ICQ 6 Pro og Netværket ???
Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 10-08-07 14:08

Hejsa

Hvis hver PC'er har deres egen IP Addy og man er bag en firewall...

Hvordan sætter man så Routeren og Switchen og de forskellige PC'er og ICQ 6
Pro op ????

Med Venlig Hilsen

Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-08-07 14:16

"Lars Skov Jensen" <lars-s-j@post4.tele.dk> crashed Echelon writing

> Hvis hver PC'er har deres egen IP Addy og man er bag en firewall...
>
> Hvordan sætter man så Routeren og Switchen og de forskellige PC'er og
> ICQ 6 Pro op ????

I hvilken forbindelse? Behøver man at sætte noget op? Medmindre du tænker
på filoverførsel osv?

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 10-08-07 14:42

Hejsa Bjarke

Ja , det er nemmelig Filoverførsel og web cam og headset osv....

Mvh.

Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-08-07 14:47

> Hejsa Bjarke
>
> Ja , det er nemmelig Filoverførsel og web cam og headset osv....

Du skal vel åbne nogle porte i routeren du selv vælger og så på hver ICQ
installation i ICQs indstillinger angive hvilke porte den enkelte PC har
fået tildelt.

Dette betyder du har brug for fast IP på de maskiner som skal køre ICQ.

Det nemmeste ville selvfølgelig være hvis ICQ6 og din router understøtter
uPnP så portene automatisk blev åbnet til maskinens givne IP-adresse, men
det er osse det mest usikre.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 10-08-07 15:01

Hejsa Bjarke

Det med at sætte Routeren op til ICQ er jeg med på....
Men hvordan sætter man så ICQ Programmet op ???
For der er sku da sket meget med ICQ siden 2001 ..*LOLLER*

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-08-07 15:08

> Det med at sætte Routeren op til ICQ er jeg med på....
> Men hvordan sætter man så ICQ Programmet op ???
> For der er sku da sket meget med ICQ siden 2001 ..*LOLLER*

Have no idea, kan bare huske file transfer fanerne fra 2001, har ikke brugt
den originale ICQ klient siden da.

--
Bjarke Andersen