Hastighed på wan porten på en Linksys BEF ~
Fra : Michael Tinding

Dato : 13-08-07 07:22

Hej gruppe

Hvordan finder jeg ud af hastigheden på wan porten på min router? Jeg har i
øjeblikket TDC city = 15 MBit, men min download er kun ca det halve.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-08-07 08:00

On Mon, 13 Aug 2007 08:22:06 +0200, "Michael Tinding"
<whocares@fiske.net> wrote:

>Hvordan finder jeg ud af hastigheden på wan porten på min router? Jeg har i
>øjeblikket TDC city = 15 MBit, men min download er kun ca det halve.

Hvordan måler du download hastigheden ?

Er du i tvivl om routeren kan håndtere 15 MBit på WAN-siden er det
oplagt at fjerne routeren, og foretage samme test med en computer
direkte på nettet....

<mlr>

Fra : Michael Tinding

Dato : 13-08-07 08:40

"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er du i tvivl om routeren kan håndtere 15 MBit på WAN-siden er det
> oplagt at fjerne routeren, og foretage samme test med en computer

Jeg har såmænd blot målt den på TDC's egen side og så har jeg overvåget den
når jeg starter mange jobs samtidigt med min downloadmanager. Ideen med
direkte forbindelse uden router er rigtig god. Dette vil jeg prøve, hvis
ikke jeg kan fremskaffe data på anden måde. Jeg tror eventuelt jeg vil ringe
til Linksys.

Tak for dit svar

Fra : Hans

Dato : 13-08-07 09:01

Michael Tinding wrote:
> [...]
> god. Dette vil jeg prøve, hvis ikke jeg kan fremskaffe data på anden
> måde. Jeg tror eventuelt jeg vil ringe til Linksys.

Der kan i praksis ikke hives mere end 7-8 Mbit igennem en BEFSX41, så det
passer meget godt med din oplevelse af hastigheden. Wan-porten er i øvrigt
10/100 Mbit.

Hans

Fra : Michael Tinding

Dato : 13-08-07 09:16

> [...]
> passer meget godt med din oplevelse af hastigheden. Wan-porten er i øvrigt

Hej Hans

Okay så passer det jo godt nok med min oplevelse, så må jeg ud og kigge mig
om efter en ny router. Er der iøvrigt nogen der ved om alle nye routere
supporterer en højere båndbredde?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-07 18:28

On 13 Aug., 10:15, "Michael Tinding" <whoca...@fiske.net> wrote:

> Okay så passer det jo godt nok med min oplevelse, så må jeg ud og kigge mig
> om efter en ny router. Er der iøvrigt nogen der ved om alle nye routere
> supporterer en højere båndbredde?

DLink DGL-4100/4300 gør i hvertfald. Dog er der vel nok kommet en del
andre routere der også kan siden den kom på gaden.

Fra : NoOne

Dato : 14-08-07 11:14

kig her :

http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/