/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sikker bil - nytteløst.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-08-07 14:04

Jeg er lige kommet hjem fra Paris.

Nede i Holland var der noget kø et sted hvor der normalt ingen kø er.

Årsagen var et sammenstød i yderbanen.

En Porsche Cayenne Turbo S (tysker), var kørt op bagi en Volvo V70.

Af naturlige årsager kender jeg ikke de nærmere omstændigheder ved
ulykken, f.eks. m.h.t. fart, men det var da kolossalt som den Porsche
havde gnavet i bagenden på Volvo'en.

Jeg er ikke sikker på at en lastbil kunne have gjort det bedre. Den
var nok bare sluppet lidt mere helskindet fra det.

Porsche'n var nemlig heller ikke for køn i fronten.

Trafikken har ellers gået aldeles glimragende her i sommer.

Grundlag: 30.000 kørte kilometer siden 1. juni

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Torben Scheel (12-08-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 12-08-07 16:53

Folmer Rasmussen wrote:
> Jeg er lige kommet hjem fra Paris.
>
> Nede i Holland var der noget kø et sted hvor der normalt ingen kø er.
>
> Årsagen var et sammenstød i yderbanen.
>
> En Porsche Cayenne Turbo S (tysker), var kørt op bagi en Volvo V70.
>
> Af naturlige årsager kender jeg ikke de nærmere omstændigheder ved
> ulykken, f.eks. m.h.t. fart, men det var da kolossalt som den Porsche
> havde gnavet i bagenden på Volvo'en.
>
> Jeg er ikke sikker på at en lastbil kunne have gjort det bedre. Den
> var nok bare sluppet lidt mere helskindet fra det.
>
> Porsche'n var nemlig heller ikke for køn i fronten.
>
Er der slet ingen der har introduceret dig til begrebet "deformationszone"?

--
vh
Torben

Folmer Rasmussen (12-08-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-08-07 18:57

On Sun, 12 Aug 2007 17:52:56 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:


>> Porsche'n var nemlig heller ikke for køn i fronten.
>>
>Er der slet ingen der har introduceret dig til begrebet "deformationszone"?

>--

Jo, det ved jeg godt, men jeg var ikke klar over at Volvo havde et
system hvor denne zone ikke slutter før det halve af bagsædet er mast
sammen.

--

Venlig hilsen
Folmer

ShutEye (12-08-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 12-08-07 19:52

>>> Porsche'n var nemlig heller ikke for køn i fronten.
>>>
>>Er der slet ingen der har introduceret dig til begrebet
>>"deformationszone"?
>
> Jo, det ved jeg godt, men jeg var ikke klar over at Volvo havde et
> system hvor denne zone ikke slutter før det halve af bagsædet er mast
> sammen.

Æv.
Fik lige et billede på nethinden af de to små børn jeg så i en volvo - de
sad nærmest i bagagerummet (st.car) med ansigteterne bagud.
Håber ikke det var sådan en 'besætning' der var i den volvo...



Jørgen M. Rasmussen (12-08-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 12-08-07 20:02


"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Æv.
> Fik lige et billede på nethinden af de to små børn jeg så i en volvo - de
> sad nærmest i bagagerummet (st.car) med ansigteterne bagud.
> Håber ikke det var sådan en 'besætning' der var i den volvo...
>
Det var det sikkert :(. Om det er en 3 ton SUV med 150-, eller en 56 ton
truck med 90-, man bliver "jordet" af, er ligegyldigt. De køre bare henover.



KASO (13-08-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 13-08-07 07:28

>
> Trafikken har ellers gået aldeles glimragende her i sommer.
>
> Grundlag: 30.000 kørte kilometer siden 1. juni
>
Er det ikke et lidt spinkelt grundlag at udtale sig på?



Folmer Rasmussen (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-08-07 05:21

On Mon, 13 Aug 2007 08:28:07 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>>
>> Trafikken har ellers gået aldeles glimragende her i sommer.
>>
>> Grundlag: 30.000 kørte kilometer siden 1. juni
>>
>Er det ikke et lidt spinkelt grundlag at udtale sig på?

>--

Gu' er det så, men man skal ikke smøre for tykt på.

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (15-08-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-08-07 07:27

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:7q0ub3huc951l328om4d4alstjrenpk2ik@4ax.com...

> En Porsche Cayenne Turbo S (tysker), var kørt op bagi en Volvo V70.
>
> Af naturlige årsager kender jeg ikke de nærmere omstændigheder ved
> ulykken, f.eks. m.h.t. fart, men det var da kolossalt som den Porsche
> havde gnavet i bagenden på Volvo'en.
>
> Jeg er ikke sikker på at en lastbil kunne have gjort det bedre. Den
> var nok bare sluppet lidt mere helskindet fra det.
>
> Porsche'n var nemlig heller ikke for køn i fronten.

Tjah, for hver 100 kg Porschen vejer mere end Velo'en, flyttes 7% af de
samlede kollisionskræfter over i Velo'en.

--
--------------------------------
Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk



Brian Sørup (15-08-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 15-08-07 14:50


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:46c29c92$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:7q0ub3huc951l328om4d4alstjrenpk2ik@4ax.com...
>
> > En Porsche Cayenne Turbo S (tysker), var kørt op bagi en Volvo V70.
> >
> > Af naturlige årsager kender jeg ikke de nærmere omstændigheder ved
> > ulykken, f.eks. m.h.t. fart, men det var da kolossalt som den
Porsche
> > havde gnavet i bagenden på Volvo'en.
> >
> > Jeg er ikke sikker på at en lastbil kunne have gjort det bedre. Den
> > var nok bare sluppet lidt mere helskindet fra det.
> >
> > Porsche'n var nemlig heller ikke for køn i fronten.
>
> Tjah, for hver 100 kg Porschen vejer mere end Velo'en, flyttes 7% af
de
> samlede kollisionskræfter over i Velo'en.
>

Derudover er Porschen også så tilpas høj, at den rammer over kofangeren
på Völlen og kører direkte gennem bagklappen.
Jeg ville nødigt se samme scenario med en Astra eller Focus som
stopklods for Folkevognen.........
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste