/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvorfor ikke en Kadett?
Fra : Uffe Ravn


Dato : 09-08-07 01:09

Jeg faldt i går over en Opel Kadett 1,3 fra 1986, ganske vist ikke en
stationcar, og trækket mangler også, men det er vel til at skaffe?

Bilen er med fuld servicebog, og har kørt under 70.000km.

Bilen har boet i en lade og er blevet kørt ganske lidt af en ældre mand.

Set udefra er lakken mat men jeg har endnu ikke fundet noget rust.

Der er en skade i højre side af panelet, skaden siges at være uoprettelig,
men kan synes med den.

Bilen bliver synet inden salg.

5.000kr er det hit eller skidt?

Mvh. Uffe Ravn





 
 
3140 Abildgaard (09-08-2007)
Kommentar
Fra : 3140 Abildgaard


Dato : 09-08-07 06:54

Uffe Ravn wrote:
> Jeg faldt i går over en Opel Kadett 1,3 fra 1986, ganske vist ikke en
> stationcar, og trækket mangler også, men det er vel til at skaffe?
>
> Bilen er med fuld servicebog, og har kørt under 70.000km.
> 5.000kr er det hit eller skidt?
>
> Mvh. Uffe Ravn

Jeg ville tage den uden at blinke, og hvis du springer fra, så lad mig købe
den. Har en gammel Kadett fra 87, hvor eneste problem har været
startmotoren, som jeg fandt hos en hugger for 150,- Kører som en symaskine.
Lidt rust på skærmene vil jeg forsøge at klatmale mig ud af - går det ikke
finder jeg sikkert noegn brugbare hos samme hugger

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben
|
[OO]
<>'



Torben Scheel (09-08-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-08-07 07:23

Uffe Ravn wrote:
> Opel Kadett 1,3 fra 1986,
> ikke fundet noget rust.

Troll.

Nej, køb for fanden! Herlig gammel æske uden dikkedarer - hvis du ikke
er typen der vil pakkes ind i airbags og lade sikkerheden være et
problem for dem uden for buret.

--
vh
Torben

Hans Paulin \(6310\) (09-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 09-08-07 08:44

Uffe Ravn skrev:

> Jeg faldt i går over en Opel Kadett 1,3

1,3S?

> fra 1986, ganske vist ikke en
> stationcar,

3-dørs?

> og trækket mangler også, men det er vel til at skaffe?

Hæ hæ ja, det er et godt spørgsmål.

> 5.000kr er det hit eller skidt?

Du sku ha købt min GSi til 12.000 - savner den sq ind i mellem!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Ukendt (09-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-08-07 09:26

kan kun sige en ting..

kig paneler efter for rust !!!!

Mvh
Morten



jan@bygteknik.dk (09-08-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 09-08-07 14:56

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev :

>kig paneler efter for rust !!!!

panelerne kan se med det blotte øje - det er værre med forreste del af
vognbunden, hvor 3 pladestykker mødes

Ellers typisk en go'fin bil

Men nu har jeg jo set Uffe's hun Ôpel Rekord - og undres lidt over det
nye valg - Hvor i alverden skal de 4 fælge+dæk anbringes ??? hehe ...


--
Jan_stevns

Uffe Ravn (09-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 09-08-07 22:48

jan@bygteknik.dk wrote:

> det er værre med forreste del af
> vognbunden, hvor 3 pladestykker mødes

Det er lavet.

> Ellers typisk en go'fin bil
>
> Men nu har jeg jo set Uffe's hun Ôpel Rekord - og undres lidt over det
> nye valg - Hvor i alverden skal de 4 fælge+dæk anbringes ??? hehe ...

Jo, men husk at de fylder jo lidt mindre også

Mvh. Uffe Ravn




Uffe Ravn (09-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 09-08-07 23:13

jan@bygteknik.dk wrote:

> Ellers typisk en go'fin bil

Og skulle nogen stille et utidigt spørgsmål, så ER blæsermodstanden OK

Mvh. Uffe Ravn



Uffe Ravn (09-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 09-08-07 22:46

Morten Juel wrote:

> kan kun sige en ting..
>
> kig paneler efter for rust !!!!

De er skiftede, men ja der bør kigges der.

Mvh. Uffe Ravn



SmaRTrxxv (09-08-2007)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 09-08-07 22:53

Uffe Ravn wrote:
>
>
> De er skiftede, men ja der bør kigges der.
>
Eller også er der bare svejset nogle nye udenpå

Thore

Uffe Ravn (24-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 24-08-07 20:55

SmaRTrxxv wrote:


>> De er skiftede, men ja der bør kigges der.
>>
> Eller også er der bare svejset nogle nye udenpå

Næppe, de er lavet på et Opelværksted, sådan et sted MÅ de da have lært at
svejse rust

Mvh. Uffe Ravn



Hans Paulin \(6310\) (09-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 09-08-07 10:08

Uffe Ravn skrev:

> Set udefra er lakken mat men jeg har endnu ikke fundet noget rust.

PS: 1) Hvis de har rust er det typisk ved de bagerste skærmkanter - mærk
efter om de er ved at være tykke - én dags arbejde med CO2 på hver side hvis
man laver inderskærmen selv (er dyr i indkøb).

2) Derudover kan der være panelerne - er til at skifte - samt i de forreste
inderskærme - piece of cake.

3) Ud over dét har mange haft rust "under pedalerne" - siges at være et
stort arbejde - har dog ikke haft noget på mine 3 E-typer - de havde
alle fået/fik et pust for lopper med tectylsprøjten inde i hulrummet.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



SmaRTrxxv (09-08-2007)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 09-08-07 22:19

Hans Paulin (6310) wrote:
> Uffe Ravn skrev:
>
>
>>Set udefra er lakken mat men jeg har endnu ikke fundet noget rust.
>
>
> PS: 1) Hvis de har rust er det typisk ved de bagerste skærmkanter - mærk
> efter om de er ved at være tykke - én dags arbejde med CO2 på hver side hvis
> man laver inderskærmen selv (er dyr i indkøb).
>
> 2) Derudover kan der være panelerne - er til at skifte - samt i de forreste
> inderskærme - piece of cake.

>
> 3) Ud over dét har mange haft rust "under pedalerne" - siges at være et
> stort arbejde - har dog ikke haft noget på mine 3 E-typer - de havde
> alle fået/fik et pust for lopper med tectylsprøjten inde i hulrummet.


så mangler vi lige resten af stederne..
2,5) samme sted ind mod motorrummet
4) indvendig i de bagerste skærmkasser lige foran hjulene
5) Samme sted baghjulene, nogle er hele brønde væk
6) De bagerste støddæmper skåle, kan kun ses når man løfter bilen op
7) Selve bagbroen ruster igennem
8) De bagerste bærearme ruster
9) Indvendig i motorrummet ude ved lygterne
10) Forskærmene nede ved fæsterne
11) Rundt omkring i vognbunden, især omkring div. propper og ved de
clips som holder bremserør og brændstofslanger, og oppe ved
torpedopladen, især i passagersiden.

Men, synsfolk kender også alle disse steder så, hvis den er nysynet..

Motoren er næsten umulig at slå ihjel, blot der er lidt olie og vand på,
f.eks betyder det ikke noget at tandremmen ryger selv ved fulde
omdrejninger, og det tager kun 20 min at skifte den og kræver kun en 2x
13mm, en 17mm, 19 mm, glem alt om at skifte eller løse vandpumpen, det
er spild af tid..

Er den nysynet, køb den, skift tandremmen, og evt. tændingsmodulet (de
brænder af en gang i mellem) og kør glad i 2år (eller mere hvis du tør!)

Thore


KASO (09-08-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 09-08-07 22:43

>
> Motoren er næsten umulig at slå ihjel, blot der er lidt olie og vand på,
> f.eks betyder det ikke noget at tandremmen ryger selv ved fulde
> omdrejninger, og det tager kun 20 min at skifte den og kræver kun en 2x
> 13mm, en 17mm, 19 mm, glem alt om at skifte eller løse vandpumpen, det er
> spild af tid..
>
Hmm - 1.4 var ihvertfald ret nem at slå ihjel. Nogle venner klarede det da
på et sted ml. 100 og 150.000km, hvorefter den brændte olie så der lå tykke
røgskyer efter den. Det skal lige siges, at den fik fulde omdrejninger i
kold tilstand - hver gang - og det er jo ikke sundt for nogen bil! De har
haft andre biler, der bedre tålte mishandlingen (f.eks. en gl. Mazda, der
klarede langt over 300.000km før rusten tog den).



SmaRTrxxv (09-08-2007)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 09-08-07 22:52

KASO wrote:
>
> Hmm - 1.4 var ihvertfald ret nem at slå ihjel [KLIP]

Jep, den er noget mere følsomn(anden motor NZ-motor), den tåler heller
ikke at tandremmen springer..

men en 1,3 og 1,6 alle modeller (benzin) er ufatteligt tilgivende..
Hvis olielampen ryger, skal man bare fylde olie på når ventilstyrene
begynder at klapre hørbart.. høres som regel på vej op af stejle bakker

Thore

Ukendt (10-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-08-07 10:26


"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
news:46bb8d5a$0$69299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> begynder at klapre hørbart.. høres som regel på vej op af stejle bakker
>

Tændingsbanken ?



SmaRTrxxv (11-08-2007)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 11-08-07 14:51

eque wrote:
> "SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> news:46bb8d5a$0$69299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
>>begynder at klapre hørbart.. høres som regel på vej op af stejle bakker
>>
>
>
> Tændingsbanken ?
>
>
Nej, ventilerne begynder at tikke, da der simpelthen ikke er olie an
ventilløfterne kan fungere ordenligt..

Uffe Ravn (24-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 24-08-07 21:00

SmaRTrxxv wrote:

> men en 1,3 og 1,6 alle modeller (benzin) er ufatteligt tilgivende..
> Hvis olielampen ryger, skal man bare fylde olie på når ventilstyrene
> begynder at klapre hørbart.. høres som regel på vej op af stejle
> bakker

Jeps, olietryksindikatoren er gået, så det er rart at vide*S*

Mvh. Uffe Ravn



jan@bygteknik.dk (24-08-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 24-08-07 21:26

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Jeps, olietryksindikatoren er gået, så det er rart at vide*S*

Hvis ventilstyrene klaprer ?

Jeg håber minsandten han tænker på ventilløfterne ;)


--
Jan_stevns

Spirilen's lillesbror er kommet hjem ;)

Uffe Ravn (24-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 24-08-07 21:58

jan@bygteknik.dk wrote:

>> Jeps, olietryksindikatoren er gået, så det er rart at vide*S*
>
> Hvis ventilstyrene klaprer ?
>
> Jeg håber minsandten han tænker på ventilløfterne ;)

Sandt nok.

I øvrigt er det en fornøjelse at starte Kadytten, uden at der står et
skydække af blå røg omkring bilen.

Mvh. Uffe Ravn
Nu i både Opel Kadett 1,3 1986
og Opel Omega stationcar 1,8 1987 (rustbunke)



Uffe Ravn (09-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 09-08-07 22:54

SmaRTrxxv wrote:

> så mangler vi lige resten af stederne..
> 2,5) samme sted ind mod motorrummet

Skal kigge i morgen på

> 4) indvendig i de bagerste skærmkasser lige foran hjulene
> 5) Samme sted baghjulene, nogle er hele brønde væk
> 6) De bagerste støddæmper skåle, kan kun ses når man løfter bilen op

Jeg skal have den på liften i morgen

> 7) Selve bagbroen ruster igennem
> 8) De bagerste bærearme ruster
> 9) Indvendig i motorrummet ude ved lygterne
> 10) Forskærmene nede ved fæsterne
> 11) Rundt omkring i vognbunden, især omkring div. propper og ved de
> clips som holder bremserør og brændstofslanger, og oppe ved
> torpedopladen, især i passagersiden.
>
> Men, synsfolk kender også alle disse steder så, hvis den er nysynet..

