MS Windows
briani 27239
Vista: hente post fra gamle Outlook Expres~
Fra : Kurt G

Dato : 07-08-07 08:45

Jeg har en ven, som har købt en ny PC med Vista.
Derpå findes WindowsMail, som de påstår er efterfølgeren til Outlook Express
(OE).
Ifølge velkomstvinduet skulle man kunne importere alt fra sin gamle OE, men
det er ikke lykkedes for mig.

Jeg har kopieret alt fra den gamle HD over i den nye maskine.

Men hvordan får jeg inporteret mailkonto og mail til WindowsMail?
Jeg har ikke kunnet finde noget i nogen af menupunkterne.

Mvh Kurt

Fra : Hans

Dato : 07-08-07 09:11

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvordan får jeg inporteret mailkonto og mail til WindowsMail?
> Jeg har ikke kunnet finde noget i nogen af menupunkterne.

Et forslag er Filer -> Importer -> Indstillinger for e-mailkonto og Filer ->
Importer -> Meddelelser.
Men det mangler måske i din Windows Mail?

Fra : Kurt G

Dato : 07-08-07 14:30

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse

> Et forslag er Filer -> Importer -> Indstillinger for e-mailkonto og
> Filer -> Importer -> Meddelelser.
> Men det mangler måske i din Windows Mail?
Ja, der var en import, men ikke noget med indstillinger.

Nu har jeg hos udbyderen oprettet en ny konto, så det virker, men alle gamle
mail er der nok ikke ret meget håb om at se igen. Men så må de af dem, der
skal bruges, jo udskrives fra den gamle maskine.

Tak for tipset!

Mvh Kurt

Fra : Hans

Dato : 07-08-07 15:35

> [...]
> gamle mail er der nok ikke ret meget håb om at se igen. Men så må de af
> dem, der skal bruges, jo udskrives fra den gamle maskine.

Du skal eksportere dine gamle *indstillinger* for at kunne importere dem...

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-08-07 14:53

On Tue, 7 Aug 2007 09:45:17 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

> [...]
>
>Men hvordan får jeg inporteret mailkonto og mail til WindowsMail?
>Jeg har ikke kunnet finde noget i nogen af menupunkterne.

Efter håndværker modellen: Opret en ny mappe på skrivebordet, og kald
den f.eks. "email". Minimer Outlook Express, så du kan se både OE og
den nye mappe. Du går så i Indbakke i OE, og markerer alle emails.
Herefter højreklikker du på dem med musen, vælger kopier, holder
knappen nede, og kører dem over på den nye mappe, slipper knappen, og
vælger "kopier hertil".

Den nye mappe med kopien af dine mails, kører du så over på din nye
maskine med Windows Mail. Her skal du så bare gøre det omvendte. Altså
åbne mappen med mail fra den gamle maskine, marker alle, trække dem
over i mailfeltet i indbakke i Windows Mail.

Fungerede perfekt for mig - med 3800 emails.

Det samme kan også gøres med andre mapper i OE.

Mvh.

Karsten

Fra : Kurt G

Dato : 07-08-07 15:24

"Karsten Jensen" <notvalid@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 7 Aug 2007 09:45:17 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
> wrote:

Klip
> [...]
> over i mailfeltet i indbakke i Windows Mail.
>
> Fungerede perfekt for mig - med 3800 emails.
>
> Det samme kan også gøres med andre mapper i OE.

Så er der alligevel håb!!
MAnge tak.

Mvh Kurt

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 07-08-07 15:54

> [...]
>
> Men hvordan får jeg inporteret mailkonto og mail til WindowsMail?
> Jeg har ikke kunnet finde noget i nogen af menupunkterne.

Hvis du har kopieret alt fra den gamle harddisk, så kan du nok også finde
filerne:
Hvis du da ellers har fået dem kopieret... Mappen "lokale indstillinger" er
nemlig skjult og kan ikke ses med mindre du har aktiveret funktionen "vis
skjulte filer og mapper" i stifinder under
Stifinder>Funktioner>indstillinger>Vis
Standardplaceringen for mailmapperne er:
<C:\Documents and Settings\Brugernavn\Lokale indstillinger\Application
Data\Identities\{--en masse tal--}\Microsoft\Outlook Express>
Her ligger en række *.dbx filer, som indeholder alle de gamle mails.

Man kan sikkert google sig til en dbx-reader hvis man ikke lige kan finde en
brugbar import-funktion i Vista.

Fra : Jan Riber

Dato : 07-08-07 23:10

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men hvordan får jeg inporteret mailkonto og mail til WindowsMail?
> Jeg har ikke kunnet finde noget i nogen af menupunkterne.

Hej Kurt

Jeg har en komplet beskrivelse af overflytning af adressekartotek, kontoer
og emails fra OE til Vista, liggende på en PDF-fil.
Jeg kan maile den til dig hvis du er interesseret.

Vh. Jan

Fra : Jan Riber

Dato : 07-08-07 23:54

"Jan Riber" <j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

> og emails fra OE til Vista, liggende på en PDF-fil.
> Jeg kan maile den til dig hvis du er interesseret.

Endnu lettere!
Hent den her:

http://tinyurl.com/2odtyl
Guiden er stadig i pdf-format.

Vh. Jan

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-08-07 05:55

"Kurt G" wrote

> Jeg har en ven, som har købt en ny PC med Vista.
> Derpå findes WindowsMail, som de påstår er efterfølgeren til Outlook
> Express (OE).

Efter hvad der bliver skrevet på diverse Microsoft blogs bliver den ud-
gave ikke længere videreudviklet, Windows Mail-teamet er blevet flyttet
over i Live-afdelingen (fra Internet Explorer-afdelingen).

Hent beta-udgaven af programmet her:

http://get.live.com/betas/maildesktop_betas

Den udgave som danskere kan hente er ikke den seneste udgave.

For at gøre det forvirrende er der oprettet 3 blogs som skriver om stort
set det samme:

http://mailcall.spaces.live.com/
http://morethanmail.spaces.live.com/
http://wlmailclient.spaces.live.com/

På grund af mangel på indlæg kan man godt få den tanke at den endelige
version er tæt på at blive frigivet, sandsynligvis sammen med Service
Pack 1 til Windows Vista indenfor en måned eller to.