To forskellige stylesheets til samme side
Fra : Jost L. Hansen

Dato : 07-08-07 10:50

Hej

(dette er sikkert blevet besvarret en masse gange før, men jeg
har ikke været i stand til at finde det rette indlæg. Så hvis det
er blevet set mange gange før beklager jeg)

Jeg er ved at lave et site hvor der en top menu med links der
fraviger fra standard links mht farve og hoovering effekt osv.
Og så skal alle andre links på siden opføre sig "normalt" dvs med
blå farve osv.

Jeg har lavet to stylesheets, men det sidste jeg sætter ind på
min side overskriver det andet. Dvs jeg kan ikke få linksne til
at se forskellige ud.

Hvordan kan jeg få to stylesheets til at virker til samme side,
og vise linksne forskelligt.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak.

Jost

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Frederik Junkuhn

Dato : 07-08-07 10:55

Jost L. Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> at se forskellige ud.
>
> Hvordan kan jeg få to stylesheets til at virker til samme side,

Du kan bruge "class" eller "id" til det.

Så giver du de links der skal skille sig ud en klasse

og i dit stylesheet laver du en defenition på den klassse.

..sorlink{
color:black;
text-decoration:none;}

..sortlink:hover{
color:red;}

så har du sort teskt med rød hover effekt... I et stylesheet

/Frederik Junkuhn

Fra : Jost L. Hansen

Dato : 07-08-07 12:55

Mange tak for hjælpen. Jeg mente nok man også kunne gøre sådan, men jeg
kunne bare ikke lige huske hvordan

Dog skal der kun være ét punktum ud for class'en i stylesheetet.

Mvh

Jost

Fra : Frederik Junkuhn

Dato : 07-08-07 13:37

Hehe...

Sorry, det er en tastefejl fra min side.. Of så to gange i træk.. :)

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-08-07 18:01

Frederik Junkuhn <frederik@junkuhn.com> skrev :

Linket vil ikke virke, det vil vise, at det ikke kan finde siden.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-08-07 18:42

Kerim Ellentoft skrev:
> Frederik Junkuhn <frederik@junkuhn.com> skrev :

> Linket vil ikke virke, det vil vise, at det ikke kan finde siden.

Ja, men du ku' jo godt lige ha' skrevet
at den korrekte syntaks er:

Klik her!</a>

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-08-07 19:01

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> skrev :

>Ja, men du ku' jo godt lige ha' skrevet
>at den korrekte syntaks er:

I skal da også ødelægge alting

Jeg ville ha' at Frederik selv skulle prøve, at finde ud af
hvorfor og hvad der skal skrives.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Frederik Junkuhn

Dato : 08-08-07 07:11

Jeg er godt klar over at der skal stå "http://" for "www" men det
var ikke det jeg skulle forklare. Det var muligheden for at tilføje
ne klasse til <a> tagget. Undskyld hvis jeg har skabt forvirring om
hvordan man lavet et link i HTML..

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-08-07 16:35

Frederik Junkuhn <frederik@junkuhn.com> skrev :

>Jeg er godt klar over at der skal stå "http://" for "www" men det
>var ikke det jeg skulle forklare.

Nej, men når man laver et kodeeksempel, så bør man lave det
korrekt, for ikke at bringe andre i tvivl om, hvordan det skal
skrives.

Iøvrigt, så må du meget gerne læse
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp, især »Gælder der
nogle regler for nyhedsgrupperne?«og som du også bliver
anbefalet, når du svarer på et indlæg via html.dk.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-08-07 12:28

Jost L. Hansen skrev:

> Hvordan kan jeg få to stylesheets til at virker
> til samme side, og vise linkene forskelligt.

Det kan gøres på mange måder, det nemmeste
er at lægge en <div> om din menu, og give den
et navn.

<ul>
<li>Menupunkt 1</li>
<li>Menupunkt 2</li>