serverproblemer løst
Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 09-08-07 15:54

Hejsa Gruppe

Jeg tillader mig lige at skrive denne info / update her i gruppen.

Servere der hoster www.dk-fritid-dyr-kat.dk har haft lidt knas de sidste
2 par dage der har gjort der ikke kunne skrives til filsystemet. Dette
har formentlig betydet at der kan have været problemer med at poste
indlæg til gruppen her samt uploads af nye billeder etc har været nede.

Jeg har idag været ude i hosting centret og løst problemet, og alt er nu
i orden igen. Jeg beklager problemet.

Med venlig hilsen
Tonny Jørgensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 09-08-07 16:28

> [...]
> indlæg til gruppen her samt uploads af nye billeder etc har været nede.
> Jeg har idag været ude i hosting centret og løst problemet, og alt er nu

Hej Tonny
Tak!
Både for at have fikset det og for at fortælle om det - jeg var ved at
få pip af bøvlet og gav rasende Broadcom skylden igen, i mit stille
sind, fnys fnys.
Så vil jeg sende updaten om Jason igen-igen, så alle, der læser via
siden, også kan høre de gode nyheder.
Jeg kan desværre ikke bruge andet end hjemmesiden p gr af "min
internet-udbyder" Broadcom Bøvle-net.
Hvis nogen har et tip om en åben server (var det ikke det, du
anbefalede, Dorthe?) (f eks AUC havde en, men ak, no more), så vil jeg
virkelig have gavn af det
Med venlig hilsen
Siri og braksnuderne ^^ ^^
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 09-08-07 18:43

> [...]
> Hvis nogen har et tip om en åben server (var det ikke det, du
> anbefalede, Dorthe?) (f eks AUC havde en, men ak, no more), så vil jeg

Hej Siri

Jamen dog.. stakkels broadcom. Jeg har heller ikke nogen usenet udbyder
tilknyttet det sted hvor serveren står nu. Så jeg benytter min private
giganews account til websiden her. Det betyder også at hvis jeg selv
bruger alle mine tilladte tråde mod giganews så fejler postingen fra
denne side. Det er ikke helt optimalt. Det bedste ville være at vi købte
en seperat giganews konto til kattesiden her, men det koster lidt
basseører. Mener det er omkring 50 - 100 kr / mdr, det kan jo være man
kan finde en sponsor der gerne vil betale det mod at de nævnes på
hjemmesiden i form af et banner eller lignende.

Fra : Kate

Dato : 09-08-07 20:12

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> Hvis nogen har et tip om en åben server

På denne side er der en oversigt over servere som man skulle kunne
bruge:
http://www.newsservers.net/FreeNewsServers.php

> (f eks AUC havde en, men ak, no more), så vil
> jeg virkelig have gavn af det

Jeg tror AUc eksisterer endnu, men den har vidst skiftet navn af et par
omgange og der er vidst ikke mange grupper tilbage hvis den stadig
eksisterer.

Men kig på linket, evt. kan du maile mig privat så vil jeg godt hjælpe
dig igennem opsætning. Min mail er næsten virksom, du skal bare
udskifte invalid med dk

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Siri

Dato : 09-08-07 21:03

> [...]
> http://oliwer.dk/
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Tusind tak Kate - jeg mailer dig snarligen, det ville være skønt at lære.
Og tak for din nederste sætning - ved 12-14 uger afviser missemor dem
selv, læser jeg her, og før er det ikke tid. Det budskab kan vi ikke
udbrede nok....
Kære Tonny, du skal ikke have spor ondt af Broadcom - de er nogen hajer,
men det er helt helt OT
Fin ide med et sponsorbanner - hvad med Maxizoo? Bonnie?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 09-08-07 22:07

> [...]
> at lære. Og tak for din nederste sætning - ved 12-14 uger afviser
> missemor dem selv, læser jeg her, og før er det ikke tid. Det

Ja, men så kigger vi sammen på det når du amiler. Jeg har skimmet siden
jeg gav link til igennem og har allerede set en som har et godt ry og
en som tidligere var utroligt langsom-

Mht. min signatur måtte der ske noget nyt, jeg følger ikke med på
kattejnfo og syntes det var fjollet at reklamere for noget jeg ikke
rigtigt kender og så vil jeg jo så gerne være med til at højne kattenes
status og velfærd bare en smule

Fra : Siri

Dato : 15-08-07 17:41

> Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

Kære Kate
Hvor er den e-mail adresse, hvor jeg skal fjerne INVALID?
Ikke på www.oliwers.dk
Ikke i mailen
Ka ik finde nogen profil på dig....
Min gedigne Jason-update fra i går sejlede ud i cyberspace...
væk....
Gu ve om den her når frem....
I am at sea.....> --
Hilfe....

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-07 18:04

Siri wrote:

> [...]
> Ikke i mailen
> Ka ik finde nogen profil på dig....
> Min gedigne Jason-update fra i går sejlede ud i cyberspace...

Hvis du søger på Kate Andersen på hjemmesiden, så vil du se at der
er en profil.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 15-08-07 19:52

> Tove Krieger skrev:
> Hvis du søger på Kate Andersen på hjemmesiden, så vil du se at der
> er en profil.
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Tak Tove!
Jeg vidste jo godt, at jeg havde læst om Mowser, Lante og Dows-pigen -
men lige pludselig ku jeg slet ikke se nogen Kate whatsoever!
Der var heller ingen adresse ad den vej, men en fin mail-sender-boks
poppede op, og af sted med en!
For den er altså gal med alle indlæg over 8 sætninger igen.
Nyeste Jason-update kommer, så snart det lar sig gi sig!
Han har det fint i nyt hjem med masser af plads og kærlige hænder og alt
han har brug for - dyrlægetjek af tænder og løbe-øje fredag.....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-07 20:00

Siri wrote:

> [...]
> Han har det fint i nyt hjem med masser af plads og kærlige hænder
> og alt han har brug for - dyrlægetjek af tænder og løbe-øje

Hej Siri.

Jeg skal da ellers love for at du har problemer med dine mails. Det
er godt nok irriterende når tingene ikke virker som forventet. Håber
det snart går i orden igen.

Dejligt at høre at Jason har fået et godt hjem. Hvis det er i flere
etager, så er det da i hvert fald ikke plads han mangler at tumle
sig på, og en god ven på 9 år er heller ikke det værste der kan ske,
så det ser da ud til at han ligesom Harald er kommet i "paradiset" -
herligt.

Fra : Siri

Dato : 15-08-07 21:22

> [...]
> Jeg skal da ellers love for at du har problemer med dine mails. Det
> er godt nok irriterende når tingene ikke virker som forventet. Håber

Ja - som sagt forsøgte jeg mig med en gedigen redegørelse for økonomi -
med stor tak - i går - og alt om det nye hjem - væk var det!

> [...]
> sig på, og en god ven på 9 år er heller ikke det værste der kan ske,
> så det ser da ud til at han ligesom Harald er kommet i paradiset

Ja, Paradis på jord for en stor skøn drønnert af en MCO-teenagedreng

For at det ikke skal være løgn, så passer jeg telefon og kontor for
"drengenes" (ham på 9 og Jason på 2 ) mor ma-torsd., så Jason har
selskab af en, han kender lidt.
Ellers har han været lidt sky, men det er jo naturligt ved en flytning -
især efter 25kvm kaos og til foreløbig 2 (indtil kælderdøren får en
net-ramme, så 3) etager - han finder det lidt uoverskueligt, men en
kærlig og legeglad 'dreng' er han jo, så det skal nok gå fint. Ham på 9
elsker allerede ham på 2, de hygger og leger.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 15-08-07 21:11

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in news:Ecadnb-
oVYM5sV7bRVnyugA@giganews.com:

> Kære Kate
> Hvor er den e-mail adresse, hvor jeg skal fjerne INVALID?
> Ikke på www.oliwers.dk
> Med venlig hilsen

Nu har Tove svaret dig, helt rigtigt og jeg såmænd også svaret på din
mail for den fik jeg først.

Du kunne nok ikke svare direkte fra hjemmesiden, men det tænkte jeg
ikke lige på. Men min hjemmeside er nu heller ikke olivers, men
oliwer.dk. Min hjemmeside blev opkaldt efter min elskede kat Oliwer,
som døde i 2001, før da havde jeg haft navnet oliwer som email i flere
år og så var det meget nærliggende for mig at navngive min hjemeside
efter ham.

Fra : Siri

Dato : 15-08-07 22:17

> [...]
> http://oliwer.dk/
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Jeps,. det er jeg med på, oliwer.dk, men der ku jeg stadig ikke finde
nogen mailadresse
Pyt, nu er der hul igennem
Nu zz
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 16-08-07 09:12

> Jeps,. det er jeg med på, oliwer.dk, men der ku jeg stadig ikke finde
> nogen mailadresse
> Pyt, nu er der hul igennem

Nej, det er også rigtigt, den er ikke på min hjemeside. Det er med
vilje fordi jeg tidligere havde den på siden og syntes jeg modtog vildt
meget spam. Om det kom derigennem ved jeg ikke 100%, men jeg kunne ikke
finde ud af det smarte med at maske den så den ikke kan fiske af
robotter, så jeg har valgt ikke at have den på siden.

Nå, jeg må afsted vi mailes ved

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 10-08-07 10:13

> [...]
> men det er helt helt OT
> Fin ide med et sponsorbanner - hvad med Maxizoo? Bonnie?

Jeg kender ikke så mange producenter. Men man skal sikkert have fat i
nogen af de store der ellers normalvis vil benytte sig af bannerrotering
via adsense eller tilsvarende.