Det bliver den måske i morgen

> Motoren er næsten umulig at slå ihjel, blot der er lidt olie og vand
> på, f.eks betyder det ikke noget at tandremmen ryger selv ved fulde
> omdrejninger, og det tager kun 20 min at skifte den og kræver kun en
> 2x 13mm, en 17mm, 19 mm, glem alt om at skifte eller løse vandpumpen,
> det er spild af tid..

> Er den nysynet, køb den, skift tandremmen, og evt. tændingsmodulet (de
> brænder af en gang i mellem) og kør glad i 2år (eller mere hvis du
> tør!)

Lad os se om den går igennem.

Mvh- Uffe Ravn



Uffe Ravn (24-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 24-08-07 20:58

SmaRTrxxv wrote:

> Men, synsfolk kender også alle disse steder så, hvis den er nysynet..

Jeps, og synsmanden var synligt imponeret.

Mvh. Uffe Ravn



Ukendt (09-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-08-07 19:46

On Thu, 9 Aug 2007 02:09:13 +0200, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Jeg faldt i går over en Opel Kadett 1,3 fra 1986, ganske vist ikke en
>stationcar, og trækket mangler også, men det er vel til at skaffe?
>
>Bilen er med fuld servicebog, og har kørt under 70.000km.

Den slår svigermors - den har gået 115 kkm (samme alder), men sparker
røv, når man kører den godt varm og sparker lidt til den Men det
er selvfølgelig også en 1.3 S LS! (dvs. cigartænder var nærmest
ekstraudstyr Starter hver gang og bortset fra at al synchromesh
er mishandlet væk i 1. og 2. gear er det et ganske hæderligt køretøj.
Der kan være MEGET inde i en Kadytt med bagsæderne nede

>
>Bilen har boet i en lade og er blevet kørt ganske lidt af en ældre mand.

Den er nok en af de bedre til at håndtere den slags brug - men hvis du
overtager den så vær lige lidt sød ved den de første 5-10 kkm.

>
>Set udefra er lakken mat men jeg har endnu ikke fundet noget rust.
>
>Der er en skade i højre side af panelet, skaden siges at være uoprettelig,
>men kan synes med den.
>
>Bilen bliver synet inden salg.
>
>5.000kr er det hit eller skidt?

Hvis den lever op til beskrivelsen, HIT
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Uffe Ravn (09-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 09-08-07 23:05

Ivan Madsen wrote:

> Der kan være MEGET inde i en Kadytt med bagsæderne nede

Dejligt, jeg tror nok jeg har slået alle Rekorder i belæsning af en Omega.

>> Bilen har boet i en lade og er blevet kørt ganske lidt af en ældre
>> mand.
>
> Den er nok en af de bedre til at håndtere den slags brug - men hvis du
> overtager den så vær lige lidt sød ved den de første 5-10 kkm.

Well, faktisk har den kørt 10-20000 km på det sidste års tid, med ejer nr 2.

Jeg var lidt i tvivl om hvordan den var ved 130km/t men det var nu intet
problem.

Dejligt i øvrigt at affjedringen er fast og ikke morfar, selv om jeg ofte
kører sådan

Det går i skrivende stund op for mig, at jeg er ved at overveje at købe en
forhjulstrukket øse.
Øhj, jeg havde ikke troet at den slags skulle ske for mig..........

