Problemer med ADSL eller er det mon router~
Fra : Lars Hansen

Dato : 13-08-07 19:17

Hej i gruppen

Nu er jeg efterhånden ved at være træt af hele tiden at skulle "genstarte"
min router.....

Der sker det at ind imellem (Ca. 3-5 gange i døgnet) låser min forbindelse
ud af huset.
Det interne net virker fint, men jeg kan ikke komme ud på internettet. Jeg
kan vælge at slukke/tænde min router eller slukke/tænde mit ADSL-modem.
Alternativt kan jeg vente en halv times tid.

ADSL-modemet er et SpeedStream 5100 og routeren er en Zyxel ZyAir G2000
(Ikke G2000+ eller G2000 V2).

Hvad er jeres bedste bud på hvor fejlen ligger? I routeren eller i
SpeedStreamen??

Mvh og på forhånd tak.

Lars Hansen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-08-07 19:35

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Ikke G2000+ eller G2000 V2).
>
> Hvad er jeres bedste bud på hvor fejlen ligger? I routeren eller i

Måske i dit antivirusprogram.
Jeg kæmpede i månedsvis hos en kollega med nogenlunde samme problem.
Udbyderen forsøgte og det firma som stod for teknikken forsøgte alt muligt.
Udskiftning af router, udskiftning modem, nye kabler, forskellige trådløse
netkort osv.
Så viste det sig, at det var antivirusprogrammet, som lukkede af.
Jeg mener at det var avast eller antivir, men er ikke sikker.

Kurt

Fra : Gert Krabsen

Dato : 13-08-07 19:36

Lars Hansen wrote:
> [...]
> (Ikke G2000+ eller G2000 V2).
>
> Hvad er jeres bedste bud på hvor fejlen ligger? I routeren eller i

eller hos udbyder..

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-08-07 19:57

> [...]
> (Ikke G2000+ eller G2000 V2).
>
> Hvad er jeres bedste bud på hvor fejlen ligger? I routeren eller i

Prøv at checke din router opsætning.
IP adressen som du får fra udbyderen er enten statisk eller dynamisk - skal
sikkert stå til dynamisk.
Venlig hilsen
Karl Erik.

Fra : Lars Hansen

Dato : 13-08-07 20:57

"Karl Erik Christensen" <karlerik@_nospam_edbnoerden.com> skrev i en
meddelelse news:46c0a93b$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>>
> Prøv at checke din router opsætning.
> IP adressen som du får fra udbyderen er enten statisk eller dynamisk -

Hejsa

IP-adressen er dynamisk, men har dog været den samme i snart tre år.......
Og routeren står til dynamisk.
Jeg tror snart at jeg har prøvet ALT opsætnng i routeren.
Antivirusprogrammer er også udelukket, har nu prøvet 6-8 forskellige.

Udbyder, router og ADSL-modem er det eneste der endnu ikke har været skiftet
ud. Og jeg gider ikke ofre 500 kroner på en nye router hvis det viser sig at
være noget andet....

Hhmmmmmmm måske skulle jeg fejlmelde linjen til udbyder.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-08-07 21:14

Lars Hansen wrote:
> Udbyder, router og ADSL-modem er det eneste der endnu ikke har været skiftet
> ud. Og jeg gider ikke ofre 500 kroner på en nye router hvis det viser sig at
> være noget andet....

Smid en Ubuntu Linux Live-CD i maskinen og pil routeren fra. Se om det
løser problemet. Hvis det gør, er det din router, hvis ikke, tja...

Det er ihvertfald billigt, idet Ubuntu kun koster en CD-R.

Jesper Poulsen

Fra : Nicolai

Dato : 13-08-07 21:47

Lars Hansen skrev:

> Hvad er jeres bedste bud på hvor fejlen ligger? I routeren eller i
> SpeedStreamen??

Nu da ingen andre har spurgt, har du P2P/Torrents osv programmer kørende ?

> Mvh og på forhånd tak.
>
> Lars Hansen

nicolai

--
Støt Red Barnets landsindsamling den 9. september og meld dig som indsamler.

Fra : Lars Hansen

Dato : 14-08-07 06:32

"Nicolai" <example@example.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> nicolai
>
> --
> Støt Red Barnets landsindsamling den 9. september og meld dig som

Det glemte jeg selvfølgelig lige at skrive, men det har jeg ikke.

Lars Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-08-07 19:33

Lars Hansen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Det glemte jeg selvfølgelig lige at skrive, men det har jeg
> ikke. Lars Hansen

ærgeligt

Det havde ellers været en rigtigt godt bud.

P2P programmer åbner flere hundrede samtidige forbindelser, og
det er ikke alle routere, der kan klare det.

Jeg havde på et tidspunkt en Netgear router - den kunne ikke
klare det.

Har du prøvet at pille routeren af og køre direkte på modem'et -
så kan du kun få en PC på ad gangen - eller så mange, du har
IP'er til via en switch.

Det vil da fortælle om det skyldes routeren eller forbindelsen -
men husk en software firewall - den indbyggede i XP er ok til
formålet - og et fungerende antivirus program, hvis du piller
routeren af.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard