MS Windows
briani 27239
dll fil og password
Fra : Hagar

Dato : 10-08-07 00:02

Hej i gruppen

En svær sag, for mig, vil jeg prøve af på jer.

Min gamle moster har en ældre computer som en dag gik ned, den slukkede og
ville ikke starte. Så kom hendes søn forbi og fik den startet op igen, og
mere kan han så ikke finde ud af, og jeg kom ind i billedet. De kan ikke
komme ind i XP, for som han skriver, der mangler en dll fil, og nu skal de
skrive et password som ingen af dem kan huske.
Spørg mig ikke hvordan en dll fil kan forsvinde, og hvad den har med
password at gøre, men hvad kan de gøre for at kunne starte XP op igen.

Det skal siges at jeg på ingen måde har mulighed for at komme i nærheden af
computeren, så det skal være noget let forståeligt.

Hagar

Fra : Fietsenmaker

Dato : 10-08-07 05:57

Hagar skrev:
> [...]
>
> Det skal siges at jeg på ingen måde har mulighed for at komme i nærheden af
> computeren, så det skal være noget let forståeligt.

Hvad er navnet på den manglende .dll fil?

Fra : Jama

Dato : 10-08-07 07:35

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal siges at jeg på ingen måde har mulighed for at komme i nærheden
> af computeren, så det skal være noget let forståeligt.

Installere XP om igen, eller lav en Rep, det er nok det hurtigeste.
Mvh.Jama

Fra : kep

Dato : 10-08-07 09:25

> [...]
>
> Det skal siges at jeg på ingen måde har mulighed for at komme i nærheden
> af computeren, så det skal være noget let forståeligt.

Hej
Hvis det er muligt at starte op i fejlsikret tilstand - tryk F8
under opstarten, kan hun prøve at lave en systemgendannelse.
Vælg punktet "Fejlsikret tilstand med kommandoprompt"
og indtast følgende :
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe - og gendan computeren
til en tidligere tilstand.

Hvis ikke det hjælper, kan hun prøve at vælge punktet
"Sidst kendte fungerende konfiguration ( hvor systemet virkede )

Ellers er her en artikel fra xp Magasinet- måske det kan bruges :
Mange frygter, at der kun er en geninstallation som eneste løsning, hvis
Windows pludselig bliver ved med at gå ned. Men tøven kende, find
installations-cd'en frem, sæt den i cd-drevet og genstart computeren fra
cd'en. Under opstarten trykkes F8, og når licensbetingelserne vises på
skærmen, trykkes på R-tasten på tastaturet. Så fortsætter opstartsprocessen
på normal vis, men undervejs gendannes alle beskadigede systemfiler
automatisk.

kep

Fra : Henning

Dato : 10-08-07 13:21

On Fri, 10 Aug 2007 01:02:18 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Spørg mig ikke hvordan en dll fil kan forsvinde, og hvad den har med
>password at gøre, men hvad kan de gøre for at kunne starte XP op igen.

Han ahr formodentlig startet op i Recovery Consol i stedet for at
vælge automatisk reparation. Der beder den om administratorpassword.