke nødvendigvis at alle nonner vil overtræde loven,

Jeg havde som forudsætning, at en person der skal undervise har den
fornødne kompetence, herunder at kunne undervise "neutralt".

> [...]
> en skolelærer er neutral i undervisningsspørgsmål end hvis det
> drejer sig om en nonne eller andre med religiøs tilknytning.

Ført ud i livet så kan kun ateister orientere neutralt om religioner?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : E.M.

Dato : 20-05-07 12:24

> Ført ud i livet så kan kun ateister orientere neutralt om religioner?

De er vel heller ikke neutrale, de kunne vel, teoretisk set, finde på at
prædike mod religion, bevidst eller ubevidst.

E.M.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 20-05-07 16:47

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 06:12

On 2007-05-17 23:06:00 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> Nej, det er bare et nemt mål at skyde på, i virkeligheden betyder det
> ikke en pind. Du kan sagtens være godt integreret, frigjort, arbejdende
> muslimsk kvinde _med_ tørklæde.

Nej. Hvis du går med tørklædet er du ikke del af det dansek samfund,
men segregeret og del af den islamiske Ummah.

--
"Here are two simple principles, both of which are self-evident:
I.--That all men have equal rights to the use and enjoyment of the

http://titancity.com/blog/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-07 07:04

Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

> Nej. Hvis du går med tørklædet er du ikke del af det dansek samfund,
> men segregeret og del af den islamiske Ummah.

inden jeg går videre, jeg vil da hellere se at de tager tørklædet af end
at de beholder det på ... ok.

Men, vil du respektere en muslimsk kvinde mere eller mindre afhængigt af
om hun bærer tørklæde eller ej ? Hvis alt andet er integrerret, sprog,
arbejde etc. etc.

/thomas

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 11:44

On 2007-05-18 08:03:51 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> [...]
>
> Men, vil du respektere en muslimsk kvinde mere eller mindre afhængigt af
> om hun bærer tørklæde eller ej ? Hvis alt andet er integrerret, sprog,

Thomas, min pointe er netop at jeg ikke anser en mohammedansk kvinde
der går med tørklæde som integreret, så nej.

Fra : Michael Weber

Dato : 17-05-07 22:39

> [...]
>sig.
>
>Hvad kan årsagen være? Kender DF ikke loven? Det er da som om, det

Årsagen er at DF forsøger at at komme i rampelyset og sætte dagsordenen.
Lad dem hvile i fred.

Fra : @

Dato : 18-05-07 00:29

On 17 May 2007 10:01:16 -0700, Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> [...]
>sig.
>
>Hvad kan årsagen være? Kender DF ikke loven?

måske er det lige netop DF som atter engang tager grundloven alvorlig

<<<<<
[...]

en af borger-pligterne er jo at forsørge sig selv, og hvis folk klæder
sig ud på en sådan måde at det er dem umuligt at opfylde denne pligt
så er det jo disse borgere som overtræder paragraf 70

<<<<<
§ 67
Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den
måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller
foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden.
<<<<<

strider det mod den offentlige orden at prædike had og forfølgelse af
andre

eller undertrykkelse af kvinder

efter min mening er muhamedanismen af en sådan beskaffenhed at den
burde forbydes

Fra : /Peter

Dato : 18-05-07 05:39

> [...]
> andre
>
> eller undertrykkelse af kvinder
>

> efter min mening er muhamedanismen af en sådan beskaffenhed at den

I hvertfald en synlige verdslige del, alt der foregår inde i hovedet på
tåberne af denne ideologi, er mig fuldstændig ligegyldig.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 09:51

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Vi bliver i hvert fald nødt til at erkende at Frankrig slap
afsted med det, selv ved behandlingen ved MR-domstolen i
Strassburg.

