/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
BMW 330d/530d
Fra : Finn


Dato : 07-08-07 17:23

Omkring 1999 havde en 330d og en 530d samme ydelse (184 hk). Ved update
fik 530d 193 hk og 330 204 hk. Hvorfor den forskel??

Mvh
Finn

 
 
Kent Oldhøj (07-08-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 07-08-07 17:54

Finn <post@min.dk> wrote in
news:46b89c4d$0$2468$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Omkring 1999 havde en 330d og en 530d samme ydelse (184 hk). Ved
> update fik 530d 193 hk og 330 204 hk. Hvorfor den forskel??

Det er ikke helt rigtigt som jeg husker det.

Korrekt er at de begge havde 184 hk til at starte med. En forbedring af
udstødningssystemet (vistnok manifolden) gav 530d 193 hk omkring 2000.
Der var ikke plads til forbedringen på 330d.

I 2003 fik de begge en ny 3 liters motor. I 330d ydede den 204 hk, mens
den i 530d kom op på 218 hk.

I 2006 fik de begge 231 hestes opgraderingen.

Thomas H. (07-08-2007)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 07-08-07 19:01


"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9985C051C8946oldhojdk@130.225.247.90...
> Finn <post@min.dk> wrote in
> news:46b89c4d$0$2468$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>
>> Omkring 1999 havde en 330d og en 530d samme ydelse (184 hk). Ved
>> update fik 530d 193 hk og 330 204 hk. Hvorfor den forskel??
>
> Det er ikke helt rigtigt som jeg husker det.
>
> Korrekt er at de begge havde 184 hk til at starte med. En forbedring af
> udstødningssystemet (vistnok manifolden) gav 530d 193 hk omkring 2000.
> Der var ikke plads til forbedringen på 330d.
>
> I 2003 fik de begge en ny 3 liters motor. I 330d ydede den 204 hk, mens
> den i 530d kom op på 218 hk.
>
> I 2006 fik de begge 231 hestes opgraderingen.

De er oppe på 235 hk og X5 på 520 Nm nu, med mindre man vælger den med to
turboer, så hedder det 286hk og 580Nm



Finn (07-08-2007)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 07-08-07 19:27

Nu går spørge-jørgen igang

Kent Oldhøj skrev:
> Korrekt er at de begge havde 184 hk til at starte med. En forbedring af
> udstødningssystemet (vistnok manifolden) gav 530d 193 hk omkring 2000.
> Der var ikke plads til forbedringen på 330d.
Rent fysisk går jeg ud fra du mener... (var det bare en ændring af
udstødningen eller blev den størrer...?)

> I 2003 fik de begge en ny 3 liters motor. I 330d ydede den 204 hk, mens
> den i 530d kom op på 218 hk.
I E39 kom den vel højest på de 193 hk? De 218 er vel kun i den nye model
530d?
De 2 motorer i 530d/330d årgang 2003/2004 er så vidt jeg kan finde ud af
ikke helt ens. Den i E46 er vel egentlig den gamle 3 liters der er
forbedret mens den i 530d er ny. Er det forkert?

NB. Kender nogen et link til de mere teknisk detailer omkring BMW (som
f.eks. ovenstående)?


Mvh
Finn

Lars Knudsen (07-08-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 07-08-07 20:38

On Tue, 07 Aug 2007 20:26:58 +0200, Finn <post@min.dk> wrote:


>NB. Kender nogen et link til de mere teknisk detailer omkring BMW (som
>f.eks. ovenstående)?

http://www.bmwinfo.com/


Er altid værd at prøve!



hilsen Lars



Kent Oldhøj (07-08-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 07-08-07 21:12

Finn <post@min.dk> wrote in
news:46b8b964$0$2711$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:


>> Korrekt er at de begge havde 184 hk til at starte med. En
>> forbedring af udstødningssystemet (vistnok manifolden) gav 530d 193
>> hk omkring 2000. Der var ikke plads til forbedringen på 330d.
> Rent fysisk går jeg ud fra du mener...

Jeps. Der var ikke plads til den nye fremføring af udstødningssystemet
i det noget trangere motorrum i 3 serien.

>> I 2003 fik de begge en ny 3 liters motor. I 330d ydede den 204 hk,
>> mens den i 530d kom op på 218 hk.
> I E39 kom den vel højest på de 193 hk? De 218 er vel kun i den nye
> model 530d?

Jeps.

> De 2 motorer i 530d/330d årgang 2003/2004 er så vidt jeg kan finde
> ud af ikke helt ens. Den i E46 er vel egentlig den gamle 3 liters
> der er forbedret mens den i 530d er ny.

Du har fuldstændig ret.

> NB. Kender nogen et link til de mere teknisk detailer omkring BMW
> (som f.eks. ovenstående)?

Den slags oplysninger kan sjældent søges et enkelt sted, men må
krydstjekkes med uafhængige kilder.

Frederik C (08-08-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 08-08-07 10:24


"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
news:46b8b964$0$2711$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nu går spørge-jørgen igang
>
> Kent Oldhøj skrev:
>> Korrekt er at de begge havde 184 hk til at starte med. En forbedring af
>> udstødningssystemet (vistnok manifolden) gav 530d 193 hk omkring 2000.
>> Der var ikke plads til forbedringen på 330d.
> Rent fysisk går jeg ud fra du mener... (var det bare en ændring af
> udstødningen eller blev den størrer...?)
>
>> I 2003 fik de begge en ny 3 liters motor. I 330d ydede den 204 hk, mens
>> den i 530d kom op på 218 hk.
> I E39 kom den vel højest på de 193 hk? De 218 er vel kun i den nye model
> 530d?
> De 2 motorer i 530d/330d årgang 2003/2004 er så vidt jeg kan finde ud af
> ikke helt ens. Den i E46 er vel egentlig den gamle 3 liters der er
> forbedret mens den i 530d er ny. Er det forkert?
>
> NB. Kender nogen et link til de mere teknisk detailer omkring BMW (som
> f.eks. ovenstående)?
>
>
> Mvh
> Finn

Det bedste er wikipedia.com og så søge på BMW + motorkode.

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M57

Der kan være lidt forvirring om de bruger bhp eller almindelige hk o.a.

Mvh.

Frederik



Frederik C (08-08-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 08-08-07 10:49


"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
news:46b8b964$0$2711$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nu går spørge-jørgen igang
>
> Kent Oldhøj skrev:
>> Korrekt er at de begge havde 184 hk til at starte med. En forbedring af
>> udstødningssystemet (vistnok manifolden) gav 530d 193 hk omkring 2000.
>> Der var ikke plads til forbedringen på 330d.
> Rent fysisk går jeg ud fra du mener... (var det bare en ændring af
> udstødningen eller blev den størrer...?)
>
>> I 2003 fik de begge en ny 3 liters motor. I 330d ydede den 204 hk, mens
>> den i 530d kom op på 218 hk.
> I E39 kom den vel højest på de 193 hk? De 218 er vel kun i den nye model
> 530d?
> De 2 motorer i 530d/330d årgang 2003/2004 er så vidt jeg kan finde ud af
> ikke helt ens. Den i E46 er vel egentlig den gamle 3 liters der er
> forbedret mens den i 530d er ny. Er det forkert?
>
> NB. Kender nogen et link til de mere teknisk detailer omkring BMW (som
> f.eks. ovenstående)?
>
>
> Mvh
> Finn

BMWs motorer gennem tiderne:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_BMW_engines

Jeg ved ikke, om den er komplet...

Mvh.

Frederik



Kent Oldhøj (08-08-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 08-08-07 11:57

"Frederik C" <info@duelundaudio.com> wrote in
news:46b9919e@news.dansketelecom.com:

> BMWs motorer gennem tiderne:
> http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_BMW_engines
> Jeg ved ikke, om den er komplet...

Ser ganske komplet ud. Umiddelbart savner jeg kun en henvisning til
hvilken motor der blev anvendt i SA 745i E23.

Frederik C (08-08-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 08-08-07 12:07


"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns998683A81E12Coldhojdk@130.225.247.90...
> "Frederik C" <info@duelundaudio.com> wrote in
> news:46b9919e@news.dansketelecom.com:
>
>> BMWs motorer gennem tiderne:
>> http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_BMW_engines
>> Jeg ved ikke, om den er komplet...
>
> Ser ganske komplet ud. Umiddelbart savner jeg kun en henvisning til
> hvilken motor der blev anvendt i SA 745i E23.

Den er jo også lidt særlig. Men det er jo motoren fra E28 M5.

Mvh.

Frederik



Kent Oldhøj (08-08-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 08-08-07 12:21

"Frederik C" <info@duelundaudio.com> wrote in news:46b9a3e4$1
@news.dansketelecom.com:

>> Ser ganske komplet ud. Umiddelbart savner jeg kun en henvisning til
>> hvilken motor der blev anvendt i SA 745i E23.
> Den er jo også lidt særlig. Men det er jo motoren fra E28 M5.

Jeg fandt en lille henvisning til SA 745'eren... på M30'erens side

Det underbygger blot min påstand om at den slags oplysninger helst skal
krydstjekkes med en anden kilde.

Iøvrigt mærkværdigt at BMW aldrig selv byggede sådan en M745i. Hvis man
kunne sælge 50 eksemplarer på årsbasis i SA, så skulle der vel være et
marked i resten af verden skulle man mene.

Frederik C (08-08-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 08-08-07 12:35


"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns998687D9E2B7Foldhojdk@130.225.247.90...
> "Frederik C" <info@duelundaudio.com> wrote in news:46b9a3e4$1
> @news.dansketelecom.com:
>
>>> Ser ganske komplet ud. Umiddelbart savner jeg kun en henvisning til
>>> hvilken motor der blev anvendt i SA 745i E23.
>> Den er jo også lidt særlig. Men det er jo motoren fra E28 M5.
>
> Jeg fandt en lille henvisning til SA 745'eren... på M30'erens side
>
> Det underbygger blot min påstand om at den slags oplysninger helst skal
> krydstjekkes med en anden kilde.
>
> Iøvrigt mærkværdigt at BMW aldrig selv byggede sådan en M745i. Hvis man
> kunne sælge 50 eksemplarer på årsbasis i SA, så skulle der vel være et
> marked i resten af verden skulle man mene.

Man har vel ikke ville devaluere M-brandet, som jo stadig var i sin vorden.

Endvidere var 3,x liter turbomaskinen vel mere flyderfähig.

Mvh.

F



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste