Indrykning af tekst
Fra : Casper Christiansen

Dato : 11-08-07 16:53

Jeg laver min hjemmeside i Notesblok, jeg står nu med et problem.
Jeg har noget tekst jeg gerne vil have indrykket til samme sted
inde på siden i flere linjer.
Jeg ville have brugt tab men den fungere ikke.

Nogen der har en anden måde så den kan rykke tekst ind?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-08-07 16:57

Casper Christiansen wrote:

> Nogen der har en anden måde så den kan rykke tekst ind?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Casper Christiansen

Dato : 11-08-07 18:34

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
Nyt problem. Hvis jeg har skal skrive en masse navne og telefon
nummer på navnene, kan jeg ikke bare adskille med mellemrum.
Jeg vil gerne have der er mere end et mellemrum mellem navn og
nummer, og vil gerne have at nummerne står under hinanden.
Hvad kan jeg bruge for at lave det?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-08-07 18:46

Casper Christiansen <zalle-cs@hotmail.com> skrev :

>Jeg vil gerne have der er mere end et mellemrum mellem navn og
>nummer, og vil gerne have at nummerne står under hinanden.
>Hvad kan jeg bruge for at lave det?

Lav det i en tabel, det er det tabeller er lavet til.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Casper Christiansen

Dato : 11-08-07 19:14

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Lav det i en tabel, det er det tabeller er lavet til.
Okay. Er der et maks antal linjer man må have i et html dokument?
Jeg kan godt se hvis jeg skal lave en tabel med alle navne og
nummer bliver den på mange linjer.

> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke
modtages

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-08-07 19:57

Casper Christiansen <zalle-cs@hotmail.com> skrev :

>Okay. Er der et maks antal linjer man må have i et html dokument?
>Jeg kan godt se hvis jeg skal lave en tabel med alle navne og
>nummer bliver den på mange linjer.

Nej.

Men, hvis det er måske flere hundrede, så vil det være en god ide
at fordele dem over nogle sider.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Casper Christiansen

Dato : 11-08-07 20:25

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Nej.
>
> Men, hvis det er måske flere hundrede, så vil det være en god ide
> at fordele dem over nogle sider.
hvis du fordeler dem over flere sider, hvordan får du så browseren
til at hente dem?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-08-07 20:50

Casper Christiansen <zalle-cs@hotmail.com> skrev :

>hvis du fordeler dem over flere sider, hvordan får du så browseren
>til at hente dem?

Laver et link til de næste sider.

Fx A - F på første side, et link til siden med G - L osv.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-08-07 20:56

Casper Christiansen skrev:

> hvis du fordeler dem over flere sider, hvordan får
> du så browseren til at hente dem?

Du kan lave link til de enkelte sider:

.... og så videre.

Vil du havde det hele i én lang tabel, går det også, og
eventuel udskrivning skal nok fordele det på flere
stykker papir.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-08-07 00:36

Casper Christiansen wrote:

> hvis du fordeler dem over flere sider, hvordan får du så browseren
> til at hente dem?

Der kunne så være noget ide i at lægge de mange data i en database på
serveren og lade et serverside-script hente data og fordele dem med et
passende antal poster pr. side og med automatisk generering af links til
næste og forrige side.

Spørg nærmere i relevante serverside-gruppe.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Casper Christiansen

Dato : 12-08-07 10:27

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Lav det i en tabel, det er det tabeller er lavet til.
Nu har jeg lavet noget af det i en tabel.
www.fdfhorsens1.dk/liste.htm
Men det vises forskelligt i Firefox og IE. Kan man ændre en kode
eller noget så de vises ens?

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 12-08-07 11:01

"Casper Christiansen" <zalle-cs@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg lavet noget af det i en tabel.
> www.fdfhorsens1.dk/liste.htm

Jeg synes, at du skal være meget varsom med at lægge personlige oplysninger
frit fremme uden password eller lignende.
Jeg tror ikke, at det er lovligt; og endvidere vil spammere elske sådan en
side.

/Jørgen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-08-07 11:24

Casper Christiansen <zalle-cs@hotmail.com> skrev :

>Men det vises forskelligt i Firefox og IE. Kan man ændre en kode
>eller noget så de vises ens?

Nu skriver du ikke, hvad forskellen er.

Men, hvis det er visningen af de tomme celler, så smid en &nbsp;
ind i dem.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-08-07 17:58

Casper Christiansen wrote:

> Nu har jeg lavet noget af det i en tabel.
> www.fdfhorsens1.dk/liste.htm
> Men det vises forskelligt i Firefox og IE.

du har en kodefejl, der kan give uforudsigelige resultater: En mailto mellem

Der må ikke være noget der. Flyt maillinket helt ud af tabellen og læg en
være i en tabelrække <tr></tr>.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 12-08-07 11:19

"Jørgen Sørensen" wrote:

> [...]
> frit fremme uden password eller lignende.
> Jeg tror ikke, at det er lovligt; og endvidere vil spammere elske sådan en

Selvfølgelig skal medlemmers data accepteres af den enkelte først. Men
derefter, når det skal vises på siden, brug serverside, som der er
foreslået, og så metoderne på siden http://www.html.dk/artikler/00041/

Disse virker, men vær opmærksom på, at spambotter nu er blevet så
kloge, at de kan høste mailadresser, som står i rent sprog udenfor
mailto (ved jeg af erfaring), hvis der ikke skjules med noget a la
dette. Så en mailadresse som

ditnavn@ditdomæne.dk

....vil blive høstet før eller siden.

At kode det hele manuelt, specielt, når mailadresser skal skjules, er
rent Monte Christo arbejde, også derfor serverside.

MVH
Rune Jensen