Placering af 2 knapper i en div - en i øve~
Fra : mette bjerring harpe~

Dato : 13-08-07 14:09

Jeg har en div, hvor der skal være en knap i øverste venstre
hjørne. Den har jeg placeret absolut, da den altid skal være der,
så det er egentlig lige til.
Men så skal der være en knap i nederste højre hjørne. Dvs. når
der skrives i div'en - og lige meget, om der står meget eller
lidt tekst, så skal knappen altid befinde sig i nederste højre
hjørne. Hvordan får jeg den placeret dér og til altid at følge
med nedad i div'en??

I min SkinID på den absolutte placerede knap har jeg skrevet:
Position="absolute"
Top="0px"
Left="0px"
Float="left"
Clear="right"

Og på den svære knap:
Position="relative"
Bottom="0px"
Right="0px"
Float="right"

Er det helt tosset eller hvad, og hvad kan jeg ellers gøre??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-08-07 14:52

mette bjerring harpelunde skrev:

> Jeg har en div, hvor der skal være en knap i
> øverste venstre hjørne. Den har jeg placeret
> absolut, da den altid skal være der

Det er ikke nødvendigt:

<h1>Din overskrift</h1>

#right{
text-align:right;
}

Så skulle den være placeret.

> Men så skal der være en knap i nederste højre
> hjørne. Dvs. når der skrives i div'en - og lige
> meget, om der står meget eller lidt tekst, så skal
> knappen altid befinde sig i nederste højre hjørne.

Ja, den nederste knap bliver skubbet længere ned
når der kommer mere indhold på siden.

Det er altså ikke nødvendigt med hverken position
eller float.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : mette bjerring harpe~

Dato : 14-08-07 12:48

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er ikke nødvendigt:

> <h1>Din overskrift</h1>

> #right{
> text-align:right;
> }
>
> Så skulle den være placeret.

> Ja, den nederste knap bliver skubbet længere ned
> når der kommer mere indhold på siden.
>
> Det er altså ikke nødvendigt med hverken position
> eller float.
>
> --
> Allan Vebel
> http://html-faq.dk
>
>Jeg har vist været ude i noget lignende, men det jeg gerne vil
er, at knapperne ligesom klistrer til divens kant. Det er nemlig
meningen, at jeg vil lave et billede i photoshop, der skal udgøre
divens hjørner.
På den anden måde kan jeg få lov at skrive under knappen, og det
skal jeg ikke kunne. Måske gør jeg det også helt forkert - al
begyndelse er svær!

Fra : Lars Madsen

Dato : 14-08-07 13:28

mette bjerring harpelunde wrote:

> [...]
> På den anden måde kan jeg få lov at skrive under knappen, og det
> skal jeg ikke kunne. Måske gør jeg det også helt forkert - al

jeg har før anvendt

<button style="position:absolute;top:0px;right:0px;">tekst</button>
tekst

Det virker ganske godt

--

/daleif (remove RTFSIGNATURE from email address)

LaTeX FAQ: http://www.tex.ac.uk/faq
LaTeX book: http://www.imf.au.dk/system/latex/bog/ (in Danish)
Remember to post minimal examples, see URL below
http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=minxampl
http://www.minimalbeispiel.de/mini-en.html

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-08-07 00:12

mette bjerring harpelunde skrev:

> Jeg har vist været ude i noget lignende, men det
> jeg gerne vil er, at knapperne ligesom klistrer til
> divens kant.

Prøv at lege med margin og padding på dine bokse,
så skal det nok lykkes.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk