Link til en anden div
Fra : Casper Christiansen

Dato : 08-08-07 16:49

Jeg har lavet en menu i en div der hedder menu og har indholdet i
en anden der hedder indhold.
Hvilket target kan jeg jeg bruge så link i menuen åbner i indhold
i stedet?
Har prøvet alle dem jeg lige kender og ingen af dem giver den
ønskede effekt.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Konrad

Dato : 08-08-07 17:21

Casper Christiansen wrote:
> [...]
> i stedet?
> Har prøvet alle dem jeg lige kender og ingen af dem giver den

Brug en iframe. F.eks :

<iframe src="" name="indhold" width="500" height="500" scrolling="no"
frameborder="0"></iframe>

dit link

alt="">menu</a></div>

(med venlig hilsen til Erik G

Fra : Konrad

Dato : 08-08-07 17:23

Konrad wrote:

id=

Fra : Casper Christiansen

Dato : 08-08-07 18:04

> Brug en iframe. F.eks :
Er iframe også w3c godkendt til alle browser? Det var egentlig derfor
jeg lavede det i div.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-08-07 17:30

Den Wed, 08 Aug 2007 15:49:23 +0000 skrev Casper Christiansen:

> [...]
> i stedet?
> Har prøvet alle dem jeg lige kender og ingen af dem giver den

Ikke noget med "target"
Du har din <div class="menu">
I din menu har du et punkt "Min Ferie"
Når du klikker "Min Ferie" henter du en html der hedder "min_ferie.html"
Den starter sådan her:

Var det det du mente?

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Casper Christiansen

Dato : 08-08-07 17:40

> [...]
> I din menu har du et punkt "Min Ferie"
> Når du klikker "Min Ferie" henter du en html der hedder "min_ferie.html"

har en punkt der hedder google. Som så skal åbne i indholdsvinduet. Se
www.zallestuf.dk nederst på siden.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 08-08-07 19:13

Casper Christiansen skrev:
> [...]
> i stedet?
> Har prøvet alle dem jeg lige kender og ingen af dem giver den

Det er nok fordi det ikke kan lade sig gøre.
To div'er ved siden af hinanden virker /ikke/
som et frameset. Der er ikke nogen måde hvorpå
du med HTML kan udskifte en del af indholdet
på en webside.

Du må gøre som alle os andre, lave det fornødne
antal sider med samme menu og forskelligt indhold.

Menuen kan du eventuel indsætte som en inkluderet
fil, artiklen
http://html-faq.dk/2014.asp
fortæller hvordan.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Casper Christiansen

Dato : 08-08-07 20:12

> [...]
> på en webside.
>
> Du må gøre som alle os andre, lave det fornødne
> antal sider med samme menu og forskelligt indhold.
Tak for hjælpen. Så vil jeg ikke sidde og prøve at løse problemet mere
hvis det ikke kan løses alligevel.

> Menuen kan du eventuel indsætte som en inkluderet
> fil, artiklen
> http://html-faq.dk/2014.asp
> fortæller hvordan.
Det prøver jeg så.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-08-07 19:14

Den Wed, 08 Aug 2007 16:39:48 +0000 skrev Casper Christiansen:

> har en punkt der hedder google. Som så skal åbne i indholdsvinduet. Se
> www.zallestuf.dk nederst på siden.

Den løsning har Konrad i princippet givet dig.
Det er bare noget gøgemøj at åben et andet websted i en "boks".
Hvis brugeren har - som jeg - oprettet sin personlige google-side, med
masser af links og vejret mv., får vedkommende rullepaneler på kryds og
tværs - og din side vil få skylden for det.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-08-07 19:53

Den Wed, 08 Aug 2007 20:13:29 +0200 skrev Jørgen Farum Jensen:

> [...]
> antal sider med samme menu og forskelligt indhold.
>
> Menuen kan du eventuel indsætte som en inkluderet

Men med "gasovnen" PHP feks.
Alting lykkes jo som bekendt i en "gasovn".