object og applet hvordan bruges det.
Fra : Andreas

Dato : 09-08-07 12:31

Hej
Jeg begyndt at programmere i java og vil nu gerne vide hvordan
man skal sætte det ind på en HTML side. Jeg har læst at applet er
forældet og man bør bruge object.

Men jeg har på ingen måde forstand på at bruge object og vil
derfor gerne vide hvordan det skal gøres.

Mine filer ligger sådan her:
test.html
Java/Main.class

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-08-07 12:57

Andreas <Andreas13_fam@msn.com> posting:

>Jeg begyndt at programmere i java og vil nu gerne vide hvordan
>man skal sætte det ind på en HTML side. Jeg har læst at applet er
>forældet og man bør bruge object.

Da jeg i sin tid undersøgte det, kom jeg vist nok frem til, at du
ikke kan indsætte Java på en webside med object-elementet bare sådan
lige, så alle (IE, Opera og FF) forstår den samme kode ens.

Dette virker fx i OPera og FF, men ikke IE:
<object codebase="./applets" classid="java:some.class"
codetype="application/x-java-applet" width="450" height="100"/>

Prøv http://ww2.cs.fsu.edu/~steele/XHTML/appletObject.html

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk