Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskel på farverne på skærm og på print.
Fra : Jesper

Dato : 11-08-07 08:17

Hej.

Jeg oplever, at mine fotos som jeg skriver ud på min Canon Pixma 3000 bliver
noget mørkere end som de fremtræder på min skærm.

Hvordan rettes det ?( Sikkert noget med kalibrering, som jeg ikke har
forstand på...

Mvh

Jesper.

Fra : HCS [4000]

Dato : 11-08-07 10:54

Det er din skærm som ikke er kallibreret rigtigt.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-08-07 11:51

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> wrote in message
> Det er din skærm som ikke er kallibreret rigtigt.

Og printer, måske.
Mvh,
Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-08-07 12:02

"Jesper" <Christop@post1**.dknet.dk> wrote in message
> [...]
> noget mørkere end som de fremtræder på min skærm.
>
> Hvordan rettes det ?( Sikkert noget med kalibrering, som jeg ikke har

Kalibrering er en god ting, men bruger du profilerne til din Canon printer
under udprintning?
Det er min erfaring at print altid vil stå mørkere/svagere end på skærmen.
Men farverne skal jo helst stemme overens og der vil formentlig skulle
kalibrere din skærm for at få dem til at stemme. Men du kan jo også checke
om du bruger den til skærmen tilhørende icc profil, som du formentlig har
fået med skærmen. Det er det næstbedste. Du skal ind under farvestyring
under skærmopsætning og tilføje og vælge icc profilen for skærmen.
Mvh,
Hans

Fra : Jesper

Dato : 12-08-07 07:50

> [...]
> fået med skærmen. Det er det næstbedste. Du skal ind under farvestyring
> under skærmopsætning og tilføje og vælge icc profilen for skærmen.

Hej.

Tak for svarene.

Der står en del forskellige farveprofiler. Ved du hvad den skal hedde til en
Canon pixma 3000 printer?

P.t. står der ingen profil valgt - så det er måske noget af forklaringen på
forskellem mellem min skærm og print.... udover at skræmen sikkert skal
kalibreres. Har læst om et prigram, som skulle kunne klare det.

Mvh

Jesper.