Mvh. Uffe Ravn




Ukendt (10-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-08-07 15:48

On Fri, 10 Aug 2007 00:04:31 +0200, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Ivan Madsen wrote:
>
>> Der kan være MEGET inde i en Kadytt med bagsæderne nede
>
>Dejligt, jeg tror nok jeg har slået alle Rekorder i belæsning af en Omega.

Jeg tror stadig jeg har rekorden med en Kadytt - i hvert fald stod ham
med stor bil+trailer og måbede, da den blev ved med at tage fra
Den 3-pers. sofa landede på traileren men et pænt antal flyttekasser,
stole klemt ind i ledige huller og guderne må vide hvad. Godt der var
to sidespejle ) - og den 2-pers. sofa var sq også derinde.

<...>

>
>Jeg var lidt i tvivl om hvordan den var ved 130km/t men det var nu intet
>problem.

Den LARMER! - men hvis du ber om mere larm svarer den bare med at
flytte nålen videre mod store fartbøder - har engang siddet i en 1.3S
der viste 205 (men den havde 50 kkm dengang)

>
>Dejligt i øvrigt at affjedringen er fast og ikke morfar, selv om jeg ofte
>kører sådan

Det bedste er at sæderne er faste og langtidsholdbare.

>
>Det går i skrivende stund op for mig, at jeg er ved at overveje at købe en
>forhjulstrukket øse.
>Øhj, jeg havde ikke troet at den slags skulle ske for mig..........
>

Hmmm........jeg er sq ligeglad med hvor den trækker, bare den trækker

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Uffe Ravn (24-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 24-08-07 21:02

Ivan Madsen wrote:

> Men det
> er selvfølgelig også en 1.3 S LS! (dvs. cigartænder var nærmest
> ekstraudstyr

Cigartænder ER ekstraudstyr, det samme er uret!

Mvh. Uffe Ravn




3140 Abildgaard (26-08-2007)
Kommentar
Fra : 3140 Abildgaard


Dato : 26-08-07 07:28

Uffe Ravn wrote:
> Ivan Madsen wrote:
>
>> Men det
>> er selvfølgelig også en 1.3 S LS! (dvs. cigartænder var nærmest
>> ekstraudstyr
>
> Cigartænder ER ekstraudstyr, det samme er uret!
>
> Mvh. Uffe Ravn

Årh, anede ikke at man KAN få en sigartænder til den. Afgang!

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben
|
[OO]
<>'



Klaus D. Mikkelsen (09-08-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-08-07 21:49

Uffe Ravn skriver:
>
> Bilen bliver synet inden salg.
>
> 5.000kr er det hit eller skidt?

Hit.....

Kan den holde 2 år for 5kkr er det sku da billgt, så kan du smide den ud
bagefter.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Uffe Ravn (09-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 09-08-07 23:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:

>> Bilen bliver synet inden salg.
>>
>> 5.000kr er det hit eller skidt?
>
> Hit.....
>
> Kan den holde 2 år for 5kkr er det sku da billgt, så kan du smide den
> ud bagefter.

Faktisk plejer jeg at have billigere bil end det, men nogen gange kan man jo
gå hen og forkøbe sig .

Mvh. Uffe Ravn



Mogens (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 26-08-07 09:59

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:46bb8ff2$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Faktisk plejer jeg at have billigere bil end det, men nogen gange kan man
> jo
> gå hen og forkøbe sig .

Opel Calibra har jeg altid syntes, var en flot bil.
'93, 77.000 km og 15.000 kr kan vel ikke gå helt galt - bortset fra farven?
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=6&id=11111111273886117&



Uffe Ravn (24-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 24-08-07 21:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:

>> Bilen bliver synet inden salg.
>>
>> 5.000kr er det hit eller skidt?
>
> Hit.....
>
> Kan den holde 2 år for 5kkr er det sku da billgt, så kan du smide den
> ud bagefter.

Er du da gal Klaus?, det er jo en Opel!

Mvh. Uffe Ravn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste