MS Windows
briani 27239
Script der sletter filer efter 5 dage
Fra : Steen

Dato : 10-08-07 14:47

Kan man på WinXP lave et script (cmd-fil eller lignende), der kører en gang
i døgnet og sletter filer (i en nærmere angivet folder) som er mere end
f.eks. 5 dage gamle?

/Steen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-08-07 23:42

"Steen" wrote

> Kan man på WinXP lave et script (cmd-fil eller lignende), der kører en
> gang i døgnet og sletter filer (i en nærmere angivet folder) som er mere
> end f.eks. 5 dage gamle?

Ja, opret en opgave i opgavestyring som afvikler et script der sletter de
nævnte dokumenter. Hvis du skal bruge det i erhvervsmæssig øjemed er det
måske en god ide først at slette tingene efter 4 uger (så folk som er på
sommerferie får en mulighed for at gøre noget for at bibeholde deres data).

Hvordan scriptet ser ud kommer helt an på situatioenen du skal bruge det i,
for der er jo lidt forskel på om det køres på en standalone maskine eller
på en flerbrugermaskine.

Fra : Steen

Dato : 11-08-07 19:26

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <example@example.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i,
> for der er jo lidt forskel på om det køres på en standalone maskine eller

Det er til mit eget private formål på en standalone WinXP prof.

/Steen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 11-08-07 20:45

"Steen" wrote