MS Windows
briani 27239
Vil ikke starte op
Fra : Ad Infinitum

Dato : 09-08-07 14:23

Nu er den hel gal?

Når jeg tænder for maskinen vil den ikke starte op, det der windows opstarts
billed hvor bjælken køre, fryser lige pludselig og så vil den ikke mere. Når
jeg så genstarter sker der bare det samme, og jeg kan ikke bruge mit usb
tastatur til at vælge fejlsikker tilstand, men må låne ungernes med ps2 stik
og så vælge fejlsikker tilstand, lade det køre igennem, og så genstarte, så
virker det igen.

Nogle gange fryser maskinen midt i noget, og vil bare ikke mere, så skaol
jeg hele møllen om igen.

CPU Type DualCore Intel Pentium D 935, 3200 MHz (16 x 200)
Nord Bro Intel Springdale i865PE
Total 3069 MB Ram PC3200
OS Navn Microsoft Windows XP Professional

Nogle forslag til hvad der kan være galt, og evt hvordan jeg kan afhjælpe
dem. Ved godt man kan lave en ny instalation, men det er ikke lige det jeg
har mest lyst til.

Fra : Mads

Dato : 09-08-07 15:54

On Thu, 9 Aug 2007 15:23:15 +0200, "Ad Infinitum" <nop@nop.dk> wrote:

>Nogle forslag til hvad der kan være galt, og evt hvordan jeg kan afhjælpe
>dem. Ved godt man kan lave en ny instalation, men det er ikke lige det jeg
>har mest lyst til.

Har du prøvet at lave en reparations installation af XP ?
http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm
Det ændrer jo ikke på de ting der ligger i maskinen, da det
kun er XP's systemfiler der bliver overskrevet.

Jeg havde fat i en maskine for få dage siden og den havde
lignede symptomer. Dog genstartede den hver anden gang
under opstart og hver anden gang frøs den bare.

Efter en "Repair install" kørte den perfekt igen.

mvh Mads