Rustbehandling
Fra : ___P.Sir

Dato : 08-08-07 11:57

En 3 år gammel Citroen C3 skal have en undervognsbehandling. Nogen forskel
på om man vælger Pava eller Tectyl? hvad er egentlig forskellen?
preben

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-08-07 14:40

> En 3 år gammel Citroen C3 skal have en undervognsbehandling. Nogen forskel
> på om man vælger Pava eller Tectyl? hvad er egentlig forskellen?
> preben

Den primære forskel er de produkter der benyttes, herunder om det er olie
eller voksbaserede.
Det vigtigste er kvaliteten af det arbejde der udføres og ikke så meget
produktet.

Mvh Niels

Fra : ThomasB

Dato : 08-08-07 15:18

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> En 3 år gammel Citroen C3 skal have en undervognsbehandling. Nogen forskel
> på om man vælger Pava eller Tectyl? hvad er egentlig forskellen?
> preben

Jeg valgte Dinitrol til min Golf III for 7 år siden. Den har ikke et gram
rust, udover der hvor den har fået stenslag. Undervognens Dinitrollag er
stadig helt intakt her 7 år efter og min mekaniker mener ikke det er
nødvendigt, at give den mere rustbehandling foreløbigt.

"Nogle af Danmarks førende motorjournalister fra Morgenavisen
Jyllands-Posten
har stikprøvet de fem store danske rustbeskyttelsessystemer i praksis.
Resultaterne varierer fra dårligt til næsten perfekt. Den landsdækkende kæde
af rustbeskyttelsescentre, Dinitrol, blev en klar vinder af testen. "
http://www.dinitrol.dk/

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-08-07 16:07

> [...]
> kæde
> af rustbeskyttelsescentre, Dinitrol, blev en klar vinder af testen. "

Bemærk det var 5 biler der blev testet på fem forskellige centre, hvoraf det
ene var dinitrol som var bedst.
Det betyder ikke alle Dinitrol centre er gode.

Mvh Niels

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-08-07 17:35

Niels Bengaard wrote:

> Bemærk det var 5 biler der blev testet på fem forskellige centre, hvoraf det
> ene var dinitrol som var bedst.
> Det betyder ikke alle Dinitrol centre er gode.

Nope... det eneste den test afslørede var, at PAVA havde seriøse
problemer med deres produkt da det krakelerede efter ingen tid... Mener
også de i testen skrev at det var vigtigst at fremgangsmåden var
korrekt, her gav de vist så også Dinitrol en lille ros da de skrev at
der forefandtes sprøjteskema til de modeller de kiggede efter, hvilket
vist ikke var tilfældet hos alle de andre centre.

Men i valget af behandling er der nogle bilmærker hvor det rent faktisk
er vigtigt hvilken type produkt der anvendes, så den oprindelige spørger
må også lige høre Citroën om det er vigtigt hvilket mærke der anvendes
(eller ikke anvendes).

VW mener jeg er voksbehandlet ab fabrik hvorfor det vist er bedst med et
voksprodukt efterfølgende?

Thomas
(der valgte dinitrol)

Fra : TDN

Dato : 08-08-07 17:52

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i meddelelsen

> Bemærk det var 5 biler der blev testet på fem forskellige centre, hvoraf
> det ene var dinitrol som var bedst.
> Det betyder ikke alle Dinitrol centre er gode.
>
> Mvh Niels

Dinitrol bliver testet af Teknologisk Institut, som udtager tilfældige biler
og undersøger arbejdet. Hvis et center gentagne gange laver dårligt arbejde
får de næppe lov til at blive i Dinitrol men bliver degraderet til
Pavaforhandler

I og med de er under kontrol hele tiden giver det en vis sikkerhed for en
ensartet kvalitet.

Jeg bruger Dinitrol og har set en krakeleret Pava bund på en tidligere bil
jeg havde der fik en Pavabehandling medens den tidligere ejer havde bilen.

Mvh
Thomas

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-08-07 20:18

> [...]
> jeg havde der fik en Pavabehandling medens den tidligere ejer havde bilen.

Min brors bil dumpede til syn med gennetærede vanger, endda på det typiske
sted som synsmanden straks fandt. Dette trods årligt kikkerteftersyn hos
dinitrolforhandler, plus den behandling de sagde der skulle til.
Hans "nye" bil har lige været til en mercasolforhandler og han nærmest
skamroste den pava behandling bilen havde fået under den tidligere ejer.
Dinitrol er sikkert ok for det meste, men de er ikke ufejlbarlige. Dinitrol
er samtidig mig bekendt noget dyrere end konkurrenterne.

Teknologisk institut tester også andre end Dinitrol, nemlig Mercasol,
Tektrol og Tectyl.

Mvh Niels

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-08-07 01:00

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse news:46b9f4f0$0

> Jeg bruger Dinitrol og har set en krakeleret Pava bund på en tidligere bil
> jeg havde der fik en Pavabehandling medens den tidligere ejer havde bilen.

Det har jeg også, på min bil :(. Man skal bruge Dinitrol el. Mercasol, de to
kan "samarbejde", alt andet er crap.
Hvis altså fabrikanten ikke foreskriver andet ;).

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-07 18:07

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> En 3 år gammel Citroen C3 skal have en undervognsbehandling. Nogen forskel
> på om man vælger Pava eller Tectyl? hvad er egentlig forskellen?
> preben

Jeg ville vælge Dinitrol. Pava løbe når det bliver varmt i vejret, og det er
noget møj.
Tectyl aner jeg ikke så meget om.

--
/HB

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 08-08-07 18:51

>Jeg ville vælge Dinitrol. Pava løbe når det bliver varmt i vejret, og det er
>noget møj.
>Tectyl aner jeg ikke så meget om.
-------
Jeg har fået min splinternye Suzuki behandlet med Mercasol - er det
OK. Forhandleren gjorde det inden den overhovedet havde kørt noget som
helst. Men hvad med produktet ?
Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-07 18:53

On Wed, 08 Aug 2007 19:51:29 +0200, mogens.amd64@gmail.com wrote:

>-------
>Jeg har fået min splinternye Suzuki behandlet med Mercasol - er det
>OK. Forhandleren gjorde det inden den overhovedet havde kørt noget som
>helst. Men hvad med produktet ?

Det er så vidt vides OK...det er sådan set alle produkter, der har et
"navn".....det er det sted, der foretager behandlingen, der afgør
kvaliteten........lidt ligesom med serviceeftersyn.....
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-08-07 00:53

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået min splinternye Suzuki behandlet med Mercasol - er det
> OK. Forhandleren gjorde det inden den overhovedet havde kørt noget som
> helst. Men hvad med produktet ?

Det er et OK produkt, bruger det selv, og kan "garantere" det holder. Det er
i Dinitrol-"familien", dvs. det bliver opløst, vasket af, hvis der efterflg.
bliver sprøjtet med Tectyl el. lign. :(.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-07 10:13

> -------
> Jeg har fået min splinternye Suzuki behandlet med Mercasol - er det
> OK. Forhandleren gjorde det inden den overhovedet havde kørt noget som
> helst. Men hvad med produktet ?

Jeg har gode erfaringer med Tectyl på spraydåse til 'de små steder'.
Slidlaget er SUVO, men som supplement er Tectyl at anbefale.

Fra : ThomasB

Dato : 09-08-07 10:57

"eque" <n/a> skrev i en meddelelse

> Jeg har gode erfaringer med Tectyl på spraydåse til 'de små steder'.
> Slidlaget er SUVO, men som supplement er Tectyl at anbefale.

Er det ikke Pava der er Tectyl?

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 10:16

"ThomasB" <usenet @ 2ma2 punktum dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke Pava der er Tectyl?

Nej.
Tectyl er et 'Valvoline' produkt.
Mener det er fra Holland.

PAVA er et "Paul V. Andersen" produkt.
Altså mig bekendt et danskt udviklet produkt.