MS Windows
briani 27239
RegCure har ødelagt alt...please hjælp!!
Fra : Michaelbs

Dato : 08-08-07 19:09

Jeg har Vista 64 Ultimate installeret og læste lidt om at vedligeholde
systemet og der var anbefalet et program RegCure til at rense og
vedligeholde systemet. Det skulle prøves.
Programmet scannede min computer og fandt ca40.000 paths og andet, der ikke
var korrekt. Det var godt nok enormt, syntes jeg,men jeg klikkede alligevel
på repair efter at have oprettet et gendannelsespunkt og nu funker
computeren overhovedet ikke. Fra at jeg klikker på et ikon og til computeren
reagerer, går der et par minutter. Alt er væk, breve, dokumenter, alt (på
c-drevet).

Jeg vil så gendanne til et tidligere tidspunkt men også
gendannelsesprogrammet i windows giver fejlmelding og virker ikke. Hvad gør
jeg??? Hjælp!!! Heller ikke i safe mode kan jeg få genoprettelseskonsollen
til at virke. Hjælp please...Jeg er fuldkommen knust..

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-08-07 19:29

On Wed, 8 Aug 2007 20:09:00 +0200, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjenOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:

> [...]
>jeg??? Hjælp!!! Heller ikke i safe mode kan jeg få genoprettelseskonsollen
>til at virke. Hjælp please...Jeg er fuldkommen knust..
RegCure skriver:
Supported operating system:
Microsoft Windows Vista ready
Microsoft Windows XP (SP1 and SP2)
Microsoft Windows 2000 (SP4)
Microsoft Windows 98 SE
Microsoft Windows ME

De nævner ikke et eneste 64bit os, hvilket kan betyde at de ikke
understøtter det.

De skriver jo også "Vista ready", det lyder ikke betryggende når man
tager alle de varianter af Vista der er i betragtning.

Har du prøvet at henvende dig til RegCures support ?

/Hans

Fra : Michaelbs

Dato : 08-08-07 19:53

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> De nævner ikke et eneste 64bit os, hvilket kan betyde at de ikke
> understøtter det.

ja, jeg har lige fundet ud af at regcure ikke fungerer med vista 64, så det
er selvfølgelig derfor.
Jeg HAR et image, jeg lavede for et par måneder siden (acronis true image)
af mit c-drev på en af mine andre harddiske. C-drevet er kun systemdisk.

Mine programmer er på en anden disk. Jeg har aldrig prøvet at gendanne et
image før. Hvad sker der, hvis jeg beder Acronisprogrammet om at gendanne
dette image på c-drevet? formatterer den så harddisken og indsætter dette
image, så c-drevet bliver fuldkommen identisk med det image jeg lavede på
det tidspunkt?

Hvad sker der med mine programmer, som jo er installeret på den anden
harddisk? Vil de virke? Og kun de programmer jeg har installeret
efterfølgende vil ikke virke?(pga registreringsdatabase er på c-drevet)?

mvh Michael

Fra : Gamle

Dato : 08-08-07 21:00

Michaelbs wrote:
> [...]
> harddisk? Vil de virke? Og kun de programmer jeg har installeret
> efterfølgende vil ikke virke?(pga registreringsdatabase er på

Hej Michael.
C-drevet bliver ført tilbage så pc'en er som da du tog det image.
Der sker intet med den anden hd.
Programmerne som var installeret inden imaget vil virke. Resten må du lige
geninstallere. Og man kan altid reinstallere et program for at opdatere
reg.databasen.
Og ellers er din opfattelse rigtig.
Så bare ind med imaget.

Mvh.
Torben

Fra : Michaelbs

Dato : 08-08-07 21:27

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> geninstallere. Og man kan altid reinstallere et program for at opdatere

Det lyder rigtigt godt. Så er det bare at bede til at Acronis True Home har
en så intuitiv brugerflade/wizzard at jeg ikke laver fejl og ødelægger
noget.

mvh Michael

Fra : Gamle

Dato : 08-08-07 21:32

Michaelbs wrote:
> Det lyder rigtigt godt. Så er det bare at bede til at Acronis True
> Home har en så intuitiv brugerflade/wizzard at jeg ikke laver fejl og
> ødelægger noget.

Jeg kender den ikke. Bruger selv Norton Ghost 9.0
Men mon ikke den selv kan lægge imaget tilbage på samme måde som det blev
oprettet?
Det kan Ghost.

Mvh.
Torben