MS Windows
briani 27239
vista og sumrefunktion
Fra : Tom Kristensen

Dato : 08-08-07 23:30

Hej

Jeg sidder med en 14 dage gammel Medion pc:
Vista Home Premium (oem)
Intel Core 2 cpu 4300 @ 1,80GHz
2046 MB ram
32 bit

som fra start har haft den uvane, at der er megen aktivitet på min harddisk,
samt at ved slukning via slumre funktionen genstarter bæstet af sig selv.

Jeg har kørt AGV 7.5
samt Spy bot
ingen fejl

Er der nogen forslag?

med venlig hilsen
Tm Kristensen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-08-07 05:18

"Tom Kristensen" wrote

> [...]
> 2046 MB ram
> 32 bit

> som fra start har haft den uvane, at der er megen aktivitet på min

Det kan godt være på grund af at Vista er ved at indeksere hele harddisken,
det kan ogsæ være fordi Vista er ved at flytte rundt på de programmer du
bruger oftest så de starter hurtigere.

Windows-tast | skriv opgave og tryk ENTER når programmet vises øverst på
menuen.

I Opgavestyring kan du se hvilke standardopgaver som er sat til at køre
jævnligt. I Sektionen Aktive opgaver kan du se hvilke jobs der er defi-
neret i øjeblikket, dobbeltklik på det for at lære mere om hvad det gør.

> samt at ved slukning via slumre funktionen genstarter bæstet af sig selv.

Prøv at se i Overvågning af stabilitet og ydelse om der står noget om pro-
blemet:

Windows-tast | skriv stabili | tryk på ENTER-tasten når programmet vises
øverst på menuen | klik på Stabilitetsovervågning i venstre side.

I højre side burde der nu være en tidslinie med markeringer på dage hvor
der er sket ændringer og fejl, grafen og markeringerne kan bruges til
hurtigt at se hvornår der er sket noget på maskinen som kan være skyld i
at stabilitetes-indekset er faldet.

Fra : Tom Kristensen

Dato : 09-08-07 17:50

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <example@example.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> der er sket ændringer og fejl, grafen og markeringerne kan bruges til
> hurtigt at se hvornår der er sket noget på maskinen som kan være skyld i
Tak for det hurtige svar.
Jeg kan se at der er en masse at studere nærmere,
da der ikke er noget, som lige springer øjnene

vmh
Tom