Home link
Fra : Kell Christensen

Dato : 08-08-07 15:24

Mine home-link driller mig. Bliver godt nok smidt tilbage til
startsiden, men åbner i nyt vindue.

Problemet er på www.infopod.dk/photo.

Kan den tvinges til at komme frem i samme vindue.
Er det pga at linket er i en frame?

mvh Kell
Nybegynder

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-08-07 15:41

Den Wed, 08 Aug 2007 16:23:56 +0200 skrev Kell Christensen:

> [...]
> startsiden, men åbner i nyt vindue.
>
> Problemet er på www.infopod.dk/photo.
>
> Kan den tvinges til at komme frem i samme vindue.

Nu er det jo ikke nemt at se din kode i frameset - uh-ha-da-da
Men hvis dit Home-link er http://www.infopod.dk/photo/index.htm skal du
lave det om til: ../photo/index.htm (du står jo i /danmark/index.htm

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-08-07 15:41

Den 08-08-07 16.23 skrev Kell Christensen følgende:
> Mine home-link driller mig. Bliver godt nok smidt tilbage til
> startsiden, men åbner i nyt vindue.
> Kan den tvinges til at komme frem i samme vindue.

Ja.

> Er det pga at linket er i en frame?

Nej, det er fordi du angiver target i linket:
<A HREF="http://www.infopod.dk/photo/index.htm" TARGET=none>
Slet:
TARGET=none

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Kell Christensen

Dato : 08-08-07 18:12

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Ja.

> Nej, det er fordi du angiver target i linket:
> <A HREF="http://www.infopod.dk/photo/index.htm" TARGET=none>
> Slet:
> TARGET=none

Jeg havde fra starten et tomt target felt - prøvede så med none...

Kæmper videre med det andet forslag.

Kell

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-08-07 19:08

4200slet@c.dk (Kell Christensen) skrev :

>Jeg havde fra starten et tomt target felt - prøvede så med none...

target="top"

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-08-07 20:09

Kerim Ellentoft wrote:

> target="top"

Der mangler en underscore, for at det kan virke:

target="_top"

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kell Christensen

Dato : 08-08-07 20:16

Erik Ginnerskov <erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

> Der mangler en underscore, for at det kan virke:
>
> target="_top"

Tip-Top Bingo. Tak for jeres interesse og hurtige hjælp.

Så er der lige det berømte tillægs ?

Hvad er dette for noget gylle der er indsat i hovedet på mine diashow?
(Jalbum/Banan)

Kell

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-08-07 20:34

Kell Christensen wrote:

> Hvad er dette for noget gylle der er indsat i hovedet på mine diashow?
> (Jalbum/Banan)

Ikke gylle men koder der skulle gøre, at diasshowet ikke caches.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kell Christensen

Dato : 08-08-07 20:41

Erik Ginnerskov <erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

> Ikke gylle men koder der skulle gøre, at diasshowet ikke caches.

Tak - hvor er I hurtige herinde!

Kell

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-08-07 21:10

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev :

>Der mangler en underscore, for at det kan virke:

Korrekt, men man glemmer let noget af det man brugte i det
forrige århundree.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-08-07 21:21

Kerim Ellentoft wrote:

> Korrekt, men man glemmer let noget af det man brugte i det
> forrige århundree.

Du mener vel 'årtusinde' ?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-08-07 22:18

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev :

>Du mener vel 'årtusinde' ?

Det er vel begge dele (men jeg glemte et »d«).

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-08-07 22:57

Kerim Ellentoft wrote:

> Det er vel begge dele

Årtusinde lyder som endnu længere siden.

> (men jeg glemte et »d«).

Who cares, når det ikke er en kodefejl.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-08-07 15:50

Den Wed, 08 Aug 2007 14:41:04 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> Nu er det jo ikke nemt at se din kode i frameset - uh-ha-da-da
> Men hvis dit Home-link er http://www.infopod.dk/photo/index.htm skal du
> lave det om til: ../photo/index.htm (du står jo i /danmark/index.htm

Sorry, det kokser lidt for mig.
Lav det om til: ../index.htm evt. med target="_self" hvis du ønsker det
åbnet i samme frame, ellers target="#frame_navn"

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-08-07 16:11

> Nu er det jo ikke nemt at se din kode i frameset - uh-ha-da-da
> Men hvis dit Home-link er http://www.infopod.dk/photo/index.htm skal du
> lave det om til: ../photo/index.htm (du står jo i /danmark/index.htm

Du har næsten alt for "god" orden i din opbygning
Hvis du står i "country" eller "cph" eller "kirker" er det
Er du "rundtosset"?

Fra : Kell Christensen

Dato : 08-08-07 18:17

> Du har næsten alt for "god" orden i din opbygning
> Hvis du står i "country" eller "cph" eller "kirker" er det

Ingen af dine råd vil lykkes for mig

Mit problem er bare at det åbner i et nyt vindue.

> Er du "rundtosset"?

Faktisk - men jeg holder i bordkanten....

Kell

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-08-07 19:06

Den Wed, 08 Aug 2007 19:17:22 +0200 skrev Kell Christensen:

> Ingen af dine råd vil lykkes for mig
>
> Mit problem er bare at det åbner i et nyt vindue.

> Faktisk - men jeg holder i bordkanten....
>
> Kell

Dit problem er lidt avanceret.
Du går fra en side uden frameset til en side med frameset - og så tilbage
til uden frameset igen - det er en skidt kombination.
Du kan bruge noget med "onunload" - men du må selv google dig frem til en
løsning. Se evt. http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms536973.aspx og
http://www.w3.org/TR/html4/present/frames.html
Jeg foreslår at du ændrer din /photo/index.htm til også at indeholde
frameset - det betyder blot at din "menu" skubbes ned, men det kan den
godt tåle da den er rykket ned alligevel. Det enkleste er, at bruge
frameset hele vejen igennem.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-08-07 20:10

Den Wed, 08 Aug 2007 19:12:11 +0200 skrev Kell Christensen:

> Jeg havde fra starten et tomt target felt - prøvede så med none...
>
> Kæmper videre med det andet forslag.
>
> Kell

.../index.htm target="_top" virker åbenbart