Fra : Lyrik

Dato : 18-05-07 10:46

Den 18.05.2007 kl. 10:50 skrev Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com>:

> [...]
>
> Vi bliver i hvert fald nødt til at erkende at Frankrig slap
> afsted med det, selv ved behandlingen ved MR-domstolen i
+++++++++++
Det er svært at se hvor Maz Sporks skriverier holder op og hvor dine
begynder. Hvad sker der med typografien?
Du skriver at Frankrig "slap afsted med det", som om det var noget odiøst,
men-man slap alligevel. Så ved du vel også at religiøs-tørklæde-forbudet
også er gældende i Tyrkiet? Slap Tyrkiet afsted med det? Eller slap
religiøs-tørklæde-bærerne afsted med det alle de steder hvor de optræder?

Ja hvad mener du? Hvad er din holdning? Mener du at der bør være et forbud
eller ej? "Slap afsted med" peger på at du mener at et forbud er et
overgreb som man ikke kan retfærdiggøre, men kun "slippe afsted med."

Jeg mener at der bør være et forbud. ikke alene i det offentlige men på
gader og stræder tillige.
Den historiske parallel er Peter den Stores indgreb imod Bojarerne!

Peter den Store ville gerne have et moderne Rusland. Derfor tog han
arbejde i Holland in cognito, på et skibsværft. Han sugede det moderne til
sig og tog det med hjem til Rusland. Adelsmændende bojarerne, var en
stopklods imod de moderne tider. De gik i lange kofter og bar store
"talibanskæg".
Peter den Store satte folk på hvert gadehjørne. Der hvor de mødte de
"gammelmodige" blev de grebet, kofterne klippet af i moderne længde og
skægget barberet af. Således blev bojarerne integreret i moderne tider.

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 11:09

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
news.tsin3a09cof222@jens-erik-bechs-computer.local...
> Det er svært at se hvor Maz Sporks skriverier holder op og
> hvor dine begynder. Hvad sker der med typografien?

Det må være din indstilling af din nyhedslæser, der gør
udslaget - jeg anvender gængse standarder.

> Du skriver at Frankrig "slap afsted med det", som om det var
> noget odiøst, men-man slap alligevel.

det var det naturligvis også.

Så ved du vel også at religiøs-tørklæde-forbudet
> også er gældende i Tyrkiet? Slap Tyrkiet afsted med det?

der er aldrig blevet rejst sagt mod Tyrkiet for netop dette .
Måske det skyldes at Tyrkiet ikke er medlem af EU og derfor ikke
har været så interessant i Europæiske øjne - også selvom man
naturligvis kunne dømme Tyrkiet for disse brud - det er jo også
sket i andre sager mod Tyrkiet, men altså ikke i denne sag svjv.

Eller slap
> religiøs-tørklæde-bærerne afsted med det alle de steder hvor
> de optræder?

???

> Ja hvad mener du? Hvad er din holdning? Mener du at der bør
> være et forbud eller ej? "Slap afsted med" peger på at du
> mener at et forbud er et overgreb som man ikke kan
> retfærdiggøre, men kun "slippe afsted med."

ja, det er et forbud der ikke kan retfærdiggøres. Hvis vi skal
til at bestemme folks klædedragt, så kan vi lige så godt erkende
glidebanen til forbud mod kvinder i bukser, mænd med korte
bukser, "tro-håb-og- kærlighed-symbolet som halskæde" etc.

> Jeg mener at der bør være et forbud. ikke alene i det
> offentlige men på gader og stræder tillige.
> Den historiske parallel er Peter den Stores indgreb imod
> Bojarerne!

Vi lever ikke i zartiden - zaren var enevældig og kunne gøre som
han lystede - det er vi heldigvis i dag forskånet for i Danmark.

Vil du også forbyde kvinder i at gå med bukser? mænd i at gå med
korte bukser (mandeben plejer jo ikke at være "pæne"? folk der
bærer kors, kalot etc.?) - i så fald er du ude på kolissionskurs
med MR og med grundlovens bestemmelser om den personlige frihed.
For hvís folk forbydes at gå i visse former for klædedragt, vil
det være en overtrædelse af grl §71, hvis de pågældende siger at
det er en del af deres politiske eller religiøse overbevisning.

> [...]
> mødte de "gammelmodige" blev de grebet, kofterne klippet af i
> moderne længde og skægget barberet af. Således blev bojarerne

ja, jeg forstår at du går ind for overgreb. Men Zartiden er ikke
i dag. På zarens tid var der ikke noget der hed
menneskerettighedserklæringer og internationale aftaler om netop
dette.

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-05-07 11:30

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
> news.tsin3a09cof222@jens-erik-bechs-computer.local...
>
> Det må være din indstilling af din nyhedslæser, der gør
> udslaget - jeg anvender gængse standarder.

Nej det er Maz Spork som bruger Google Groups til at sende indlæg med og det
kan din Outlook Express ikke finde ud af fordi der ikke er tilføjet Quotefix
til den. Når der så ikke sættes en eller anden angivelse af at indlægget
bliver besvaret fra et given placering i indlægget (skillelinier) så bliver
det lidt forvirrende at læse.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 19:00

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> sættes en eller anden angivelse af at indlægget bliver
> besvaret fra et given placering i indlægget (skillelinier) så

Jeg anvender Vista og Outlook samt Vistas indbyggede
nyhedslæser -og den reagerer Quotefix ikke på så vidt jeg kan
se.
Desuden kan man jo blot lade være med at skrive med quoted
printable, sådan som det anbefales i standarden for indsendelse
af indlæg til nyhedsgrupperne.

Quoted Printable er vistnok en gammeldags måde at kommunikere på
og er på vej ud - men den har da vistnok den fordel at man kan
anvende specialtegn (selvom jeg heller ikke her har fundet ud af
hvordan) -

Jeg har også modtaget indlæg, der har ? i stedet for æ, ø og å -
eller andre specialtegn.

Når jeg altså skriver at jeg overholder standarden, så er det
altså korrekt- det er ikke standarden at skrive med Quoted
Printable - mit tegnsæt ER.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-05-07 19:09

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Når jeg altså skriver at jeg overholder standarden, så er det
> altså korrekt- det er ikke standarden at skrive med Quoted
> Printable - mit tegnsæt ER.

Dine indlæg indeholder ikke noget om hvad dit tegnsæt er, du skal selv ændre
indstillingerne for afsendelse af tekst før det er korrekt.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 18-05-07 20:32

On Fri, 18 May 2007 19:59:30 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Når jeg altså skriver at jeg overholder standarden, så er det
> altså korrekt- det er ikke standarden at skrive med Quoted
> Printable - mit tegnsæt ER.

Selvfølgelig er det korrekt at du overholder standarden, det er
GoogleGroups der fejler.

Problemet er at andre læsere irriteres over at du ikke svarer korrekt
på disse problematiske GoogleGroupsindlæg.

Det ER ikke din fejl, men prøv alligevel om du kan gøre noget ved det,
det er jo når du skriver et svar at folk ser at der er noget galt.

Det havde været noget nemmere hvis alle der skrev fra GoogleGroups
blev markeret med en afvigende farve i alles nyhedslæsere.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 22:57

> [...]
>
> Problemet er at andre læsere irriteres over at du ikke svarer
> korrekt
> på disse problematiske GoogleGroupsindlæg.

Jeg svarer korrekt - hvis de pågældende ikke havde benyttet
Quoted Printable, så ville problemet ikke være der. Desuden er
det et fåtal der benytter sig af netop dette tegnsæt. Det store
flertal benytter sig af andre nyhedslæsere uden QP.

> Det ER ikke din fejl, men prøv alligevel om du kan gøre noget
> ved det,
> det er jo når du skriver et svar at folk ser at der er noget
> galt.

Ja, men så må de jo lade være med at skrive i Quoted Printable -
jeg kan ikke gøre noget, og det er ikke mig der ikke overholder
standarden.

> Det havde været noget nemmere hvis alle der skrev fra
> GoogleGroups
> blev markeret med en afvigende farve i alles nyhedslæsere.

Ja, eller også kunne de blot anvende en nyhedslæser der ikke
skrev med QP.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-05-07 23:12

> Ja, men så må de jo lade være med at skrive i Quoted Printable -
> jeg kan ikke gøre noget, og det er ikke mig der ikke overholder
> standarden.

Dine indlæg fortæller intet om hvilket tegnsæt der er benyttet....

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 17:53

On 2007-05-18 12:09:22 +0200, "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> said:

> ja, jeg forstår at du går ind for overgreb. Men Zartiden er ikke i dag.
> På zarens tid var der ikke noget der hed menneskerettighedserklæringer
> og internationale aftaler om netop dette.

Apropos menneskerettighedserklæring, var det noget som dit USSR
respekterede, Wilstrup? Hvad med Pol Pot's Cambodia eller Fidel's Cuba?

--
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the
point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. The

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 19:04

> Apropos menneskerettighedserklæring, var det noget som dit
> USSR respekterede, Wilstrup?

ja, da -

>Hvad med Pol Pot's Cambodia

jeg har aldrig haft noget til overs for Pol Pot.

>eller Fidel's Cuba?

ja, da!

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 20:51

On 2007-05-18 20:03:59 +0200, "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> said:

> "Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i
> meddelelsen

> ja, da -

Så meget at de kun slog nogen og 60 millioner mennesker ihjel fra
Lening til Stalin... jep, det er sku respekt for menneskrettigheder,
inklusive menneskeliv.

> jeg har aldrig haft noget til overs for Pol Pot.

Den var ny. Men ok, fint at se at du kan ændre holdning.

> ja, da!

Jeg ved ikke hvilken planet du lever på. Samtlige
menneskerettighedsorganisationer kritiserer voldsomt Cuba som være
storslem ift. menneskerettighederne.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 23:01

> Så meget at de kun slog nogen og 60 millioner mennesker ihjel
> fra Lening til Stalin... jep, det er sku respekt for
> menneskrettigheder, inklusive menneskeliv.

Hvem slog 60 mio ihjel? Du mangler dokumentation- at der var
krig er naturligvis kendt, og også at der var hungersnød, men 60
mio er vildt overdrevent og hverken Stalin eller Lenin slog 60
mio mennesker ihjel. Det er pure opspind.

> Den var ny. Men ok, fint at se at du kan ændre holdning.

jeg har - gentager, da du ikke kan læse ordentligt - aldrig
nogensinde haft noget til overs for Pol Pot. Han blev støttet af
USA, husker du nok.

> Jeg ved ikke hvilken planet du lever på. Samtlige
> menneskerettighedsorganisationer kritiserer voldsomt Cuba som
> være storslem ift. menneskerettighederne.

ingen har kunnet dokumentere andet end at nogle er blevet
fængslet for at overtræde loven på Cuba.

Fra : @

Dato : 19-05-07 10:21

On Sat, 19 May 2007 00:01:04 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

> [...]
>USA, husker du nok.

>ingen har kunnet dokumentere andet end at nogle er blevet
>fængslet for at overtræde loven på Cuba.

og disse "love" er i sig selv i strid med FN's

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-05-07 02:50

On 2007-05-19 00:01:04 +0200, "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> said:

> [...]
> naturligvis kendt, og også at der var hungersnød, men 60 mio er vildt
> overdrevent og hverken Stalin eller Lenin slog 60 mio mennesker ihjel.

Come see the violence inherent in the system!

<snip>

> ingen har kunnet dokumentere andet end at nogle er blevet fængslet for
> at overtræde loven på Cuba.

Synd at loven forbyder ytringsfrihed, pressefrihed, bevægelsesfrihed og
seksuel frihed, hvad?

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-05-07 23:55

On Fri, 18 May 2007 21:51:02 +0200, Peter B. P.
> [...]

>inklusive menneskeliv.

>Den var ny. Men ok, fint at se at du kan ændre holdning.

