MS Windows
briani 27239
XP: kan ikke optage lyde
Fra : Kurt G

Dato : 07-08-07 15:11

Jeg har med megen fornøjelse brugt Sound Forge til at indskille mine bånd og
plader til en CD.

Når jeg før trykkede på højttaleren på proceslinien fik jeg mulighed for at
indstille inputkanalerne til Sound Forge. Det gør jeg for så vidt stadig,
men der kommer ikke noget igennem overhovedet (man plejer gerne på
VU-meteret at kunne se baggrundsstøjen).

Under mixerenhed kan jeg vælge mellem:
Bluetooth-audio
Bluetooth-højkvalitetsuadio
Realtek HD Audio input
Realtek HD Audio output.

Jeg vælger Realtek HD Audio input og der kommer nu en liste med 4 afkrydsede
lydstyrkeindstillinger:
Indspilning
Lydstyrke til linje
Lydstyrke til mikrofon
Stereomix

Efter tryk på OK kommer de 4 skydere med overskrift over.
Den første hedder 'Indspilning', derefter er der to, hvor der blot står
'Lydstyrke til' (uden at fortælle hvad det er til) og til sidst 'Stereomix'.

Før har jeg også haft mulighed for at vælge en forforstærker til den
indbyggede mikrofon, men der er også borte nu.

Jeg har på fornemmelse, at jeg nu har en anden SW end jeg oprindelig havde
til lydstyrkereguleringen.

Er der forslag til, hvad der er galt og hvad jeg kan gøre ved det?
Kan man installere en ersdtatning, så skidtet igen kan virke?

Mvh Kurt