Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med digitalfoto.dk?
Fra : Mette

Dato : 13-08-07 12:57

Hej.

Er der nogen der har erfaring med dem? Gode såvel som dårlige? På deres
hjemmeside lover de "god oplevelse" og har målet at levere Danmarks bedste
service. Holder den?

Fra : John

Dato : 13-08-07 14:38

Mette skrev:
> [...]
> hjemmeside lover de "god oplevelse" og har målet at levere Danmarks bedste

Efter min mening: NEJ, den holder ikke en meter.

Jeg bestilte et objektiv hos dem, som ifølge deres hjemmeside skulle
være på lager.
Jeg bestilte objektivet og gennemførte Dankort-betalingen uden problemer.
Jeg ventede, men der skete intet. Herefter ringede jeg til dem og fik at
vide, at objektivet alligevel ikke var på lager. Fair nok, der kan være
sket en fejl. Men at man så bare vælger at lade som ingen ting og ikke
gør kunderne opmærksom på det vil jeg tillade mig at kalde ringe
kundeservice.
Den flinke sælger lovede mig dog også, at objektivet ville komme i løbet
af få dage. Det er nu noget der ligner en måned siden jeg bestilte og
jeg har intet hørt fra dem. Så jeg er færdig med digitalfoto.dk

Mvh

John

Fra :    ab©

Dato : 13-08-07 14:53

Hvis du er "heldig" at kunne få det samme objektiv (til en lige så god pris)
hos www.kamerashop.dk skulle du prøve der - har handlet med dem flere gange
og servicen har været helt i top

ab©

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-07 16:26

ab© wrote:
> Hvis du er "heldig" at kunne få det samme objektiv (til en lige så god pris)
> [...]

Har du nogen er faring med defekte varer hos dem? De skulle efter
sigende parallelimporere deres varer = servicering i udlandet. Det er
lige meget meg filtre osv. men objektiver og dslr kamera vil jeg sku
hellere købe i DK.

Thomas Schreiber
kontakt mig : macfly.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-08-07 17:43

"Thomas Schreiber"

> [...]
> men objektiver og dslr kamera vil jeg sku hellere købe i DK.

Danske butikker ky lære noget af B&H der klart skriver om det er
grå import eller officiel vare, så er det op til een selv om man vil be tale
de få procent mere. Den der med man ikke kan garantere dansk /nordisk
bruger vejledning holder ingen steder. Mange folk ved hvad det handler,
men det er at tage røven på dem der ikke ved det. Dårlig stil, jeg ville
holde mig langt væk fra butikker der ikke kan se een i øjnene og være
straight. Jeg andler med glæde i Tyskland, da vi har fælles EU garanti,
objektiver har ofte verdens garanti på objektiver, ikke på kameraer-
Så objektiver ku jeg såmend uden problemer handle i USA og stadig
have 100% garanti.. -max-

Fra :    ab©

Dato : 14-08-07 12:46

"Thomas Schreiber" <www.macfly.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> parallelimporere deres varer = servicering i udlandet. Det er lige meget
> meg filtre osv. men objektiver og dslr kamera vil jeg sku hellere købe i

Det er nu 3-4. gang jeg handler noget "stort" hos dem - senest var det et
Nikon 105 mm VR macro til kr. 5.019,-. Det kom fra Holland - men jeg
skal ikke snakke med det og beviset / papirerne - der var med - var de samme
som da jeg købte "dansk".

ab©

Fra : Lars

Dato : 13-08-07 17:46

Mette skrev:
> [...]
> hjemmeside lover de "god oplevelse" og har målet at levere Danmarks bedste

Næppe Danmarks bedste service - du kan her se, hvad prisportalen
EDBpriser.dk vurderer dem til (1 stjerne) baseret på firmaets egne
oplysninger om service:
http://www.edbpriser.dk/Dealer/Kategori.asp?ID=629

Fra : b. james

Dato : 13-08-07 22:36

> Er der nogen der har erfaring med dem? Gode såvel som dårlige? På deres
> hjemmeside lover de "god oplevelse" og har målet at levere Danmarks bedste
> service. Holder den?

Hov. Jeg har netop bestilt en flash hos dem, lige inden jeg læste denne
tråde...

Holder jer lige opdateret med hvordan det går. Indtil videre har jeg
modtaget en ordrebekræftelse

Mvh.

Thomas

Fra : b. james

Dato : 14-08-07 17:13

Tja, jeg har fået et trackingnummer, så det ser ud til at varerne er på
vej...

Mvh.

Thomas

Fra : b. james

Dato : 15-08-07 16:30

> Tja, jeg har fået et trackingnummer, så det ser ud til at varerne er på
> vej...

Jeg har fået min flash Bestilt mandag aften (sent), og modtaget onsdag
middag! Fint med mig.

Dansk betjeningsvejledning medfølger.
Distributør er INCA B.V. i Holland, går ud fra at det er som det skal være.

Alt i alt 5 stjerner herfra!

Mvh.

Thomas

Fra : Zeki

Dato : 15-08-07 20:52

Sidder midt i et længere sagsforløb med dem. Først faktuelle oplysninger om
sagen, derefter min vurdering af dem som forhandler:

Bestilte et HD videokamera hos dem i midten af maj. Hurtig ekspedition og
levering. Efter 6 uger, og efter det kun havde været i brug et par gange,
brød mekanikken sammen da jeg for første gang skulle overføre det jeg havde
optaget til en computer, samme dag som vi skulle afsted på ferie. Jeg
kontaktede dem og aftalte at sende det retur når vi kom hjem fra ferie, hvad
jeg så gjorde den 17 juli. Der røg en håndfuld mails frem og tilbage mellem
digitalfoto.dk og jeg. De var hurtige til at svare tilbage samme dag i alle
tilfælde.

For otte dage siden mailede jeg og spurgte om der var noget nyt. Fik svar
tilbage at digitalfoto.dk ville forhøre sig hos Canon's serviceafdeling som
står for at udbedre fejlen. To dage senere - efter jeg ikke har modtaget
svar fra dem, og efter forgæves at have forsøgt at komme igennem på
telefonen, mailer jeg igen for at høre hvad svaret fra Canon var. Her
ophørte responsen fra digitalfoto.dk. Forsøgte dagen efter (i fredags) at
ringe og maile, men heller ikke respons her.

Da jeg i løbet af mandagen endnu ikke havde hørt fra dem, skrev jeg et
brev/en mail hvor jeg gav udtryk for min utilfredshed fordi jeg mente at de
lover mere end de kan holde mht kundesupport. Truede med i sidste ende (den
17.september som deadline - to måneder efter kameraet har været indleveret
til reperation) at klage til forbrugerklagenævnet, da købeloven forsikrer
køber at fejlen skal repareres inden for "rimelig tid." Skrev også til
digitalfoto.dk at deres manglende respons på mine henvendelser ville
resultere i at jeg gav udtryk for min utilfredshed med dem på nettet.

Jeg fik svar tilbage samme dag, fra en anden end ham der plejede at maile
tilbage til mig. En længere "vi beklager"-smøre med forsikring om at der i
næste uge - efter en måned - vil være én fra Canon der kigger på kameraet.
Tilsyneladende er der én der har været på ferie hos Canons serviceafdeling i
et par uger, derfor den lange ventetid! Hmm... bekymrende at de
tilsyneladende kun har en enkelt person som har kompetencer til at reparere
deres egne produkter.

Svarede fluks tilbage til digitalfoto.dk for at gøre dem opmærksom på at min
deadline stadig er gældende, samt gøre dem opmærksom på at det er dem - og
ikke serviceværkstedet - der har ansvaret for at købeloven overholdes.

Og det er der jeg er pt. Fortsættelse følger.

Min nuværende vurdering af digitalfoto.dk:

Et eller andet sted tror jeg der ligger en rigtig god forhandler gemt
derinde et sted. Præsentation af produkter, priser og levering er i top. Men
når det kommer til kundesupport tror jeg de har meget at lære.
For mig er en god forhandler ikke én der blot svarer tilbage på kundernes
henvendelser udelukkende når der er indtjening/profit i sigte, men én der
giver sig tid til at svare på henvendelser når der IKKE er, f.eks i
forbindelse med reperation og reklamation.

Baseret på ovenstående er det derfor min nuværende vurdering at de lever op
til "go' oplevelse", "tryghed" og "god service." I hvert fald så længe der
ikke er noget der går galt. Men det gør der desværre tit når man har med
mekanik at gøre. Fortsættelse følger.

Mvh
Zeki

Fra : Kristian

Dato : 19-08-07 14:50

"Mette" <Mette@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemmeside lover de "god oplevelse" og har målet at levere Danmarks bedste

I modsætning til John, Lars og Zeki har jeg haft en "god oplevelse" med
firmaet.

Skulle sidste år købe et DSLR-kamera.......og valgte Digitalfoto.dk.

Bestilte søndag eftermiddag et kamera + ekstra objektiv.

Tirsdag kom posten med varerne.

Så hos mig ingen problemer.

Kristian

Fra : Lars

Dato : 19-08-07 17:04

Kristian skrev:

> I modsætning til John, Lars og Zeki har jeg haft en "god oplevelse" med
> firmaet.

Jeg har ingen oplevelse med firmaet - men referer blot til den omtale
firmaet på grundlag af egne oplysninger serviceydelser opnår på
edbpriser.dk (hvor firmaet selv betaler for at være med). Og
serviceniveauet ser ikke ud til at stemme særligt godt overens med
påstanden om at levere "Danmarks bedstevservice".

Men det er jo ikke ensbetydende med, at de ikke kan levere til tiden.