Var det evt noget for dig at skrive et oplæg som vi kan sende rundt til
de forskellige producenter ? Du kan bare sende det til mig efterfølgende
så må vi se om det kan lade sig gøre i praksis. Nuværende løsning er
ikke særlig optimal da jeg bruger min giganews konto privat og derfor
blandet dette site sammen med udgifter jeg har til private ting (man må
jo ofre sig).

Jeg fik faktisk en henvendelse fra et marketingsfirma der gerne ville
køre bannere på hjemmeside for olivers petfood, men det viste sig ved
nærmere eftersyn at være tale om en kampagne for hundefodder, og de
havde ingen planer om en tilsvarende kampagne for kattefodder før der
fremlå resultater fra den igangværende kampagne. Derfor kan man jo godt
give dem et tilbud de ikke kan afslå.

Fra : Kate

Dato : 10-08-07 12:46

Tonny Jørgensen <hestKATTE@BAKKEjegergud.dk> wrote in

> Jeg fik faktisk en henvendelse fra et marketingsfirma der gerne ville
> køre bannere på hjemmeside for olivers petfood,

Det er heller ikke nogen dårlig idé, men vi talte da om at vi her i
gruppen, ad frivillighedens vej, kunne betale så du ikke skulle have
udgifter. Hvordan gik det egentligt med det?

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 10-08-07 13:23

> Det er heller ikke nogen dårlig idé, men vi talte da om at vi her i
> gruppen, ad frivillighedens vej, kunne betale så du ikke skulle have
> udgifter. Hvordan gik det egentligt med det?
>
> --
Det tror jeg ikke der skete så meget med. Man kunne selvfølgelig lave
sådan en donate knap på websiden hvor folk så via paypal kunne donere
penge til formålet. Jeg ved ikke om det er den mest optimale ide. Selv
så jeg helst bare at jeg fik dækket eventuelle udgifter til at drive
sitet såsom bl.a den her usenet account, evt opgradering af hardware
eller andet (hardwaren er pt ikke så kritisk). Men jeg så også gerne at
overskudet for disse donation gik til tortie kontoen, da jeg ikke vil
drive forretning på siden, men helst så at overskudet kommer kattene til
gode.

Administrativt ville det nemmeste være at have et par faste sponsorer
istedet for at administrere indbetalinger fra en masse frivillige, men
jeg ved ikke om dette er ladsiggørligt i praksis.

Fra : Bjarne

Dato : 14-08-07 19:15

Tonny Jørgensen skrev:

> [...]
> istedet for at administrere indbetalinger fra en masse frivillige, men
> jeg ved ikke om dette er ladsiggørligt i praksis.

Man kunne spørge Zooplus?

Bjarne

Fra : Siri

Dato : 12-08-07 11:08

> [...]
> ikke særlig optimal da jeg bruger min giganews konto privat og derfor
> blandet dette site sammen med udgifter jeg har til private ting (man må

Oh - bannerrotering via adsense - wow sort snak for mig
Men det skal vel også være firmaer, gruppen kan acceptere?
Hill's, RC, Olivers (kattefoder sføli)
Butikker? Såsom Maxizoo, andre ideer?
Er det en lille præsentation af gruppen og hjemmesiden, der skal sendes
rundt?
Jeg er jo ikke en af de ældste her men strikker gerne lidt sammen.
Hvor meget papir vil de have - max en side?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 12-08-07 18:36

> [...]
> Jeg er jo ikke en af de ældste her men strikker gerne lidt sammen.
> Hvor meget papir vil de have - max en side?

Adsense er blot et marketing firma der varertager annoncering på
hjemmesider for andre firmaer. Således er adsense bindeledet mellem
annoncørerne og de forskellige webmasters. Der er naturligvis intet til
hinder for at vi selv kan kontakte producenterne og høre om de vil
sponsorere os.

Men du må meget gerne skrive et udkast og sende det til mig.

Vi kan også sagtens lave det som brugerbetaling instedet for på en
særskilt konto, jeg har bare ikke selv mulighed og tid for at
administrere den slags. I reglen kræver det bare en giganews account den
mindste af deres løsninger denne konster 8 dollars om måneden.

Men jeg syntes vi skal se om vi kan få en producent til at sponsorere
os, så kan et evt overskud gå til tortie kontoen.

Fra : Siri

Dato : 14-08-07 20:52

> Tonny Jørgensen skrev:
> [...]
Fnyk fnyk fnyk - ikke af Tonny, men ad, at jeg nu har forsøgt at maile
en gedigen god opdatering om Jason med redegørelse for udgifter plus
noget om det gode nye hjem - og væk er den??
Joda, problemet er løst, eller.....
Argh....
Men Jason har det godt, bl af med sit store nye kradsetræ og en supersød
dreng på 9 som lykkelig roommate!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar