MS Windows
briani 27239
Virtual printer - hvordan?
Fra : Daniel

Dato : 07-08-07 10:19

Jeg har et program der _skal_ udprinte en rapport for at afslutte en opgave.
Rapporterne har jeg ikke brug for, så jeg ville gerne have den mulighed at
"printe" til f.eks et skærmbillede.
Håber det er til at forstå.
Nogen der kender til sådan en løsning?

Fra : Mogens

Dato : 07-08-07 10:25

Daniel wrote:
> [...]
> Rapporterne har jeg ikke brug for, så jeg ville gerne have den mulighed at

Du kan evt. installere det gratis program pdf995 som udskriver i et
pdf-dokument. Det kunne nok også være rart for dig at have i andre
sammenhænge.

Fra : Daniel

Dato : 07-08-07 10:55

"Mogens" <mogensnomail@web.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Tak til Mogens og Ivan for svarene. Vil det også virke når formatet i
forevejen er PDF?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-08-07 11:01

Daniel skrev:

>Vil det også virke når formatet i forevejen er PDF?

Det var et godt spørgsmål, det eneste jeg kan svare er prøv det, og
navngiv den "printede" pdf med et andet navn end den oprindelige

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-08-07 11:04

Daniel skrev:

>Vil det også virke når formatet i forevejen er PDF?

hvad er det for et program at du arbejder med ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mogens

Dato : 07-08-07 11:23

Daniel wrote:
> "Mogens" <mogensnomail@web.dk> skrev i en meddelelse
>
> Tak til Mogens og Ivan for svarene. Vil det også virke når formatet i
> forevejen er PDF?

ja

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-08-07 17:28

Daniel wrote:

> Tak til Mogens og Ivan for svarene. Vil det også virke når formatet i
> forevejen er PDF?

Ja. Jeg har ofte fået en PDF-fil istedet for en papirudskrift, når jeg
har villet udskrive en PDF-fil og glemt at ændre printer

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-08-07 10:31

Daniel skrev:

>Jeg har et program der skal udprinte en rapport for at afslutte en opgave.

print det til en pdf-fil med f.eks PDFCreator (freeware)
http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 07-08-07 22:08

Ivan V. Klattrup skrev:
> print det til en pdf-fil med f.eks PDFCreator (freeware)
> http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

PDFCreator er open source under GPL licensen og ikke kun Freeware.

/A

Fra : Rado

Dato : 08-08-07 10:47

On Tue, 7 Aug 2007 11:18:45 +0200, "Daniel"
<daniel-nospammail-@hotmail.com> wrote:

>Jeg har et program der _skal_ udprinte en rapport for at afslutte en opgave.
>Rapporterne har jeg ikke brug for, så jeg ville gerne have den mulighed at
>"printe" til f.eks et skærmbillede.

Hvis det er XP er der jo Windows Document Writer der printer til en
XPS fil. Den er allerede er installeret som default. Om den så kan
bruges til det her formål skal jeg ikke kunne sige.

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi

Fra : Hans

Dato : 08-08-07 11:24

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er XP er der jo Windows Document Writer der printer til en
> XPS fil. Den er allerede er installeret som default. Om den så kan
> bruges til det her formål skal jeg ikke kunne sige.

Jeg har ret, når jeg skriver, at du gætter, ikke?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-08-07 12:37

Hans wrote:

> Jeg har ret, når jeg skriver, at du gætter, ikke?

Hold nu op med det pis. Kan du andet end gætte, når du ikke kender
virkeligheden?

Jesper Poulsen

Fra : Hans

Dato : 08-08-07 14:30

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Hold nu op med det pis. Kan du andet end gætte, når du ikke kender
> virkeligheden?

Jeg har ikke tid til at korrigere alle positivt forkerte og bedrevidende
oplysninger, der gives i de forskellige grupper.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-08-07 18:17

Hans wrote:

> Jeg har ikke tid til at korrigere alle positivt forkerte og bedrevidende
> oplysninger, der gives i de forskellige grupper.

Hvorfor f*nden skriver du så?

Hvis du kun kan virke bedrevidende uden at lægger noget på bordet, så
bliver du et af de mest uglesete individer her på usenet (i kategori med
trolls).

Der er sat FUT til dk.admin.netikette

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 08-08-07 17:31

On Wed, 8 Aug 2007 12:24:03 +0200, "Hans" <hans@susaa.xx> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg har ret, når jeg skriver, at du gætter, ikke?

Og hvad så? Det er et forslag der meget vel kan tænkes at virke, og
som let kan afprøves af spørgeren, længere er den ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-08-07 19:15

Daniel skriver:

> [...]
> Rapporterne har jeg ikke brug for, så jeg ville gerne have den mulighed at

Hvad med at få dem printet til pdf filer ???

Se min private hjemmeside.

Og nej, jeg følger ikke normalt denne gruppe, men så lige dit spørgsmål
via en anden og ville lige komme med et indspark...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe