Dræbersnegle og katte
Fra : Denise

Dato : 08-08-07 20:17

Bringer et indlæg fra Birgitte, der ikke selv er i Nyhedsgruppen, men meget
gerne vil - som os andre - at alle får følgende historie OG advarsel:.
--

Et af mine afkom fra december blev 7 august indlagt babubabu...
Harmonie/ bettepigen/ tøsen er udstationeret hos min datter som er bosat

Det startede d. 6/august om aftenen, hun lå slap under sengen og regerede
ikke meget når man kaldte på hende, det plejer hun at gøre.

Hun blev båret til vandskålen, og drak i rigelig mængde.
Min datter antog, at det var varmen, der var immervæk 28-30 grader i
boligen, og tiden nærmede sig sengetid.
Om morgenen d. 7/8, lå hun stadig foran vandskålen, helt slap og med store
mørke øjne og et total tomt blik.

Afsted til Herning dyrhospital, hvor hun blev indlagt øjeblikkelig.
Først d. 8/8 sidst eftermiddag for, hørte vi mere fra dyrlægen, de havde
scannet hende fra A-Z, de havde taget masser af prøver også FIV-FeLV test.

Scanningen var normal, ingen feber, ikke dehydreret, men i chok.
Alle blodprøver viste det normale, på nær én...
Hendes hvide blodceller var meget dalende.
Hun har en blod parasit som æder hende op indefra, hvad det er for en ved
man endnu ikke, man forventer mere svar d. 8/8.
Dyrlægen sagde, hvis vi ikke havde handlet så hurtig, var chancerne meget
små. Vi snakker timer sagde han.
Jeg er total rystet, d. 6/8 om eftermiddagen, fejlede hun ikke en dyt, for
så om aftenen blot ligge slapt hen og sove.

Nu er mine tanker.... Kan DRÆBERSNEGLE have sådanne parasitter i sig, mon
det kan komme derfra?
Jeg har nemlig set kattene spise disse uhumske.

Man har startet hende op på stærk medicin, for blot at starte med et eller
andet, jeg håber sådan hun klare den

Jeg må vente og vente på mere nyt, imens ligger det bette pus, helt alene på
dyrehospitalet, uden sine venner og uden sin familie

I dag d. 8/8 kl 15 blev jeg ringet op.

Så fik jeg nyt...
Det er DRÆBERSNEGLENE, de er FARLIGE for katte, deres slim udgør en fare for
katten.
Sneglene bærer på masse af bakterier og parasitter som er virkelig
aggressive.
Dyrehospitalet har i dag d. 8/8 fået 2 katte mere ind med nøjagtig samme
symptomer.
Bettepigen er i livsfare hun ligger i direkte drop og er meget svag.
Dyrlægen kunne ikke sige meget om hendes muligheder.
Tiden vil vise, nu er det medicinen og hendes krop der skal gøre resten.

Så Hvis I vil gøre Jer selv og andre en tjeneste, så ADVAR imod disse
dræbersnegle, de koster desværre flere og flere katte livet.

--
Hilsen Denise
Se også: www.mit-katteforum.dk

Fra : Kate

Dato : 08-08-07 21:17

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Så Hvis I vil gøre Jer selv og andre en tjeneste, så ADVAR imod
> disse dræbersnegle, de koster desværre flere og flere katte livet.

Mowgli spiste jo en, som han godt nok brækkede op igen, men han blev på
intet tidspunkt syg. Jeg tænker, kan det ikke være fordi der måske er
brugt gift mod dræbersneglene?

Jeg er godt nok træt af sneglene, men da jeg holder meget af mine katte
bruger jeg ikke gift i haven, heller ikke mod ukrudt eller andet
uønsket. Kattenes liv og helbred er vigtigere end lidt krudt.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 08-08-07 21:51

> Jeg er godt nok træt af sneglene, men da jeg holder meget af mine katte
> bruger jeg ikke gift i haven, heller ikke mod ukrudt eller andet
> uønsket. Kattenes liv og helbred er vigtigere end lidt krudt.

Har undersøgt lidt omkring emnet og fundet dette:

SnegleFri Ferramol bekæmper dem hurtigt og effektivt og er ikke farligt for
hverken børn, husdyr eller omgivelserne.
Læs mere her:
http://www.ecostyle.dk/Default.aspx?Page=Product&ID=33&GroupID=63&PageCount=2

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Kate

Dato : 09-08-07 15:12

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote
in news:46ba2ca6$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> SnegleFri Ferramol bekæmper dem hurtigt og effektivt og er ikke
> farligt for hverken børn, husdyr eller omgivelserne.

Det er også det jeg har brugt/bruger. Det tager ikke alle sneglene, men
det også aflivning af de levende jeg ser og hvis/når jeg falder over
noget som kunne ligne æg, det tror jeg holder dem nede. Og da mine
naboer vidst generelt også er efter sneglene, så håber jeg at vi i
fælleskab kan holde dem på et tåleligt niveau.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 01:18

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så Hvis I vil gøre Jer selv og andre en tjeneste, så ADVAR imod disse
> dræbersnegle, de koster desværre flere og flere katte livet.

Hej Denise det vil jeg meget gerne se noget dukomentation på, ikke fordi jeg
tvilver på dig, men nu er det logget på usenet.
Jeg ved at katte kan blive rigtigt syge af at drikke af et fuglebad, som
fuglene har skidt i. men har aldrig hørt om sneglene før.
Jo lidt da jeg var knægt, noget om at de kunne fjerne vorter hvis vorten
blev strøget jævnligt med en skovsnegl.

Mvh Allan + mine inde ude katte.

Fra : Denise

Dato : 11-08-07 06:42

Allan wrote:
> [...]
> Jo lidt da jeg var knægt, noget om at de kunne fjerne vorter hvis
> vorten blev strøget jævnligt med en skovsnegl.

Hej Allan
Birgitte er ikke her på forummet, men hvis du har mulighed for at komme på
www.mit-katteforum.dk kan du gå i direkte dialog med Birgitte, hvis indlæg
jeg har gengivet.
Hvis du ikke kan skal jeg prøve og være mellemmand og få lagt noget her, for
jeg mener hun går videre med undersøgelserne. SOm jeg forstod det var der
INGEN tvivl, netop fordi hospitalet vist havde flere med samme symptomer og
samme hang til sneglene.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-08-07 07:02

> [...]
> for jeg mener hun går videre med undersøgelserne. SOm jeg forstod det var
> der INGEN tvivl, netop fordi hospitalet vist havde flere med samme

Jeg er bestemt også interesseret i at følge med her, da vi har oceaner af de
klamme snegle her, og både hunde og et par katte der frit må komme i haven,
godt nok er problemet først når duggen falder, eller det regner, men
alligevel, slimen fra dyrene er der jo alligevel selv om sneglene er
forsvundet.
Hvis en kat kan blive så hamrende syg af de små møgdyr, så må det også kunne
gå ud over en hund, jeg synes det er en uhyggelig tanke.

Så jeg vil også gerne have "slutningen" med på denne uhyggelig historie!.

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 13:51

> [...]
> for jeg mener hun går videre med undersøgelserne. SOm jeg forstod det var
> der INGEN tvivl, netop fordi hospitalet vist havde flere med samme

Du må meget gerne være mellemmand Jeg er på alt for mange forums.
Hehe det er begyndt at knibe med tiden.

Nej det jeg ikke forstår er, at forskellen på dræbersnegle og alm. snegle,
er den at de er hurtigere til at reproduktuserer. det er den eneste forskel.
Der har altid været snegle i dk. Og en Google søgning giver kun denne tråd
og den det startede med.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 17:29

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskel.
> Der har altid været snegle i dk. Og en Google søgning giver kun denne

Og der var jeg igen for hurtig på tasterne
Du skal jo kun fortælle udfaldet af tråden derinde, for at byde en fremmed
at sende noget negativt det holder ikke.

Mvh Allan

Fra : Denise

Dato : 11-08-07 17:42

Allan wrote:
> [...]
> Du skal jo kun fortælle udfaldet af tråden derinde, for at byde en
> fremmed at sende noget negativt det holder ikke.

Der er 2 tråde herinde, det er lidt forvirrende, i den anden skrev jeg fra
Birgitte (den 9).
---
Citat:
Jeg har lige fået GODT nyt Harmonie har optaget medicinen, er idag i god
bedring, faktisk så meget, at hun udskrives

Hun har siden kl 4 i nat selv drukket og spist, og kommet på toilet, der er
taget afførringsprøve som ingenting viste, dvs. ingen orm overhovedet.
Hun skal fortsætte behandling i 14 dage med Noroclav 50 mg medicin.

Senere idag skal jeg ringe til dyrlægen, og høre mere.
Men jeg er så jublende LYKKELIG
Citat slut.
--

Jeg har bedt om yderligere info om hvad hospitalet har sagt og hvordan det
går. Skriver når jeg ved noget

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

begin 666 biggrin.gif
M1TE&.#EA#P`/`*(``/___[V]O5G_R&.$_P```````````````"'Y! D```$`
M+ `````/``\`0 A=``,(%$B@8,&!! 40``!@(4.'!!0&B!A1H46+! 96-%A0
M@$2-'D.*S#A1(<>3%$LN=-BPX4>$)Q'"K!CR($B3-3>6%,DSI\*'#%NZ[ @Q
1*$2)&UEV?#F1ID>;`0("`#L`
`
end

Fra : Denise

Dato : 12-08-07 21:54

--
Birgitte skriver følgende:
Citat:

"Tak for din mail, Jeg har diagnostiseret flere katte med
mavetarmforgiftninger efter kontakt med Iberiske skovsnegle. Der har ikke
været klare symptomer på forgifting med sneglegift. Det er formentlig ikke
alle katte der vil spise Iberiske skovsnegle, og kun hvis sneglen har været
i kontakt med f.eks. colibakterier, spildevand med bakterier sker
smitteoverførslen."

Jeg skal selv snakke med ham i morgen d. 13/8, jeg skal vide noget ang.
parasitten Harmoni havde og så skal jeg vide noget ang. hendes hvide
blodceller som var dalende.
Harmonie er fortsat på medicin ”Noroclav 50 mg”
Jeg har ladet mig fortælle, og dette skal jeg også have svar på, at dyrlægen
skulle have kontaktet KV.
Jeg har forstået på dyrlægen, at det ikke er alle dræbersnegle som gør syge,
men én er jo også nok.
Citat slut:

Skriver hvis der kommer mere frem

--
Hilsen Denise
www.mit-katteforum.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 14-08-07 08:55

> [...]
> fuglene har skidt i. men har aldrig hørt om sneglene før.
> Jo lidt da jeg var knægt, noget om at de kunne fjerne vorter hvis vorten

Fakta er, at dræbersnegle kan være farlige - men ikke
mere farlige end andre snegle.

Mange snegle indeholder e.coli og salmonella bakterier og
kan desuden være bærere af hjerte- og lungeorm. Oftest
er det dog hunde, der er i risikogruppen, da de er mere
tilbøjelige til at æde sneglene end katte er. Mennesker
skal for øvrigt også passe på og huske at vaske hænder,
hvis man har rørt ved snegle - men, som sagt, gælder det
altså ALLE snegle og ikke bare dræbersnegle. Alt dette
har været kendt i mange år, så der er intet nyt i det, men
måske er problemet mere vedkommende, fordi mængden
af snegle er steget. Så mere dramatisk er det altså ikke,
men slemt nok for de, det går ud over.

Ovenstående kan dokumenteres, hvis du googler på
"snegle" & "bakterier".

Venlig hilsen

Helle Andersen
Tick-Tag Abyssiniere

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-07 10:41

"Helle Andersen" <abyssinian@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af snegle er steget. Så mere dramatisk er det altså ikke,
> men slemt nok for de, det går ud over.
>
> Ovenstående kan dokumenteres, hvis du googler på

Det var også det jeg viste i forvejen.
Men når der nu blev råbt pas på dræbersnegle, så kunne det jo være der var
kommet nye oplysninger.

Salmonella og colibakterier er jo alle steder.
Det med hjerte og lungeorm, det får katte ikke som hunde gør, ifølge min
dyrlæge.
Om hun har ret ved jeg ikke, men en kats mave virker på en anden måde en en
hunds. Sådan lidt populært forklaret

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-08-07 10:57

Allan wrote:

> [...]
> Om hun har ret ved jeg ikke, men en kats mave virker på en anden
> måde en en hunds. Sådan lidt populært forklaret

Det er helt rigtigt som din dyrlæge siger m.h.t. hjerte/lungeorm.
Det er den franske H&L orm der ikke smitter katte. Kattene har
derimod deres egen helt specielle lungeorm, som også smitter fra
snegle til mus og fugle og derfra til katte. Der står om den her på
side 7:

http://www.inges-kattehjem.dk/blade/06_feb.pdf

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-07 15:29

> [...]
> helt specielle lungeorm, som også smitter fra snegle til mus og fugle og
> derfra til katte. Der står om den her på side 7:

Så er alt jo næsten ved det gamle, Dvs. Hvis man har mange snegle er det
blevet være.
Jeg tror selv på, at det kun er dyr med et nedsat imunforsvar, der bliver
syge.
Hehe jeg har overlevet 20 Roskildefestivaler

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-08-07 15:40

Allan wrote:
> Hehe jeg har overlevet 20 Roskildefestivaler
>
> Mvh Allan

LOL Hvis man har overlevet bare dette års festival, så er man en
helt i mine øjne.

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-07 16:05

> LOL Hvis man har overlevet bare dette års festival, så er man en helt i
> mine øjne.
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Vi var seje og blev syge ugen efter

http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=669f2774&code=45

Trofæet, hvis man vil betale. Nå men det er vist OT.

Det der med snegle, det er jo langt værer for Hunde, for der er ormene jo
lavet til dem.

Mvh Allan