Sådan et skarn ;-)
Fra : Kate

Dato : 05-08-07 22:54

I vinters fandt Doughnut pludseligt ud af at hun ville ligge ved
radiatoren for at varme sig. Nu er det sådan at huset her er opvarmet
med el og radiatorerne sidder lavt. Pigebarnet lå jo så på gulvet i
arbejdsværelset. Som den bløde katteelsker jeg jo er kunne jeg ikke
have at den lille skulle ligge på gulvet, uha nej. Så jeg tog på en
udflugt til København. Denne udflugt tjente så mere end et formål da
jeg valgte at køre ind til AnnK, som med lange mellemrum skriver
herinde. Hende havde jeg ikke talt med i umindelige tider, jeg vidste
ikke hun havde åbnet butik og kræet skulle jo have en seng. Altså tog
jeg til Kbh. Hjem bragte jeg forskellige ting, heriblandt en, ja,
undskyld udtrykket, hundedyr katteseng. Det gik jo med den seng som det
må når man ønsker sig noget på kattenes vegne, den står ubrugt hen. Jeg
har set en kat i den en gang, det er alt. Lante lagde sig en aften i
den. Siden har den været rundt forskellige steder i huset, med samme
nedslående resultat. Nå, selvom de jo ikke er gamle, misserne, så
bliver de højst sandsynligt ikke mine sidste, så sengen gemmes da bare.

Så for et par uger siden tager jeg på udflugt med bl.a. Marianne
Hellemose og Denise herfra gruppen, til Reepark i Ebeltoft. Dejlig tur,
dejlig dag. Jeg vinder en katteseng i amerikansk lotteri. Nåja, tænker
jeg, den kan jo enten gemmes eller foræres væk til en med senge-
elskende katte.
Sengen er vidst det meste af jylland rundt inden den lander på mit
posthus, hvor den må ligge nogle dage fordi jeg var arbejdsramt.
Endelig fredag får jeg mulighed for at hente pakken. Jeg har ikke
travlt, fredag, med at åbne den, men endeligt efter aftensmaden tager
jeg mig sammen. Den er ganske pæn og neutral, så den lægger jeg lige i
stuen. Senere ser jeg godt Lante undersøge sengen, derefter Mowgli, som
ovenikøbet lægger sig og tager en lille lur i den. Nå, men træerne
vokser jo ikke ind i himlen, så jeg tager det ganske roligt og
forventer det da bare er nyhedens interesse. Da drengene mister
interessen kommer Doughnut på banen. Meget interesseret undersøger hun
sengen lørdag. Lørdag aften sover hun i den, hele aftenen. Idag har hun
ligget lige dele der eller i kradsetræet, når hun ikke har været i
haven med os andre.
Lige nu snorksover hun.....i den nye seng.
Den anden, den står urørt hen! Morale: man skal ikke ønske noget til
sine katte, de bestemmer alligevel selv
Og hvad har jeg så lært? Ikke en skid for jeg er helt sikkert dum nok
til igen at købe et eller andet som jeg mener de ikke kan leve uden,
kun for at opdage at det kan de sagtens ;-D

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 06-08-07 12:45

Kate... selv om jeg laver de der (hundedyre ) senge, så er der en
*grund* til at jeg kun har en eneste selv herhjemme! Trods 3 katte...
Tjalfe ligger nemlig kun i sofaen, Aske i vindueskarmen eller
klatremiljøet... mens Lille Ting da i det mindste engang i mellem kommer i
tanker om at sengen er beregnet til katte og ikke Gimle

Dog har jeg fået rigtig mange gode responser fra andre... som kommer tilbage
for at købe endnu en, så kattene ikke kommer op at diskutere om en seng...

Katte er forskellige - og vi elsker dem for det!

Ann
www.annk-butik.dk

Fra : Kate

Dato : 06-08-07 13:43

"Jan Rudkøbing" <siftia@c.dk> wrote in

> [...]
> eller klatremiljøet... mens Lille Ting da i det mindste engang i
> mellem kommer i tanker om at sengen er beregnet til katte og ikke

Hihi, her sover de også alle andre steder. Mowgli er som regel hvor jeg
er, altså i sofaen når jeg ser tv og i sengen når jeg sover. Lante ved
jeg ikke helt hvor sover om natten, men han ligger ofte på kommoden i
soveværelset. Doughnut ligger normal i øverste køje i kradsetræet, det
er nok det eneste som helt er hendes her i huset. Og nu altså åbenbart
den nye seng. Derfor købte jeg også kun en seng, og som skrevet så
gemmer jeg den til fremtiden

> Dog har jeg fået rigtig mange gode responser fra andre... som
> kommer tilbage for at købe endnu en, så kattene ikke kommer op at
> diskutere om en seng...

Min mor har 4 katte som alle elsker huler og senge og kurve at sove i.
Der ligger altid en kat i mindste en af hulerne, så havde hunkøbt sådan
en seng ville den med garati blive brugt.

> Katte er forskellige - og vi elsker dem for det!

Lige præcis

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-08-07 13:12

In news:46b646ec$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:
> [...]
> nok til igen at købe et eller andet som jeg mener de ikke kan leve
> uden, kun for at opdage at det kan de sagtens ;-D

LOL Velkommen i klubben. Hvorfor skulle du have det nemmere end
os andre
Her i huset var det ved at udvikle sig til "Hulekattens klan", da
jeg åbenbart ikke har den store katteforstand til at købe noget der
passer damen.

Katte er nogle u-udgrundelige skabninger - hurra for det

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 06-08-07 13:43

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> LOL Velkommen i klubben. Hvorfor skulle du have det nemmere end
> os andre

Tihi, næ, du har såmænd ret

Fra : Denise

Dato : 06-08-07 14:53

Kate wrote:
> Og hvad har jeg så lært? Ikke en skid for jeg er helt sikkert dum nok
> til igen at købe et eller andet som jeg mener de ikke kan leve uden,
> kun for at opdage at det kan de sagtens ;-D

Hahahahaha - nøjagtig som os andre. Brita's senge, sådan en du vandt, dem
har vi 4 af og de bruges af og til. Pludselig gides de ikke og pludselig
ligger begge katte i dem .
Fik forresten købt en af de dér blå ringe med en gul bold inden i. Jeg sad
på gulvet med 2 undrende katte og prøvede at forklare dem, at man altså
skulle skubbe til bolden så kørte den rundt, hvorefter manden bemærker, "nå
hvad har du nu igen købt som kattene ikke gider lege med" .
Ja, man bliver ved og ved

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-07 14:56

Denise wrote:

> [...]
> man altså skulle skubbe til bolden så kørte den rundt, hvorefter
> manden bemærker, "nå hvad har du nu igen købt som kattene ikke gider

KEnder den blå ring med den gule bold.
Buster gider den heller ikke rigtg, men så tager den smarte slave og kommer
tørfoder ind i ringen, og så er den pludselig spændende. Og Buster skal
artbejde lidt for føden

Ja, hvad gør vi ikke for at gøre kræene tilpasse, og så vender de bare det
hvide ud af øjnene....

Louise

Fra : Kate

Dato : 06-08-07 17:50

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in

> Ja, hvad gør vi ikke for at gøre kræene tilpasse, og så vender de
> bare det hvide ud af øjnene....

Jeps, man tænker om de monstro ligger og griner af én når man vender
ryggen til

Fra : Kate

Dato : 06-08-07 17:46

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> [...]
> hvorefter manden bemærker, "nå hvad har du nu igen købt som
> kattene ikke gider lege med" . Ja, man bliver ved og ved

Hahaha, sådan en har jeg også haft, tror det var til Oliwer. Gav den
væk og gad ikke købe en ny til Mows

Iøvrigt fortæl lige lidt om den lille ny. Brita sagde hun skulle
aflevere ham og jeg er nysgerrig om hvordan det går og så må du jo få
vist nogle billeder!

Fra : Denise

Dato : 06-08-07 18:44

Kate wrote:
> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in
>

> Iøvrigt fortæl lige lidt om den lille ny. Brita sagde hun skulle
> aflevere ham og jeg er nysgerrig om hvordan det går og så må du jo få
> vist nogle billeder!

Jeg har ikke fået ham endnu, regner med at få ham sidst på ugen, så skal jeg
nok komme med billeder. Og jeg kom til at købe et par hunkatte også Dee og
Dea fra http://www.akirabakken.tuknet.dk/killinger.html
Samme far iøvrigt, men det varer 2-3 uger - ja, det er noget værre noget

--
Hilsen Denise
se iøvrigt www.mit-katteforum.dk

Fra : Kate

Dato : 06-08-07 22:46

> Jeg har ikke fået ham endnu, regner med at få ham sidst på ugen,
> så skal jeg nok komme med billeder.

Nå, jeg troede Brita skulle komme med ham i lørdags. Øv, ventetiden er
det værste.

> Og jeg kom til at købe et par
> hunkatte også Dee og Dea fra
> http://www.akirabakken.tuknet.dk/killinger.html Samme far iøvrigt,
> men det varer 2-3 uger - ja, det er noget værre noget

Et par. Stakkels Claus, kommer han nogensinde til at kunne trække
vejret i jeres hjem?
Men hvor er de dog bedårende, specielt D'lie, men jeg er jo til de
stribede

Fra : Denise

Dato : 07-08-07 07:53

Kate wrote:
> [...]
> vejret i jeres hjem?
> Men hvor er de dog bedårende, specielt D'lie, men jeg er jo til de

Ja ventetiden en lang. Jo. Claus må tage en pille af og til, så det er også
spændende om MCO er værre eller bedre. Og så er det lige jeg må sige, et var
HAM der ville have Qunigo og det var HAM der ville have en pigemis også, så
både Qunigo og den ene pige er Clauses haha
Iøvrigt har det hjulpet at vi har fået trægulv i stuen i stedet for
gulvtæppe.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 07-08-07 20:30

> Ja ventetiden en lang. Jo. Claus må tage en pille af og til, så
> det er også spændende om MCO er værre eller bedre.

Ja, det er spændende. Jeg må indrømme at jeg har i perioder kunnet
mærke Lantes pels i næsen, jeg har et svag svag hint af noget allergi,
overfor hvad ved jeg ikke, men med års mellemrum får jeg en enkelt hård
sommer. Faktisk blev det med ''lantes pels bedre efter jeg er flyttet
herop.

> Og så er det
> lige jeg må sige, et var HAM der ville have Qunigo og det var HAM
> der ville have en pigemis også, så både Qunigo og den ene pige er
> Clauses haha

Ja, du nævnte jo godt nok at han havde sat det i værk med den Coon-
dreng

> Iøvrigt har det hjulpet at vi har fået trægulv i
> stuen i stedet for gulvtæppe.

Det tror jeg på er en god ting. Jeg havde gulvtæpper her da jeg
flyttede ind, det var også det første jeg brugte penge på at skifte. Da
jeg ikke havde vildt mange penge , købte jeg noget billigt i Bauhaus og
lagde selv. Senere vil jeg købe noget pænere, for nu tør jeg godt give
mig i kast med at skifte det senere.

Glæder mig til at høre killinge historier og hvis man er rigtig heldig
bliver man måske endda inviteret ind og se dem....fedte fedte lefle
lefle

Fra : Denise

Dato : 07-08-07 21:26

Kate wrote:

> Glæder mig til at høre killinge historier og hvis man er rigtig heldig
> bliver man måske endda inviteret ind og se dem....fedte fedte lefle
> lefle

Kate, du er da altid velkommen, du behøver ingen invitation

--
Hilsen Denise
Se også: www.mit-katteforum.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-08-07 17:54

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> Og hvad har jeg så lært? Ikke en skid for jeg er helt sikkert dum nok
> til igen at købe et eller andet som jeg mener de ikke kan leve uden,
> kun for at opdage at det kan de sagtens ;-D

tsktsk..synes jeg kender det!.
har en del i kælderen, som jeg selv synes både er ganske pænt og liiiige
noget for en lækkermis.. det kommer op at stå ind i mellem i et par dage,for
derefter at returnere til kælderen.. suk!.

det store klatremiljø (hængekøjen og "hattehylden"), div. sofaer og stole,
og så vores senge på 1. etagen..det kan man godt bruge!.

JO, de har deres helt egen smag, ind i mellem har jeg på fornemmelsen at de
gør det bare for at få sig et grin over vores reaktioner på den
ligegyldighed de udviser når man stolt præsenterer et nyt fint stykke møbel
eller legetøj..suk!

Mvh. Marie

Fra : Siri

Dato : 06-08-07 20:33

> [...]
> gør det bare for at få sig et grin over vores reaktioner på den
> ligegyldighed de udviser når man stolt præsenterer et nyt fint stykke møbel

Arh ja! Har lige været til udstillingen i Hillerød og hjembragt en ægte
Drinkwell Original - og selv den af naturen værste vandpjasker kiggede
undrende på den!
Foreløbig er det miiine saaarte neeerver der har mest gavn af
risle-lyden!
Og så har jeg jo to lovligt tynde herrer rendende - en opdrætter
anbefalede fedt, råt oksehak - men se om de gider røre det....
Støn.... er man katteslave, eller.....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-07 20:43

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og så har jeg jo to lovligt tynde herrer rendende - en opdrætter
> anbefalede fedt, råt oksehak - men se om de gider røre det....

Oksehak den duer ikke ifølge min ene kat.
Næe du sejfile fra aldi. mums siger han.
Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 06-08-07 21:21

> Allan skrev:
>
> Oksehak den duer ikke ifølge min ene kat.
> Næe du sejfile fra aldi. mums siger han.
> Mvh Allan

Se, se, det var hjo 'hvid mands tale' i bogstaveligste forstand. Jeg har
en fin fin Aldi i Gothersgade - hvad hedder den seje sej sådan mere
præcist, for det er da lidt surt med sådan en mager kæmpe....
Tak for tips, du

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-08-07 21:41

In news:lvydnc73VPU9HyrbnZ2dnUVZ8tChnZ2d@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:

> [...]
> Jeg har en fin fin Aldi i Gothersgade - hvad hedder den seje sej
> sådan mere præcist, for det er da lidt surt med sådan en mager

Jeg tror nu ikke, at du skal regne med at de får mere sul på
sidebenene af Sej. Det er en forholdsvis mager fisk, på linie med
torsk vil jeg tro. Men panerede sejfileter i stedet for
rødspættefileter er én af mine livretter, og så ryger der også lidt
af til Mini inden det bliver tilberedt.

Fisken hedder slet og ret Sej, og det står der også uden på pakken i
dybfrostdisken.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-07 21:47

> [...]
> og så ryger der også lidt af til Mini inden det bliver tilberedt.
>
> Fisken hedder slet og ret Sej, og det står der også uden på pakken i

Det er nu ren protein, jeg havde en kat med nyreproblemer, og det var den
rene gift for ham.Så jo lidt på sidebenene kommer der af sejfile.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-07 21:43

> [...]
> en fin fin Aldi i Gothersgade - hvad hedder den seje sej sådan mere
> præcist, for det er da lidt surt med sådan en mager kæmpe....

Du må i køleafdeling. Og der er der sejfile på pose, frossen
Mvh Allan

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-08-07 05:06

> [...]
> en fin fin Aldi i Gothersgade - hvad hedder den seje sej sådan mere
> præcist, for det er da lidt surt med sådan en mager kæmpe....

Jeg kan med lidt held få lidt sild i mine to halvlanghårede klumper som
noget af det eneste de vil have ud over tørfoderet, der er noget mere sul på
sådan en svømmer end en sej!.
Harald her er jo vild med dem, men det er han for alt spiseligt så det er
der ikke så meget nyt i.
Problemet er at han faktisk er ved at være liiiidt for trind om maven... så
jeg overvejer at skifte foderet i "tag selv skålen" ud med noget lettere, og
så fodre Albert lidt ved siden af, da han bestemt er til den slanke side i
forvejen.

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 07-08-07 07:19

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote
in news:46b7ef8c$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Jeg kan med lidt held få lidt sild i mine to halvlanghårede klumper

Jeg har en enkelt gang for mange år siden serveret sild, det var godt
nok ikke for nogle af disse 3, men de forrige katte. De gloede på mig
som om jeg havde spist søm, det gad de godt nok ikke spise. Jeg havde
købt 10 sildefiletter til en god pris tror jeg, men de fleste røg i
affaldsspanden for jeg spiser ikke fisk.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-08-07 07:26

> [...]
> købt 10 sildefiletter til en god pris tror jeg, men de fleste røg i
> affaldsspanden for jeg spiser ikke fisk.

Nu er det også mest Harald der sætter pris på mad, han står fast ved siden
af køkkenborde hver dag når jeg laver hundemad, de bliver BARF`et, så der er
altid et eller andet der lige skal stjæles.
Det er rå emner, ligefra kylling til fisk.
Men raggierne..narhhh ellers tak!, det er sjældent at der er noget der
falder i deres smag.

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 13:29

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> med noget lettere, og så fodre Albert lidt ved siden af, da han
> bestemt er til den slanke side i forvejen.

Har du overvejet at starte med at fodre med RC Obesity Management?
Så kan det være Harald undgår at få endnu mere springskind, og jeg tror
næppe raggierne tager skade af det.
Fidusen ved OM er at det sætter stofskiftet i vejret, hvilket på mange måder
ikke er nogen skade til. (vil her lige tilføje at jeg fodrer med OM, og det
har sandsynligvis reddet Buster fra en fedtlever for et par måneder siden,
ifm en infektion. Iflg Dr Dyr havde Busters høje stofskifte været med til at
holde sygdommen nede, indtil vi kom til Dr Dyr)

OM kan, svjv, kun købes hos dyrlægen, og så måske direkte fra RC.
JEg køber 3.5 kg ad gangen, og kommer af med 275 kr. Buster får ca 60 gram
om dagen, så der er til et par måneder i sådan en sæk.
OM fåes desværre ikke på dåse, som pate, men fåes derimod som bidder i gele.
(Her i huset er vådfoder noget der serveres søndag morgen, samtidig med at
slaven evt får lidt ekstra til morgenmad)

MVH
Louise og Buster

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-08-07 14:13

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gele. (Her i huset er vådfoder noget der serveres søndag morgen, samtidig
> med at slaven evt får lidt ekstra til morgenmad)

Nu får jeg strittende hår på armen ved ordet RC..LOL.. men jeg vil bestemt
undersøge det.
problemet er nok at ham Harald er en tyv uden lige, stjæler med arme og
en -et grusomt madøre, så det er nok der der skal sættes ind først.
Anthon den største af raggierne er også sådan liiige på kanten, han er ikke
fed, men sådan lige lidt over middel..GG.. Albert er bare et
fugleskræmsel..(-;

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 07-08-07 20:31

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote
in news:46b86fba$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Nu får jeg strittende hår på armen ved ordet RC.

Hvorfor det?

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-08-07 06:05

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote
> in news:46b86fba$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Hvorfor det?

Nej nu skal jeg være retfærdig, jeg kender ikke til deres katte serier, men
meget af hundefoderet som jeg finder meget opreklameret og direkte
fordummende.. feks. at deres serie specielt designet til boxere, fordi det
bla. er "nemt at samle op for boxeren" og at det "styrker boxerens sarte
hjerte" jeg har ved g... aldrig oplevet en boxer der ikke har kunne samle
sin mad op!, og er der problemer med hjertet, så er det fordi den er født
med hjertefejl og ikke fordi det er en boxer der generelt har svage hjerter,
sådan noget irriterer mig grænseløst i tørfoderfabrikanternes reklamer.

(en af årsagerne til at jeg har valgt at råfodre vovserne, med langt bedre
resultat end noget tørfoder jeg nogensinde har afprøvet)

Jeg kender til firmaet på baggrund af mit tidligere arbejde, og de var meget
diktatoriske i deres salgsmetoder, så på baggrund af det har jeg holdt mig
langt fra deres produkter.

Så, derfor! (o;

Men derfor er det da værd at undersøge alligevel!

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-07 08:29

> [...]
> har jeg holdt mig langt fra deres produkter.
>
> Så, derfor! (o;
>
> Men derfor er det da værd at undersøge alligevel!

NU var det jo mig der startede med at nævne RC ifm Haralds spændte skind.
Jeg vil så skynde mig at sige at både Specific og Hills har fodertype med
samme effekt på stofskiftet, forskellen på de to fodrer er dog at de
indeholder en del fibrer til at mætte, ift OM fra RC som indeholde virkelig
meget protein.

Louise og Buster

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-08-07 09:32

> [...]
> samme effekt på stofskiftet, forskellen på de to fodrer er dog at de
> indeholder en del fibrer til at mætte, ift OM fra RC som indeholde

Ok.. jeg fodrer med Olivers, adolt serien. kunne et egentligt light foder
gøre det?, men så har vi jo Albert, som absolut ikke må tabe sig, tværtimod
ville det klæde ham med lidt ekstra sul,så sådan et stofskife-pep-foder
ville vel ikke være optimalt til ham?.
han er vanskelig at kræse om, da han er frygtelig kræsen.

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-07 10:31

> [...]
> stofskife-pep-foder ville vel ikke være optimalt til ham?.
> han er vanskelig at kræse om, da han er frygtelig kræsen.

JEg fik at vide af min Dr DYr at for nogle katte, der har lige vel spændt
skind, er light ikke nødvendigvis nok.
Jeg fodrede også med light før, men fodrer nu kun med OM, også selvom Buster
nu er nede omkring idealvægten.

Mon I kan indføre særlig hyggetid med hver af kattene, uden for de andre
kattes åsyn?
For så ´føler alle katte at de bliver set lige meget, og I får mulighed for
at give Albert det foder han har brug for uden at I har 2 jaloux stykker
"spændt skind" der er jaloux... Bare en tanke.
Eller er der at sted hvor kun Albert kommer, hvor han vil kunne fodres med
sit eget foder?

Louise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-08-07 15:31

> [...]
> Buster nu er nede omkring idealvægten.
>
> Mon I kan indføre særlig hyggetid med hver af kattene, uden for de andre

HA!.. Er du da skør? ((o;
Det er umuligt så meget som at liste et patentlåg op her i huset, eller åbne
en plasticpose i smug under et tæppe for at dæmpe lyden, så står der 3 katte
og 3 hunde forventlingsfuldt og glor..GGG.. så skal jeg ligefrem slæbe dem
op en ad gangen på loftet, det kunne man selvfølgelig også gøre, evt. i
forbindelse med at en af ungerne skal puttes, der plejer alligevel at være
en kat eller to med til det ritual (og en enkelt hund).

> For så ´føler alle katte at de bliver set lige meget, og I får mulighed
> for at give Albert det foder han har brug for uden at I har 2 jaloux
> stykker "spændt skind" der er jaloux... Bare en tanke.

jamen absolut en fin tanke, Louise!.

> Eller er der at sted hvor kun Albert kommer, hvor han vil kunne fodres med
> sit eget foder?

nej, de har alle fri adgang overalt, og færdes som regel sammen overalt.

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 08-08-07 14:16

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote
in news:46b94eea$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Så, derfor! (o;

Din harme overfor åndssvage reklamer deler jeg fuldt ud. Hvis de er så
snotdumme som du her giver udtryk for så er jeg også den der vælger
produktet fra, for hvis de laver sådan noget lort, så betragter de jo
sikkert også mig som forbruger som komplet idiot.

Jeg valgte Hill's til kattene for mange år siden, ja faktisk må det
være over 20 år siden jeg stiftede bekendtskab med det. Det var i
forbindelse med at min mor kom slæbende hjem med det mest udmagrede kræ
verden havde set (verden=mig dengang). Efter en periode på skånekost
fik han Hill's og han blev en rigtigt fin mis, som fik 12 gode år hos
mine forældre.
Det overbeviste mig. Da jeg så fik Lante blev han fodret med RC, men
jeg syntes det var nemmere at skifte ham end at skifte de 2 andre og så
var jeg jo også overbevist om Hill's fortræffeligheder
Senere må jeg indrømme at jeg faktisk synes hans pels blev meget
flottere på Hill's end den var på RC.
Så siden jeg fik min første kat i 1990 har jeg udelukkende fosret med
Hill's og det bliver jeg sandsynligvis ved med.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-08-07 15:34

> [...]
> Så siden jeg fik min første kat i 1990 har jeg udelukkende fosret med
> Hill's og det bliver jeg sandsynligvis ved med.

Hvad er forskellen på specifik og Hill`s
ved du det?

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 08-08-07 21:12

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote
in news:46b9d431$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Hvad er forskellen på specifik og Hill`s
> ved du det?

Nej, desværre ikke. Der var engang en der hed Randi her i gruppen som
havde tjek på de forskellige fodertyper. Desværre aner jeg ikke hvor
hun forsvandt hen, men hun regnede på et tidspunkt ud hvilket foder der
var bedst for Lante pga hans tendens til urinsvejsten. Jeg kan huske
hun regnede på Olivers foder og hill's og vidst også et 3. Hun kiggede
på magnesium, kan jeg huske. Tror der var flere ting, men magnesium er
åbenbart den helt store synder omkring surheden (tror jeg) i urinen.
Hmm, hvprom alting er, har jeg simpelthen besluttet mig for ikke at
skiftefoder pga Lante. Selvom han kan blive syg, så er det faktisk 1½
år siden han sidst havde urinvejssten, det seneste vandværksproblem var
blærebetændelse.

Det er dog mit indtrk at til raske katte, uden den slags problemer som
f.eks. Lante har, er de "seriøse" mærker vidst nogenlunde lige gode.

--
Kate

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-08-07 05:05

> [...]
>
> Det er dog mit indtrk at til raske katte, uden den slags problemer som
> f.eks. Lante har, er de "seriøse" mærker vidst nogenlunde lige gode.

Netop det med urinvejssten har jeg tænkt meget på, om det er at spille
hasard med deres helbred ved ikke at give dem speciel kost, eller?. jeg er
jo ikke så stiv i katteernæring, men det kommer forhåbentligt.
Jeg ville aldrig tilgive mig selv, hvis en af dem skulle blive alvorligt
syg, bare tanken.. )-:
Hundene er nu nemmere at fodre..(o: kastrater eller ej.

Mvh. Marie

Fra : Ragna

Dato : 09-08-07 08:11

Marie skrev:
>Netop det med urinvejssten har jeg tænkt meget på, om det er at spille
>hasard med deres helbred ved ikke at give dem speciel kost, eller?.

Det er det muligvis. Jeg fik i hvert fald en lektion for ca. 3 år siden,
hvor jeg havde skiftet over til Science Plan Light fra vores sædvanlige
Hill's C/D, fordi vores dengang 3-årige hankastrat Fufu var blevet lidt for
trind.
Efter et stykke tid på light-foderet fik han pludselig blærebetændelse og
havde krystaller i urinen.
Efter endt behandling gik vi igen over til C/D, i begyndelsen i perioder
afløst af S/D (for at opløse eventuelle krystaller), og det har holdt ham
rask lige siden.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 09-08-07 09:02

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> afløst af S/D (for at opløse eventuelle krystaller), og det har holdt ham

hej Ragna og Maire

uha, jeg får skrupler over at læse din beretning, Ragna, for jeg har jo
Bølle, der også er kastreret, og har indtil for et par uger siden fodret ham
med Olivers Adult, men er nu gået over til Orijen (et "barflignende"
tørfoder), som kattene er glade for.
Jeg har tidligere haft en steriliseret hunkat Mia, der også fik krystaller i
urinen og fik behandling med S/D og efterfølgende fik Hills C/D, så det var
måske i virkeligheden det, jeg burde være skiftet til.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Kate

Dato : 09-08-07 14:25

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote in

> [...]
> siden fodret ham med Olivers Adult, men er nu gået over til Orijen
> (et "barflignende" tørfoder), som kattene er glade for.

Jeg havde også Lante og Co. på skrump-udgaven af Hill's, men Lante fik
alligevel urinvejssten. 7-9-13 og bank under bordet og alt det Har
han ikke haft symptomer efter jeg har holdt ham på c/D'en. Sidste
måneds skræmmetur var "bare" blærebetændelse.

Oliver fik jeg for længe siden rådet om at holde mig fra pga
magnesiumindholdet, det skulle ikke være alarmerende højt, men lidt
højere end anbefalet, som jeg husker det, derfor skifter jeg ikke.

--
Kate

Fra : Ragna

Dato : 09-08-07 16:08

Anelise skrev:
>Jeg har tidligere haft en steriliseret hunkat Mia, der også fik krystaller
>i urinen og fik behandling med S/D og efterfølgende fik Hills C/D, så det
>var måske i virkeligheden det, jeg burde være skiftet til.

Hej Anelise!
Det er jo svært at vide, hvilken virkning det barf-lignende foder vil have
på urinvejene, før man har gjort nogle erfaringer med det, men for fremtiden
holder jeg mig i hvert fald til C/D.
Det har også den fordel, at kattene er vældig glade for det. Da vi fik lille
Piv, var han svær at få til at spise killingefoder, selv om vi prøvede hele
tre forskellige slags (og forærede de forsmåede poser til hans mindre
forkælede søskende oppe på gården). Han ville meget hellere have C/D!

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-07 09:19

Ragna wrote:
> Efter et stykke tid på light-foderet fik han pludselig blærebetændelse og
> havde krystaller i urinen.

Sjovt, min kat Bisse fik også urinsten efter at have kørt på
lightfoder.. Efter en måneds tid på specialfoder gik vi så tilbage
til lightfoderet, hvorefter han fik urinsten igen igen efter 3-4
dage..
Han har så primært fået "Urinary"-foder siden, da dyrlægen sagde at
det ikke er noget problem, det koster bare ret meget hos dyrlægen,
så det bliver importeret fra tyskerlandet nu ;)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-08-07 09:25

> [...]
> det ikke er noget problem, det koster bare ret meget hos dyrlægen,
> så det bliver importeret fra tyskerlandet nu ;)

Hvor i tyskland?

Mvh. Marie -Der også har fået alvorlige skrupler nu.. /-:

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-07 09:29

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Hvor i tyskland?

Jeg plejede at købe Hill's Urinary fra katzenzeug.de, men det vil de
ikke sende ud af tyskland mere, sikkert fordi Hill's har brokket sig
over det?

Nu køber jeg noget andet Urinary-foder hos zooplus, kan ikke lige
huske hvad det hedder. Bisse kan li' begge dele så det er ikke noget
problem :)

Selv om det måske koster en lille smule mere end almindeligt foder,
så er dyrlægeregninger ihvertfald mere kostbart, og der er jo heller
ingen grund til at den stakkels missekat skal udsættes for mere af den
slags, når det kan undgås :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-08-07 09:39

> [...]
>
> Nu køber jeg noget andet Urinary-foder hos zooplus, kan ikke lige
> huske hvad det hedder. Bisse kan li' begge dele så det er ikke noget

Kunne du måske lokkes til at finde ud af hvad det hedder det foder du
bruger?

Mvh. Marie

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-07 09:49

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Kunne du måske lokkes til at finde ud af hvad det hedder det foder du
> bruger?

Kattovit Urinary... Om det er lige så godt som Hill's ved jeg ikke,
men jeg ved at min kat kan lide det, og at han er rask og frisk :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-08-07 10:09

> Kattovit Urinary... Om det er lige så godt som Hill's ved jeg ikke,
> men jeg ved at min kat kan lide det, og at han er rask og frisk :)

Takker, det vil jeg se på og tage en sammenligning med det øvrige der er på
markedet.

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 09-08-07 14:27

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in

> og der er jo heller
> ingen grund til at den stakkels missekat skal udsættes for mere af
> den slags, når det kan undgås :)

Lige præcis

en ting er dyrlægeregningen, men det er værre at se sin stakkels lille
missekat lide.

--
Kate

Fra : Siri

Dato : 12-08-07 19:33

> [...]
> Anthon den største af raggierne er også sådan liiige på kanten, han er ikke
> fed, men sådan lige lidt over middel..GG.. Albert er bare et

Gør du det???
Det anede jeg ikke - hvorfor?
Du har sikkert en god grund, må jeg høre?
Jeg er jo svoren RC-fan, da Gia så tydeligt foretrak det (Fit32 er nu
alles favorit her, selvom Lejon går i MCO-foderet ) - og så fordi
alle de perser-opdrættere, jeg spurgte, anbefalede det ud af årelang
erfaring.
Ikke mindst fordi de har flere slags race-specifikt foder, og jeg kunne
forestille mig, at MCO-slagsen også ville være godt for mega-Harald (er
den kat ikke bare mega med alt - er I sikre på, at han ikke er MCO *GGG*
).
Det er meget store bidder, så katten er nødt til at tygge maden, og ikke
sluge (for meget) i sig.
Oral Sensitive er også store hapser, og forebygger tandsten.
Nå, nu skal jeg ikke give dig flere strittende hår
Jeg får jo selv næsten gåsehud af glæde, når jeg ser lilleGissen hoppe
op og knase i sig af favoritmaden - når jeg husker, hvor træt, hun var
af Hill's - Lejon var dog glad for kost-forandring fra Persian, som han
nu nipper af igen.
Persian ville sikkert få huld på smukke, smukke Albert - eller
Beauty&Care, det elskede Belle. Hvad hun får nu, ved jeg ikke, jeg
skulle have besøgt skatlingen i dag, men er midt i uventet jobskifte, så
det blev hvile-og-ordne-dag herhjemme, og Belle-besøg i ugen.
Men RC sender dig sikkert gerne prøver, hvis den lokale ikke har.
Beklager , men Olivers har ingen af dem gidet - sorry, jeg har
forsøgt, det er misserne, der vælger - det er jo deres mad.

Fra : Siri

Dato : 12-08-07 21:01

Årh ups - så lige tråden igennem, den er jo enorm...
Ja, dum reklame får jeg også fnidder af!
Men derfor kan produktet jo godt være fint.

Fra : Kate

Dato : 12-08-07 23:22

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in news:FJWdnaOi6ZND-
yLbnZ2dnUVZ8qSnnZ2d@giganews.com:

> Årh ups - så lige tråden igennem, den er jo enorm...
> Ja, dum reklame får jeg også fnidder af!
> Men derfor kan produktet jo godt være fint.

Det kan det egentligt godt, men jeg har valgt produkter fra fordi
reklamen var nedladende f.eks. Desværre er min hukommelse indimellem
mere hullet end en si og jeg glemmer det igen. Så kan man så være
"heldig" at firmaet genbruger reklamen og så køber jeg , igen, ikke
produktet.

--
Kate

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-08-07 05:37

> [...]
>
> Årh ups - så lige tråden igennem, den er jo enorm...
> Ja, dum reklame får jeg også fnidder af!
> Men derfor kan produktet jo godt være fint.

Det kan det bestemt, men kan jeg få et produkt der er mindst lige så fint og
oven i købet bedre, uden fordummende reklame og "magtfulde bagmænd" så
foretrækker jeg klart det!.

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 06-08-07 22:50

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> Oksehak den duer ikke ifølge min ene kat.
> Næe du sejfile fra aldi. mums siger han.

Jeps, også her. Eller skrubbe, det ryger også ned, men oksehak er vidst
da ikke værdig føde for en kat hvis du spørger mine 3

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-07 21:28

Siri wrote:

> [...]
> Og så har jeg jo to lovligt tynde herrer rendende - en opdrætter
> anbefalede fedt, råt oksehak - men se om de gider røre det....

'

Hej Siri

Du må hilse dine Herrer fra Buster og sige at råt hakket okse ellers er en
delikatesse *mums*
Hakket lam er også dejligt, og rå kylling
Hakket fjerkræ glider da også ned med velbehag.

Gad vide om dine misser kom i tanke om at de har fine stamtavler, som de
mener bør give særbehandling?

MVH
Louise

NB:
Buster er jo blevet indekat, men vi har været ude, iført sele, flere gange.
Senest i aften, hvor vi var ude i mindst 45 minutter. Til sidst hjalp
Buster endda med at fjerne lidt græs mellem fliserne, dvs. jeg hev det op og
han jagtede det når jeg kastede det over i en bunke.
Luften var dejlig skøn, og sikke en masse dejlig græs
Vi satser på at lave kattegård inden for de næste par uger, så kan Herren
komme ud flere timer dagligt igen, noget han vil sætte pris på...

Fra : Siri

Dato : 06-08-07 22:09

> [...]
> Vi satser på at lave kattegård inden for de næste par uger, så kan Herren
> komme ud flere timer dagligt igen, noget han vil sætte pris på...

Tak, kære Louise med-slave!
Alle tips til opfedning af de stakkels magre drenge modtages med fryd og
tak!
Jeg tror nu ikke ,at det er stamtavlen, der gør det - snarere, at de har
opdaget, at her bliver der kræset for dem, bare de miver ad maden!
Ida MCO-kvinde mente også, at oxehak, det var mad for Mons! Men de
siger, at de hedder ikke Mons....
Må prøve noget af det andet hak, du anbefaler, for jeg gider ikke
fortsat blive vækket kl 04!
He he, ja, sele er godt! Det kan vi kun anbefale herfra!
Tak, ave og hil!

Fra : Kate

Dato : 06-08-07 22:54

> Du må hilse dine Herrer fra Buster og sige at råt hakket okse
> ellers er en delikatesse *mums*
> Hakket lam er også dejligt, og rå kylling
> Hakket fjerkræ glider da også ned med velbehag.

Okay, lam har mine aldrig fået tilbudt. Kylling har de fået både som
stykker og så daggamle. Stykkerne kunne godt spises, sådan lidt. Men de
daggamle.... Lante lignede en der skulle kaste op, Doughnut skred, men
Mows ville gerne have dem.

> Gad vide om dine misser kom i tanke om at de har fine stamtavler,
> som de mener bør give særbehandling?

Mine de 2 har fine stamtavler, så lange som køkkenruller, monstro Mows
føler det smitter af, selvom han "bare" er en hul-i-hækken mis

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-08-07 06:28

Kate skrev
>Lante lignede en der skulle kaste op, <

*ggg* min Barabbas, blev skræmt fra vid og sans da han blev præsenteret
for en daggammel kylling, så jeg ringede til opdrætteren og spurgte om han
havde været udsat for et barndoms-traume med daggamle kyllinger *gggg*

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 07-08-07 07:20

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> wrote in

> [...]
> opdrætteren og spurgte om han havde været udsat for et
> barndoms-traume med daggamle kyllinger *gggg*

Hmmm, er Lante og Barabbas ikke fra samme opdrætter? Måske hun har
skræmt dem med noget

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-08-07 07:39

Kate skrev
<Hmmm, er Lante og Barabbas ikke fra samme opdrætter? Måske hun har skræmt
dem med noget >

Jo de er fra samme opdrætter *gg* ja en af dem har nok rendt rundt i
kylling-kostume og skræmt de stakkels små *LOL*

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 07-08-07 20:19

> [...]
>
> Jo de er fra samme opdrætter *gg* ja en af dem har nok rendt
> rundt i kylling-kostume og skræmt de stakkels små *LOL*

Ellers også har de været ligeså forkælede der som her, og har derfor
fået maden serveret på et sølvfad

Fra : Kate

Dato : 06-08-07 22:49

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> dage,for

De har vidst snoet os om deres lille-klo

> [...]
> Og så har jeg jo to lovligt tynde herrer rendende - en opdrætter
> anbefalede fedt, råt oksehak - men se om de gider røre det....

Uha, ja, sådan en rislelyd ville jeg få pip af, er jeg ret sikker på.
Er der noget jeg hader så er det lyde, sådan nogle konstante nogle af
slagsen. Tjae, vi er vidst nogle sucker'e når det kommer til de pelsede