Billede er væk
Fra : Casper Christiansen

Dato : 10-08-07 16:50

På følgende side http://fdfhorsens1.dk/hvordan.htm kommer det
nederste billede ikke frem. Når jeg åbner siden direkte fra min
computer er det der, og koden er præcis den samme som ligger på
serveren. Og billedet ligger ude på roden af serveren som det
skal. Ligesom head.gif gør.

Nogen der har en forklaring på billedet ikke vises ved mig i
firefox?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 10-08-07 16:54

On 10 Aug 2007 15:50:24 GMT, Casper Christiansen wrote:

> Og billedet ligger ude på roden af serveren som det
> skal.

Nej, der findes ikke noget: http://fdfhorsens1.dk/aften.gif som der står
i din htmlkode. Men det gør http://fdfhorsens1.dk/aften.GIF og der er
altså forskel på store og små bogstaver på webserveren.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Casper Christiansen

Dato : 10-08-07 17:54

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Nej, der findes ikke noget: http://fdfhorsens1.dk/aften.gif som der står
> i din htmlkode. Men det gør http://fdfhorsens1.dk/aften.GIF og der er
> altså forskel på store og små bogstaver på webserveren.
Tak. Havde ikke lige tænkt over forskellen på store og små bogstaver, men
nu du siger det så vidste jeg det jo godt.
Man kan bare godt stirre sig blind på et problem at man ikke tænker logisk
over det mere.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-07 18:08

Casper Christiansen skrev:

> Man kan bare godt stirre sig blind på et problem at man ikke tænker logisk
> over det mere.

Jeg har vænnet mig til kun at bruge små bogstaver (og websikre
tegn) ved filer der skal på nettet.

--
Bertel

Fra : Casper Christiansen

Dato : 10-08-07 18:11

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg har vænnet mig til kun at bruge små bogstaver (og websikre
> tegn) ved filer der skal på nettet.
Det var faktisk en god ide.
Hvad mener du med websikre tegn?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-07 18:16

Casper Christiansen skrev:

> Det var faktisk en god ide.
> Hvad mener du med websikre tegn?

Små bogstaver som sagt, og så kun tegn fra det engelske alfabet,
cifre samt understreg. De tegn kan læses af oldnordiske
computersystemer.

Plus og minus kan også bruges til webfiler, men dem undlader jeg
normalt fordi jeg skriver programmer, og der er det jo regnetegn
og vil give fejl i f.eks. variabelnavne.

--
Bertel

Fra : Casper Christiansen

Dato : 10-08-07 23:04

> [...]
> normalt fordi jeg skriver programmer, og der er det jo regnetegn
> og vil give fejl i f.eks. variabelnavne.
Okay. Det var en god ide. Den vil jeg tage til mig også kun bruge små
bogstaver også.

Fra : Per Rasmussen

Dato : 10-08-07 17:45

Casper Christiansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> skal. Ligesom head.gif gør.
>
> Nogen der har en forklaring på billedet ikke vises ved mig i

Noget tyder på at billedet ikke er der, eller hedder noget andet,
for hvis man skriver http://fdfhorsens1.dk/head.gif så får man
billedet frem men hvis man skriver
http://fdfhorsens1.dk/aften.gif får man ikke noget billede frem.
Jeg har set siden i IE7