MS Windows
briani 27239
Vende skærm på hovedet?
Fra : bbk

Dato : 13-08-07 09:50

Hej, er der nogen der ved, om der findes noget software, som kan vende
skærmbilledet på min bærbare 180 grader? Formålet er, at jeg vil montere en
bærbar i loftet på min båd og skærmen vil derfor hænge på hovedet - det skal
bruges til søkort.

/Bo

Fra : Hans

Dato : 13-08-07 09:53

bbk wrote:
> [...]
> skærmbilledet på min bærbare 180 grader? Formålet er, at jeg vil
> montere en bærbar i loftet på min båd og skærmen vil derfor hænge på

Hvilken grafikchip sidder der i den?

Hans

Fra : bbk

Dato : 13-08-07 11:35

> Hvilken grafikchip sidder der i den?

Oh, det ved jeg ikke - det er en gammel Targa bærbar med Windows 98. Hvordan
kan jeg se hvilken chip, der er tale om?

/bo

Fra : Hans

Dato : 13-08-07 11:39

bbk wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Oh, det ved jeg ikke - det er en gammel Targa bærbar med Windows 98.
> Hvordan kan jeg se hvilken chip, der er tale om?

I enhedshåndteringen under Grafikkort, men med den alder den har, er der nok
ingen mulighed for at vende skærmen.

Hans

Fra : bbk

Dato : 13-08-07 13:44

> I enhedshåndteringen under Grafikkort, men med den alder den har, er der
> nok ingen mulighed for at vende skærmen.

Ok, tak for svaret.

/Bo

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-08-07 18:08

> I enhedshåndteringen under Grafikkort, men med den alder den har, er der
> nok ingen mulighed for at vende skærmen.

Mener ellers at der engang var et lille program
som man sneg ind på folks pc. Den vendte så
billedet efter for godt befindende. Kan desværre
ikke huske hvad det hedder. Det virkede på alle
maskiner jeg har prøvet det på.

Fra : Optimus Prime

Dato : 13-08-07 09:56

bbk skrev:
> [...]
> bærbar i loftet på min båd og skærmen vil derfor hænge på hovedet - det skal

Visse skærmkort understøtter denne funktion direkte - man kan rotere
skærmen ved at holde <Alt Gr> nede og så trykke på en af piletasterne...
i dit tilfælde vælges så <pil ned>

Min maskine virker det fint på - det er et Intel 82865G onboard kort