AHW-Tummelumsen har vel allerede fået lidt undervisning i taqiyya af
Asmaa

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 18-05-07 21:44

On Fri, 18 May 2007 20:03:59 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i
>meddelelsen

>ja, da -

nej

>jeg har aldrig haft noget til overs for Pol Pot.

>ja, da!

heller ikke

Fra : Alucard

Dato : 18-05-07 15:41

On Fri, 18 May 2007 11:46:12 +0200, Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

>Jeg mener at der bør være et forbud. ikke alene i det offentlige men på
>gader og stræder tillige.

Ikke helt enig....

Jeg vil IKKE have mine børn "undervist" af et spøgelse, men hvordan de
går klædt i deres FRITID, må de sgu selv om....

Fra : @

Dato : 18-05-07 10:59

On Fri, 18 May 2007 10:50:56 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

> [...]
>
>Vi bliver i hvert fald nødt til at erkende at Frankrig slap
>afsted med det, selv ved behandlingen ved MR-domstolen i

slap af sted med!!?

underligt udtryk

det er da en god ting at Frankrig på dette felt gør noget for at
bekæmpe den verdensomspændende terrororganisation
muhamedanismen

Fra : BigBother

Dato : 18-05-07 11:05

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Så kører cirkusset igen. DF vil forbyde tørklæder generelt.

Typisk politiker-lappeløsning, som ikke vil løse noget som helst. Det viser
bare, at DF er med på den samme globalitiske agenda som alle de andre
partier i Folketinget. Det handler om, at vi skal integreres med de
fremmede, med det endemål at alle i hele verden skal være ens med vold og
magt.

Indvandrerproblemerne er skabt af systemet, og de "løsninger" vi får tilbudt
af systemet handler altid om at give systemet mere magt i form af flere
forbud, mere regulering og mindre personlig frihed.

Der er ingen partier, der tager folkets side. Vi har ikke folkestyre i
Danmark.

--
The Central Intelligence Agency owns everyone of any significance in the
major media.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 11:12

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i meddelelsen

> Der er ingen partier, der tager folkets side. Vi har ikke
> folkestyre i Danmark.

ifølge Hans Scherfig er demokrati ikke lige med folkestyre, men
at holde styr på folket.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 18-05-07 18:20

On Fri, 18 May 2007 12:11:31 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> ifølge Hans Scherfig er demokrati ikke lige med folkestyre, men
> at holde styr på folket.

Her er der vist smuttet et "e" for meget med

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 19:06

> Her er der vist smuttet et "e" for meget med

hvor???

Fra : Bruno Christensen

Dato : 18-05-07 20:34

On Fri, 18 May 2007 20:05:47 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen

> hvor???

Lige er ikke det samme som lig

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 22:58

> Lige er ikke det samme som lig

nåeh, det men at holde styr på folket kan ofte blive til et
par lig eller flere

Fra : N_B_DK

Dato : 18-05-07 23:13

> nåeh, det men at holde styr på folket kan ofte blive til et
> par lig eller flere

Ja det ved vi, det har du jo ingen problemer med at acceptere din frygtelige
satan.

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 18:12

On 2007-05-18 12:11:31 +0200, "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> said:

> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i meddelelsen

> ifølge Hans Scherfig er demokrati ikke lige med folkestyre, men at
> holde styr på folket.

Ja det har dine ideal-regimer jo i den grad haft succes med, ikke Arne?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 19:05

> Ja det har dine ideal-regimer jo i den grad haft succes med,
> ikke Arne?

??? jeg ved ikke hvilke regimer du mener er mine
"ideal-regimer".

Fra : Poul Nielsen

Dato : 18-05-07 18:37

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i meddelelsen

> ifølge Hans Scherfig er demokrati ikke lige med folkestyre, men at holde
> styr på folket.

Folkestyre det var noget de havde i Cambodia og DDR, her til lands har vi
tilgengæld demokrati.

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 18:43

On 2007-05-18 19:36:36 +0200, "Poul Nielsen" <PN@gmail.com> said:

> "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Folkestyre det var noget de havde i Cambodia og DDR, her til lands har
> vi tilgengæld demokrati.

Vrøvl, Cambodia og DDR var kommunistiske autokratier.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 19:09

> Vrøvl, Cambodia og DDR var kommunistiske autokratier.

Vrøvl, DDR var ikke et autokrati. Cambodja har jeg slet ikke
udtalt mig om i den forbindelse.

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 20:13

On 2007-05-18 20:08:44 +0200, "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> said:

> "Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i
> meddelelsen

> Vrøvl, DDR var ikke et autokrati.

Bullshit.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 20:22

> Bullshit.

Imponerende argumentation - NOT- samtidig må man jo slå sig på
lårene af grin over at du skoser andre for at flygte fra
diskussionerne, når du ikke selv ser dig i stand til at
argumentere sagligt.
Ærlig talt - du minder om en lille dreng, der har fundet behag i
latrinære gloser som han så slynger om sig med ved snart sagt
enhver given lejlighed -

Det lyder hult når du brokker dig over at Carsten flygter fra
diskussionerne, når det eneste du har at sige er "bullshit" =
tyreskidt. Men hva ' man må formode at du i det mindste har
forstand på lort, nu du selv er en.

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 20:53

On 2007-05-18 21:21:51 +0200, "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> said:

> [...]
> af grin over at du skoser andre for at flygte fra diskussionerne, når
> du ikke selv ser dig i stand til at argumentere sagligt.

OK, du fik mig i denne omgang. DDR var ikke et autokrati, men de var en
et-parti-stat, hvilket ikke er langt fra autokratiet. Autoritært
Oligarki er nok en bedre betegnelse.

> Ærlig talt - du minder om en lille dreng, der har fundet behag i
> latrinære gloser som han så slynger om sig med ved snart sagt enhver
> given lejlighed -

Jaja, det minder jo om digselv når du kalder alle du er uenige med for
"nazister". Sten og glashus, kære Arne.

> [...]
> diskussionerne, når det eneste du har at sige er "bullshit" =
> tyreskidt. Men hva ' man må formode at du i det mindste har forstand på

Modent. Yderst modent. Hvor gammel var du igen, Arne?

--
The world dislikes America because America doesn't give a rat's ass
about the world's opinion of it.   -- Margaret Wente, Globe and Mail,

http://titancity.com/blog/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 22:54

> OK, du fik mig i denne omgang. DDR var ikke et autokrati, men
> de var en et-parti-stat, hvilket ikke er langt fra
> autokratiet. Autoritært Oligarki er nok en bedre betegnelse.

Nej, det er heller ikke korrekt - der var flere partier i DDR.

> Jaja, det minder jo om digselv når du kalder alle du er uenige
> med for "nazister". Sten og glashus, kære Arne.

Nej, jeg kalder ikke folk for nazister med mindre de giver
udtryk for nazistiske opfattelser.

> Modent. Yderst modent. Hvor gammel var du igen, Arne?

jeg må jo svare dig på samme måde som du svarer mig - Bullshit
var ordet, du benyttede.

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-05-07 02:57

On 2007-05-18 23:53:58 +0200, "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> said:

> "Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i
> meddelelsen

> Nej, det er heller ikke korrekt - der var flere partier i DDR.

Og hvor mange frie valg var det lige der gav borgerne i DDR muligheden
for at vælte det parti der sad fra '49 til '90? Hm?

> Nej, jeg kalder ikke folk for nazister med mindre de giver udtryk for
> nazistiske opfattelser.

Dit problem, Arne, er at du på værste paranoide maner ser nazister overalt!

> jeg må jo svare dig på samme måde som du svarer mig - Bullshit var
> ordet, du benyttede.

Kors, er du så uvidende? "Bullshit" er et udtryk om folks påstande,
ikke om deres personer. Tumpe!

Fra : @

Dato : 23-05-07 16:12

On Wed, 23 May 2007 03:56:53 +0200, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

>Dit problem, Arne, er at du på værste paranoide maner ser nazister overalt!

hen er selv en af slagsen, det staves blot lidt anderledes = socialist

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 19:07

"Poul Nielsen" <PN@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Folkestyre det var noget de havde i Cambodia og DDR, her til
> lands har vi tilgengæld demokrati.

har vi, virkelig? Jamen, så opfatter vi det meget forskelligt -
jeg mener at vi har en vis form for demokrati, men 100 procent
demokrati er der ingen lande der har eller har haft nogensinde,
hvis vi med det mener at det er folket der styrer fremfor at det
er at holde styr på folket.

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 20:14

On 2007-05-18 20:07:06 +0200, "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> said:

> har vi, virkelig? Jamen, så opfatter vi det meget forskelligt - jeg
> mener at vi har en vis form for demokrati,

Hvad du mener om forskellige landes styreformer har ingen vægt overhovedet.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 20:19

> Hvad du mener om forskellige landes styreformer har ingen vægt
> overhovedet.

hvorfor spørger du så, hvis min opfattelse ikke betyder noget
for dig? Du stiller mig jo ustandselig de samme spørgsmål - men
måske er det fordi du er tungnem, siden du heller ikke kan fatte
disse ting?

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-05-07 20:54

On 2007-05-18 21:19:20 +0200, "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> said:

> [...]
> Du stiller mig jo ustandselig de samme spørgsmål - men måske er det
> fordi du er tungnem, siden du heller ikke kan fatte disse ting?

Nej, det er nu mere for at udstille din dels selvvalgte udivdenhed,
dels din foragt for menneskelige friheder.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-07 23:02

> Nej, det er nu mere for at udstille din dels selvvalgte
> udivdenhed, dels din foragt for menneskelige friheder.

Jeg har kun foragt for dem, der mener at fordi de har magten så
skal de også have retten. Det gælder især de kapitalistiske
systemer og deres ledere.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-05-07 23:31

> Jeg har kun foragt for dem, der mener at fordi de har magten så
> skal de også have retten. Det gælder især de kapitalistiske
> systemer og deres ledere.

Om jeg begriber du ikke er emigreret til et eller andet kommunistisk land,
afsted med dig!

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-05-07 02:58

On 2007-05-19 00:02:12 +0200, "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> said:

> [...]
>
> Jeg har kun foragt for dem, der mener at fordi de har magten så skal de
> også have retten. Det gælder især de kapitalistiske systemer og deres

Erfaringen viser at disse horrible kapitalistiske systemer har haft
lagt flere friheder og langt større velstand at tilbyde deres borgere
end alle de folkerepublikker som du og dine i tidens løb har bakket op.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 18-05-07 20:29

On 18 Maj, 07:10, Peter B. P. <spamt...@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk>
wrote:

> Jeg husker sku lige burka næste gang jeg skal røve en bank
Så ville du nk vække mistanke på forhånd.

Fra : PerX ...

Dato : 22-05-07 20:36

In article <1179421271.339800.203140@o5g2000hsb.googlegroups.com>,
maz@spork.dk says...
> [...]
> sig.
>
> Hvad kan årsagen være? Kender DF ikke loven? Det er da som om, det

Måske mener de Danmark skal fratræde konventioner som går ind for det
overnaturlige.

Fra : Maz Spork

Dato : 23-05-07 02:13

On 22 Maj, 21:36, PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:
> In article <1179421271.339800.203...@o5g2000hsb.googlegroups.com>,
> m...@spork.dk says...

> Måske mener de Danmark skal fratræde konventioner som går ind for det
> overnaturlige.

Hvad laver Langballe og Krarup så i partiet?

Fra : @

Dato : 23-05-07 16:07

On 22 May 2007 18:12:50 -0700, Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

>Hvad laver Langballe og Krarup så i partiet?

hvad laver andre kristne jøder og muhamedanere i partier -

de bedriver politisk arbejde