Placering af en div
Fra : Frederik Junkuhn

Dato : 07-08-07 09:06

Hej,

Jeg er ved at re-designe min hjemmeside, men har problemer med at
få en <div> placeret.

Siden kan ses her http://junkuhn.com/v2

Mit problem er "login" menuen. Jeg vil gerne have at den er i
bunden altid. Siden er bygget i <div>.

Menuerne "Menu" "Evolution" og "Login" er 3 <div> som alle er i
en div som er floatet left. Indholdet er i en div som er floatet
right.

Det hele er styret fra et eksternt stylesheet, så der er ikke så
meget at se i koden. Alle <div> har højde og bredte.

Jeg ved ikke hvilken atribut jeg skal give min "Login" <div> så
den holder sig i bunden.

På Forhånd Tak

/Frederik Junkuhn

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-08-07 10:32

Frederik Junkuhn skrev:
> [...]
> meget at se i koden. Alle <div> har højde og bredte.
>
> Jeg ved ikke hvilken atribut jeg skal give min "Login" <div> så

#left{
   width:150px;
   float:left;
   height:500px;}

skal være
#left{
   width:150px;
   float:left;
   height:500px;
   position:relative;}

og
#login{
   width:130px;
   background-image:url(images/menu-background.jpg);
   border:1px solid #666666;
   margin-top:10px;
   margin-left:auto;
   margin-right:auto;}
skal være

   position:absolute;
   left:0;
   bottom:0;}

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Frederik Junkuhn

Dato : 07-08-07 10:48

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>    float:left;
>    height:500px;
>    position:relative;}
>
> og
> #login{
>    width:130px;
>    background-image:url(images/menu-background.jpg);
>    border:1px solid #666666;
>    margin-top:10px;
>    margin-left:auto;
>    margin-right:auto;}
> skal være
>
> #login{
>    width:130px;
>    background-image:url(images/menu-background.jpg);

Jah,

Det ser rigtigt ud, næsten. :) men det går ihvertfald den rigtige vej.
Tak..

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-08-07 12:20

Frederik Junkuhn skrev:

> Det ser rigtigt ud, næsten. :) men det går i
> hvert fald den rigtige vej.

Så er der lige den klassiske du skal have lavet
om på, nu du er i gang.

Du må ikke have en <h5> inde i en <a>, men
gerne omvendt.

Valideringen fortæller præsis hvad der er galt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Frederik Junkuhn