MS Windows
briani 27239
Vista bliver stadig langsommere....
Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 21:36

Var glad for den i starten, men de sidste 3-4 uger er den bare blevet
langsommere og langsommere og langsommere og langsommere...

stort set uanset hvilket vindue jeg vil åbne, "denne computer", "mapper",
browsere osv står HELT stille i 20-30 sekunder, får en "svarer ikke"
parantes i toppen.... og så pludselig kører de....

Har defragmenteret, scannet for virus, spyware og hele molletjavsen.....
Sammenlignet med min XP kan jeg ikke se overhovedet at der skulle være noget
som helst på maskinen (ud over Vista) der skulle få den til at blive
langsommere og langsommere og langsommere....

Nogen der har nogle ideer?
Sidder med en ret ny bærbar med 2 GB ram og masser af plads på min
harddisk...

Når det "kører", så kører det fint... er bare ved at blive sindsyg af de der
nyligt opdukkede ventetider i tide og utide...

Finn

--
www.slankemakker.dk - Lad os være sammen om at gøre det alene!
Ingen skumle bagtanker her.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-08-07 22:52

Den 07-08-07 22.36 skrev Finn Christensen følgende:
> Var glad for den i starten, men de sidste 3-4 uger er den bare blevet
> langsommere og langsommere og langsommere og langsommere...

Mit gæt er, at det er indekseringen eller lignende, der tager
computerens kræfter. Jeg oplever noget lignende, iæsr med mapper med
mange filer. Men ok, du kan selvfølgelig også have fået spyware eller virus.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan bruger og skræddersyr du proceslinjen. Få for eksempel et praktisk

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 23:29

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Mit gæt er, at det er indekseringen eller lignende, der tager computerens
> kræfter. Jeg oplever noget lignende, iæsr med mapper med mange filer. Men
> ok, du kan selvfølgelig også have fået spyware eller virus.

Har som sagt frisk-checket for både virus og spyware. Tror ikke helt det er
det....

Og "automatisk indexeringen" er jeg lidt i tvivl om, om det er slået fra.
Automatisk defrag er slået fra....

Finn

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-08-07 07:33

On Tue, 7 Aug 2007 22:36:14 +0200, "Finn Christensen"
<finnSNABELKATwebhuset.dk> wrote:

> [...]
>
>Når det "kører", så kører det fint... er bare ved at blive sindsyg af de der
>nyligt opdukkede ventetider i tide og utide...

Jeg har ikke oplevet det samme med min Vista. Men jeg har også tweaket
den kraftigt, bl.a. er der et par tip her:

http://www.pctuneuptips.com/tips/vista_tweaks/?gclid=CP2NnfHVrowCFQ0fEAodVnSnIQ

Ud over det bruger jeg Tweak VI, som giver mulighed for at skrue på
mange parametre. Jeg har også en USB stick til ReadyBoost. Det sidste
har dog ikke givet det store.

Mvh.

Karsten

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 08-08-07 08:34

Finn Christensen wrote:
> [...]
>
> Når det "kører", så kører det fint... er bare ved at blive sindsyg af
> de der nyligt opdukkede ventetider i tide og utide...

Når den er så ny, er den så kommet med Norton præ-installeret?
Hvis den er, så ville jeg starte med at hive det af, og finde noget andet
antivirus-software.
Jeg ved ikke om det specifikt er dit problem, men hjælper under alle
omstændigheder kraftigt på ydelsen.

Jeg var ude og hjælpe en ven med nyindkøbt bærbar. Den havde dual-core, og
hver kerne hurtigere end den enkelte i den gamle. Dertil dobbelt mængde ram.
Gamle bærbar kørte XP, gammel rodet installation. Nye kørte nyinstalleret
Vista. Vi var begge lidt skuffet, nye bærbar føltes klart sløvere end den
gamle..

Eftersom det før har hjulpet, prøvede jeg at hive Norton af, og installere
det gratis Antivir i stedet.
Og ganske rigtigt: Maskinen var nu klart friskere, og føltes pludselig som
en ny maskine skal.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : urlex

Dato : 08-08-07 09:15

On 8 Aug., 09:32, Karsten Jensen <notva...@invalid.dk> wrote:

> [...]
>
> Ud over det bruger jeg Tweak VI, som giver mulighed for at skrue på
> mange parametre. Jeg har også en USB stick til ReadyBoost. Det sidste

Har du et link til en DANSK site, selvfølgelig kan jeg godt læse
engelsk, men føler mig bedst hjemme i dansk
vh urlex

Fra : Kurt Brixen

Dato : 08-08-07 09:36

On Wed, 08 Aug 2007 01:15:07 -0700, urlex <rolex6996@kokage.dk> wrote:

>Har du et link til en DANSK site, selvfølgelig kan jeg godt læse
>engelsk, men føler mig bedst hjemme i dansk
>vh urlex

Den er desværre heller ikke dansk, men måske lettere at forstå:
http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : urlex

Dato : 08-08-07 09:21

On 8 Aug., 11:15, urlex <rolex6...@kokage.dk> wrote:

> Har du et link til en DANSK site, selvfølgelig kan jeg godt læse
> engelsk, men føler mig bedst hjemme i dansk
> vh urlex

Jeg kom til 2 og kunne løse den første, måtte så opgive, det er for
svært at oversætte til dansk
vh urlex

Fra : urlex

Dato : 09-08-07 06:33

On 8 Aug., 11:36, Kurt Brixen <kurt_bri...@invalid.invalid> wrote:

> Den er desværre heller ikke dansk, men måske lettere at forstå:http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm

> [...]

Uha jeg bliver paranoid når baggrunden er SORT, det skulle forbydes,
men det jeg ikke forstår er:

Choose Turn Windows features on and off
Scroll down and uncheck Remote Differential Compression - hvad
hedder det på dansk ?

Den der RegCure PC Optimizer har jeg downloadet og kørt, jeg har kun
32-bit, har læst andet sted at den smadrer 64-bit Windows totalt.

Open Control Panel
Select Windows Defender
Choose Tools from the top menu - Tools = værktøj og den knap findes
ikke, hvad så ?
Select Options
Uncheck Auto Start at the bottom of the window

Select the Tools Tab = værktøjs tab fandt ikke den knap ?
Uncheck Run on a schedule = schedule hvad hedder det på dansk ?

6. Turn off Windows Hibernation = hvad er det ?

7. Turn off System Restore = Det tør jeg ikke, det er
Systemoprettelse har jeg forstået ?

8. Disable User Access Control (UAC) = Hvad er det ?

9. Disable excess Windows Services that Auto-Launch at Startup =
Hvad er det ?

10. Disable Excess Windows Features = Hvad er det ? (Jeg har slået
Windows indeksering fra - er det det igen ?)

vh urlex

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-08-07 06:36

urlex skrev:

>Uha jeg bliver paranoid når baggrunden er SORT, det skulle forbydes,

Så tryk da på White

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-08-07 16:24

On Wed, 08 Aug 2007 22:33:05 -0700, urlex <rolex6996@kokage.dk> wrote:

>Uha jeg bliver paranoid når baggrunden er SORT, det skulle forbydes,
>men det jeg ikke forstår er:

Som en anden har skrevet, kan du vælge White, så bliver det modsat.

> [...]
>
>Den der RegCure PC Optimizer har jeg downloadet og kørt, jeg har kun
>32-bit, har læst andet sted at den smadrer 64-bit Windows totalt.

- og sikkert også 32-bit Vista. Jeg vil i hvert fald ikke bruge den.

Men det du skriver er slet ikke fra den side jeg linkede til (Black Viper)

>6. Turn off Windows Hibernation = hvad er det ?
Dvale

>8. Disable User Access Control (UAC) = Hvad er det ?

Slå brugerkontokontrol fra.

Fra Windows hjælpen:
Brugerkontokontrol er et nyt sæt infrastrukturteknologier i denne version af
Windows, der er med til at forhindre skadelige programmer, også kaldet
"malware", i at beskadige systemet.

Så lad den være slået til.

>9. Disable excess Windows Services that Auto-Launch at Startup =
>Hvad er det ?

Deaktiver overflødige services der starter automatisk -og så er det lige at
finde ud af hvilke det er! - dvs. det er det der står på Black Vipers side, og
det eneste råd jeg ville følge af de 10.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen