MS Windows
briani 27239
Hvad optager min CPU?
Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 09-08-07 01:01

Jeg "døjer" med at en proces indimellem "halter" computeren, således den i
1-1½ sekund går "kold". Musik stopper (hakker), og kører derefter upåvirket
videre. Det sker med ca. 1 minuts mellemrum.

Jeg har prøvet at bruge forskellige indbyggede værktøjer i Vista, men ingen
kan vise en seperat CPU-forbrugs-historik for hver kørende proces.

Findes der et sådan værktøj, så jeg kan fange synderen?

Når det sker, bliver der registeret 100% cpu-forbrug, men proceslisten går
åbenbart også kold, så jeg kan ikke selv se hvad det er der går op og
låser - så noget der kan vise hver enkelt proces' cpuforbrug 30 sek tilbage,
ville være ret lækkert.

Hjæææælp? Det kan jo stensikkert løses med en formatering, men det er jo
bare ikke vejen frem!

Troels

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-08-07 01:19

Den 09-08-07 02.00 skrev Troels Plougmann-Olsen følgende:
> [...]
> videre. Det sker med ca. 1 minuts mellemrum.
>
> Findes der et sådan værktøj, så jeg kan fange synderen?

Det er sikkert Vista selv, der er synderen. Jeg tvivler på, at du kan
slå det fra. Der skulle dog komme en opdatering i løbet af nogle dage,
hvis vi er heldige, indeholder den muligheden for at slå indeksering og
andre resourcekrævende ting fra.

> Hjæææælp? Det kan jo stensikkert løses med en formatering

Sikkert kun, hvis du installerer et andet styresystem efter
formateringen

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 11-08-07 00:20

> [...]
> det fra. Der skulle dog komme en opdatering i løbet af nogle dage, hvis vi
> er heldige, indeholder den muligheden for at slå indeksering og andre

Tjah, åbn tjenester, så kan det slås fra dér... - så muligheden har altid
været der.

> Sikkert kun, hvis du installerer et andet styresystem efter formateringen

Jeg er sikker på at det er en fejl fra min side, der gør det. Jeg har kørt
Vista siden launch date, og har været 100% tilfreds!

Troels

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-08-07 05:31

"Troels Plougmann-Olsen" wrote

> [...]

> ingen kan vise en seperat CPU-forbrugs-historik for hver kørende proces.

> Findes der et sådan værktøj, så jeg kan fange synderen?

Ja, det burde være muligt når problemet opleves så ofte, prøv at lave en
systemtilstandsrapport:

Windows-tast | skriv værk | klik på Oplysninger om og værktøjer til yde-
evne | klik på Avancerede værktøjer | klik på Opret en systemtilstands-
rapport i bunden. I rapporten kommer forskellige anbefalinger af hvad du
kan gøre, hvis du klikker på CPU | Proces vises hvilke processer som har
brugt hvor meget CPU-tid mens rapporten blev lavet.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 11-08-07 00:21

> [...]
> kan gøre, hvis du klikker på CPU | Proces vises hvilke processer som har
> brugt hvor meget CPU-tid mens rapporten blev lavet.

Hvis den fetcher data i 60 sekunder og der kun er cpu-forbrug i ca. 1½
sekund på dén proces, vil den ikke opdage det Det kunne jo lige så godt
være noget opdatering der kørte f.eks.

Troels