Konvertering af mp3 til mid
Fra : Elta

Dato : 07-08-07 14:56

Hej
Jeg har et par små lydfiler på mp3, som jeg gerne vil have konverteret til
mid, så jeg kan bruge dem på min nokia 6822. Hvilket program skal jeg bruge
til konverteringen - gerne et meget simpelt program.
Håber I kan hjælpe.

Mange hilsner Elta

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-08-07 17:10

"Elta" <Eltaaa@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mid, så jeg kan bruge dem på min nokia 6822. Hvilket program skal jeg
> bruge til konverteringen - gerne et meget simpelt program.

Midi og mp3 er 2 vidt forskellige ting. Det første er reelt set kun noder,
det andet er komprimeret lyd. Man kan godt afspille noderne med en midi
enhed, og lave det om til mp3. Skal man gå den anden vej er man ovre i nogle
ret så komplicerede algoritmer, og til dit formål tror jeg ikke det er noget
du kan bruge til noget.

Du er SOL

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-07 17:20

Elta skrev:

> Jeg har et par små lydfiler på mp3, som jeg gerne vil have konverteret til
> mid, så jeg kan bruge dem på min nokia 6822.

Som Sune forklarer er det ret håbløst.

Her er nogle gratis midifiler:

http://www.vildmedmobil.dk/index.php?side=400

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 07-08-07 17:31

Hvordan ser den ud ?

Kan nemlig ikke lige finde nogle tekniske detaljer...

Fra : Elta

Dato : 07-08-07 18:30

Mobilen ser sådan ud:
http://www.nokia.dk/phones/6822/

Hilsen Elta

Fra : Anders

Dato : 07-08-07 18:59

Takker ...

Fra : Elta

Dato : 07-08-07 18:33

Øvs, det lyder kompliceret.

Den lydfil jeg specielt er interesseret i, er nokias "rooster" (hanegal).
Jeg har den som mp3, men det virker ikke som ringetone. Jeg kan se, at det
er mid-filer jeg skal bruge som ringetoner. Jeg har haft en telefon på
arbejde hvor den var på, men desværre beskyttet.

Er der nogle der ved hvordan den kan virke på mobillos.

Hilsen Elta

Fra : Mogens Krage

Dato : 08-08-07 16:38

Elta skrev bl.a.:

> [...]

> arbejde hvor den var på, men desværre beskyttet.

> Er der nogle der ved hvordan den kan virke på mobillos.

Din Nokia 6822 ser ud til at kunne håndtere amr-filer, hvilket dog er en
lidt dårligere lydkvalitet end mp3. MIDI er kun til instrumentale lyde.

Du kan bruge Nokia Multimedia Player i PC Suite til at konvertere fra
mp3 til amr, men der findes også andre programmer der kan gøre det. Hvis
filen er beskyttet, tvivler jeg dog på at det overhovedet er muligt.

--
Mvh Mogens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-08-07 20:12

Mogens Krage skrev:

> lidt dårligere lydkvalitet end mp3. MIDI er kun til instrumentale lyde.

Min midisynthesizer kan lave lyde som jeg ikke vil kalde
instrumentale.

Det er mere præcist at sige at midi er kodede noder som skal
omsættes til lyd samtidig med at de afspilles. Det kan lyde ret
forskelligt på forskellige midispillere selv om der i dag er
nogenlunde enighed om hvilke instrumenter de forskellige
programmer svarer til i "General midi".

--
Bertel