Lan i Win2K fungerer ikke !
Fra : Anders \(0017 Webdes~

Dato : 17-01-01 19:59

Hejsa Allesammen

Jeg har to computere begge med Windows 2000 Pro DK installeret og
selvfølgelig et netkort

Jeg kan bare ikke få *ortet til at virke hensigtsmæssigt. Når jeg prøver at
aktivere lan-forbindelse kommer den med meddelsen "Netværkskablet er ikke
tilsluttet". Nu er jeg dog rimelig sikker på at netværkskablet er tilsluttet
og at det virker (har dog ikke testet kablet på andre pc'er i netværk - men
har da aldrig før haft problemer med kabler).

Følgende er installeret under netværk:
Klientprogram til Microsoft-netværk
Internetprotokol (TCP/IP)
Fil- og udskritsdeling til Microsoft-netværk.

Jeg føler mig lidt dum, er der nogen der kan hjælpe mig til at forstå hvad
problemet kan skyldes, så ville jeg blive meget glad

På forhånd tak.

Med venlig hilsen / Best regards
_______________________________

Anders Lassen
Webdesigner - 0017webdesign.dk

DK-3000 Helsingør
Phone : 49 21 21 57
Direct (Mobile) : 29410240
http://www.0017webdesign.dk
mailto:cfs8243@vip.cybercity.dk

Fra : Hansen Inc.

Dato : 18-01-01 02:40

Prøv at installere Netbios , Netbeui og IPX/SPX det virkede hos mig

Fra : Thomas Kjeldsen

Dato : 21-01-01 02:58

"Anders (0017 Webdesign)" skrev i en meddelelse

> [...]
men
> har da aldrig før haft problemer med kabler).

Det oplagte spørgsmål er selvfølgelig hvad det er for et netværk?
Er det mellem 2 eller flere computere og er det med/uden hub/switch?

Hvis du forsøger at forbinde 2 computere direkte er du så sikker på
at dit kabel er twisted? Hvis du ikke har købt et twisted kabel og
forsøger at forbinde 2 computere med det vil det ikke virke.

Vh, Thomas Kjeldsen