MS Windows
briani 27239
Find mappe MMM
Fra : Joergen Bondesen

Dato : 07-08-07 20:45

Hej NG.

Jeg har et lille problem når jeg skal søge efter mappen MMM, som er en
forkortelse.
Tastning af mmm fører mig kun ned til nr. 3 mappe der begynder med m.

Findes der en løsning som ikke medfører at mappen skal omdøbes, idet denne
løsning er udelukket.

Jørgen Bondesen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-08-07 22:50

Den 07-08-07 21.44 skrev Joergen Bondesen følgende:

> Jeg har et lille problem når jeg skal søge efter mappen MMM, som er en
> forkortelse.
> Tastning af mmm fører mig kun ned til nr. 3 mappe der begynder med m.

Hvilket styresystem? Hvordan taster du? Hedder mappen MMM eller fx
"Mappe Med Mere"?

Hvis det er XP, og du har en åben mappe/stifinder, vil hvert tryk på
tasten M markere den næste fil/mappe, der bengynder med M.

> Findes der en løsning som ikke medfører at mappen skal omdøbes, idet denne
> løsning er udelukket.

Jeg må indrømme, at jeg har meget svært ved at forstå dit problem, og
hvad du har brug for. Måske, du skulle prøve at forklare lidt nærmere,
hvad du gerne vil opnå.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 08-08-07 15:16

Hej Kim

Vi bruger Windows XP.
Åbner den mappe hvor alle mapperne er og taster på tastaturet.

Vi har en masse kundemapper, heraf en del starter med m efterfulgt af
forskellige bogstaver og så har vi en mappe der hedder 'MMM'

Mapper:
Mai
Marie
Mikkel
..
..
..
MMM
Morten

Hvis du taster mo kommer du til mappen: Morten men hvis du taster mmm kommer
du til mappen Mikkel og der er rigtig mange mapper ned til MMM.
Findes der en snedig måde, hvormed man kan komme direkte til mappen MMM?
Jørgen Bondesen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-08-07 15:38

Den 08-08-07 16.16 skrev Joergen Bondesen følgende:

> Vi bruger Windows XP.
> Åbner den mappe hvor alle mapperne er og taster på tastaturet.

> Hvis du taster mo kommer du til mappen: Morten men hvis du taster mmm kommer
> du til mappen Mikkel

Så lærte jeg noget nyt. Jeg vidste ikke, det virkede med efterfølgende
tastetryk. Jeg har altid troet, at hvis du tastede "mo", ville der først
blive hoppet til den første mappe/fil der starter med "m" og derefter
til den første mappe/fil, der starter med "o".

> og der er rigtig mange mapper ned til MMM.
> Findes der en snedig måde, hvormed man kan komme direkte til mappen MMM?

Det ser ud som om, systemet er "intelligent" på den måde, at det
opfatter efterfølgende tastetryk på samme bogstav som et ønske om at
komme til næste mappe med bogstavet i stedet for en mappe, der starter
med to forekomster af bogstavet. Egentlig meget smart, bare ikke i dit
tilfælde.

Nå, men selvfølgelig har jeg en løsning. Lav en genvej til mappen MMM og
kald genvejen "M1", så kan du komme ned til den ved at taste "m1".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 09-08-07 20:12

Hej Kim.

Tak for dit løsningsforslag.

Hvis det skal bruges skulle genvejen nok være M3, og det kan man så tænke
lidt over.